Har varit kratom-fri i sedan februari efter 2+ års dagligt bruk och jag märker verkligen hur kratom sänker intelligensen och förstör dopamin-systemet totalt men jag tror starkare opiater är mycket värre när det kommer till dopaminet.
Jag slutade genom att trappa så bra jag bara kunde men skötte det inte riktigt och jag använde mig av Loperamid(Känt som imodium), Svartfröolja/Svartkumminolja, Pregabalin, DLPA, Bensodiazepiner och NAC(N-AcetylCystin)
Svartkumminolja minskar i princip alla symtom fast inte 100% (kosttillskott men dyrt)
Pregabalin och/eller
Bensodiazepiner tar bort RLS (Har det på recept)
DLPA Vet jag inte funkade men det sägs vara bra för smärta och dopaminbrist (kosttillskott )
Loperamid tar bort fysiska effekter som "lös mage" och RLS och svettningar och annat (Receptfritt)
NAC tar bort sug efter droger, forskningen är begränsad men det har visat positiva resultat på vissa narkotiska preparat som Kokain och Cannabis och t.o.m Nikotin
Har nu även börjat med Voxra(NDRI/Noradrenalin och Dopaminåterupptagningshämnare) och känner mig nästan helt normal nu!
Till er som håller på att sluta: Stå ut! det blir bättre för varje vecka och det finns kosttillskott och läkemedel som kan hjälpa dig på vägen om det behövs, jag nämnde dom som hjälpte mig ovanför