2017-09-20, 16:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Nej, i majoriteten av dejterna gör dem det inte. Inte heller om man är ute och går med dem, promenerar och snackar etc. Återigen, hela "romantiken" är förstörd, ironiskt nog är det kvinnorna som förstörde den - när männen gav dem frihet.

Sådana personer som hasseochtage förstår inte sånt här, de kommer med största sannolikhet inte ens ut och träffar kvinnor så de kan inte relatera ÖVER HUVUD TAGET.
Jag har ju varit ute ur gejmet länge, men skulle någon hålla på med telefonen under dessa omständigheter skulle jag be dom dra, då det är så sjukt respektlöst beteende. Man ska inte acceptera sånt, det är cuck.
2017-09-20, 16:39
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Att objektifiera betyder att behandla en människa som om den vore ett objekt, alltså ett ting utan psyke och känslor. En kvinna som lägger ut nakenbilder på sig själv objektifierar inte sig själv, såvida hon inte lägger till en text som säger "min kropp är allt jag är". hon har fortfarande sitt psyke och sina känslor, de försvinner inte för att hon lägger ut foton på nätet.

En person som behandlar en annan människa som om den personen bara är en kropp, objektifierar den personen. En man som tror att en kvinnas kropp är det enda som räknas, är en man som objektifierar kvinnor.

Förstår du skillnaden? Det är inte kvinnornas fel att män som du är för aspiga för att kunna se djupare än utseendet.

Varför tar du dina tonårsförhållanden som exempel? Alla tonåringar är idioter. Jag kan inte nämna en enda av alla mina gamla klasskamrater, kollokompisar, eller kusiner, som var normal som tonåring.

Jag förstår inte varför du tror att kvinnor som lägger upp bilder på sig själva är "förstörda", men låt oss leka med tanken att du har rätt. Är det schysst att klanka på människor som mår dåligt? Du håller i princip på och mobbar kvinnor för att de mår dåligt, så hur bra är du själv?
Dessa kvinnor behandlar sig själva som objekt genom att lägga ut bilder på sig själva. Den biten missade(läs: skiter du i) du.

Sedan förstår du inte för du är förståndshandikappad.
2017-09-20, 16:39
Medlem
Ja, kvinnor känner numera att de får tillräckligt med bekräftelse på sociala medier. Behovet av att träffa killar irl är inte så stort.

Men det finns inte så mycket att göra åt saken annat än att hoppas att det är en övergående trend.
2017-09-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Men vad fan ska man göra då? Nätdejting är enda möjligheten att kanske (om ens det) hitta en kvinna.

Ja, om man är ett socialfall utan familj, jobb, utbildning, intressen eller utstrålning så är det svårt att få kontakt med folk. Att sitta hemma i sin ensamhet leder inte till något rajtantajtan. Som tur är så finns det mycket man kan göra i Sverige som inte kostar pengar, och umgänge får man på köpet.
2017-09-20, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Dessa kvinnor behandlar sig själva som objekt genom att lägga ut bilder på sig själva. Den biten missade(läs: skiter du i) du.

Sedan förstår du inte för du är förståndshandikappad.

Jag förklarade mycket tydligt varför de inte objektifierar sig själva.
2017-09-20, 16:43
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har ju varit ute ur gejmet länge, men skulle någon hålla på med telefonen under dessa omständigheter skulle jag be dom dra, då det är så sjukt respektlöst beteende. Man ska inte acceptera sånt, det är cuck.
Det är väldigt respektlöst och oartigt så förstår dig. För millenialer är detta normalt så dom tänker inte ens på att det är usel attityd utan kommenterar man det så är det himmlande med ögon eller liknande.
2017-09-20, 16:44
Medlem
TS jagar efter snygga kvinnor/tior. Blir besviken när nämnda tia saknar allt vad personlighet och intelligens innebär.

TS, det enda du styrs av är utseendet hos kvinnan. Det viktigaste för dig är hon högst attraktivt. Att hon har ett attraktivt ansikte och en snygg kropp. Allt annat är sekundärt. Du skiter egentligen fullständigt i om kvinnan du är attraherad av innehar andra egenskaper. Det är bara lögner som du intalar dig själv och oss andra för att inte framstå som smått efterbliven. Skyll dig själv.

Samtidigt vimlar det av smarta och roliga, intressanta tjejer som inte är tior. Som kanske är 6-7 på utseendeskalan men som har mycket mer att erbjuda. Som är roliga, intressanta och socialt kompetenta. Som är godhjärtade och familjära. Majoriteten av män skiter fullständigt i dessa tjejer, vilket du så fint har visat genom din trådstart. Det rycker inte lika mycket där nere och därför avfärdar ni dessa tjejer som förhållande-material.

