Citat:
Ursprungligen postat av Perfume-V
Tycker ni också att det luktar nästan exakt som Spice? Nu blir man ju lite skeptisk då Spice inte kändes särskilt pålitligt på något sätt.
Jag tycker det luktar väldigt likt té, nu finns det iofs de som jämför Spice-doft med té men det är helt olika. Har väl rökt 20++ påsar Spice (andra mixar ej inkluderade!) så vågar påstå att jag vet vad jag pratar om. Har tyvärr inte något Spice hemma just nu, men det gick ungefär 2 dagar från det att jag tog slut på mitt Spice (Gold Spirit) till att jag öppnade kryptonpåsen så minnet ska inte heller svika...
Personligen anser jag att både Spice och Krypton luktar naturligt, Spice har en lite väl säregen lukt dock som mycket möjligt kan bero på godiset man sprutat ogräset med.
Att Spice inte enbart bestod av blå lotus och andra växter stod relativt klart redan från början, och jag har aldrig betvivlat det faktum att det innehöll något syntetiskt, även om man självklart önskat att det bara vore ett starkt koncentrat.
Det som skiljer mellan krypton och Spice är att krypton påstås vara ett extrakt (har sett siffran 50x på utländska sidor) av en växt som har väl dokumenterad effekt och som faktiskt är narkotikaklassad i flertalet länder, Spice å andra sidan påstods vara ett extrakt av en samling, för oss nordbor, tämligen exotiska växter utan välkända rusgivande egenskaper.
Nu vet jag inte om krypton enbart innehåller kratom eller om det finns någon smaskig kemikalie involverad. Däremot så blir jag väldigt trött på alla inlägg där man presenterar dessa rykten och spekulationer som fakta.
Nej vi vet inte vad krypton innehåller men växten som återfinns på innehållsförteckningen är faktiskt känd för sina rusgivande effekter vilket aldrig var fallet för Spice.
Men visst, Krypton reades ut på ett relativt suspekt sätt. Men det är oxå allt som jag anser tala för att det skulle vara något "fel".