2012-04-12, 12:00
Medlem
Frågade om import av kratom sticklingar och fick detta svar av fhi

Det är Läkemedelsverket som är den myndighet som kan avgöra denna fråga. Själva växten är inte reglerad om narkotika och är växten inte bearbetad på något sätt med avsikt att utvinna mitragynin så skall det inte vara några problem med narkotikalagstiftningen.
Citera
2012-04-13, 05:08
Bannlyst
Nån som vet om nån sida som vill pma som säljer krypton? jag kan pröva beställa om nån annan inte törs!

mvh
Citera
2012-04-24, 18:12
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heptan
Frågade om import av kratom sticklingar och fick detta svar av fhi

Det är Läkemedelsverket som är den myndighet som kan avgöra denna fråga. Själva växten är inte reglerad om narkotika och är växten inte bearbetad på något sätt med avsikt att utvinna mitragynin så skall det inte vara några problem med narkotikalagstiftningen.

Så om man sammanfattar de aningen diffusa svar fhi har kunnat ge så bör alltså inte införsel av kratomlöv resultera i någon form av åtal. Dock, verkligen DOCK, så har ju svenska tullen fortfarande rätt att beslagta och förstöra misstänkta försändelser precis som dom tycker och känner så det är ju ändå en ganska stor risk att försöka importera. Kan ju stå en väldigt dyrt iallafall.
Citera
2012-04-28, 14:55
Medlem
finns det hela kratom löv att beställa inom eu då??..har bara sett pulveriserat
eller halvkrossat (maneng da från smartbar o prylis)
Senast redigerad av zeke68 2012-04-28 kl. 15:08.
Citera
2012-05-31, 01:19
Medlem
DeepForests avatar
Vad är det jag hör? Hur i hela friden har kratom lyckats blivit klassat? Hur lyder klassningen?
Citera
2012-06-27, 20:31
Medlem
Skall till Amsterdam om en vecka och tänkte köpa mig lite kratom väl där. Har tagit krypton förut dock minns jag inte dosen.

Vad ska jag köpa? Hur mycket ska jag ta för ett schysst rus? Har läst att 15X extraktet är värdelöst, stämmer det?

Tack på förhand.
Citera
2012-06-28, 00:26
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackHora
Nån som vet om nån sida som vill pma som säljer krypton? jag kan pröva beställa om nån annan inte törs!

mvh

Enda jag har hittat är drift-headshop men dom lyckas inte hitta nån mer krypton-supplier :/
Citera
2012-07-10, 21:17
Medlem
MammasBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Skall till Amsterdam om en vecka och tänkte köpa mig lite kratom väl där. Har tagit krypton förut dock minns jag inte dosen.

Vad ska jag köpa? Hur mycket ska jag ta för ett schysst rus? Har läst att 15X extraktet är värdelöst, stämmer det?

Tack på förhand.

Förvänta dig inte så mycket. Det är en smaksak vad man föredrar för sort, det verkar heller inte som att alla sorter funkar bra på alla personer.

Testa Bali, Thai och Indo. X15 är som du säger värdelöst, kör naturligt, inga extrakt.
Citera
2012-07-12, 17:48
Medlem
IgorTks avatar
Hej vilken kratom ska man ta o köpa från driftshop, för de har en drös olika!

Någon som har testat o vad tyckte ni?
Citera
2012-08-04, 22:41
Bannlyst
Kratom och Krypton är väl inte samma sak?

Jag har testat Krypton 1 gång, fick typ 3g eller någonting.

Blandade ner det i mitt té, och det gav mig ett jävligt schysst rus.. Bättre än tramadol typ.

Finns kramprisken här också eller?
Citera
2012-08-18, 13:52
Medlem
timetoendits avatar
Hittade en jättegammal påse krypton hemma precis och tänkte kolla hur mycket man vågar dosera? Potensen borde väl ha försvunnit rätt rejält vid det här laget väl? Vill inte ta för mycket bara så man ligger och spyr i 1-2 dagar bara (igen)
Citera
2012-08-18, 13:56
Medlem
MammasBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Kratom och Krypton är väl inte samma sak?

Jag har testat Krypton 1 gång, fick typ 3g eller någonting.

Blandade ner det i mitt té, och det gav mig ett jävligt schysst rus.. Bättre än tramadol typ.

Finns kramprisken här också eller?

Nej, det är ju inte det men moderatorerna för denna avdelning vägrar inse det. Denna tråd borde ha låsts för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in