Som sagt, skyll er själva. Och du vet att jag precis har skrivit stämmer till 100%, eftersom en man ALDRIG skulle ge en kvinna under hans liga eller likvärdig utseendemässigt en chans.
2017-09-20, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

I teorin har du såklart rätt. I praktiken är det för en majoritet av killar inte genomförbart. En överväldigad majoritet av killar har det svårt att få komma till - det är kvinnorna som har monopol på marknaden, detta betyder att män blir tvungna att "put up" med diverse beteenden för att ens ha en chans. När mannen då ÄNTLIGEN fått till en dejt, när han ÄNTLIGEN kanske kan få chans till en flickvän eller åtminstone få ligga, ska han då helt plötsligt säga: "nej, vafan gör du? lägg undan den där jäveln nu drar jag!".

Som sagt, låter bra i teorin, kommer inte hända i praktiken - inte med rådande obalans i maktförhållandet.
2017-09-20, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
TS jagar efter snygga kvinnor/tior. Blir besviken när nämnda tia saknar allt vad personlighet och intelligens innebär.

TS, det enda du styrs av är utseendet hos kvinnan. Det viktigaste för dig är hon högst attraktivt. Att hon har ett attraktivt ansikte och en snygg kropp. Allt annat är sekundärt. Du skiter egentligen fullständigt i om kvinnan du är attraherad av innehar andra egenskaper. Det är bara lögner som du intalar dig själv och oss andra för att inte framstå som smått efterbliven. Skyll dig själv.

Samtidigt vimlar det av smarta och roliga, intressanta tjejer som inte är tior. Som kanske är 6-7 på utseendeskalan men som har mycket mer att erbjuda. Som är roliga, intressanta och socialt kompetenta. Som är godhjärtade och familjära. Majoriteten av män skiter fullständigt i dessa tjejer, vilket du så fint har visat genom din trådstart. Det rycker inte lika mycket där nere och därför avfärdar ni dessa tjejer som förhållande-material.

Som sagt, skyll er själva. Och du vet att jag precis har skrivit stämmer till 100%, eftersom en man ALDRIG skulle ge en kvinna under hans liga eller likvärdig utseendemässigt en chans.

Notera hur även denna användare tar ett analys av ett samhällsfenomen och vänder det mot personen och går mot personangrepp: "Det enda du styrs av är utseendet hos kvinnan! din kvinnohatande lurk!".

Förövrigt, jag har genom åren träffat alla former av brudar, även på utseendeskalan. Det är ingen större skillnad på 5or och 8or längre, 5or blir behandlade som gudinnor på grund av den enorma obalansen på marknaden.
2017-09-20, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Ja, om man är ett socialfall utan familj, jobb, utbildning, intressen eller utstrålning så är det svårt att få kontakt med folk. Att sitta hemma i sin ensamhet leder inte till något rajtantajtan. Som tur är så finns det mycket man kan göra i Sverige som inte kostar pengar, och umgänge får man på köpet.

Fel. Jag befinner mig just nu på ett campus och jag kan säga att även här så går en majoritet av unga män utan kvinnligt (sexuellt, romantiskt) sällskap.

Rekommenderar att HEN bläddrar tillbaka några sidor där en kille med masters och bra jobb tydligt förklarade hur även han är helt ensam och hur han känner till många arbetskompisar med samma öde.

Detta har nästan INGET med ekonomisk status att göra, ironin är att många kåkfarare och droglangare har FLER sexuella valmöjligheter, på grund av kvinnans djuriska primitiva vidriga lust efter "bad boy" kuk.
2017-09-20, 16:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender

Dessa 6-7or som har så roliga, intressanta och socialt kompetenta går ju inte efter 6-7or av motsatt kön utan de siktar bara uppåt = skevt = så var det inte förut. Det är väl en del av problemet som TS beskriver.
2017-09-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Fel. Jag befinner mig just nu på ett campus och jag kan säga att även här så går en majoritet av unga män utan kvinnligt (sexuellt, romantiskt) sällskap.

Det måste ju betyda att en majoritet av de kvinnliga studenterna också går utan manligt sällskap? Eller knullar 20% av de manliga studenterna ALLA kvinnliga studenter? Det är en jävla prestation, må jag säga.

Hur vet du ens att dessa män vill knulla sina klasskamrater? De kanske har umgänge på annat håll? Eller har ni bildat en sådan där asfrän campusklubb för bara killar, där ni träffas i en källare med levande ljus och snackar om hur dumma alla tjejer är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in