2017-09-21, 22:51
Medlem
Mycket bra som skrivits i denna tråden, en hel del mindre bra också dock.

Det är intressant hur kvinnor/whiteknights sitter och totalt förnekar att detta är något som förekommer i dagens samhälle och skyller på att det bara är losers som resonerar såhär, man up, ger dating tips etc.

Vad tror ni poängen med att diskutera detta är? Att kvinnor skall börja ge ut allmosor i form av fitta till losers?

Om det som tas upp i tråden nu skulle stämma. tror ni att det bara straffar män? Är ni medvetna om att kvinnans sexuella marknadsvärde går käpp rätt åt helvete efter hon passerar 35 eller skaffar barn? Det är självklart att detta straffar kvinnor i lika stor grad som män, dock på olika sätt och i olika perioder i livet. En kvinna som lever feminist girlpower idag och minsann inte tycker att detta är något problem kommer kanske att ångra att hon inte kunde se på dessa frågor mer objektivt när hon sitter med sina dildos och katter i 45årsåldern. Som Roid skriver, detta är uteslutande ett problem för män, det är ett samhällsproblem som straffar både kvinnor och män. Det är bara att kvinnor i sin unga ålder har det för bra för att orka inse det, och i sin äldre ålder är för hjärntvättade av feminism och skyller allt på männen.

Könsbalansen är fucked, ingen vinner. Kvinnor tror kanske att dom vinner, men nej, det gör ni ej.
2017-09-21, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Andra har redan konstaterat att kvinnorna i Thailand inte alls är attraherade av männen. De ser en vandrande plånbok.

Du har fortfarande inte fattat ett dugg va? Jag ger det ett SISTA FÖRSÖK innan jag ger upp dig, din lågintelligenta kuf.

I Sverige - och väst i sin helhet - är kvinnor fullkomligt besatta av kändisar, hockeyproffs och fotbollsstjärnor, anledningen är att dessa män har enorm makt och pengar.

IE: Kvinnor dras till makt och pengar, det är en biologisk grundprincip och man bör skjuta sig i huvudet om man inte förstår detta.

Det är INTE pengarna i sig, som kvinnorna nödvändigtvis vill åt - det är det faktum att mannen HAR lyckats åstakomma allt detta och roffat åt sig resurserna, därför är han "attraktiv".

Attraktion från kvinna till man är dynamisk.

Det är exakt samma sak i Thailand, Indonesien eller annat fattigt land. En man som kommer dit och har MÅNGA resurser (vilket västlänningar har, relativt) kommer göra att attraktionsmekanismerna i den kvinnliga hjärnan slår igång - PRECIS på samma sätt som västländska kvinnor blir kåta på random känd rik hockeylirare.

Det handlar om skillnaden i status, när mannen har makt och status så blir kvinnor intresserade.

FATTAR du nu eller är det helt kört?

Citat:
När det gäller att det är en minoritet av män som tänker så här, så är det min erfarenhet. Kanske för att jag har bott i stan (Sthlm) så länge. Om det skulle vara så, att fler män än jag tror tänker så här, så skakar det om min uppfattning på en punkt: Jag har i många år kallat mig en stolt anti-feminist, och bråkat med kvinnor som anser att feminism inte är förlegat 2017. Om de idiotiska pojkarna i den här tråden är ett spår representativa, av ens ett litet segment av populationen, så måste jag tänka om där. I så fall behövs feminism fortfarande.

Vad ska man säga, det är för i helvete till mångt och mycket FEMINISMENS FEL ATT DET BLIVIT SÅHÄR, MER FEMINISM KOMMER RESULTERA I MER KVINNOHAT, PRECIS SOM MER INVANDRING KOMMER RESULTERA I ÖKAD RASISM, DET ÄR EN NATURLIG KONSEKVENS AV DET HELA.

INNAN feminismen så gillade könen varandra mycket mer, konstigt?

Du är så korkad att det knappt är lönt att svara på dina inlägg längre. VARFÖR är majoriteten av kvinnorna så extremt lågintelligenta?
2017-09-21, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Mycket bra som skrivits i denna tråden, en hel del mindre bra också dock.

