Citat:
Ursprungligen postat av
Tasse-tapir
Hur länge sedan var det du köpte den? Jag lade order igår på white hulu kapuas och green maeng da. Har tidigare kört på de här billiga green kasung och red kasung men tänkte testa nu att köra på lite dyrare sorter för att se ifall de är bättre. Vet inte riktigt vad skillnaden är mellan vinterbatch och sommarbatch.
Känns som att det skulle kunna vara något de skriver ut för att låta lite seriösa typ. Som kanske egentligen är bullshit alternativt sakna betydelse.
Jag har bara beställt från ss så det är saker därifrån jag pratar om när jag skriver.
Som jag har uppfattat det så rekommenderar vissa att hålla sig till fullpris-sorter från ss då de är så pass mycket bättre att det är värt det. Ni som har åsikter i frågan får gärna komma med input.
Köpt grön och röd kasung, och köpte därefter grön och vit maeng da. Noll skillnad i potens.
Gjorde blindtest på en vän. Han tyckte att han blev betydligt mer påverkad av grön kasung
än grön maeng da. Borde väl vara tvärtom, åtminstone om man ser till priset. Men så är det inte.
Det mesta Kratom är, enligt vendors jag talat med via Instagram, en och samma grej.
Samma som med tobaksbladet, beroende på långsam eller snabb torkning får du olika färg.
Långsam torkning enligt konstens alla regler - en mer brun färg på de torkade löven medan
en snabb torkning under sol/med fläkt, så får du en grönare torkad produkt. Detsamma gäller
kratomlövet. Detsamma gäller torkning och kurering av Cannabis. Gäller egentligen allt som växer som genererar klorofyll.
Allt snack om strains är marknadsföring. Jag är bombsäker.
Finns inte något vetenskapligt underlag för påståenden att "röda" skulle innehålla ett annat
alkaloidinnehåll än de "gröna" eller "vita".