2017-11-08, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Så jag som fortfarande är ofrivilligt oskuld har mer rätt att klaga på situationen än roidornot som faktiskt ligger?

Haha du ser ju fan allt svart och vitt.

Hon är så rolig. Alltså har sett detta bland kvinnor ..... om en man som inte får ligga klagar, då ska han vara tyst för att han är bara sur för att inte få något. Om en man som faktiskt får ligga klagar, ja, då ska han också vara tyst för han är en del av problemet.

Jaha??? Vem ska få säga något då?

Folk som får ligga får inte tala om det, folk som inte får ligga får inte tala om det. Alltså får ingen tala om det? ... Och sen säger dom att vi är friare än någonsin idag???
2017-11-08, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Sönderslagna? Är det så?
Kanske är det vanligare i "storstan" att tjejer vill vara singlar längre. Men det gäller ju killar också. Jag kan inte se att detta kommer bli någon stor katastrof - världen är överbefolkad som den är
Enligt forskarna kan det inte vara permanent överbefolkat för det kommer korrigera av sig själv och gå ner i nivåer efter en tid.

Så har det varit i historien också.
2017-11-08, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Hon är så rolig. Alltså har sett detta bland kvinnor ..... om en man som inte får ligga klagar, då ska han vara tyst för att han är bara sur för att inte få något. Om en man som faktiskt får ligga klagar, ja, då ska han också vara tyst för han är en del av problemet.

Jaha??? Vem ska få säga något då?

Folk som får ligga får inte tala om det, folk som inte får ligga får inte tala om det. Alltså får ingen tala om det? ... Och sen säger dom att vi är friare än någonsin idag???
Jadu vad ska man säga.

Där satte du verkligen spiken i kistan.

Tydligen får man aldrig klaga på något problem bara för att det är ett maskineri i sig.
2017-11-08, 00:49
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ser redan nu kärringar på 30 plus som gör allt för att hitta kärleken och sin lilla prins men fortsätter knulla med de killar hon attraherades av på ytan vid tjugoårsåldern.

Man märker hur deprimerade de är när de dag för dag är online på happy pancake, ändrar sin presentation gång på gång "jag är trött på män som sårar" "jag är trött på att ni väljer att blocka så fort jag skriver att jag har en son".

Tänk er då hur fan det kommer vara om 50 år när vi "utvärderar" det som kärringen förordnar.

https://www.reddit.com/r/WhereAreAllTheGoodMen/top/
2017-11-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ja i praktiken är det så. Men inte i teorin. Våra handlingar är betingat av en rad faktorer och omständigheter och den tål att diskuteras inom ramen för teori, något som du anser att man inte har rätt till bara för att man praktiserar den teorin.

Jag spelar fotboll och skadar mig. Är arg över att jag är så skadebenägen gång på gång men väljer ändå att spela fotboll. Betyder det att jag inte ska förbanna mig över min skadebenägenhet?

Du är för rolig.
Det är det du gör i praktiken som skapar verkligheten. Vill du ändra på verkligheten så räcker det inte att du har en teori om hur du skulle vilja att det var, det du vill uppnå måste du genomföra praktiskt.

Visst kan du välja att förbanna att du är skadebenägen och fortsätta spela som vanligt, men ingenting blir bättre av att du gnäller och samtidigt fortsätter med samma beteende.
2017-11-08, 00:51
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Du fortsätter kasta ur dig skit likt en papegoja, PRECIS vad media har matat dig med. Det är helt otroligt hur ni kvinnor gång på gång på gång bevisar er vara nyttiga idioter och agera exakt efter politikers och medias pipa men samtidigt argumentera för att "ni är era egna personer!".

Newsflash: Världen är INTE överbefolkad av vita västlänningar - du vet, den befolkning som ansvarar för din faktiska kvinnliga frihet? Den befolkning som skapade datorn du använder, elektriciteten, toaletten, bilen, internet, avloppen, miniräknaren, tvn, radion och i stort sett allt annat? Just det, denna befolkning minskar var dag som går, samtidigt som världen fylls mer och mer av lågintelligenta analfabeter med en stenålderskultur.
Ah, så du vill att vita kvinnor ska föda vita barn - så många det bara går. Då är jag med på dina tankegångar. Tyvärr tror jag aldrig att vi kommer att komma ikapp med de lägre stående raserna - då vi har en annan sorts valfrihet här. Tycker du att vi ska regredera till tiden innan preventivmedel fanns?
Vilka skulle bli lyckliga av det?
2017-11-08, 00:51
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Nej vi behöver inte vänta, det är faktiskt människors liv du har att göra med här, dina perversa lilla experiment får du syssla med på fritiden, myror eller något.

Vi VET redan hur sådana samhällen slutar upp, vi har sett det tidigare i historien, vi har enormt många starka vetenskapliga belägg som visar att kvinnligt runtknullande leder till samhällskollaps, således varför i stort sett alla religioner har haft begränsandet av kvinnlig sexualitet som en stark prio.

Vi ser för fan redan nu vad som håller på att hända, det är för mig helt otroligt hur många av er kvinnor inte kan se problemen, det är som att ni är helt till blindo för allt som inte i JUST DETTA NU påverkar ER SJÄLVA.