Det är intressant hur kvinnor/whiteknights sitter och totalt förnekar att detta är något som förekommer i dagens samhälle och skyller på att det bara är losers som resonerar såhär, man up, ger dating tips etc.

Vad tror ni poängen med att diskutera detta är? Att kvinnor skall börja ge ut allmosor i form av fitta till losers?

Om det som tas upp i tråden nu skulle stämma. tror ni att det bara straffar män? Är ni medvetna om att kvinnans sexuella marknadsvärde går käpp rätt åt helvete efter hon passerar 35 eller skaffar barn? Det är självklart att detta straffar kvinnor i lika stor grad som män, dock på olika sätt och i olika perioder i livet. En kvinna som lever feminist girlpower idag och minsann inte tycker att detta är något problem kommer kanske att ångra att hon inte kunde se på dessa frågor mer objektivt när hon sitter med sina dildos och katter i 45årsåldern. Som Roid skriver, detta är uteslutande ett problem för män, det är ett samhällsproblem som straffar både kvinnor och män. Det är bara att kvinnor i sin unga ålder har det för bra för att orka inse det, och i sin äldre ålder är för hjärntvättade av feminism och skyller allt på männen.

Könsbalansen är fucked, ingen vinner. Kvinnor tror kanske att dom vinner, men nej, det gör ni ej.

Det finns inget du kan göra. Skratta åt eländet, i praktiken är ett samhälle dock bestående av många människor och du har ingen makt över vad andra gör om du inte är i maktposition vill säga.
Det om vajtknajts kan jag bara hylla dig för. Finns inte många saker som äcklar mer än vajtknajts.
I USA och Kanada har vajtknajtsen tagit det till en helt annan nivå i och med den SJW-rörelsen som försiggår där, och jag är ganska övertygad om att den kommer komma fullt ut här.

Feminism är ett maktredskap för de i toppen på samma sätt som makteliten alltid har utövat sin makt med diverse redskap, förr i tiden när utbildning inte var lika fri använde makten det som redskap
2017-09-21, 23:34
Bannlyst
Så hon fortsätter Vad roligt, då ska vi se!

Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Topic är att du tramsar och generaliserar.

Då vi pratar om något så stort som ett helt samhälle så måste vi generalisera för att komma till slutsatser, men det förstår kanske inte du?

Citat:
Fast du verkar också längta tillbaka till en tid när kvinnor var beroende av män ekonomiskt,

Kanske, kanske inte. Det beror på. Jag vill ha ett system där den sexuella marknaden är mycket mer balanserad, hurvida man åstakommer detta låter jag var person för sig fundera på.

Citat:
och till exempel inte kunde skilja sig, av ekonomiska skäl.
Men ändå var kvinnor lyckligare då? Ändå käkade de färre lyckopiller, försökte ta självmord i mycket mindre utsträckning och hade mycket lägre kortisolnivåer?

Citat:
Hur man är skapt för att längta tillbaka till det, och kalla det att det gjorde mannen attraktiv (som i Thailand där outbildade thaitjejer hänger efter fula svenska män) vill jag nog inte ens veta.
Du menar: Hur är man skapt om man vill ha ett system där båda parter uppskattar varandra mer? Ja, det är klart du inte "vill veta" det, du är som sagt kvinna och din logiska förmåga är i princip obefintlig.

Citat:
Normala svenska män har inga större problem att ragga upp smarta snygga kvinnor. Jag har det inte, och jag tror inte jag är särskilt unik i det avseendet.

Normala svenska män har enorma problem med att både få ligga och att behålla förhållanden, vilket visar sig rätt fint i dels skilsmässostatistiken, antalet singelhushåll, antalet barn som få växa upp utan en pappa i familjen och det ständigt ökade antalet kvinnohats-trådar på internet.
Citat:
Over and out.

