2009-09-18, 14:10
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Jag undrar hur pass bra ruset fungerar om man är ensam, jag har alltid uppskattat röka väldigt bra ensam även om det självklart är betydligt roligare att sitta ett helt gäng och flumma. Men för tillfället är jag en bra bit bort från mina rökarkompisar i arbetet så undrar jag om man kan förväntas ha en "rolig/skön" stund även i ensamhet. Vissa har trots allt beskrivit att de blivit väldigt sociala och lite småspeedade.

Jag brukar i korta drag gilla att glo på serier eller spela något gammalt datorspel när jag är stenad (bland mycket annat, vardagliga upplevelser kan bli riktiga äventyr!), kommer dessa aktiviteter vara något jag uppskattar på kratom eller kommer jag bara ligga i sängen och må bra, alt. springa runt som en duracell-kanin och städa lägenheten? (Ok, lite överdrifter kanske...)
Det går enligt min personliga erfarenhet att vara ensam och mysa framför datorn i ensamheten. Om jag vill vara social så bli jag social. Jag kan välja.

Har snackat med Ica-tanter och haft det kul socialt (Men jag satt mest tyst) när jag sjöng i kören (Då hade jag tagit för mycket så jag mådde illa och blev hemskjutsad av en snäll kvinna. Lade mig och sov en timme, sedan blev det bättre. Satte mig vid datorn och softade).
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-09-18 kl. 14:14.
Citera
2009-09-18, 14:14
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natanel
Samma institut som knäckte nöten med spice, http://www.uniklinik-freiburg.de/rechtsmedizin/live/aktuelles.html , som har gjort testerna.

Läs mer: http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=64188

Citat: The smoking mixture sold as "Krypton" contains, according to the manufacturer's specifications kratom leaves and extracts. The effect is described as stimulating and relaxing .

The Institute for Forensic Medicine in FreiBurg, Germany, has now analyzed the product. Besides caffeine, the synthetic opioid O-Desmethyltramadol is identified. This is a breakdown product of tramadol, an opioid painkiller which is prescribed with moderate to severe pain. After the consumption of O-Desmethyltramadol it turns into tramadol in the liver and because of this it is much more potent than tramadol itself

Ngn som testats för tramadol efter kryptonintag?

Intressant. Lustigt att samma människor som med dårars envishet vidhöll att Spice bara bestod växtmaterial, trots att det i flera år vara uppenbart att syntetiska cannabinoider var inblandade, nu sitter och skriker sig hesa och garanterar att Krypton endast innehåller Kratom och att tyska universitet är opålitliga källor.
Citera
2009-09-18, 14:17
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
Intressant. Lustigt att samma människor som med dårars envishet vidhöll att Spice bara bestod växtmaterial, trots att det i flera år vara uppenbart att syntetiska cannabinoider var inblandade, nu sitter och skriker sig hesa och garanterar att Krypton endast innehåller Kratom och att tyska universitet är opålitliga källor.
Herregud! Så det är alltså en syntetisk opioid i Krypton?! Verkar vara någon analog på Tramadol? Inte konstigt att jag inte kände någon skillnad då jag går på SNRI. Får ingen effekt utav Tramadol.

Edit: Aha! Alltså en metabolit utav Tramadol.

Nu ser jag att SN har utförsäljning av Krypton. De vet säkert att de kommer klassa den syntetiska opioiden.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2009-09-18 kl. 14:45.
Citera
2009-09-18, 16:28
Medlem
longmanns avatar
Jag har testats för tramadol efter Krypton intag och det visade inget.
Citera
2009-09-18, 16:51
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longmann
Riktig analys eller en sådan där sticka?
Citera
2009-09-18, 17:04
Medlem
Drommaloms avatar
dom rear ut Krypton för 169kr för 3gram just nu på Spicenordic så ja passade på att flänga iväg en beställning

Ska bli spännande att prova
Citera
2009-09-18, 17:09
Medlem
sven33s avatar
Citat:

Hur långt innan provet tog du krypton och hur mycket tog du? Är du säker på att de testade för tramadol?
Citera
2009-09-18, 17:10
Medlem
longmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Riktig analys eller en sådan där sticka?

Riktig analys. 3 tester, alla rena.
Citera
2009-09-18, 17:16
Medlem
longmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Hur långt innan provet tog du krypton och hur mycket tog du? Är du säker på att de testade för tramadol?

Första testet hade jag tagit kvällen innan, andra ca 1 timme innan och tredje ca 2 timmar innan. Jag är 100% säker att de testade för tramadol för det är tramadolens fel att jag är och pissar .
Citera
2009-09-18, 17:18
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Riktig analys. 3 tester, alla rena.

Stickorna som finns för tramadol ger utslag för O-desmethyl-tramadol

http://www.ferle.se/pdf/ferletest_spec.pdf

Var det polisens analys eller vet du var det skickades?
Citera
2009-09-18, 17:36
Medlem
longmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Stickorna som finns för tramadol ger utslag för O-desmethyl-tramadol

http://www.ferle.se/pdf/ferletest_spec.pdf

Var det polisens analys eller vet du var det skickades?

Vet inte var de skickades nej. Det var inte polisen. Det är på en beroendeenhet. Jag såg när de gjorde test med en sticka för tramadol framför ögonen på mig, 20 sekunder efter att jag hade pissat.
Citera
2009-09-18, 17:46
Medlem
klotys avatar
Citat:
Vet inte var de skickades nej. Det var inte polisen. Det är på en beroendeenhet. Jag såg när de gjorde test med en sticka för tramadol framför ögonen på mig, 20 sekunder efter att jag hade pissat.

Oh, intressant det här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in