2017-11-08, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Du vet väl att omständigheter är ett begrepp man endast kan förstå om man läst in sig i kontexten? Här gör du omständigheter till ett eget ord men bortser från min egna bild av omständigheter som du egentligen ska motargumentera, men något som du vägrar.

Omständigheterna beror på yttre faktorer i det här fallet. En enskild person klarar inte av att bryta en norm men det vägrar du förstå.

Återigen, vi märker av att du bara försöker säga saker för sakens skull. Du försöker göra allt för att få sista ordet och "vinna" diskussionen för att känna dig värdig. Alla fattar det redan.
Trams igen. Många enskilda personers handlingar är det som skapar samhället. Var och en bör själv ta ansvar för sina egna handlingar, och anser man att en handling är fel så bör man inte utföra den.
2017-11-08, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Att du fattar trögt är tyvärr inget jag kan göra något åt.

Alla har rätt att ångra sina handlingar. Det som är fel är när man klagar på att andra begår handlingar och ser dem som felaktiga, men ändå väljer att själv fortsätta med samma handling som man klagar på.
Och nu valde du att sluta med att försvara hycklerimantrat och väljer att ge dig in i sidodiskussionen som egentligen inte har med sakfrågan att göra. Här ser du en liten chans att fortsätta vinna diskussionen. När ska du motargumentera min "invandring och skattepengar" liknelse? Är du så oförmögen? Kan du göra det så har du punkterat mitt argument och själva sakfrågan, sen har du vunnit din efterlängtade diskussion.

Ja att du säger att jag fattar trögt är väl egentligen ditt svar på själva sakfrågan. Istället väljer du att gå direkt över till ångerfrågan då du känner att du har en chans där.

Här blandar du in ångerfrågan med ditt hycklerimantra. Du inser väl att de situationerna och frågorna var två helt särskilda saker som vi diskuterade? Varför rör du om i grytan och försöker förvirra allt?
2017-11-08, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Vi får väl utvärdera detta efter en 50 år och se om det stämmer.

Nej vi behöver inte vänta, det är faktiskt människors liv du har att göra med här, dina perversa lilla experiment får du syssla med på fritiden, myror eller något.

Vi VET redan hur sådana samhällen slutar upp, vi har sett det tidigare i historien, vi har enormt många starka vetenskapliga belägg som visar att kvinnligt runtknullande leder till samhällskollaps, således varför i stort sett alla religioner har haft begränsandet av kvinnlig sexualitet som en stark prio.

Vi ser för fan redan nu vad som håller på att hända, det är för mig helt otroligt hur många av er kvinnor inte kan se problemen, det är som att ni är helt till blindo för allt som inte i JUST DETTA NU påverkar ER SJÄLVA.
2017-11-08, 00:37
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ser redan nu kärringar på 30 plus som gör allt för att hitta kärleken och sin lilla prins men fortsätter knulla med de killar hon attraherades av på ytan vid tjugoårsåldern.

Man märker hur deprimerade de är när de dag för dag är online på happy pancake, ändrar sin presentation gång på gång "jag är trött på män som sårar" "jag är trött på att ni väljer att blocka så fort jag skriver att jag har en son".

Tänk er då hur fan det kommer vara om 50 år när vi "utvärderar" det som kärringen förordnar.
Jag frågade dig förut om hur du skulle reagera om jag kontaktade dig, men du undvek att svara på den frågan.

Iaf, så menade jag med utvärderingen huruvida det skulle förstöra något i den stora bilden. Skulle Sverige gå under?
2017-11-08, 00:38
Bannlyst
Citat:
Trams igen. Många enskilda personers handlingar är det som skapar samhället. Var och en bör själv ta ansvar för sina egna handlingar, och anser man att en handling är fel så bör man inte utföra den.
Ja i praktiken är det så. Men inte i teorin. Våra handlingar är betingat av en rad faktorer och omständigheter och den tål att diskuteras inom ramen för teori, något som du anser att man inte har rätt till bara för att man praktiserar den teorin.

Jag spelar fotboll och skadar mig. Är arg över att jag är så skadebenägen gång på gång men väljer ändå att spela fotboll. Betyder det att jag inte ska förbanna mig över min skadebenägenhet?

Du är för rolig.
2017-11-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Jag tycker det är fel av båda könen att ligga runt mycket, jag tror inte man får ett bra samhälle av det, jag tror man får ett ostabilt samhälle där människor känner mer förakt mot varandra och mindre personlig "connection" så att säga, det blir ytlig och dekadent.

