Citat:
Ursprungligen postat av
hasseochtage
Återigen: håll er borta från nätdejting, så ska ni se att det löser sig.
Det här går så mycket djupare än bara nätdejting, hasseochtage. Det smyger sig in i varje liten situation i livet, det infiltrerar alla sociala sammanhang, alla förhållanden och en betydande del av gemenskapen mellan män och kvinnor. Det har skapat en form av "attityd" hos kvinnor att de "är bättre än män!", de ska "klara sig själva!" och "vara starka!", lite av ett: "kvinnor kan!!" - Det är en avstötande maskulin attityd hos ett kön vars attraktivitet de facto till stor del sitter i det feminina, det mjuka och det fina.
Ditt instinktiva svar blir nu: "Men sluta gnäll på kvinnor!! män får väl skärpa siog!!!!" - vilket bara bevisar min poäng, detta handlar inte om kön X eller kön Y, det handlar om att skapa bättre förutsättningar för att könen ska GILLA VARANDRA IGEN, vilket dom tammefan inte gör idag - Nåja, "gillandet" minskar i alla fall sannerligen varje år som går.
Det genomsyrar precis allt. Från förhållanden som går åt helvete till en dejtingmarknad som ständigt blir hårdare och hårdare. Med hårdare menar jag inte ens nödvändigtvis bara för männen - med ökad press på sig så kommer män börja använda sig mer av manipulativa spel för att få komma till (då det krävs), bara detta i sig skapar en mer oärlig dynamik över huvud taget mellan könen.
Ett litet exempel från "real life":
En flickvän jag hade år 2005, dvs tolv år sedan då jag var 16-17 år gammal. Tinder fanns inte, instagram fanns inte, facebook fanns inte (inte i Sverige ännu i alla fall). Vad som fanns var väl typ lunarstorm, ICQ-messenger och MSN-messenger.
Jag spenderade ett antal somrar med denna tjej, man kunde umgås helt naturligt utan att det KONSTANT plingade i telefonen, man kunde gå och käka middag och fokusera på varandra på ett helt annat sätt, nog för att feminismen också var rätt tydlig denna tid så var det inte alls lika extremt och då tjejen var ung så var det så tydligt hur hon agerade från sin natur på ett helt annat sätt: omhändertagande, feminin, hon VILLE vara tjej, kvinna, och allt vad som tillkommer.
Träffar jag en tjej idag: KONSTANT uppmärksamhet på telefonen, plingandes hela tiden, tinder, instagram, facebook, SMS. Käkar man middag så är det tammefan helt omöjligt att bara njuta av stunden, det går inte, telefonen ska fram en gång var 3e minut. Har du någonsin sett en ung tjejs telefon idag? Här pratar vi alltså om dussintals textmeddelanden hela tiden från alla möjliga sorters källor: Nån kommenterade min instagram, nån skrev på facebook, nån länkade mitt namn till en video på deras wall. Det faller sig helt naturligt att det för kvinnor varken går att uppskatta eller uppmärksamma en enda kille på samma sätt längre, detta är en NATURLIG KONSEKVENS av fenomenet.
Blir de lyckligare då? Verkligen inte, maken till stressade identitetslösa varelser har jag aldrig någonsin tidigare skådat. De VET INTE vilka de är, vad de vill och var de ska. De vill inte vara för kvinnliga för det är så "stereotypt!", de vill ha karriär även fast dem djupt inne inte känner för det egentligen, de får konstant propaganda i sig att män är patriarkala egoistiska svin, de ska ALLA "göra karriär" .. "och skaffa barn någon gång sen ... 35 kanske .. öh".
Inte bara detta, det ständigt ökande bekräftelsebehovet, HERREGUD, till och med brudar I DENNA TRÅD KÄNNER BEHOV AV ATT LÄNKA BILDER PÅ DERAS HALVNAKNA KROPP, TJEJER SOM ÄR 37 ÅR GAMLA, FATTAR DU? FATTAR DU hur FÖRSTÖRDA svenska tjejer blivit? Vi har alltså VUXNA KVINNOR som känner behov av att visa upp sig på sveriges största internetforum, för att få en snabb dopaminkick som håller i sig i 5 sekunder!
Har du sett "fitnesstjejers" instagram? har du sett dessa brudar på gymet? Vad gör dom: 90% av deras foton är på "bootyn" - dvs röven, sedan läggs det upp på instagram ASAP och länkas på facebook också: "blev ett ryggpass idag!", "Benen blev hårt tränade!", "God proteindryck detta (bild på proteinpulver sedan deras röv putandes på sidan, såklart, för det är vad dom egentligen vill visa upp).
Några snabba exemplar, detta är alltså TRÄNINGSBILDER:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13103541_10154843114536562_2469294005905718637_n.j pg?oh=46becae4da345065c7414a610e641552&oe=5A592ECB
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13177074_10154868466251562_6121301405909201055_n.j pg?oh=360504a0663f9ccfd51f290542337133&oe=5A5BDB13
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13879374_10155113671216562_1114625399391747457_n.j pg?oh=91606740bd9724487fa52a453c66200c&oe=5A405E1E
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/11659226_10154031955836562_5697758411046510422_n.j pg?oh=86b0f7e56c56253e8c853d6411325b85&oe=5A438C39
"Okej".
"Objektifiera mig inte!!", "du ska inte objektifiera tjejer!" - Det FÖRSTA man gör så fort man får chansen är att visa upp nakna/halvnakna bilder för hela världen, såklart under täckmantel av: "träningsbild!", "såhär ser en tjej på 65kg ut!", "faan jag börjar bli feeeet :O :P :O", "är jag överviktig tror ni?".
Hela det jävla kvinnliga könet är förstört. De har en attention-spam som en myra, de är socialmedia-besatta feminist-hjärntvättade "badboy"-sökande OKVINNLIGA MASKINER som förlorar oskulden när de är 13 bast, knullar runt som kaniner till de är 35 och blir sedan deprimerade när deras utseende börjar gå åt helvete och de enda män som nu vill ha dem är avdankade 43åriga skalliga lönnfeta lastbilschaufförer. Nu ska det knapras antidepp och ses på "det okända" på tv! I hopp om att det finns ett liv efter döden för detta liv suger fan kuk!!!