Nä men vad tråkigt, detta var ju underhållande! Hoppas du kommer tillbaka imorgon gumman
2017-09-21, 23:41
Medlem
spyder123s avatar
Att kvinnor har makten med internetdating är inget att diskutera. Det är dock ett fenomen isolerat just dit. Jag tror att TS bild av omgivningen beror just på att han (och många andra) använder internetdating som primärt verktyg. I verkligheten (alltså "IRL") stämmer inte TS bild.

Det är egentligen inte så jävla konstigt... tänk er själva... man swipar på Tinder som tjej, och om man någonsin swipar höger och inte får en match så blir man förvånad. Givetvis så gör det att man inte värdesätter varje match lika mycket. Det är inte ett kvinnligt fenomen, utan ett mänskligt fenomen.

Så vad är problemet? Vad beror det på? Jo, helt enkelt det klassiska... män är desperata och kan sätta på allt som rör sig, och kvinnor är mer försiktiga. I verkligheten så jämnar detta ut sig eftersom det finns andra markörer att röra sig efter IRL. Självförtroende, social status. Det spelar roll. Att anse det som orättvist är att starta krig med biologin (omöjligt). Och detta är också viktigt; på Tinder är man bara en bild med eventuellt ett kort textstycke. Man är ingen person på Tinder! Men detta är inte tjejers fel. Inte killars heller. Det är helt enkelt systemets fel.

Så jaha, vad ska vi göra åt detta? Min prognos är att Tinder är på nergång. Folk börjar tröttna. Killar är trötta på att bli ignorerade och ses som smuts, och tjejer är trötta på få en massa anti-sociala meddelanden från creepy killar. Och återigen, vad beror detta på? Jo, att profilerna i apparna inte ses som människor. Våra hjärnor klarar inte av att koppla ihop profiler med faktiska personer. Jag anser att framtiden inte är bilder, utan filmer. Med video kan man uttrycka sig på ett helt annat sätt; man kan visa upp sig som en person, och framförallt förstärks bilden av att profilen är en människa. Kanske krävs mer, men poängen är att stimulera internetdejting till att bli mer empatisk. Till skillnad från hur psykopatisk internetdejting kan vara idag. Ett exempel på en tjänst som har uppmärksammat problemet är datingappen Hinge. Har ännu inte lanserats än i Sverige, men växer snabbt i de länder där det har lanserats. De framhäver just empatisk internetdating. Jag tror på ett paradigmskifte inom kort, där även den psykopatiska hookup-kulturen (Tinderkulturen) kommer minska.

Tjejer (eller killar) är inte problemet. Sluta slå i luften...

/spyder.
Senast redigerad av spyder123 2017-09-22 kl. 00:12.
2017-09-21, 23:42
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Så hon fortsätter Vad roligt, då ska vi se!

Då vi pratar om något så stort som ett helt samhälle så måste vi generalisera för att komma till slutsatser, men det förstår kanske inte du?

Kanske, kanske inte. Det beror på. Jag vill ha ett system där den sexuella marknaden är mycket mer balanserad, hurvida man åstakommer detta låter jag var person för sig fundera på.

Men ändå var kvinnor lyckligare då? Ändå käkade de färre lyckopiller, försökte ta självmord i mycket mindre utsträckning och hade mycket lägre kortisolnivåer?

Du menar: Hur är man skapt om man vill ha ett system där båda parter uppskattar varandra mer? Ja, det är klart du inte "vill veta" det, du är som sagt kvinna och din logiska förmåga är i princip obefintlig.

Normala svenska män har enorma problem med att både få ligga och att behålla förhållanden, vilket visar sig rätt fint i dels skilsmässostatistiken, antalet singelhushåll, antalet barn som få växa upp utan en pappa i familjen och det ständigt ökade antalet kvinnohats-trådar på internet.

