2009-11-10, 21:01
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifthappens
Det enda jag kan göra när jag hör att folk säger att krypton är sjukt beroendeframkallande är att skratta. Hur svaga psyken har ni egentligen?

Svagare än ditt uppenbarligen.
Har bara tänt av från tramadol tidigare även fast jag tagit tyngre opioider under längre tid, innebär det är tramadol är starkare, nej det innebär att den tillvänjer så många olika sorters receptorer så att dom blir mera vana vid att få lite hjälp. Krypton kanske inte har mera serotenger effekt men likväl så får man snabbare avtändning av krypton och mera fysisk än tramadol även fast jag inte tycker Krypton är så värst starkt har t ex aldrig noddat på krypton även fast jag tar mycket höga doser. Ändå räcker 500mg tramadol för att jag ska börja nodda.

/Anti
Citera
2009-11-10, 21:20
Medlem
AnTiVaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidot
Svagare än ditt uppenbarligen.
Har bara tänt av från tramadol tidigare även fast jag tagit tyngre opioider under längre tid, innebär det är tramadol är starkare, nej det innebär att den tillvänjer så många olika sorters receptorer så att dom blir mera vana vid att få lite hjälp. Krypton kanske inte har mera serotenger effekt men likväl så får man snabbare avtändning av krypton och mera fysisk än tramadol även fast jag inte tycker Krypton är så värst starkt har t ex aldrig noddat på krypton även fast jag tar mycket höga doser. Ändå räcker 500mg tramadol för att jag ska börja nodda.

/Anti

Du pratar som göran person, massa skit men inget stämmer. Visst tramadol har jag tagit själv men max 2-3 kartor och kratom ger en mycket mildare efterkänsla, om man ska beskriva efter egen känsla.
Citera
2009-11-10, 21:36
Medlem
Antidots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnTiVaL
Du pratar som göran person, massa skit men inget stämmer. Visst tramadol har jag tagit själv men max 2-3 kartor och kratom ger en mycket mildare efterkänsla, om man ska beskriva efter egen känsla.

Så du vet alltså inte att förutom att tramadol är aktiv på inte bara opioid receptorerna utan också på bland annat dopamin(inte säker) och serotonin, kan du nämna några andra opioider med dom egenskaperna?

Eller menar du att den fysiska avtändning jag har kännt på krypton är bara placebo något jag inbillade mig eller kanske det bara var en förkylning med dålig tajming?

Nä du skit ner dig ungjävel som max käkat 2-3 kartor tramadol.
Citera
2009-11-10, 21:56
Medlem
AnTiVaLs avatar
Citat:
Så du vet alltså inte att förutom att tramadol är aktiv på inte bara opioid receptorerna utan också på bland annat dopamin(inte säker) och serotonin, kan du nämna några andra opioider med dom egenskaperna?

Eller menar du att den fysiska avtändning jag har kännt på krypton är bara placebo något jag inbillade mig eller kanske det bara var en förkylning med dålig tajming?

Nä du skit ner dig ungjävel som max käkat 2-3 kartor tramadol.

2-3 kartor tram ja, sen räknade jag inte med dem andra liknande substanser som t.ex rohypnnol eller lyckopiller som ja tagit.

