2011-09-29, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmoT89
Skulle du kunna linka?

Orkar inte leta just nu, men ha koll på officiella facebook-sidan för guns, samt rocknytt.se så löser det nog ser du. Annars lägger alltid rocknytt ut hela showen på deras hemsida dagen efter
Citera
2011-10-02, 12:34
Medlem
Ni som påstår att Guns N' Roses var (Notera imperfektum - då Guns N' Roses inte existerar längre) ett mediokert band med en dålig sångare och en medioker leadgitarrist, vad baserar ni det på? Er egen uppfattning?

För när det väl begav sig så ansågs Axl Rose var LA-scenens bästa sångare (Källa: Slash Biografi). Slash har spelat med storheter som Chuck Berry, Les Paul, Keith Richards, Ronnie Woods, Zakk Wylde m.fl. Flera av hans solon finns med på 250 Rock Solos of all time (Klicka här för källa)

Hur får man då det till att Slash är en medioker gitarrspelare? För mig är Dregen en medioker gitarrspelare som lever på en jävligt ball image.

Gör om gör rätt.

Guns N' Roses var världens bästa rockband när det begav sig. Mellan 1987-94 så åstadkom de saker som det tog t.ex. Rolling Stones årtionden att uppnå. Jag tycker deras meriter talar för sig själv, sedan om man inte gillar dem på grund av de inte tilltalar en själv är en annan sak.

Ni som har läst "Welcome to the jungle" - snälla bränn den. Den brister totalt, vissa saker är rena lögner och journalisten som har skrivit den skämde ut sig totalt efter det boksläppet. Journalisten har helt enkelt googlat för mycket och antagligen använt sämre källor än Wikipedia.
Har för mig att Slash någon gång sa ungf. "Det är patetiskt att en människa kan tjäna massvis med pengar och bli känd på att ljuga ihop saker om GN'R" - Det sammanfattar hela den boken.

Läs istället Slash självbiografi, Steven Adlers självbiografi (My Appetite for Destruction) och Duff McKagans (It's so easy & other lies, Rocksverige.se hade ett utdrag att läsa på deras startsida häromdagen, boken släpps ngn gång i oktober). Dessutom har Anders Tegnér skrivit om ett möte med bandet i Access All Areas, väldigt läsvärt och ringar in själva livet GN'R levde på 80-talet.

Gällande musiken så anser jag att Guns N' Roses hade ett sound som var så unikt och spännande att det aldrig kommer att kunna produceras av ett annat band igen. Hela Appetite For Destruction är ett mästerverk och den skivan kommer att ligga i min kista den dagen jag sänks i marken.

Här är bilder på "The hellhouse" - Huset bandet levde i på 80-talet:
http://www.onthisveryspot.com/find/spot.php?spot_web_name=Guns_N_Roses_Hell_House

För er som vill kolla upp huset och området på Google Maps så är adressen 1139 N Fuller Avenue, Los Angeles. Det är rätt coolt ändå.

Frågor på det?
Senast redigerad av RawwE 2011-10-02 kl. 12:47.
Citera
2011-10-02, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RawwE
Ni som påstår att Guns N' Roses var (Notera imperfektum - då Guns N' Roses inte existerar längre) ett mediokert band med en dålig sångare och en medioker leadgitarrist, vad baserar ni det på? Er egen uppfattning?

För när det väl begav sig så ansågs Axl Rose var LA-scenens bästa sångare (Källa: Slash Biografi). Slash har spelat med storheter som Chuck Berry, Les Paul, Keith Richards, Ronnie Woods, Zakk Wylde m.fl. Flera av hans solon finns med på 250 Rock Solos of all time (Klicka här för källa)

Hur får man då det till att Slash är en medioker gitarrspelare? För mig är Dregen en medioker gitarrspelare som lever på en jävligt ball image.

Gör om gör rätt.

Guns N' Roses var världens bästa rockband när det begav sig. Mellan 1987-94 så åstadkom de saker som det tog t.ex. Rolling Stones årtionden att uppnå. Jag tycker deras meriter talar för sig själv, sedan om man inte gillar dem på grund av de inte tilltalar en själv är en annan sak.

Ni som har läst "Welcome to the jungle" - snälla bränn den. Den brister totalt, vissa saker är rena lögner och journalisten som har skrivit den skämde ut sig totalt efter det boksläppet. Journalisten har helt enkelt googlat för mycket och antagligen använt sämre källor än Wikipedia.
Har för mig att Slash någon gång sa ungf. "Det är patetiskt att en människa kan tjäna massvis med pengar och bli känd på att ljuga ihop saker om GN'R" - Det sammanfattar hela den boken.

Läs istället Slash självbiografi, Steven Adlers självbiografi (My Appetite for Destruction) och Duff McKagans (It's so easy & other lies, Rocksverige.se hade ett utdrag att läsa på deras startsida häromdagen, boken släpps ngn gång i oktober). Dessutom har Anders Tegnér skrivit om ett möte med bandet i Access All Areas, väldigt läsvärt och ringar in själva livet GN'R levde på 80-talet.