Nä men vad tråkigt, detta var ju underhållande! Hoppas du kommer tillbaka imorgon gumman

Hade tänkt lämna tråden men du är alltså så korkad att du inte ens kan läsa innantill? Jag skrev tydligt ovan att normala män inte har problem att ragga upp kvinnor. Jag har det inte och jag tror mig inte vara unik. Att jag är man borde du fattat redan när jag skrev att jag argumenterat anti-feministiskt mot kvinnor. Fast du har uppenbarligen problem att ta till dig saker, och där har vi nog svaret på dina problem.
2017-09-21, 23:51
Medlem
BugsyFloyds avatar
Det är för att kvinnor i dagenssamhälle blivit hoes. De vill ha och ha och nöjer sig inte. En tjockis tror hon kan få vältränad Hercules typ.
2017-09-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Att kvinnor har makten med internetdating är inget att diskutera. Det är dock ett fenomen isolerat just dit. Jag tror att TS bild av omgivningen beror just på att han (och många andra) använder internetdating som primärt verktyg. I verkligheten (alltså "IRL") stämmer inte TS bild.

Det är egentligen inte så jävla konstigt... tänk er själva... man swipar på Tinder som tjej, och om man någonsin swipar höger och inte får en match så blir man förvånad. Givetvis så gör det att man inte värdesätter varje match lika mycket. Det är inte ett kvinnligt fenomen, utan ett mänskligt fenomen.

Så vad är problemet? Vad beror det på? Jo, helt enkelt det klassiska... män är desperata och kan sätta på allt som rör sig, och kvinnor är mer försiktiga. I verkligheten så jämnar detta ut sig eftersom det finns andra markörer att röra sig efter IRL. Självförtroende, social status. Det spelar roll. Att anse det som orättvist är att starta krig med biologin (omöjligt). Och detta är också viktigt; på Tinder är man bara en bild med eventuellt ett kort textstycke. Man är ingen person på Tinder! Men detta är inte tjejers fel. Inte killars heller. Det är helt enkelt systemets fel.

Så jaha, vad ska vi göra åt detta? Min prognos är att Tinder är på nergång. Folk börjar tröttna. Killar är trötta på att bli ignorerade och ses som smuts, och tjejer är trötta på få en massa en massa anti-sociala meddelanden från creepy killar. Och återigen, vad beror detta på? Jo, att profilerna i apparna inte ses som människor. Våra hjärnor klarar inte av att koppla ihop profiler med faktiska personer. Jag anser att framtiden inte är bilder, utan filmer. Med video kan man uttrycka sig på ett helt annat sätt; man kan visa upp sig som en person, och framförallt förstärks bilden av att profilen är en människa. Kanske krävs mer, men poängen är att stimulera internetdejting till att bli mer empatisk. Till skillnad från hur psykopatisk internetdejting kan vara idag. Ett exempel på en tjänst som har uppmärksammat problemet är datingappen Hinge. Har ännu inte lanserats än i Sverige, men växer snabbt i de länder där det har lanserats. De framhäver just empatisk internetdating. Jag tror på ett paradigmskifte inom kort, där även den psykopatiska hookup-kulturen (Tinderkulturen) kommer minska.

/spyder.

Du har rätt i mycket av det du skriver men det är inte hela sanningen. Problematiken i att när det blir problem i ett förhållande så får mannen tips av sina vänner hur han kan kommunicera och försöka lösa problemen, samtidigt som kvinnor i större grad uppmanas med girlpower snack som att du förtjänar bättre, du förtjänar en riktig man blablalba. Feministpropaganda på hög nivå, vilket resulterar i verkligen som vi har idag där kvinnor i mycket större grad gör slut med männen.
2017-09-22, 00:01
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Du har rätt i mycket av det du skriver men det är inte hela sanningen. Problematiken i att när det blir problem i ett förhållande så får mannen tips av sina vänner hur han kan kommunicera och försöka lösa problemen, samtidigt som kvinnor i större grad uppmanas med girlpower snack som att du förtjänar bättre, du förtjänar en riktig man blablalba. Feministpropaganda på hög nivå, vilket resulterar i verkligen som vi har idag där kvinnor i mycket större grad gör slut med männen.
Relationer är inte logiska. Man kan inte argumentera sig fram till vad som är rätt eller fel. Tappar den ena partnern attraktionen till den andra så är det så. Åter igen, det är biologi. Kanske är det så att mannen helt enkelt klamrar sig fast i detta förhållande och behöver slitas av kvinnans ben. Tycker kvinnan att detta är attraktivt? Förmodligen inte, och därför gör hon slut.

