2017-09-21, 13:07
Medlem
Tinoss avatar
Jag håller med TS till 100%.
Jag tycker att du kan gå över gränsen lite ibland och hetsa upp dig själv, men vi delar samma perspektiv.

Samtidigt så får man hålla med vissa personer i tråden som nämner att det är dagsläget i Sverige och man får helt enkelt anpassa sig.
Du får börja sätta ner gränser och visa att du tar inte skit.

Om en tjej tar upp sin telefon och håller på med den så brukar jag säga till på en gång att det är en respektsak och hon får ta bort den. De flesta brukar förstår på en gång och lägger undan den.
Då blir det ett annat samtal för man är helfokuserad också.

Sen så smittar det ibland av sig också. Jag kollar inte på min mobil när jag är med människor och umgås, då brukar inte dom ta fram sin mobil heller. Mest bara om någon ringer.

Det var lättare att träffa människor förut när det var inte så mycket våldtäkt/feministhets som det är i dagsläget. Jag tycker att det är mer spänt i vardagen för tjejer än vad det var förut.
Speciellt för mig som är invandrare också.
Jag måste alltid lägga in en extra växel för folk tror att jag är någon babbe som rappar om Gucci-kläder i Tensta.

Många kollar bak på mig och blir lite smårädda bara om jag ska ta samma väg till min port etc.
Det är sånt som man får leva med, det är trist men det är så.

Hade aldrig problem att ragga upp tjejer på playahead, lunarstorm, MSN eller något sånt.
Fick ligga hela tiden och det var ingen snack om saken. Sist när jag testade tinder för några år sedan:

1. Matchning
2. Leka svår i en vecka
3. Träffas en gång
4. Vänta en till vecka
5. Ut och dricka öl

Det där är redan en två veckors process för att träffa någon tjej som är totalt ointressant och gillar Lets Dance samt skidåkning och har ett generiskt utseende.

Jag la ner hela skiten och började träffa bekantas bekanta etc.
Min kompis kompis kompis typ. Enklast så. Dom blir mer bekväma när dom vet att man är ingen random wierdo och har en connection till samma "krets".

Det var faktiskt ganska enkelt förut. Räckte med att fråga om man ska ses och ta en öl så kunde man knulla.

Det är mesiga killar som ryggdunkar dessa tjejer för mycket, samt andra tjejer som öser dom med komplimanger hela tiden.

Jag gillar aldrig någons bild eller kommenterar någons bild på facebook alls, vilket ger mig en upper-hand också för när jag väl visar intresse till någon och erbjuder om att ta en fika så blir det mer intressant då jag har inte gillat och kommenterat varenda bild/status.
2017-09-21, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Hur förklarar ert gnäll alla män som lever lyckliga med en kvinna då? Det är väl trots allt fortfarande majoroiteten av män, även om ni som klagar, är så extremt högljudda, så att ni låter som att ni är fler än ni är.

Är det så svårt att inse, att det kan ha något med er att göra om ni inte hittar en kvinna?

Först av allt så kanske det är dags att lägga ned det hela: "det är ER DET ÄR FEL PÅ, ERA MISSLYCKADE BITTRA MÄN!" nu, kan du för EN GÅNGS JÄVLA SKULL FATTA att det måste finnas en anledning till denna STÄNDIGT ÖKADE GRUPP MÄN som är "bittra" ? Hur är det med din logik, failade du matematik A i gymnasiet? Är det inte LITE MÄRKLIGT att det såkallade "kvinnohatet" blir vanligare och vanligare och har växt sig jävligt stark de senaste åren? KANSKE, bara KANSKE det kan FINNAS en bakomliggande JÄVLA orsak? Ska det vara så jävla svårt för din geleklump där uppe att förstå det? INSER DU att det inte längre går att förkasta med: "muh det är bara en liten del högljudda män!" - det där kanske fungerade för 20 år sen, men nu går det inte längre, hela jävla ballongen håller på att sprängas nu och det är EXAKT samma sak som med invandringspolitiken. Idiotiska nollor fullkomligt vägrar se vad som håller på att hända i ren Bagdad Bob anda, "muuuuuhhhh nothing to see here!! det är bara en liten liten liten liten liten del onda rasistiska patriarkala vita män!!" .. Wupps SD 25%, vad hände?? oj oj oj hur ska vi lösa detta!!!!