Men nu handlar ju inte tråden om det, kan vi fortsätta?
Så vad anser du vara lösningen på problemet? Att alla som ligger runt fortsätter att ligga runt och gnäller på hur fel det är att andra ligger runt?

Läs trådstarten.
2017-11-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Jag frågade dig förut om hur du skulle reagera om jag kontaktade dig, men du undvek att svara på den frågan.

Iaf, så menade jag med utvärderingen huruvida det skulle förstöra något i den stora bilden. Skulle Sverige gå under?
Nu vet jag inte var du har ställt den frågan.

Man har väl rätt att få blicka framåt och tro vad som kan hända. Det fanns folk som Alexander Bard som år 1995 inför nyhetsmorgon visste att internet skulle bli riktigt jävla stort och maffigt. Men här väljer du alltså att vänta 50 år framåt för att sen "utvärdera" vilket knappast är någon lösning.
2017-11-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
ärlden är överbefolkad som den är

Du fortsätter kasta ur dig skit likt en papegoja, PRECIS vad media har matat dig med. Det är helt otroligt hur ni kvinnor gång på gång på gång bevisar er vara nyttiga idioter och agera exakt efter politikers och medias pipa men samtidigt argumentera för att "ni är era egna personer!".

Newsflash: Världen är INTE överbefolkad av vita västlänningar - du vet, den befolkning som ansvarar för din faktiska kvinnliga frihet? Den befolkning som skapade datorn du använder, elektriciteten, toaletten, bilen, internet, avloppen, miniräknaren, tvn, radion och i stort sett allt annat? Just det, denna befolkning minskar var dag som går, samtidigt som världen fylls mer och mer av lågintelligenta analfabeter med en stenålderskultur.
2017-11-08, 00:43
Bannlyst
Citat:
Så vad anser du vara lösningen på problemet? Att alla som ligger runt fortsätter att ligga runt och gnäller på hur fel det är att andra ligger runt?

Läs trådstarten.

Du har ju redan frågat mig det, jag tror att samhället måste vara av kanske mer religiös karaktär, att tro på något större än sig själv, att minska individualismen och öka samhörigheten och att istället fungera som en enda stor aparat istället för själviska individer. Skambelägg slyneri, bestraffa det.
2017-11-08, 00:44
Bannlyst
Citat:

Läs trådstarten.
Så jag som fortfarande är ofrivilligt oskuld har mer rätt att klaga på situationen än roidornot som faktiskt ligger?

Haha du ser ju fan allt svart och vitt.
2017-11-08, 00:44
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Nu vet jag inte var du har ställt den frågan.

Man har väl rätt att få blicka framåt och tro vad som kan hända. Det fanns folk som Alexander Bard som år 1995 inför nyhetsmorgon visste att internet skulle bli riktigt jävla stort och maffigt. Men här väljer du alltså att vänta 50 år framåt för att sen "utvärdera" vilket knappast är någon lösning.
Jag frågade dig i den här tråden då du tog upp exempel över kvinnor som ej hade svarat dig på nån dejtingsight.
2017-11-08, 00:45
Medlem
Citat:
Och nu valde du att sluta med att försvara hycklerimantrat och väljer att ge dig in i sidodiskussionen som egentligen inte har med sakfrågan att göra. Här ser du en liten chans att fortsätta vinna diskussionen. När ska du motargumentera min "invandring och skattepengar" liknelse? Är du så oförmögen? Kan du göra det så har du punkterat mitt argument och själva sakfrågan, sen har du vunnit din efterlängtade diskussion.

Ja att du säger att jag fattar trögt är väl egentligen ditt svar på själva sakfrågan. Istället väljer du att gå direkt över till ångerfrågan då du känner att du har en chans där.

Här blandar du in ångerfrågan med ditt hycklerimantra. Du inser väl att de situationerna och frågorna var två helt särskilda saker som vi diskuterade? Varför rör du om i grytan och försöker förvirra allt?
Min åsikt om hyckleri kvarstår. Jag skriver från mobilen så inte helt lätt att bläddra fram och tillbaks och få med allt. Om du är emot invandring så är det lika idiotiskt att rösta för att få in fler invandrare som det är om du är emot runtknullande men ändå väljer att knulla runt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in