Citat:
Ursprungligen postat av
flashbacktrollet
1. spontant så känns det som om det väl skulle kunna ligga till så, det är så med t.ex grönt té också.
2. vet inte riktigt med smärtstillande då jag inte lider av någon kronisk smärta, men den bästa euforin har jag upplevt på green horn, green borneo kommer på andra plats och är dessutom på rea på ss. tredje plats (utom maeng da) går till green malay men den är betydligt mildare än de förstnämnda, den var min favorit tills jag testade green horn.
för smärtstillande så sägs röda strains vara effektivast, men jag tycker att de inte har lika påtaglig eufori. bästa röda strainen jag testat är red bali och red horn. du kanske kan blanda en röd och en grön för att få det bästa av två världar? jag gör detta ibland och det blir ibland väldigt bra.
Förlåt för sent svar, men tack för ditt!
1.
Kan nu bekräfta att det (för mig o min vän) BLIR sämre effekt om man kokar vattnet och sen häller i Kratomet... Vi har testat det i kokhett, hett, ljummet, kallt och iskallt vatten. Bäst effekt blir det i kallt vatten helt enkelt. DÄREMOT, märkte vi att skillnaden knappt märktes på Red Maeng Da. Underligt? Trots namnet, är inte det också "ett grönt té"?
2. Har nu hunnit göra ännu fler empiriska studier, så jag gör en topp 3 av Kratomerna!
(Kriterierna är att uppnå både eufori och stark smärlindring)
*
Green Maeng Da - lika delad smärtlindring & eufori (och mycket)
*
Green Horn - endast snäppet under Maeng Da, men lika mkt eufori
*
Red Maeng Da - lika smärtlindrande som GMD, liiite mindre eufori och smakar
fruktansvärt
- Givetvis är vi alla också individualla, med lika individuella krämpor. Men denna lista baseras på längre bruk av dem, plus smakprov på nästan alla som finns. Så nu tänkte jag gå igenom hela den gröna stammen, förutom Thai. Så inväntar nu både 100g Green Borneo och smakprov av Green Malay & Green Hulu Kapuas. Återkommer!