2020-03-09, 10:22
Medlem
Hur länge sedan var det du köpte den? Jag lade order igår på white hulu kapuas och green maeng da. Har tidigare kört på de här billiga green kasung och red kasung men tänkte testa nu att köra på lite dyrare sorter för att se ifall de är bättre. Vet inte riktigt vad skillnaden är mellan vinterbatch och sommarbatch.

Känns som att det skulle kunna vara något de skriver ut för att låta lite seriösa typ. Som kanske egentligen är bullshit alternativt sakna betydelse.

Jag har bara beställt från ss så det är saker därifrån jag pratar om när jag skriver.

Som jag har uppfattat det så rekommenderar vissa att hålla sig till fullpris-sorter från ss då de är så pass mycket bättre att det är värt det. Ni som har åsikter i frågan får gärna komma med input.
Citera
2020-03-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsakp
På sidan jag beställde ifrån står det att man inte ska använda tunga maskiner då man plötsligt kan bli väldigt trött. Anser ni att det stämmer? Känns ju drygt att vara härligt stimulerad men bli avbruten mitt i allt av sömnighet.
Jag tror man ska undvika det ja. Undvika trafik överhuvudtaget.
Körde kratom dagligt en period och fick lite fokus failouts (även dagtid, tog det på kvällen) utan att jag riktigt märkte det, förrän jag var med om en olycka som inte kan beskyllas på något annat än mig själv.

Som tur var så var det inte bil jag körde och ingen annan blev skadad. Men är övertygad så här i efterhand att det inte hade hänt om jag inte konsumerat kratom under den perioden. Då det var en riktigt weird fokus-blackout som helt enkelt inte borde ske.
Trötthet och en liten mängd alkohol var inblandat, så lägger absolut inte hela "skulden" på kratom, men man bör nog vara försiktig. Tror reaktionstiderna försämras av kratom för 99% av befolkningen - och att du inte är helt klart i huvudet dagen efter heller även om det kanske känns så i jämförelse med hur man kände sig när man precis intagit det.
Citera
2020-03-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasse-tapir
Hur länge sedan var det du köpte den? Jag lade order igår på white hulu kapuas och green maeng da. Har tidigare kört på de här billiga green kasung och red kasung men tänkte testa nu att köra på lite dyrare sorter för att se ifall de är bättre. Vet inte riktigt vad skillnaden är mellan vinterbatch och sommarbatch.

Känns som att det skulle kunna vara något de skriver ut för att låta lite seriösa typ. Som kanske egentligen är bullshit alternativt sakna betydelse.

Jag har bara beställt från ss så det är saker därifrån jag pratar om när jag skriver.

Som jag har uppfattat det så rekommenderar vissa att hålla sig till fullpris-sorter från ss då de är så pass mycket bättre att det är värt det. Ni som har åsikter i frågan får gärna komma med input.

Köpt grön och röd kasung, och köpte därefter grön och vit maeng da. Noll skillnad i potens.
Gjorde blindtest på en vän. Han tyckte att han blev betydligt mer påverkad av grön kasung
än grön maeng da. Borde väl vara tvärtom, åtminstone om man ser till priset. Men så är det inte.
Det mesta Kratom är, enligt vendors jag talat med via Instagram, en och samma grej.
Samma som med tobaksbladet, beroende på långsam eller snabb torkning får du olika färg.
Långsam torkning enligt konstens alla regler - en mer brun färg på de torkade löven medan
en snabb torkning under sol/med fläkt, så får du en grönare torkad produkt. Detsamma gäller
kratomlövet. Detsamma gäller torkning och kurering av Cannabis. Gäller egentligen allt som växer som genererar klorofyll.
Allt snack om strains är marknadsföring. Jag är bombsäker.
Finns inte något vetenskapligt underlag för påståenden att "röda" skulle innehålla ett annat
alkaloidinnehåll än de "gröna" eller "vita".
Citera
2020-03-09, 17:11
Medlem
Mangalam
Tack så mycket för input! Jag är med helt på din linje att allt med olika färger och namn är marknadsföring och jag är 100% säker på att vi borta i Sverige absolut inte kan räkna med att lita på att något skulle vara odlat på en angiven plats, skördat en viss tid på året eller så.
Jag säger inte att det garanterat är ljug heller. Jag säger att vi vet helt enkelt inte.
Men jag använder de namn på de olika sorterna som handlaren använder för att kunna ha en diskussion om de olika påsarna vi köper.

