2009-03-14, 19:43
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Fråga 1: Hur länge varar ruset resp peaken?

Fråga 2: Hur är det att knulla på det? Får man upp den?

Fråga 3: Ungefär hur mycket (gram) krypton är det i ett fullt kryddmått?
?
Citera
2009-03-14, 19:52
Medlem
lazyheads avatar
Man blir lite sugen att beställa hem det, får se om man tar ett beslut framåt måndag.
Citera
2009-03-14, 20:39
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Om jag tex bombar det, hur stor är då en nybörjardos? Vill bli lagomt mysig såklart =)

Du bör veta att om du tar för mycket får du ca: 4-5 timmars allmänt obehag, så börja smått och sedan uppåt.
Citera
2009-03-14, 22:15
Medlem
i-am-lonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Dock verkar inte kratom fungera för alla? Förmodligen har de även svårt med kodein och andra milda till medelstarka opiater? Trädet kratom tas från är närbesläktat vallmon, har jag fått det berättat för mig. Det är därför effekten är så slående lik den man får på opiater.

Har provat kratom av ett par olika fabrikat, men inte fått någon som helst effekt.
Kodein däremot funkar klockrent!
Citera
2009-03-15, 17:46
Medlem
everythinglastss avatar
Någon som vet någon utländsk sida som säljer krypton billigare än dom svenska? Ja,jag har googlat.
Citera
2009-03-16, 00:26
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythinglasts
Någon som vet någon utländsk sida som säljer krypton billigare än dom svenska? Ja,jag har googlat.

Med diverse frakter (porton) så tycker jag att det går jämt upp mellan att beställa från ex. England. Krypton är dyrare för den kräver en mer noggrann process, bortsett från att det är klart potentast av kratomvarianterna som går att köpa. Det vore intressant att komma över färska blad...
Citera
2009-03-16, 00:55
Medlem
Är jag själv om att bli väldigt illamående av Kratom?
Citera
2009-03-16, 08:37
Medlem
GreenSpirits avatar
Den är ju liknad vid en opiumliknande växt eller i alla fall ruset så lite illamående kan komma om man inte är med. Det är lugnt och inget att oroa sig för. Ta lite lite mindre nästa gång eller du kanske mådde bra på den dos du tog? I alla fall, kör hårt Kypton är gillat.

MVH
GS
Citera
2009-03-17, 11:28
Medlem
GreenSpirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Fråga 1: Hur länge varar ruset resp peaken?

Fråga 2: Hur är det att knulla på det? Får man upp den?

Fråga 3: Ungefär hur mycket (gram) krypton är det i ett fullt kryddmått?

Svar:
1. ungefär sex timmar ungefär 1+-1, men jag tror det är väldigt individuellt och beroende på dos. Du är påverkad lika länge men känner kanske inte av det om du tagit för lite, eller lite mindre speedande dos.

2. Klart du får Har du en påse fläsk i sängen eller?

3.Inte en jävla aning, men jojja det med någon polare, eller dela skiten i tio lika stora delar och börja med en sen kan du kapsla in de andra doserna i kapslar eller på annat vis förvara dessa separerade. Vafan har du ingen våg för? Eller ögonmått!
Citera
2009-03-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godknowamgood

Nope, har samma problem.
Citera
2009-03-17, 14:33
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godknowamgood
Nej, jag blev hemskjutsad för att jag mådde väldigt illa.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-03-17 kl. 14:48.
Citera
2009-03-17, 15:03
Medlem
min utvärdering av krypton:

3g krypton inhandlades och te-vattnet sattes på kokning.
ca 0.5g stuvades ner i koppen, på med te-vatten och påse.
minuterna går och springer iväg, efter ca 40-50 min tröttnar jag och kastar igång en likadan laddning till. hade fått förvarning om att inte ta _för_ mycket så därav doserna. ytterligare någon timme går och inte händer det speciellt mycket ännu, visst _något_ kände jag men det var ungefär likvärdigt med att släppa en fis.
vafan tänker jag, nu jävlar - någonting måste ju hända.
kastar säkert ner ca 1g i nästa kopp, fick lite på fingret som jag slickade av - DON'T DO THAT - det smakar tjoo bernard rostbiff) och efter en sisådär 30 minuter börjar man bli lite småmysig (men ändå inte riktigt som på opiater.) och efter nån dryg timme lite mer mysig. också fått i mig lite spice AS vid det här laget och påbörjat ett tappert försök att kämpa ner 1st starköl (drack 3/4 till slut). tiden går och ytterligare en liten dos (0.2/0.3g) till intas, sen börjar det. det börjar snurra lite och jag börjar få allvarliga problem att sitta still samt hänga med i samtalet med polaren (som tittat förbi från en krogrunda och är pratglad som fan) och det börjar vattnas i munnen vilket en liten stund senare resulterar i toa-besök #1.
efter ytterligare en halvtimme sisådär är det dags för besök #2. nu är alla former utav myskänslor som bortflugna och receptorerna återställda på 0.
lite mer spice och en vaggvisa från john blund och mitt äventyr med krypton är över.
totalt sett intogs lite mer än 2g denna kväll. det som vart kvar testades dagen efter och då hände inte ett jota.

slutsats; visst det funkar la lite gran om man krämar på (vilket lätt leder till överdosering) men det är helt enkelt way too little bang för the buck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in