Men du ska inte behöva oroa dig, det finns som medecin för dem som behöver det. Kratom finns och som ett bättre allternativ
.
Tänk dig själv i skogen -1000 år med kratom träd. Alternativet blir mycke enklare och helt klart mycke lättare att det blir använt av dem upphögre folket å mycke mer använt senare av dem undre grupperna. Inte för att jag tror att dem skulle klagat nånstans, men men.!!
Citera
2009-11-10, 22:35
Medlem
AnTiVaLs avatar
Inte nån som kan fixra fram nått som kan ge en bra lösning som verkligen kan ge verka. hallå? Nån måste det finnas eller nån som verkligen vet
Citera
2009-11-11, 00:05
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Tramadol är ensam om det, ja. Själv knaprade jag tramadol (fast under namnet Nobligan) redan i tjugoårsåldern, men jag tycker fortfarande att stora doser Krypton påminner om Nob/Tram, men enbart tillsammans med alkohol. Jag har haft polare hemma både då jag varit flummig på Tram och på Krypton. När jag tagit Tram har de ögonblickligen kunnat se det på mig, men aldrig på ens stora doser Krypton.
Citera
2009-11-11, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spicenordic
Med tanke på att den tyska analysen använt en äldre databas än SKL har gjort så lägger vi nog upp den analys som har den säkraste och färskaste analysmetoden.. Fast det är klart .. Vill du hellre höra skaderapporterna från 30-talet på ICA's tobak istället för rönen från 2000-talet så varsågod .. Försök dock inte infektera resten av världen med denna eftersträvan av vetenskaplig dekadens. Risken finns att folk slutar ta dig på allvar.
Tillskillnad från statistik och demografi så ändrar sig inte molekylvikter över tiden. Om du inte anser att deras resultat är pålitliga så får du lägga fram en anledning varför.

Den tyska analysen använde NIST08. SKL hänvisar i metodbeskrivningen till sin egen databas med sekretessbelagt innehåll och till NIST05. NIST08 är nyare än NIST05. Du får utveckla på vilket sätt Freiburganalysen är förlegad.

U of Freiburgs forskning har publicerats i Journal of Mass Spectrometry 2008, så de har nog teknisk utrustning som lever upp till dagens standard. SKL använder bland annat HP 5890 Series II som verkar vara en bra bit från state-of-the-art. Både SKL och UoF är ackrediterade enl SS-EN ISO/IEC 17025:2005.
Citat:
När kemisterna på SKL kritiserade den tyska undersökningen så slog det gnistor ur munnen på dem. Det var ingen snäll kritik. Satans inkompetenta "quacks" var bara förnamnet på det jag hörde...

Så den tyska analysen ligger kvar där den hör hemma, i papperskorgen.
Det här låter som personangrepp och svartmålning, inte sakargument. Om du minns detaljer kring vilka brister SKL såg i undersökningen så vore det mer intressant.
Citat:
Sen har jag fortfarande lite svårt att släppa det faktum att företaget som påvisade cannabinoider i spice och sedan fick dem förbjudna över hela EU, nu har öppnat en egen webshop där de säljer sina egna cannabinoider till den breda marknaden... Det luktar illa, då företaget (THC Parhama) ju hävdade att det var för allas säkerhet som man "outade" spice.
Får man kemikalier förbjudna för "allas säkerhet" så ter det sig ganska hycklande att dra igång en RC-shop på nätet alldeles efteråt...
Menar du att du fortfarande inte ser skillnaden, ur säkerhetshänseende, mellan att sälja en “mystery bag” med påstådda örter som egentligen innehåller en kompott RCs, och att sälja RCs under korrekt beskrivning som ett seriöst företag?
Citat:
summa summarum, det som kommer från tyskland bör tas med en jävligt försiktig nypa salt i fortsättningen. De blåser världen lika illa idag som hitler gjorde på sin tid....
Är det här verkligen er taktik? Att misstänkliggöra de tyska resultaten för att de är tyska? Är du bekant med Godwin’s Law?
Senast redigerad av Syskon 2009-11-11 kl. 03:38.
Citera
2009-11-11, 06:40
Medlem
Macgarvers avatar
Nu handlar det hela om personangrepp och klanka ner på andra och påstå att vissa personers upplevelser inte är sanna. Vi är väl vuxna och kan skilja på person och åsikt!

Det som gör att jag tvivlar på att detta bara skulle innehålla ett kratomextrakt är att jag blev sjuk efter 2 dagars missbruk av produkten.
Visst, ja jag MISSBRUKADE och följde inte doseringstipsen. Men frågan kvarstår för mig hur jag kan bli sjuk precis som en opioid-AT efter 2 dagars Missbruk.

