2019-06-13, 22:15
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorbromsen
Om du har dåligt kratom måste du ta mer ibland av tex gmd brukar ja ta två rågade teskedar eller mer men är det bra kratom tar det en liten tesked

Dagen efter så drog jag 6 gram Red Borneo. 30 min efter det så drog jag 4 gram till. Kände inget efter 30 min så då blev jag så jävla sur så jag drog 6 gram green maeng da. Kände inte någonting efter det heller. Alltså 16 gram för en nybörjare på en dag. Jag kände mig i princip bara dåsig, inget positivt. Så det va dom sämst investerade pengarna på länge. Kratom va verkligen inget för mig i alla fall. Jag rökte braj några timmar senare och det leverade som vanligt.
Citera
2019-06-13, 22:32
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Kan kratom ge mig några positiva effekter fast mina opioid receptorer är fakkade?

Står på 8mg suboxone varje dag.

Mitragynin ska huvudsakligen gå på μ-opioid receptorn (mu), och Buprenorfin agerar ju som en partiell agonist på mu-receptorn, samt antagonist på både kappa o delta receptorerna..

Kommer jag få effekt av kratom, även fast jag intar 8mg bup?

Nej. 0% effekt kommer du få.
Citera
2019-06-14, 01:10
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Nej. 0% effekt kommer du få.
Efter lite research, så går det ett rykte att Mitragynin binder till mu receptorn med högre affinitet än buprenorfin, och bör således ”stöta” bort buprenorfinet från receptorerna. Mest affinitet vinner alltid.

Hittar ingen säker källa, men folk verkar bekräfta ryktet genom att få effekt ävem fast dom står på bup. Intressant ju
Citera
2019-06-14, 02:53
Medlem
kattendauds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
1. spontant så känns det som om det väl skulle kunna ligga till så, det är så med t.ex grönt té också.
2. vet inte riktigt med smärtstillande då jag inte lider av någon kronisk smärta, men den bästa euforin har jag upplevt på green horn, green borneo kommer på andra plats och är dessutom på rea på ss. tredje plats (utom maeng da) går till green malay men den är betydligt mildare än de förstnämnda, den var min favorit tills jag testade green horn.
för smärtstillande så sägs röda strains vara effektivast, men jag tycker att de inte har lika påtaglig eufori. bästa röda strainen jag testat är red bali och red horn. du kanske kan blanda en röd och en grön för att få det bästa av två världar? jag gör detta ibland och det blir ibland väldigt bra.

Förlåt för sent svar, men tack för ditt!

1. Kan nu bekräfta att det (för mig o min vän) BLIR sämre effekt om man kokar vattnet och sen häller i Kratomet... Vi har testat det i kokhett, hett, ljummet, kallt och iskallt vatten. Bäst effekt blir det i kallt vatten helt enkelt. DÄREMOT, märkte vi att skillnaden knappt märktes på Red Maeng Da. Underligt? Trots namnet, är inte det också "ett grönt té"?

2. Har nu hunnit göra ännu fler empiriska studier, så jag gör en topp 3 av Kratomerna!
(Kriterierna är att uppnå både eufori och stark smärlindring)

* Green Maeng Da - lika delad smärtlindring & eufori (och mycket)
* Green Horn - endast snäppet under Maeng Da, men lika mkt eufori
* Red Maeng Da - lika smärtlindrande som GMD, liiite mindre eufori och smakar fruktansvärt

- Givetvis är vi alla också individualla, med lika individuella krämpor. Men denna lista baseras på längre bruk av dem, plus smakprov på nästan alla som finns. Så nu tänkte jag gå igenom hela den gröna stammen, förutom Thai. Så inväntar nu både 100g Green Borneo och smakprov av Green Malay & Green Hulu Kapuas. Återkommer!
Citera
2019-06-14, 08:14
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Efter lite research, så går det ett rykte att Mitragynin binder till mu receptorn med högre affinitet än buprenorfin, och bör således ”stöta” bort buprenorfinet från receptorerna. Mest affinitet vinner alltid.

Hittar ingen säker källa, men folk verkar bekräfta ryktet genom att få effekt ävem fast dom står på bup. Intressant ju

Ja men mannen du går på 8mg om dagen. Hur mycket kratom hade du tänkt ta? Det kommer ju inte bli en billig historia direkt. Om du gör det för smärtlindring är det obviously en annan femma, men jag förutsätter att du är ute efter något sorts rus, och det kan du glömma om du inte vill lägga 300 spänn om dagen på kratom.
Citera
2019-06-14, 15:15
Medlem
Hur lång tid tar det innan man blir beroende av kratom och får fysisk avtändning? Om man tar ca 5-10g per dag, hur länge kan man hålla på utan att få en jobbig at?
Citera
2019-06-14, 19:05
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Hur lång tid tar det innan man blir beroende av kratom och får fysisk avtändning? Om man tar ca 5-10g per dag, hur länge kan man hålla på utan att få en jobbig at?

Väldigt individuellt men jag tog ca 10-15g dagligen i kanske 6 månader, fick då en ganska mild AT som varade ungefär 2 dagar.
Tar man bara en gång om dagen tror jag knappast att man får någon AT, då det känns som att det hinner lämna kroppen innan man fyller på. När jag fick AT fyllde jag på flera gånger om dagen.
Citera
2019-06-16, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag blir pigg på all kratom. Inte så där pigg som jag blir av tjack, utan mer som att man druckit mycket kaffe. Har oftast lätt för att somna, men känner jag mig trött och vill vara vaken och titta tv eller liknade så tar jag 1 - 2 teskedar kratom och sedan orkar jag vara vaken.

Perfekt!
Ja jag känner mig också piggare men mer mysig också på red meang da. Tänkte mest om det bar någon som kickade igång lite mer. Kör ett teskedsmått och det funkar fint tack för svar.
Citera
2019-06-16, 01:25
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathsucks
Perfekt!
Ja jag känner mig också piggare men mer mysig också på red meang da. Tänkte mest om det bar någon som kickade igång lite mer. Kör ett teskedsmått och det funkar fint tack för svar.
Precis, pigg och mysig känsla. Tycker det är som en blandning av opiater och stimulanter, fast veldigt light då så att säga.
Citera
2019-06-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Väldigt individuellt men jag tog ca 10-15g dagligen i kanske 6 månader, fick då en ganska mild AT som varade ungefär 2 dagar.
Tar man bara en gång om dagen tror jag knappast att man får någon AT, då det känns som att det hinner lämna kroppen innan man fyller på. När jag fick AT fyllde jag på flera gånger om dagen.

Okej, tack för svar.
Så du tror inte att det är någon större risk att jag åker på en jobbig at om jag bara tagit varje dag i 1 månad? Ibland fyller jag på kanske 3 gånger per dag, men oftast blir det bara ett intag på eftermiddagen.
Citera
2019-06-16, 17:01
Medlem
who-s avatar
Har hållit mig borta från just kratom ett tag.
Funderar faktiskt på att börja igen.
Citera
2019-06-16, 19:09
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Okej, tack för svar.
Så du tror inte att det är någon större risk att jag åker på en jobbig at om jag bara tagit varje dag i 1 månad? Ibland fyller jag på kanske 3 gånger per dag, men oftast blir det bara ett intag på eftermiddagen.

Nån liten "bakfylla" kanske du får men inget svårt/jobbigt på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in