Herrejösses så blind vissa är, saknar ni förmåga över huvud taget att se mer övergripande?

Nu efter min lilla rant: Nej, det behöver nödvändigtvis inte ha med mannen att göra om det "inte går att hitta en kvinna" - Det kan de facto ha att göra med:

1. Samhällssystemet
2. Kvinnorna

Hur kan detta komma sig? Ta en svensk "vanlig man" i Sverige som har stora problem, sätt honom i Thailand, registrera honom på Tinder. Helt plötsligt kommer mannen vara en gående jävla gud hos brudarna, WUUPS, samma man, samma höjd, samma vikt, samma intressen, samma åsikter, samma utseende, samma frisyr. Varför är detta? Hur kan det komma sig att hela perceptionen hos mannen förändras? SAMMA MAN går från att behöva kämpa och slita som en oxe för att ens få till en date med en kvinna 3 poäng fulare och fetare än honom, i ett land, för att i ett annat land ha 23åriga primadonnor suktandes efter honom.

Varför? Pengar, status, är såklart förklaringen. Mannen är högre än kvinnan där, således ses han upp till och är attraktiv.

Nu är såklart din instinktiva respons: "Men flytta till thailand då!", lågintelligent som du är, nu är dock grejen den att det INTE LÖSER PROBLEMET I HELHET ÖVER HUVUD TAGET, Sverige remains the same, systemet är fortfarande förstört, det kommer INTE rädda landet, det kommer INTE rädda utvecklingen. Kan du åtminstone FÖRSÖKA förstå att ett land behöver män och kvinnor som ser upp till varandra och respekterar varandra? Ett land behöver en dynamik på marknaden som är någorlunda balanserad, det är den INTE i Sverige.

Och nej, en absolut överväldigad majoritet av förhållanden är INTE lyckliga, inte över huvud taget. En majoritet av förhållanden går åt helvete, i en majoritet av fallen är kvinnorna initiativtagarna. Kvinnor är otrogna i en mån aldrig tidigare skådat, kvinnor dumpar till höger och vänster, kvinnor har SJUK SEXUELL MAKT. Män har blivit ubertofflar och det syns i kvinnors ögon när de diskuterar om sin pojkvän.

Man måste vara rejält blåögd och verklighetsfrånvänd om man på fullaste allvar tror att förhållanden i Sverige 2017 är "lyckliga". Jag vill föreslå att det aldrig någonsin varit sämre än vad det är just nu, och värre kommer det bli.

Nåja, jag kan i alla fall gotta mig med att jag ser problemen komma, medan många andra blåögda jönsar saknar förmågan över huvud taget att se något alls, precis som med invandringspolitiken som jag började uppmärksamma redan tidigt 2000-tal som väldigt ung.
2017-09-21, 15:29
Bannlyst
Och det klassiska: "det är bara en liten del bittra män på internet som har problem!!" fungerar inte längre. Detta är flashback, Sveriges största internetforum och en majoritet av användarna är just män. Flashback har visat sig reflektera samhället i sin helhet flera gånger och det gör det även nu. Tro mig, åsikten om kvinnor blir sämre varje dag och detta är en av grundorsakerna.
2017-09-21, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Jag håller med TS till 100%.
Jag tycker att du kan gå över gränsen lite ibland och hetsa upp dig själv, men vi delar samma perspektiv.

Så är det, jag överdriver och överdramatiserar såklart för att göra det mer underhållande och uppmärksammande, men trådens huvudpoäng står jag fast vid, även om den givetvis är överdramatiserad för att locka till sig läsare. Och ja, visst finns det små knep man kan göra själv, rent individuellt, för att öka på chanserna rätt rejält. Men det kommer dock inte fungera ur ett större perspektiv för den stora massan män, det är klart och tydligt ett växande samhällsproblem som kommer att få förödande konsekvenser för allt möjligt i samhället.
2017-09-21, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Varför skulle någon på landet vilja ha dig? Du ser ju ned på dem och dessutom lite fördomsfull. Det är nog bättre du är ensam med din prinsessmentalitet.