Det är lite som med aktiebörsen. När allt bara rusar upp så säger "experterna" det är nya tider nu och en stor korrektion kommer inte att ske, sen rasar börsen.....
2017-11-08, 00:52
Bannlyst
Citat:
Och om jag t.ex, som ser ut som ett träsktroll, hade svarat så hade du blivit förnärmad. Hur vågar hon närma sig en kille som är snyggare än henne??!

Jag känner mig väldigt utanför i dessa debatter, jag antar att det är för att jag är äldre och de människor jag umgås med inte ser kvinnor (eller män) som objekt. De flesta har också lyckliga samboförhållanden, eller är gifta, och de flesta har barn. Detta med personer som är "helt normala". Dvs de är inte alla supermodeller - det är vanliga människor med fel och brister.
Det roliga är ju att träsktrollen svarar inte heller. Så jag vet inte riktigt hur jag ska besvara den frågan då jag sällan hamnar i ett sådant scenario.

Om något är det väl ändå talande att träsktrollen inte svarar på en kille som kanske ser bättre ut. Det visar ju ändå att fördelningen och situationen är jävligt skev. Så det omvända går inte att diskutera.

Ja, jag vill inte ha en tjockis när jag själv är vältränad och kör hårt på gymmet. Men tydligen kan jag inte attrahera en enda fit tjej eftersom jag inte har de där nödvändiga ansiktsdragen. Fördelningen är till kvinnors fördel, det är kvinnan som har makten och det är där vi måste utgå ifrån. Förneka inte att kvinnor har sexuell makt.

Ja det är väl förfan klart att dina gelikar redan stadgat sig. Kvinnans biologiska klocka tickar och mannen nappar helt enkelt. Knappast så att den mannen fick ligga runt i sina glada 20 år.
2017-11-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Du har ju redan frågat mig det, jag tror att samhället måste vara av kanske mer religiös karaktär, att tro på något större än sig själv, att minska individualismen och öka samhörigheten och att istället fungera som en enda stor aparat istället för själviska individer. Skambelägg slyneri, bestraffa det.
Kan du ge exempel på hur det skulle genomföras praktiskt? Att få icke religiösa människor att bli religösa är nog inte helt lätt. Vad anser du att en runtknullare av Roidornots typ skulle få för bestraffning?
2017-11-08, 00:56
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Sönderslagna? Är det så?
Kanske är det vanligare i "storstan" att tjejer vill vara singlar längre. Men det gäller ju killar också. Jag kan inte se att detta kommer bli någon stor katastrof - världen är överbefolkad som den är
Alla kvinnor har det valet, majoriteten av killar har inte det valet.

Världen må vara överbefolkad men Sverige behöver höja sitt födelsetal betydligt. Dte är omöjligt om kvinnor ska knulla runt tills de är 35 år. Vilket är en skillnad mot män, då kvinnors fertilitet dör till skillnad från männens.

Men vad jag syftar på är att samhället behöver en balans mellan kvinnor och män. Majoriteten av männen måste känna sig uppskattade och ha något att leva för. Hela samhället är (var) uppbyggt på att man bidrog till samhället med skatten och fick något tillbaka genom närhet från kvinnor, barn och en familj. Då är det okej att betala höga skatter om ens barn går i dagis,skola och blir sjuka. Ett överskott av ensamma män är den perfekta grogrunden för våld,kriminalitet och samhällen om kollapsar.
2017-11-08, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ah, så du vill att vita kvinnor ska föda vita barn - så många det bara går. Då är jag med på dina tankegångar.

Givetvis. Om man värderar innovation, uppfinningsrikhet, modern civilisation, utveckling, uppfinning och drivkraft blandad med intelligens så är man för detta förslag.

Citat:
Tyvärr tror jag aldrig att vi kommer att komma ikapp med de lägre stående raserna - då vi har en annan sorts valfrihet här.

Valfriheten är en illusion, din valfrihet är mycket snävare än du tror.

Citat:
Tycker du att vi ska regredera till tiden innan preventivmedel fanns?
Vilka skulle bli lyckliga av det?

Antagligen både kvinnor som män.
2017-11-08, 00:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det är det du gör i praktiken som skapar verkligheten. Vill du ändra på verkligheten så räcker det inte att du har en teori om hur du skulle vilja att det var, det du vill uppnå måste du genomföra praktiskt.

Visst kan du välja att förbanna att du är skadebenägen och fortsätta spela som vanligt, men ingenting blir bättre av att du gnäller och samtidigt fortsätter med samma beteende.
Allt kan inte genomföras praktiskt p.g.a. en enskild person. Man måste gå från teori till praktik men du vill hellre rikta om fokus på praktik till teori. Praktik härleder från teori.

Varför har jag inte rätt att förbanna över min skadebenägenhet trots att jag praktiserar det som utlöser skadorna? Ja ingenting blir bättre men då går jag lugnt och sansat upp i steget och början i teoristadiet. Jag anlitar en läkare som gör det teoretiska i det stadiet och opererar knäet för det är så vi botar problemet.

Sen spelar jag fotboll.

Samma här, man botar ligga runt samhället genom teoristadiet först. Att en person ligger runt och sen slutar kommer aldrig bota problemet. Samma sak som med otrohet, det kan vara hur förbannat som helst av samhället men otrohet kommer alltid finnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in