2009-09-27, 22:57
Medlem
Denmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Sist jag tog så kände jag knappt något (första gången). Nu känner jag mig allmänt skön, och det känns som att livet är sådär underbart problemfritt (känner så från och till när jag röker).

Men om det är det här som är ruset i sig så känns det väldigt hypat, jag brukar känna mig skönare på röka, men det är helt klart ett trevligt tillstånd. Men vem vet, kanske måste man träna upp sina receptorer för att fullt kunna uppleva ruset.

Oavsett vad så är jag nöjd, men vidhåller att det knappast är någon stark drog, även om magen inte verkar uppskatta den.

Precis, jag upplever den inte heller som stark. Men det är en skön känsla iaf.
Citera
2009-09-27, 23:01
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bean-Doodle
Krypton känns svagt tramadol-ig, men inte fullt ut.
En rimlig teori är att det innehåller tex. tapentadol, som är tramadol's nyaste släkting på marknaden.
Knappast troligt att en ny licensskyddad substans skulle användas på krypton (f ö har krypton snart två år på nacken, eller något åt det håller i vart fall). Jag kan inte känna minsta likhet med tramadol, däremot tycker jag det påminner rätt mycket om kodein. Ruset är nästan identiskt, minus kodeinets eufori.
Citera
2009-09-27, 23:02
Medlem
Bean-Doodles avatar
Oj, tänkte inte på att det är licensskyddat

Men håll med mig om att krypton känns väldigt 'rent' på ett sätt som kratom inte gör.
Kanske är för att det är ett extrakt och man inte får alla andra alkaloider.
Senast redigerad av Bean-Doodle 2009-09-27 kl. 23:14.
Citera
2009-09-27, 23:11
Bannlyst
Men sluta nu, krypton har inga tillsatta opioder i sig.
Citera
2009-09-27, 23:18
Medlem
SyphaXs avatar
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Pinkskin & Co har rätt! Jag älskar krypton och hoppas det lever vidare ett tag till. Men som den negtiva människa jag är så tror jag att det är spice "all over again". Men hoppet är det sista som överger osv..
Citera
2009-09-28, 05:56
Medlem
Psykotons avatar
Krypton tillsammans med Temgesic, ok ?

Tja !

Tar 2,4 mg Temgesic / dag mot kroniska smärtor. Har köpt en påse Krypton, men är lite osäker på om blandningen är säker. Har iofs blandat Tem med det mesta, men Krypton känns lite osäkert på nåt sätt, med syntetiska tillsatser osv.

Någon som har erfarenhet av denna combo, eller andra synpunkter?

Tack!
Citera
2009-09-28, 06:49
Medlem
bluetech123s avatar
Förstår inte varför du har köpt krypton eftersom du verkar så negativt inställt till det...? Du får ta det lugnt som fan med doseringen eftersom du redan går på en opiat. Dock finns en viss risk att buprenorfinet blockerar kratomet från att fungera. Prova med typ 0,5 gram och se om det händer något. Högre doser ska du nog inte prova direkt.
Citera
2009-09-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denmark
Precis, jag upplever den inte heller som stark. Men det är en skön känsla iaf.

Jag blev faktiskt lite överraskad med tanke på hur folk här beskriver krypton så trodde man att ruset skulle vara betydligt starkare. Men visst är det mysigt.
Citera
2009-09-28, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Jag blev faktiskt lite överraskad med tanke på hur folk här beskriver krypton så trodde man att ruset skulle vara betydligt starkare. Men visst är det mysigt.

Det är rätt subtilt ja, men är man opiodvan och inte har tillgång till sina vanliga substanser så är krypton ett gott substitut.
Citera
2009-09-28, 12:02
Medlem
Narviks avatar
Jag funderar på att beställa hem lite krypton som en ersättning till tram.

Jag undrar bara hur länge ruset varar? Om det är som kodein att det varar i 3-4 timmar så är det bara ovärt enligt mig.
Det bäst med tram är att man kan ta en dos på morgonen och sen så mår man asbra hela dagen.

En till fråga förresten, enligt er erfarenhet, ungefär hur många personer, uttryckt i procent, får ingen effekt av kratom?
Citera
2009-09-28, 12:13
Medlem
13ths avatar
Tycker ruset varar lite längre än kodein, men inte så länge som tramadol.

Men det går väl att fylla på? Eller är det som med kodein, att en påfyllning inte ger mycket mer rus. Har nästan bara tagit en dos per tillfälle. Erfarenheter?

Är det bara jag som blir jävligt trött/bakis dagen efter? Det är ganska drygt, med andra opiater mår jag finemang dagen efter.
Citera
2009-09-28, 12:38
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narvik
Jag funderar på att beställa hem lite krypton som en ersättning till tram.

Jag undrar bara hur länge ruset varar? Om det är som kodein att det varar i 3-4 timmar så är det bara ovärt enligt mig.
Det bäst med tram är att man kan ta en dos på morgonen och sen så mår man asbra hela dagen.

En till fråga förresten, enligt er erfarenhet, ungefär hur många personer, uttryckt i procent, får ingen effekt av kratom?

Det är många som inte får effekt av vanligt Kratom (jag, bland andra), men som får stark effekt av Krypton. Så din fråga blir lite knepig att besvara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in