Varför har jag "prinsessmentalitet"? Nej, tvärt om. Jag tog i och tänkte lite på någon kandidat från Bonde söker fru men alla ute på landet är inte så nej
2017-09-21, 17:06
Medlem
SockAccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Varför? Pengar, status, är såklart förklaringen. Mannen är högre än kvinnan där, således ses han upp till och är attraktiv.

Nu är såklart din instinktiva respons: "Men flytta till thailand då!", lågintelligent som du är, nu är dock grejen den att det INTE LÖSER PROBLEMET I HELHET ÖVER HUVUD TAGET, Sverige remains the same, systemet är fortfarande förstört, det kommer INTE rädda landet, det kommer INTE rädda utvecklingen. Kan du åtminstone FÖRSÖKA förstå att ett land behöver män och kvinnor som ser upp till varandra och respekterar varandra? Ett land behöver en dynamik på marknaden som är någorlunda balanserad, det är den INTE i Sverige.

Rejält bra inlägg.

Som du säger så saknas det leverage på den svenska dejting marknaden.
Status och pengar är något som gör kvinnor attraherade till män. Något som genetiskt sätt har en stabil grund.

Dessvärre så arbetar samhället för att män och kvinnor ska ha lika mycket resurser.
Nu för tiden kan kvinnor utan problem få samma eller högre lön än en man med samma förmågor.

Vilket gör att mäns status/resurser sjunker i relation till kvinnors.
Blanda detta med att kvinnor nästan aldrig ens vågar överväga att dejta neråt.
Majoriteten av män får en kvinnostatus och respekten för dem smälter iväg.

När pengarna är utjämnade så finns det ingen leverage kvar från mannen.
Och i värsta fall så tar pappa staten hand om kvinnorna.

Ovanpå att detta sker, så håller vi på att importera stora mängder av utlänska män.
Vilket gör att kvinnornas naturliga resursers värde ökar markant (supply and demand)

En standard kvinna i dagens sverige har mer makt än en standard man.
När ska människor fatta att makt är mer nyanserat än endast pengar.

Skulle tro att många saker går att spåra i 70-talets socialdemokratiska insatser.
Dvs att alla ska bli individer och "fria" från sina familjer.
För vem blir inte glad av att sitta ensam och ruttna i en hög av pengar.
Inte undra på att sverige är värden ensammaste land.
Jag är hellre i behov av andra människor än ensam i en hög av pengar.

En sista sak att nämna är att män förmodligen blivigt mindre attraktiva.
Detta pga att vi i allmänhet rör oss mycket mindre i dagens sverige.
Inte minst pga att mycket arbeten gått från fysiska till maskin baserade.
Och mäns fysiska attraktivitet är åtminstone till 50% baserat på motion.
Detta är dock inget kvinnor behöver oroa sig över så länge dem inte äter skitmat varje dag.
Senast redigerad av SockAccount 2017-09-21 kl. 17:10. Anledning: liten felskrivning
2017-09-21, 17:31
Medlem
Om ni har tur att uppleva detta någon gång så kan ni se en annan dynamik, med omvända roller:

Tänk dig att det är midsommarfirande, och ni är ganska eller helt isolerade på landet, i en skärgård osv. Ingen pub att gå till, ingen granne som också har fest. Utan de som är där, är de som är där. Det är betydligt färre killar än tjejer.

I en sådan situation kan man se snygga tjejer konkurrera med varandra om helt vanliga killar, en typ av killar de förmodligen aldrig annars hade ens tittat åt. När utbudet av män är väldigt krympt, och det inte finns några "alfahanar" så behöver man som kille inte vara särskilt bra/snygg/charmig/cool eller ens uppvaktande, för kvinnor i det läget tar männens roll och blir den uppvaktande parten, och de konkurrerar med varandra om männens uppmärksamhet, nästan som män behöver göra annars.
2017-09-21, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Om ni har tur att uppleva detta någon gång så kan ni se en annan dynamik, med omvända roller:

Tänk dig att det är midsommarfirande, och ni är ganska eller helt isolerade på landet, i en skärgård osv. Ingen pub att gå till, ingen granne som också har fest. Utan de som är där, är de som är där. Det är betydligt färre killar än tjejer.