Jag får mina påsar imorgon och då kan jag skriva en rad här om vad jag tyckte. Men det är ju heller ingen exakt vetenskap som går att mäta så min högst subjektiva bedömning behöver inte betyda något.
Citera
2020-03-09, 21:07
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har själv inga sömnproblem, snarare tvärtom. Men när jag tar kratom innan läggdags så "noddar" jag. Somnar för en kort stund sedan så vaknar jag till och håller på så hela natten. Det är rätt skönt, men tror inte att man blir tillräckligt utvilad på så vis.

Vad för strain tar du? På röd så noddar jag. Men tar grön malay på dagen och det får hjärnan att slappna av till kvällen. sover som en stock. Riktigt bra för dålig sömn faktiskt. Under dagen fokuserad och på gott humör.
Citera
2020-03-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Har kört Grön Bali en tid och tycker den är kanon. Upplever inte alls det du beskriver. Jag blir snarare fokuserad och min stresshjärna kan tänka bättre. Ha räddat många dagar för mig. Dock har jag köpt på samotai.nu Grymt bra kvalitet och bra pris. Har handlat där säkert 10 ggr, och fått kanon kvalitet. Därför undrar jag om du fått något skräp?

Har köpt av dem några gånger och deras gröna thai är min favorit. Har också från och till haft problem med sömn och jetlag då jag flyger en del i jobbet. Fick sömnmedel och melatonin av n läkare i USA, men det funkade inte alls för mig. Blev tung i huvudet av sömnmedlet, och melatoninet fungerade inte alls. Dessutom läste jag på om biverkningarna av sömnmedel. Inte något alternativ för mig. Men även i USA kom jag i kontakt med kratom som alla verkar använda där. Testade flera sorter, men fastnade för grön Thai. Hittade denna butik här hemma och har varit supernöjd, och bra kvalitet/styrka hittills. Brukar få med prover också av andra sorter som man kan testa.
Citera
2020-03-10, 18:12
Medlem
Citat:
På sidan jag beställde ifrån står det att man inte ska använda tunga maskiner då man plötsligt kan bli väldigt trött. Anser ni att det stämmer? Känns ju drygt att vara härligt stimulerad men bli avbruten mitt i allt av sömnighet.
Ja du ska vara försiktig i början. Tror inte du kommer somna rakt av utan förvarning eller så men helst ska du undvika att köra fordon. Är du inkörd på kratom och vet hur du påverkas kan nog en mindre dos vara okej även om du behöver ta bilen. Men inte första gångerna och bara på en måttlig dos.

De tog ju bort varningstrianglarna från läkemedelsförpackningarna och säger att det är på eget ansvar. Kratom är opiatliknande. Var ansvarsfull och tänk efter så ska det nog gå bra.
Citera
2020-03-10, 19:27
Medlem
Hur långt efter första dos kan man fylla på? Tog 1,5 tesked för ungefär 2 timmar sen och känner inte direkt av det mer än att jag inte är så förbannat slut i kroppen som jag brukar vara efter en helvetisk arbetsdag. Finns det risk att det slår över om jag skickar i mig lika mycket till?
Citera
2020-03-10, 21:49
Medlem
Vad innebär ”slår över” för dig? Att du börjar må illa? Tror knappast det på 3 teskedar. Jag brukar dra i mig ett kaffemått ungefär. Kan dock hända att jag blir lite illamående då när jag inte har någon tolerans, men inget som är ohanterbart.

Dock ÄR kratom tufft för magen att bearbeta och lite illamående är typ att räkna med.