Så att, detta är som sagt inte feminism utan handlar om attraktion. Det sträcker sig långt över feminism. Något som även feminismen ofta ser som problematisk... så du delar den bilden med dem.
2017-09-22, 00:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123

Så jaha, vad ska vi göra åt detta? Min prognos är att Tinder är på nergång. Folk börjar tröttna. Killar är trötta på att bli ignorerade och ses som smuts, och tjejer är trötta på få en massa en massa anti-sociala meddelanden från creepy killar. Och återigen, vad beror detta på? Jo, att profilerna i apparna inte ses som människor. Våra hjärnor klarar inte av att koppla ihop profiler med faktiska personer. Jag anser att framtiden inte är bilder, utan filmer. Med video kan man uttrycka sig på ett helt annat sätt; man kan visa upp sig som en person, och framförallt förstärks bilden av att profilen är en människa. Kanske krävs mer, men poängen är att stimulera internetdejting till att bli mer empatisk. Till skillnad från hur psykopatisk internetdejting kan vara idag. Ett exempel på en tjänst som har uppmärksammat problemet är datingappen Hinge. Har ännu inte lanserats än i Sverige, men växer snabbt i de länder där det har lanserats. De framhäver just empatisk internetdating. Jag tror på ett paradigmskifte inom kort, där även den psykopatiska hookup-kulturen (Tinderkulturen) kommer minska.

/spyder.
Samtidigt kan du inte helt bortse från könsration som finns här i landet, utanför internet. Med alla ensamkommande små pojkar i 25 års åldern är det fler män än kvinnor överlag och bland 15 till 35 år betydligt fler. Det här har en stor påverkan på singelmarknaden. Om vi säger att hälften av alla 25 åringar är i ett förhållande och det är 60% killar(jag vet att det är en liten skarv), så finns det dubbelt så många singelkillar i den åldern som singeltjejer. Exempel:6 killar och 4 tjejer. Hälften är i ett förhållande, då tar vi 2 från varje kategori och kvar här vi 4 killar och 2 tjejer dvs 66% killar och 33% tjejer.
2017-09-22, 00:02
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
... bara jag som läser tråden i underhållande sy fte numera? satan vad kärringarna blir ägd här hahahah, Oliveira varför drar du bara inte? du har inget att komma med, fyfan vad krossad du blir hahahah

Nejdå, latteflatorna blir riktigt rövknullade av de manliga herrarna och lattebögana rycker med de också likaså white knightsen och fittridarna.
2017-09-22, 00:07
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Samtidigt kan du inte helt bortse från könsration som finns här i landet, utanför internet. Med alla ensamkommande små pojkar i 25 års åldern är det fler män än kvinnor överlag och bland 15 till 35 år betydligt fler. Det här har en stor påverkan på singelmarknaden. Om vi säger att hälften av alla 25 åringar är i ett förhållande och det är 60% killar(jag vet att det är en liten skarv), så finns det dubbelt så många singelkillar i den åldern som singeltjejer. Exempel:6 killar och 4 tjejer. Hälften är i ett förhållande, då tar vi 2 från varje kategori och kvar här vi 4 killar och 2 tjejer dvs 66% killar och 33% tjejer.
Flashback älskar att skylla ifrån sina egna tillkortakommanden på ensamkommande och säga att de "tar våra kvinnor". Men det stämmer inte. Som född i Sverige med starkare sociala nät, bättre utbildning och jobb, med en inhemsk kultur, o.s.v., så ses en integrerad svensk som betydligt mer attraktiv som familjepartner än en ensamkommande flykting. Att vi kommer få mer frustration i framtiden stämmer. Jag tycker faktiskt lite synd om dessa.

Så ja, det är ett problem, men inte ett problem för dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in