I en sådan situation kan man se snygga tjejer konkurrera med varandra om helt vanliga killar, en typ av killar de förmodligen aldrig annars hade ens tittat åt. När utbudet av män är väldigt krympt, och det inte finns några "alfahanar" så behöver man som kille inte vara särskilt bra/snygg/charmig/cool eller ens uppvaktande, för kvinnor i det läget tar männens roll och blir den uppvaktande parten, och de konkurrerar med varandra om männens uppmärksamhet, nästan som män behöver göra annars.

Så är det.

Jag blir mer och mer övertygad om att en mans attraktivitet alltid är dynamisk och relativ till omgivningen. En snygg kvinna är en snygg kvinna, punkt. Kommer det en snyggare kvinna så tittar man på de båda och konstaterar att den andra kvinnan - rent objektivt - är snyggare, punkt.

Kvinnors attraktion till män verkar inte fungera på samma sätt, alls. Det handlar mer om en illusion, vilken sorts perception kvinnan har av mannen, denna perception influeras enormt av omgivningen, hierarkin, mannens status bland andra män i omgivningen och mannens status relativt till kvinnan själv (och andra kvinnor).

Med andra ord: Mannens attraktion till kvinnor är i stort sett statisk, en snygg kvinna är en snygg kvinna oavsett om hon har låg status, hög status, eller "medel-status" - hon är attraktiv fast hon är i grupp av andra kvinnor som är snyggare eller fulare än henne. Kvinnans attraktion till mannen är flytande, dynamisk. Den kan hela tiden förändras baserat på en hel drös av faktorer, faktorer som på många sätt går att manipulera.

Med detta inte sagt att kvinnans attraktion till mannen inte är "på riktigt" - den är, för henne, hur verklig som helst. Hennes hjärna svämmas över av kemikalier och hon får en bild av mannen som hon fastnar för, och denna bild är i hennes värld 100% korrekt.

Vad betyder detta? Detta betyder att SAMHÄLLSSYSTEMET starkt kan kontrollera hur pass attraktiv män är, genom att förändra många av dessa faktorer så förändrar man mannens status relativt till kvinnan således attraktions-mekanismerna som går igång i en kvinnlig hjärna när hon ställs inför "vanliga män" såldes den vanliga mannens attraktionskraft.

Plötsligt börjar det klarna mer och mer varför det var "lättare" för män 10, 20 och 30 år sedan - dom var, i kvinnors ögon, de facto mer attraktiva, även fast de RENT OBJEKTIVT nödvändigtvis inte var mer attraktiv över huvud taget, men detta är dock irrelevant för den faktiska relationen mellan män och kvinnor - en illusion eller inte, ett system där fler män är attraktiva för kvinnor kommer vara ett system med fler lyckliga män, fler lyckliga kvinnor, ett starkare och mer stabilt samhälle med färre skilsmässor, färre singelhushåll, färre barn som växer upp med en förälder och en "köttmarknad" som är roligare, inte bara för män men även för kvinnor.

"Var har alla bra män tagit vägen!!!".
2017-09-21, 17:52
Medlem
Citat:

Hur kan detta komma sig? Ta en svensk "vanlig man" i Sverige som har stora problem, sätt honom i Thailand, registrera honom på Tinder. Helt plötsligt kommer mannen vara en gående jävla gud hos brudarna, WUUPS, samma man, samma höjd, samma vikt, samma intressen, samma åsikter, samma utseende, samma frisyr. Varför är detta? Hur kan det komma sig att hela perceptionen hos mannen förändras? SAMMA MAN går från att behöva kämpa och slita som en oxe för att ens få till en date med en kvinna 3 poäng fulare och fetare än honom, i ett land, för att i ett annat land ha 23åriga primadonnor suktandes efter honom.

Fattar du inte att det bara är pengarna dom vill ha från den feta, fula vita snuskgubben så är du dummare än tågrälsen.

Jag har aldrig haft problem att träffa kvinnor i Sverige, vare sig i Stockholm, Göteborg eller någon annan stad. Det går t om att ragga upp vackra damer i en håla som Sunksvall.