Ingen annan opioid har gett mig såna symtom och det handlar inte om svagt psyke som någon skrev. Mitt psyke är bra härdat efter vad jag varit med om. Jag vill inte skylla ifrån mig eller få Krypton till något olagligt.

Jag tvivlar även inte på andras upplevelser som skiljer sig väldigt mycket från mina och jag hoppas att dom som brukar Krypton också fortsättningsvis får göra det, och jag menar verkligen vad jag säger.

Jag är bara väldigt nyfiken varför denna reaktion har hänt mig och andra som inte har ett beroende i grunden och provar Krypton första gången. Kan det kanske vara en interaktion med medicinerna jag äter, jag vet inte.

Något som jag anser tydligt i debatten är iaf att Syskon presenterar intressanta fakta och är saklig medan Spicenordic inte har någonting att komma med.

Jag ser det väldigt märkligt att Spicenordic verkar försöka försvara något som dom själva påstår är en ren naturprodukt. Det räcker väl att nämna Spice för att ana misstro.

Jag förstår också att man vill hemlighetshålla innehållet för att undvika klassning. Men hur långt får den strävan gå innan det blir farligt? Kanske hur långt som helst för dom som tjänar pengar på det.

När det gäller Spice-eran så tycker jag att resultatet ändå var positivt på många sätt.

Jag citerar Syskon:

"Menar du att du fortfarande inte ser skillnaden, ur säkerhetshänseende, mellan att sälja en “mystery bag” med påstådda örter som egentligen innehåller en kompott RCs, och att sälja RCs under korrekt beskrivning som ett seriöst företag?"

Jag tror att folk i allmänhet idag är mer intresserade om exakt vad produkten innehåller än för 1-2 år sen.
Citera
2009-11-11, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver

Jag förstår också att man vill hemlighetshålla innehållet för att undvika klassning. Men hur långt får den strävan gå innan det blir farligt?

Tydligen hur jävla långt som helst.

- Methedrone, DXM, GBL, Phenazepam, och A2 är skit bra!

Det tyckte konkurrenterna också.

Allt handlar bara om pengar.
Citera
2009-11-11, 08:07
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Tydligen hur jävla långt som helst.

- Methedrone, DXM, GBL, Phenazepam, och A2 är skit bra!

Det tyckte konkurrenterna också.

Allt handlar bara om pengar.

Jag förstår inte vart du vill komma. Bara för att andra substanser antagligen är farligare för hälsan än Krypton betyder ju ingenting.

Dom andra slog ju honom så det gjorde jag med. Dessutom slog dom mycket hårdare än vad jag gjorde.

Det du skriver ger en sådan känsla som jag ger exempel på ovan.

Givetvis är ett företags mål att gå i vinst och kunna leva på det dom gör. Så funkar det ju överallt.

Står du för att krypton bara innehåller ett starkt kratomextrakt eller har du något att annat och tillföra?
Citera
2009-11-11, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver
Jag förstår inte vart du vill komma. Bara för att andra substanser antagligen är farligare för hälsan än Krypton betyder ju ingenting.

Dom andra slog ju honom så det gjorde jag med. Dessutom slog dom mycket hårdare än vad jag gjorde.

Det du skriver ger en sådan känsla som jag ger exempel på ovan.

Givetvis är ett företags mål att gå i vinst och kunna leva på det dom gör. Så funkar det ju överallt.

Står du för att krypton bara innehåller ett starkt kratomextrakt eller har du något att annat och tillföra?

Hade jag haft något att tillföra så lovar jag att jag hade gjort detta, det har du mitt ord på.
Citera
2009-11-11, 08:39
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartbarfredrik
Hade jag haft något att tillföra så lovar jag att jag hade gjort detta, det har du mitt ord på.

Jag vet inte om du undviker och svara eller om jag missuppfattade dig.
För att inga missförstånd ska ske så förtydligar jag min frågeställning.

Krypton innehåller alltså endast Kratom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in