2009-09-27, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag tror dig till 100%.

Har heller aldrig tyckt emot. Jag VET att det ger jobbiga AT symptom! Men men, precis som många andra så har jag problem med opiater. Och detta är ändå mildare än heroin/morfin, likaså AT:n... Har också lättare att hålla upp med kratom/Krypton än morfin/Heroin m.m... Även fast jag har tillgång till nästan obegränsat med krypton och kratom, så lyckas jag hålla mig till max 2gånger/veckan, och ibland blir det lite mer. Men oftast en gång i veckan då jag tycker att känsan av att slippa AT är mer värt än att gå runt och behöva kurera sig med krypton bara för att orka med dagen....
Citera
2009-09-27, 15:31
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thiex
Har heller aldrig tyckt emot. Jag VET att det ger jobbiga AT symptom! Men men, precis som många andra så har jag problem med opiater. Och detta är ändå mildare än heroin/morfin, likaså AT:n... Har också lättare att hålla upp med kratom/Krypton än morfin/Heroin m.m... Även fast jag har tillgång till nästan obegränsat med krypton och kratom, så lyckas jag hålla mig till max 2gånger/veckan, och ibland blir det lite mer. Men oftast en gång i veckan då jag tycker att känsan av att slippa AT är mer värt än att gå runt och behöva kurera sig med krypton bara för att orka med dagen....
För mig är det tvärt om. Jag har svårare att låta bli Kratom (inte Krypton, den påsen slängde jag) än t ex morfin. Därför att jag vet att t ex morfin är mycket tyngre.

Jag har funderat i andra banor också. Än det jag skrivit innan. Kratom är ju en opioid. Man kan ta opioider X antal gånger i rad utan att få At. Men tillslut så får man en hemsk At. Möjligt att jag råkat ut får det.

Korstoleransen funderar jag på med.
Citera
2009-09-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fraes
Det är absolut något märkligt med krypton. Det är för lite centralstimulerade och för mycket klåda för att bara vara kratom.

Kratom har en ganska komplex alkaloidprofil. Vissa alk. är centralstimulanta, men har en tendens att vara svagare än de sedetiva alk som också finns. Så ju högre dos du kör dessto mindre märke du av de CNS-stim.

Sedan finns det strains som är mer CNS-stim som tex Thai eller maeng da.

Dock tycker jag smaken på krypton är konstig, smakar galla, spya etc. Inte alls som andra extrakt på golden indo som det uppges vara.. Tycker det är kasst med, slängde i mig ett gram (första gången), fick en liten buzz som varade någon timme.
Citera
2009-09-27, 15:40
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natanel
Inte alls som andra extrakt på golden indo som det uppges vara.. Tycker det är kasst med, slängde i mig ett gram (första gången), fick en liten buzz som varade någon timme.
Golden Indo/Vanlig Indo/Green Indo har man satt i sig en hel del utav. Storkok och även gjort eget resin utav. Golden är mer sederande.
Citera
2009-09-27, 16:40
Medlem
Denmarks avatar
Jo precis, det var ju även de som var planerna med posten. Men även länkar osv där jag kan hitta mer info.
Citera
2009-09-27, 16:45
Medlem
Ikappenknapps avatar
Kan någon säga varför inte krypton syns på en separat tramadol-sticka när man tar pisseprov?
Citera
2009-09-27, 17:34
Medlem
bombade ner 0,5g krypton för första gången 1,5 timme sen å känner knappt av det, lite varm och lite klåda bara. ska man bomba ner 0,5 till eller är det lätt att det blir en överdos+

käkat kratom bali en gång tidigare å droppade en påse direkt å fick ingen effekt, kommer dock inte ihåg hur många gram det var..
Citera
2009-09-27, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SixxAM
bombade ner 0,5g krypton för första gången 1,5 timme sen å känner knappt av det, lite varm och lite klåda bara. ska man bomba ner 0,5 till eller är det lätt att det blir en överdos+

käkat kratom bali en gång tidigare å droppade en påse direkt å fick ingen effekt, kommer dock inte ihåg hur många gram det var..
Man får väl inte ett direkt rus tycker jag, lite svårt att förklara.
Jag känner mycket att ångest försvinner osv. Vem vet, kanske bara är jag o någon av mina vänner som känner så?
Citera
2009-09-27, 18:04
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikappenknapp
Kan någon säga varför inte krypton syns på en separat tramadol-sticka när man tar pisseprov?

Man kan säkerligen hitta krypton i urin! Men eftersom att det inte är olagligt så finns det ingen anledning att leta efter det!
Citera
2009-09-27, 18:26
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Man kan säkerligen hitta krypton i urin! Men eftersom att det inte är olagligt så finns det ingen anledning att leta efter det!
Det ryktas om att krypton är besprutat med O-desmethyltramadol, vilket Tramadol bryts ner till i kroppen. När man testar efter tramadol, vad tittar man efter då? Letar man efter O-desmethyltramadol i testarna bör man även vissa positivt för tramadol då man tagit krypton.
Senast redigerad av skogsbäret 2009-09-27 kl. 18:29.
Citera
2009-09-27, 19:11
Medlem
Ingoteras avatar
Är det vanligt med illamående flera timmar efter intag? Gick på en prommis och handlade och började svettas & må illa.
Kan man minska illamåendet på ngt sätt? Har inte ätit ngt på hela dagen, bör jag äta fastän jag mår illa?

EDIT: Där kom spyan...:P Känns lite bättre nu.

EDIT2: Fick fö effekt nu när jag sammanlagt slängde i mig 2g på 2 koppar.

EDIT3: Känner av effekten ganska mkt nu, lite småorolig. Kan det ta upp till 3-4 tim innan man peakar helt? Låter ju lite väl länge även för krypton.
Senast redigerad av Ingotera 2009-09-27 kl. 19:38.
Citera
2009-09-27, 19:48
Medlem
Hehe. Beställde hem lite nu på rean innan jag läste det här. Det är så att jag pissar. Så det ger alltså inte utslag på test? Viktigt för mig att veta

Tack.
Senast redigerad av trevortrevor 2009-09-27 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in