Antingen lever du i finnskogarna eller så är du ful som ett sprängt skithus, åk till Thailand och knulla horor för det verkar imponera på dig din luns.
2017-09-21, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Fattar du inte att det bara är pengarna dom vill ha från den feta, fula vita snuskgubben så är du dummare än tågrälsen.

Jag har aldrig haft problem att träffa kvinnor i Sverige, vare sig i Stockholm, Göteborg eller någon annan stad. Det går t om att ragga upp vackra damer i en håla som Sunksvall.

Antingen lever du i finnskogarna eller så är du ful som ett sprängt skithus, åk till Thailand och knulla horor för det verkar imponera på dig din luns.

Om du på fullaste allvar tror det handlar om pengarna i sig, så har du återigen visat dig ha i princip noll koll hur attraktion mellan könen fungerar.

Vill också uppmärksamma läsare av inlägget att lägga märke till Dynamis känslomässigt uppspelta respons. "Snuskgubbar!!"", "ful som ett sprängt skithus!"#, "din luns!"

Ser ni? Ser ni vad som händer när kvinnor eller white knights får sin världsbild ifrågasatta, de klarar inte av det över huvud taget, hela världsbilden rasar samman och de vet inte längre hur de ska betee sig.

Mer utvecklad respons:

Nog handlar mannens attraktionskraft i thailand om pengar (och status), detta betyder dock nödvändigtvis inte att tjejerna är attraherade BARA FÖR ATT DE VILL HA pengarna - nej, det är mannens resurser som väcker den primitiva instinkten hos kvinnan, hon blir sedan - i hennes huvud - de facto "attraherad", VAD SOM GÖR henne attraherad är irrelevant, känslorna är där, kemikalierna i hjärnan flödar för fullt, därefter kommer rationaliseringarna till det känslomässiga tillståndet och varför hon är attraherad (hon hittar på sina egna anledningar: "he is so nice!", "so handsome!", "so tall!").

Det är också av stark statusmarkör att vara västlänning i Thailand, perceptionen av dig som man är helt annan än den i väst. Jag rekommenderar att ta en titt på rooshv-forumet där män rapporterar upplevelserna i thailand, det handlar alltså om 21åriga relativt fattiga unga snubbar från väst som drar ner och blir uppraggade av rika thai-brudar som åker runt i finfina bilar. Varför? Status, perceptionen av mannens status, det är det allt handlar om. Kvinnorna behöver inte hans pengar, men han är likförbannat attraktiv, på grund av statusen i sig.

Men som sagt, det krävs ett kunnande och en intelligenskvot över snittet för att förstå sig på detta, något som du uppenbarligen saknar, således kommer du aldrig kunna förstå världen och för alltid leva i ignorans.
2017-09-21, 18:09
Medlem
Mooons avatar
... och trots denna intelligens och analysförmåga sitter du här och gnäller över druvor du inte får smaka på. Stackars dig, att kvinnor inte inser vilken pärla du är.

Citat:
... Men som sagt, det krävs ett kunnande och en intelligenskvot över snittet för att förstå sig på detta, något som du uppenbarligen saknar, således kommer du aldrig kunna förstå världen och för alltid leva i ignorans.
2017-09-21, 18:12
Medlem
Intressant tråd. Jag instämmer med dig fullständigt.

Något mer jag tänkt på just nu är att kvinnors "fria sexuella uppvaknande" blasket har lett till en enorm misär bland män.

Tänk om man såg det som kvinnors plikt att sexuellt tillfredsställa och välja män.

Tänk om vi folket valt att göra det till en av de stora samhällsfrågorna. Hur ska vi lösa sexuell spänning, hur ska vi avstigmatisera den? Börja utbilda oss, göra experiment, forska kring ämnet. Istället är det en stor jävla stigmatisering av det.

Detta har lett till att svenskarna nu inte föder barn. Vår generation, antar att vi alla är runt 1990-talet, borde verkligen sprida vårt dna så mycket som möjligt. Släpp tanken att en per en. Knulla sprid dna bland flera honor. För det kommer behövas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in