2017-11-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Nu förklarade ju jag varför stämpeln hyckleri inte är tillämpbart på det resonemanget. Men det väljer du att bortse helt ifrån.

Att följa med strömmen är ändå något som vi alla i mer eller mindre utsträckning gör. Vi är sociala flockdjur och gör det som samhället ber oss att göra.

På ditt resonemang är det som att säga att en person som blivit dömd för folkmord inte har rätt att be om ursäkt för det han gjort eftersom "det redan är gjort och att ursäkten aldrig kommer att godtas". Nu pratar vi om folkmördarens innersta känslor och inte att han ska ha rätt att komma ur fängelse, för det vet vi ju att han ska få sota för. Men att be om ursäkt för sitt handlande är något som måste anses objektivt. Det kan inte betyda att det är hyckleri av honom.

Samma med mig. Jag kanske är 70 år efter att ha knullat runt i mitt liv och säger till barnbarnen "Nej, jag tycker inte det var rätt att knulla runt men det var så samhället såg ut då"
Har han inte rätt då att säga att det inte var rätt att knulla runt bara för att han själv gjorde det?
Jag berättade varför det är hyckleri, att du sedan inte förstår det kan jag inte göra något åt.

Människor kan absolut ångra saker de gjort, men det är en helt annan sak än att fortsätta göra samma sak som man ser ner på andra för. Roidornot har inte slutat ligga runt eftersom det vore en uppoffring för honom personligen, däremot vill han att andra ska sluta ligga runt.
2017-11-07, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Kan det inte bara handla om att du blivit äldre och inte är lika eftertraktad längre? Tjejer har också en tendens att i högre grad vilja stadga sig och skaffa barn vilket gör att många faller bort från dejtingmarknaden.

Detta har diskuterats flera gånger under trådens gång. Jag är mycket snyggare nu än för 6 år sedan, för det första. För det andra har jag testat äldre bilder, samma sak där.

Nu får jag ändå en hel del respons, men skillnaden är betydlig och jag kan tänka mig att män som hade det någorlunda svårt förut, är det i stort sett omöjligt för nu.

Jag observerar också många fler 30+ brudar på marknaden nu, andelen singelmorsor har sannerligen ökat lavinartat och jag vill knappt tänkt på hur många sådana det kommer vara om 10-20 år.
2017-11-07, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag berättade varför det är hyckleri, att du sedan inte förstår det kan jag inte göra något åt.

Människor kan absolut ångra saker de gjort, men det är en helt annan sak än att fortsätta göra samma sak som man ser ner på andra för. Roidornot har inte slutat ligga runt eftersom det vore en uppoffring för honom personligen, däremot vill han att andra ska sluta ligga runt.

Men är du trög? Kan du sluta diskutera OM roidornot nu? Herregud du förstår verkligen inte hur trög du framstår eller?
2017-11-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocketcock2000
Men vad är det du säger?

Så fort någon grabb här inne gnäller över ett sexuellt samhälle så blir han beskylld för att vara en förlorade, en oskuld och bitter kille.

Om killen å andra sidan faktiskt har sexuell erfarenhet, ja, då ska han också vara tyst för att han bidrar till det.

Vad fan vill ni egentligen? Det är klart som fasiken att vem som helst ska kunna få diskutera problemet utan att bli beskylld för dittan och dattan.

Håll dig till sakfrågan, hur svårt ska det vara?
Vad var det du inte förstod?

Det jag anmärker på är att Roidornot tycker att andra ska sluta ligga runt, men själv ligger han runt. Varför ställa högre krav på andra än på sig själv?
2017-11-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Den enda som tramsar här inne just nu är du och alla ser det, förut möjligvis du själv, du verkar ha psykopatiska drag.

Angående din fråga: Ur ett samhällsperspektiv, ja, mycket bättre.
Så varför lever du inte enligt den övertygelsen om du tycker det är bättre? Varför ligger du runt istället för att vänta med sex tills du är gift?
2017-11-07, 23:36
Bannlyst
Citat:
Vad var det du inte förstod?

Det jag anmärker på är att Roidornot tycker att andra ska sluta ligga runt, men själv ligger han runt. Varför ställa högre krav på andra än på sig själv?

Du slutar verkligen aldrig. Är du av kvinnligt kön mån tro? Jag anar det med tanke på hur du tänker och diskuterar.

Hur många sidor ska du ta upp av tråden nu där du fastnar på en persons handlande?