Citat:
Hur långt efter första dos kan man fylla på? Tog 1,5 tesked för ungefär 2 timmar sen och känner inte direkt av det mer än att jag inte är så förbannat slut i kroppen som jag brukar vara efter en helvetisk arbetsdag. Finns det risk att det slår över om jag skickar i mig lika mycket till?
Citera
2020-03-10, 22:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitsnabb
Vad för strain tar du? På röd så noddar jag. Men tar grön malay på dagen och det får hjärnan att slappna av till kvällen. sover som en stock. Riktigt bra för dålig sömn faktiskt. Under dagen fokuserad och på gott humör.
Just nu har jag Grön Malaysia, köpt från PS. Jag tycker egentligen inte det är någon större skillnad på vilken strain man tar, jag noddar på alla som jag testat.
Tycker det är skönt att ta just innan läggdags, men jag gör så bara ibland. När jag sedan vaknar tar jag lite just innan frukost sedan går jag till jobbet och mår riktigt bra. Men nackdelen är att jag känner mig lite sliten när jag inte har sovit ut tillräckligt, utan då bara somnat till ca 10 - 20 min för att sedan vakna och sedan somna till och sedan vakna igen. Men visst det är ändå ganska skönt något sätt.
Citera
2020-03-11, 19:55
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Just nu har jag Grön Malaysia, köpt från PS. Jag tycker egentligen inte det är någon större skillnad på vilken strain man tar, jag noddar på alla som jag testat.
Tycker det är skönt att ta just innan läggdags, men jag gör så bara ibland. När jag sedan vaknar tar jag lite just innan frukost sedan går jag till jobbet och mår riktigt bra. Men nackdelen är att jag känner mig lite sliten när jag inte har sovit ut tillräckligt, utan då bara somnat till ca 10 - 20 min för att sedan vakna och sedan somna till och sedan vakna igen. Men visst det är ändå ganska skönt något sätt.

Ok men tar du det till kvällen då?
Grönt tar man med fördel på dagen senast vid 17.00. Tar man grönt till kvällen så är det nog kört att sova. Jag tar 1 tsk. på förmiddagen och 1 tsk på sen eftermiddag. Då har det gått ur kroppen när jag ska sova. Men har rättat till i skallen känns det som. Är rätt stressig och har svårt att komma ner i varv, så när jag ska sova så fortsätter hjärnan att arbeta fast jag är trött. Får ner hjärnaktiviteten rätt bra så. Annars är Grön Malay trevlig på jobbet, då det för min del blir mer fokus när man behöver ha flera bolla i luften. Skulle inte funka annars med den stress jag har när jag inte sovit mer än några timmar per natt som det varit i extremfall flera dagar i rad.
Citera
2020-03-12, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Living-in-Matrix
Har kört Grön Bali en tid och tycker den är kanon. Upplever inte alls det du beskriver. Jag blir snarare fokuserad och min stresshjärna kan tänka bättre. Ha räddat många dagar för mig. Dock har jag köpt på samotai.nu Grymt bra kvalitet och bra pris. Har handlat där säkert 10 ggr, och fått kanon kvalitet. Därför undrar jag om du fått något skräp?

Beställde samma dag och fick sakerna igår. Har haft jäkla jobbigt efter en samtidig separation och blivit av med jobbet. Fick snurr i skallen och har inte sovit ordentligt på säker 3 månader, Testat kratom ett par gånger tidigare med gott resultat. Nu köpte jag hem för att se om det kunde hjälpa mig med sömnen. Satan vad jag sovit. Troligen inhämtad sömn jag missat. Men vaknade helt utvilad och på jäkla gott humör. Den jäkla ångesten åkte åt helsike också, men behövde fylla på idag igen, Dålig mood, ont i musklerna i ryggen och ångest försvinner och man orkar ta itu med viktiga saker, och sedan gå och lägga sig trött och nöjd. Blir till att köpa mer där. Köpte lite grand. Ville först kolla så att det funkade. Kan verkligen rekommendera Grön Malay.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in