2017-11-08, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Exakt samma argument som du anser är en förklaring till varför det är ok för Roidornot att ligga runt (trots att han föraktar andra personer som knullar runt) kan de tjejer som ligger runt använda sig av. Så varför anser du att det är fel när tjejer gör det?

Återigen, det är skillnad på att ångra sitt handlande och att se ner på andra som gör samma sak som en själv samtidigt som man fortsätter att göra samma sak.

Ok du fortsätter snacka om roiodornot, du är utan tvekan kåt på honom
Även jag rapporterade dig nu, gud vad du skräpar ned.
2017-11-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Men kan du sluta tjata om vad han gör och inte gör nu, för fasiken håll dig till ämnet i tråden!
Trådens ämne är dynamik mellan könen. Läs trådstarten så inser du att mina svar hör till ämnet, försök fokusera på ämnet du också.
2017-11-08, 00:07
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
I grund och botten är det inte tjejernas fel. Tjejerna agerar bara efter vad systemet säger.

Nej. Suck, det är som att 90% av er måste gå någon form av utbildning, eller rättare sagt någon "av-hjärntvättning".

Lol. Det var en väldigt väldigt liten del av kvinnor förr i tiden som slynade runt och de som gjorde det fick snabbt ett rykte för sig.

Öh nej, det är inte blivit mer accepterat, det har blivit MINDRE accepterat. Du lever i en illusion av frihet, i själva verket har du mindre frihet än vad många svenskar haft, en illusion skapad av propagerandet för kvinnligt slyneri.

Förövrigt, OM det du säger skulle vara sant så är det nödvändigtvis inte alls en bra grej att "välja sina egna vägar", det går att ses på den ständigt ökade andelen människor som mår dåligt, tar självmord, går hos terapeut/psykolog och knaprar diverse lyckopiller.
Ok, jag trodde att det gick att diskutera med dig - att du hade något slags underlag för det du undervisar. Men det visade sig att du inte vet ett dugg. Tack för mig!
2017-11-08, 00:09
Bannlyst
Citat:
Exakt samma argument som du anser är en förklaring till varför det är ok för Roidornot att ligga runt (trots att han föraktar andra personer som knullar runt) kan de tjejer som ligger runt använda sig av. Så varför anser du att det är fel när tjejer gör det?

Återigen, det är skillnad på att ångra sitt handlande och att se ner på andra som gör samma sak som en själv samtidigt som man fortsätter att göra samma sak.
När har han föraktat kvinnor för sitt handlande?

Jag hatar väl inte negresser bara för att jag inte attraheras av dem?

Samma med roids resonemang, han hatar inte kvinnor, han hatar ordningen och situationen på samhällsnivå. Den enkla grundsatsen har du inte lärt dig i vår två timmars långa diskussion och du vägrar få in det i skallen. Vem har sagt att det är tjejers fel att de ligger runt? Vi har hela tiden försökt få dig att inse vad våra ståndpunkter är men du ska gång på gång negligera det.

Nu hänger jag inte med. Varför är just gubbfan ett undantag bara för att han inte ligger runt längre? Jag sa till dig att gubbfan var i samma situation som roid och knullade runt trots att han insåg att det var fel. Men du har så kass läsförståelse att du tänker att gubbfan har rätt att ångra eftersom han inte ligger runt längre, vilket är förståeligt när man är 70 år.
2017-11-08, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Ok, jag trodde att det gick att diskutera med dig - att du hade något slags underlag för det du undervisar. Men det visade sig att du inte vet ett dugg. Tack för mig!

Inget argument. Att du springer undan med svansen mellan benen är heller inget ovanligt, har observerat samma fenomen bland kvinnor under lång tid. De försöker intala sig själva att de "var för bra för diskussionen" så de slipper bemöta verkligheten: att de är usla debattörer som fick sitt lilla ego krossat.

Ha en fortsatt trevlig kväll, om du väl någon gång lyckats återhämta dig och får energin till att kriga lite mera (och få stryk igen), så finns jag här och väntar på dig. Kjamizar, girl power!
2017-11-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Varför väljer du att lägga fokus på hans personliga val istället för att se till omständigheterna?

Du vet väl att folk blivit friade av militärdomstolar där de dödat vissa människor eftersom omständigheterna krävde det? T.ex. order av överordnad? Är då denna person som dödat en person hycklare om han säger att han ångrar det trots omständigheterna?

Du väljer att återigen stirra blint från yttre faktorer.

Mitt tips till dig är att läsa på lite handelsrätt så kommer du fatta även i juridisk mening vad yttre faktorer och i synnerhet "tredje man" innebär.

Så kommer du också förstå att vi ser det i vardagen allt mer.
Omständigheterna är sådana att TS anser att det är fel att samhället består av runtliggande och att kvinnor tänker på sig själva och ligger runt, men själv väljer han ändå att ligga runt.