Killen beskriver för fan för oss vad som händer när alla inte ser, han beskriver det utifrån egna erfarenheter. Han påpekar att dekadensen är stor i samhället och att han mår dåligt över det, han menar på att det inte finns några svenska kvinnor kvar värda att bilda familj med då en stor del är lösaktiga och lättfotade, vilket han själv upplevt.

Vad gör du? Men sluuuta liggga ruunt dåå assååå åååh!!!

Suck, du låter som en fjortonåring.
2017-11-07, 23:37
Bannlyst
Citat:

Det du säger är hyckleri är som att säga till någon "1+1 blir 2"

Du ser det väldigt ensidigt och enkelt. Du tar inte hänsyn till yttre faktorer utan stirrar dig blint på begreppet hycklare och definitionen av den och stämplar det i ansiktet på honom bara för att han i ditt tycke lever upp till rekvisiten för hyckleri. Du kan istället besvara mitt argument om varför jag tycker hans handlande är rättfärdigat? Istället fortsätter du att tjata att han lever upp till rekvisiten för hyckleri istället för att komma med motargument. Du låter bara som en upprepad skiva nu.

Ja människor kan ångra saker, det erkänner du själv, vad bra.

Den här gubben som är 70 år har alltså rätt att ångra det han gjort enligt dig trots att han var medveten om situationen i sina yngre dar år 2017 som han klagar 40 år senare? Du säger ju bara emot dig själv nu.
2017-11-07, 23:37
Bannlyst
Citat:
Så varför lever du inte enligt den övertygelsen om du tycker det är bättre? Varför ligger du runt istället för att vänta med sex tills du är gift?

Irrelevant för tråden, jag rapporterar nu för OT.
2017-11-07, 23:38
Bannlyst
Citat:

Men kan du sluta tjata om vad han gör och inte gör nu, för fasiken håll dig till ämnet i tråden!
2017-11-07, 23:40
Medlem
Citat:
Förutom att du väljer att se allt svart vitt så väljer du också att skilja på det jag pratade om, att hyckla genom sitt handlande som rör personliga sådana, och handlingar som är allmänt framkallat.

Allmänt framkallade handlingar är just att knulla runt då samhället är sexualiserat. Speciellt om man är snygg kommer man kunna göra dessa handlingar.

Att slänga skräp i naturen och sen klaga på att det är skräp i naturen är en liknelse som inte riktigt håller. För det är något du själv styr utan påverkan av yttre faktorer.

Att som du propagerar, börja leta förhållande istället för att knulla runt "för annars är du hycklare" är väldigt ogenomtänkt då du inte tar i beaktande Roids val. Han knullar inte runt nödvändigtvis för att han måste, utan för att han kan. Kvinnor i Sverige idag är förlorade och det vet han. Jag skulle också hellre välja att knulla runt istället för att söka mig till ett förhållande med en svensk kvinna som kommer lämna dig med två barn när känslorna svalnat och i värsta fall vara otrogen bakom ryggen.

Därför är Roids handlande rättfärdigat.
Precis som du kan välja att inte slänga skräp i naturen så kan du välja att inte ha sex, eget ansvar för egna handlingar fungerar utmärkt även vid sex.

Kvinnor som knullar runt gör det inte heller för att de måste, utan för att de kan. Så varför är det värre när de gör det än när Roidornot väljer att göra det?
2017-11-07, 23:40
Bannlyst
Citat:
Varför väljer du att lägga fokus på hans personliga val istället för att se till omständigheterna?

Du vet väl att folk blivit friade av militärdomstolar där de dödat vissa människor eftersom omständigheterna krävde det? T.ex. order av överordnad? Är då denna person som dödat en person hycklare om han säger att han ångrar det trots omständigheterna?

Du väljer att återigen stirra blint från yttre faktorer.

Mitt tips till dig är att läsa på lite handelsrätt så kommer du fatta även i juridisk mening vad yttre faktorer och i synnerhet "tredje man" innebär.

Så kommer du också förstå att vi ser det i vardagen allt mer.
2017-11-07, 23:41
Medlem
Citat:
Men herregud att du aldrig fattar.

Jag klagar på att skattepengar går till invandring men väljer ändå att bidra med skattepengar. Betyder det att jag inte har rätt att klaga på att skattepengar går till invandring? Det är ju förfan så du låter.

Inse dina brister i ditt paradargument.
Att sitta på arslet och klaga löser inga problem. Så hur anser du att problemet ska lösas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in