2021-10-19, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LevisKron89
Tjena
Ny på detta med kratom. Tänkte beställa hem lite. Fråga som jag inte redigt kunnat läsa mig till är, om det är farligt att ta det tillsammans med steroider?
Tacksam för svar.
Hej! Av egna erfarenheter med steroider och kratom har jag inte märkt av någonting konstigt. Dock har jag inte läst något vetenskapligt kring detta, det är bara min egna upplevelse för något år sen när jag använde steroider och kratom samtidigt. Kanske finns fler som kan bekräfta detta?
Citera
2021-10-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisKron89
Tjena
Ny på detta med kratom. Tänkte beställa hem lite. Fråga som jag inte redigt kunnat läsa mig till är, om det är farligt att ta det tillsammans med steroider?
Tacksam för svar.

Vilka steroider precis? Inget konstigt köra tillsammans med östrogen.
Citera
2021-10-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallebullen
kratomet tog slut och jag beställde försent, fick ett glapp på 2 dagar och får inte förräns imorn, avtändningen liknar den man fick på krypton. har inte druckit sen sep 2019 men nu fick jag gå o köpa ett sexpack för att ta bort det värsta.
fyfan det är ingen mild at alltså
wallenbergarna visste väl vad dom gjorde när dom släppte detta fritt, en dag så blir det klassat och fullt med folk kommer strömma till sjukvården.
är som opiumet som dom försvagade länder med för flera hundra år sen.
det finns en agenda med det här.
Bra att du delar med dig och hoppas det blir bättre för dig. Men man undrar hur länge har du tagit kratom? Dom flesta som tar kratom gör det bara lite här och där. Rimligt bruk av detta leder aldrig till problem. Det finns knarkare sen finns det knarkare I guess. Och det är alltid dom ska förstöra för alla andra....
Senast redigerad av DrMuggenD 2021-10-19 kl. 13:13.
Citera
2021-10-19, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Evve82
Hej! Av egna erfarenheter med steroider och kratom har jag inte märkt av någonting konstigt. Dock har jag inte läst något vetenskapligt kring detta, det är bara min egna upplevelse för något år sen när jag använde steroider och kratom samtidigt. Kanske finns fler som kan bekräfta detta?

Vad körde du på för strains? Något du kan rekommendera?

Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Vilka steroider precis? Inget konstigt köra tillsammans med östrogen.

Aa precis... Kör en kur på just östrogen
Citera
2021-10-19, 14:10
Medlem
NoNiinnythetis avatar
Thailand har avkriminaliserat Kratom. Släppt ut fångar som enbart suttit för innehav av bladen.
Källa......Google.
Citera
2021-10-19, 16:07
Bannlyst
Intog nyss två teskedar Röd Borneo, efter att ha gått på Subutex ~2.5 mg/dag i tio-elva dagar.

Klipper subben och avgiftar mig med Kratom, sedan ska jag ta det när jag känner att jag behöver, då när jag fått rätt på dosen.
Citera
2021-10-19, 19:07
Medlem
Halloj! Jag har nyligen fått upp ögonen för kratom och provat lite smått. Det är ju inga enorma effekter man får, förstår att vissa gör jämförelsen med kaffe.
Nu så har jag läst att det skiljer sig en hel del åt i åsikter vad gäller hur beroendeframkallande kratom är.
Någon som vågar sig på att försöka ge sig på en bra beskrivning av riktlinje så man slipper slinka in i ett beroende?
Jag undrar också om ni har någon särskild sort från SS som ni skulle vilja rekommendera

Mvh
Citera
2021-10-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nermalenhund
Halloj! Jag har nyligen fått upp ögonen för kratom och provat lite smått. Det är ju inga enorma effekter man får, förstår att vissa gör jämförelsen med kaffe.
Nu så har jag läst att det skiljer sig en hel del åt i åsikter vad gäller hur beroendeframkallande kratom är.
Någon som vågar sig på att försöka ge sig på en bra beskrivning av riktlinje så man slipper slinka in i ett beroende?
Jag undrar också om ni har någon särskild sort från SS som ni skulle vilja rekommendera

Mvh
Dom flesta som använder kratom blir inte beroende men kratom är en opioid så visst kan du bli beroende. Behandla det som en opioid med respekt och använd inte för ofta, ex. som du behandlar alkohol, så riskerar du inte att bli beroende. Det är först om du börjar ta kratom dagligen i flera månader du behöver tänka på ett eventuellt beroende.
Citera
2021-10-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuggenD
Dom flesta som använder kratom blir inte beroende men kratom är en opioid så visst kan du bli beroende. Behandla det som en opioid med respekt och använd inte för ofta, ex. som du behandlar alkohol, så riskerar du inte att bli beroende. Det är först om du börjar ta kratom dagligen i flera månader du behöver tänka på ett eventuellt beroende.

Låter som ett rimligt sätt att se på det hela. Tack för att du tog dig tid att svara!
Citera
2021-10-19, 20:55
Medlem
Har frågat tidigare, men inte fått något svar.
Vad är doseringen för en nybörjare? Samt vilken strain är den bästa? Även vilken sida som är pålitliga. Några kronor hit och dit har ingen betydelse.
Vill bara bli nöjd och köpa det bästa!

Skicka pm om det är bättre!
Tack på förhand!
Citera
2021-10-19, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Har frågat tidigare, men inte fått något svar.
Vad är doseringen för en nybörjare? Samt vilken strain är den bästa? Även vilken sida som är pålitliga. Några kronor hit och dit har ingen betydelse.
Vill bara bli nöjd och köpa det bästa!

Skicka pm om det är bättre!
Tack på förhand!

Runt 5 gram, två teskedar. Red Borneo från SS är bra.
Citera
2021-10-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Vill varna för att Kratom kan orsaka prostataproblem. Hänt två vänner till mig (!).

Hittade inlägget. Någon annan som hört talad om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in