Ingen har gett Roidornot eller andra personer i hans situation order om att ligga runt, det är alltså ett högst frivilligt val. Så varför välja att göra något som man vill förbjuda andra från att göra?
2017-11-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Ok du fortsätter snacka om roiodornot, du är utan tvekan kåt på honom
Även jag rapporterade dig nu, gud vad du skräpar ned.
Svara gärna på frågan också eftersom den rör trådens ämne. Själv rapporterar jag inte folk utan diskuterar istället, men du kanske kan rapportera dig själv för alla inlägg där du bara tramsar helt utanför trådens ämne?
2017-11-08, 00:17
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Men hur är det tjejernas fel? Vi lever ensamma i större utsträckning idag för att det är socialt acceptabelt och för att man inte måste ha en partner för att få livet att funka. De flesta av oss vill ändå ha en partner i slutändan, kanske när man vill bilda familj eller är trött på ensamheten. Att vissa vill ligga runt - ja, sånt har väl alltid funnits i alla tider, och mer diskret ju längre bak i tiden.

Tror inte det är så stor skillnad på folket idag som i 1800-talets Sverige - skillnaden är att det blivit mer acceptabelt att vara sin egen människa, och välja sina egna vägar. Och det är ju en bra grej.
Man kan linda in allting i fina ord. I det här fallet innebär att välja sina egna vägar att kvinnor går hem till 20% av de snyggaste männen varje vecka samtidigt som de övriga 80% av männen går hem sin egen väg ensamma och bittra. Det är ingen framtid för ett samhälle som inte vill kollapsa, även om det låter så fint med fina ord.
2017-11-08, 00:20
Bannlyst
Citat:
Omständigheterna är sådana att TS anser att det är fel att samhället består av runtliggande och att kvinnor tänker på sig själva och ligger runt, men själv väljer han ändå att ligga runt.

Ingen har gett Roidornot eller andra personer i hans situation order om att ligga runt, det är alltså ett högst frivilligt val. Så varför välja att göra något som man vill förbjuda andra från att göra?
Haha du vet uppenbarligen inte vad ordet omständigheter betyder i denna kontext.

Istället försöker du leka smart genom att tränga in ordet "omständigheter" i ditt resonemang trots att den har noll bäring.

Tips: Försök sluta spela smart genom att använda samma argument men med olika konstiga formuleringar för varje gång du diskuterar. Analogi är idiotiskt att tillämpa och man ser igenom det tämligen enkelt.

Jag vi vet nu ditt lilla dravel om att TS ligger runt trots att han klagar om samhällsordningen. Det vet alla. Det är känt, alla fattar det. Men du har bara sagt att det är hyckleri utan att förklara utförligt och nyanserat varför han är hycklare. Du väljer att inte motargumentera de omständigheter som vi häver fram som grund för att han ligger runt.
2017-11-08, 00:21
Bannlyst
Citat:
Svara gärna på frågan också eftersom den rör trådens ämne. Själv rapporterar jag inte folk utan diskuterar istället, men du kanske kan rapportera dig själv för alla inlägg där du bara tramsar helt utanför trådens ämne?

Men vad är det jag ska svara på? Du pratar ju bara om en person hela tiden, att du fan orkar .. jag får ont i huvudet av ditt ständiga upprepande som pågått i 3 sidor nu.
2017-11-08, 00:22
Bannlyst
Neverhesitate har egentligen gjort ett litet vad för sig själv. Hon ska försöka säga samma sak tills vi tröttnar och sen inbilla sig att hon vunnit diskussionen.

Men hon ska veta att om hon vill spela det lilla spelet så ska hon fatta att hon aldrig kommer vinna den pseduo-diskussionen. Men den dagen jag vill få henne att känna sig lite smart igen så kan jag välja att "ge upp"
2017-11-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
När har han föraktat kvinnor för sitt handlande?

Jag hatar väl inte negresser bara för att jag inte attraheras av dem?

Samma med roids resonemang, han hatar inte kvinnor, han hatar ordningen och situationen på samhällsnivå. Den enkla grundsatsen har du inte lärt dig i vår två timmars långa diskussion och du vägrar få in det i skallen. Vem har sagt att det är tjejers fel att de ligger runt? Vi har hela tiden försökt få dig att inse vad våra ståndpunkter är men du ska gång på gång negligera det.

Nu hänger jag inte med. Varför är just gubbfan ett undantag bara för att han inte ligger runt längre? Jag sa till dig att gubbfan var i samma situation som roid och knullade runt trots att han insåg att det var fel. Men du har så kass läsförståelse att du tänker att gubbfan har rätt att ångra eftersom han inte ligger runt längre, vilket är förståeligt när man är 70 år.
Läs trådstarten så förstår du bättre. Om man hatar en situation och tycker att den är fel, varför väljer man då frivilligt den situationen?

Oavsett om det är Roidornot, en gubbe på 70 år eller en tant på 105 år så är det hyckleri att själv ligga runt om man tycker det är fel när andra ligger runt. Att ha en standard för sig själv och sitt eget beteende och en annan för andra är idiotiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in