Gällande musiken så anser jag att Guns N' Roses hade ett sound som var så unikt och spännande att det aldrig kommer att kunna produceras av ett annat band igen. Hela Appetite For Destruction är ett mästerverk och den skivan kommer att ligga i min kista den dagen jag sänks i marken.

Här är bilder på "The hellhouse" - Huset bandet levde i på 80-talet:
http://www.onthisveryspot.com/find/spot.php?spot_web_name=Guns_N_Roses_Hell_House

För er som vill kolla upp huset och området på Google Maps så är adressen 1139 N Fuller Avenue, Los Angeles. Det är rätt coolt ändå.

Frågor på det?

Du är en sann hjälte.
Träffade Gilby idag som turnerade med bandet istället för izzy under världsturnen 91-93 väldigt jordnära kille!
Citera
2011-10-02, 20:27
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RawwE
Frågor på det?
Bra skrivet! Axl Rose var grym på 80 och 90-talet, sjukt bra röst.
Citera
2011-10-03, 11:49
Medlem
Idag blev Guns världens bästa band igen.
Första gången de lirade Estranged på 18år, vilka glädjetårar man haver just nu.

http://www.youtube.com/watch?v=0wEFKSwicIg
Citera
2011-10-03, 14:59
Medlem
@thevoodoman

Kul att du gillar Estranged. Den tillsammans med "Dead Horse "Coma" och deras version av "Ain't it fun" är definitivt deras mest underskattade låtar. På UYI-plattorna tackar Axl Slash personligen för hans fantastiska gitarrspel under just "Estranged".

En annan kul sak är att "Sweet Child O' Mine" - "Don't Cry" - "November Rain" och "Estranged" hävdas vara en kvadralogi då alla låtarna handlar om Axls tidigare förhållanden. Att gå från att vara jättekära och ha det bra, till att glida ifrån varandra mer och mer, för att sedan till slut hata varandra.

Dock måste jag hävda att deras spelning under Rock In Rio var ett typiskt framträdande från Axl & vänner. Professionellt men utan den genuina känslan. Det berör inte mig alls. Versionen av Paradise City är den absolut sämsta jag någonsin har sett. Till och med sämre än Slash version med hiphop.

Vi får helt enkelt hoppas på att Axl ringer Slash snart
Citera
2011-10-03, 21:35
Medlem
EmoT89s avatar
Tjaa, kollade på några klipps på YouTube (Rock in Rio 2011) tycker inte att dem gör Estranged särskilt bra, Axl's röst låter väldigt... konstig?
Citera
2011-10-03, 23:09
Medlem
deadzantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Idag blev Guns världens bästa band igen.
Första gången de lirade Estranged på 18år, vilka glädjetårar man haver just nu.

http://www.youtube.com/watch?v=0wEFKSwicIg

-Vred upp hörlurarna i bott och hade stora förväntntingar men va f-n...

Stelt, nån gitarr var bra och Axl höll väl tonerna men utan energi.

Det finns ju ingen gnista, känsla, attityd alls...

Är så besviken på rösten att jag inte ens vill ha reunion.. tror jag...
Citera
2011-10-04, 00:08
Medlem
Nu tycker jag ni är tråkiga faktiskt. Axls första spelning detta året. och om ni lyssnar i början på 09 turnen och fram till 2010 så vet ni också att rösten kommer när den kommer.

Helt klart håller jag med er att rösten inte är bra alls, dock tycker jag känslan och den emotionella axl framför låten. Men det är ju också min åsikt.

Med några spelningar i Sydamerika kommer nog axl och grabbarna lira skiten på USA-turnen

Exempel när han sjöng ungefär bäst i världen i slutet utav 2010.
http://www.youtube.com/watch?v=IbTAkN8tP4U
Senast redigerad av thevoodoman 2011-10-04 kl. 00:15.
Citera
2011-10-04, 00:13
Medlem
[quote=RawwE]@thevoodoman

En annan kul sak är att "Sweet Child O' Mine" - "Don't Cry" - "November Rain" och "Estranged" hävdas vara en kvadralogi då alla låtarna handlar om Axls tidigare förhållanden. Att gå från att vara jättekära och ha det bra, till att glida ifrån varandra mer och mer, för att sedan till slut hata varandra.

Finns tre videos som hör ihop, Estranged Don't Cry och November rain är.
Sweet child var ju en hyllning till hans dåvarande flickvän.
Citera
2011-10-04, 00:21
Medlem
Axl var tillsammans med Erin Everly under tiden Sweet Child O'Mine, Don't Cry och November Rain skrevs. Estranged skrevs någon gång i början av 1990, då han fortfarande var tillsammans med henne.

Därefter tog Stephanie Seymour över rollen som flickvän, därför medverkar hon i t.ex. November Rain där dom också gifter sig.

Alla de fyra låtarna skrevs dock under tiden han var tillsammans med Everly och därför drar jag slutsatsen att Axl hade henne i åtanke när han skrev dem
Citera
2011-10-04, 00:26
Medlem
EmoT89s avatar
Rätt så besviken på Axls röst också faktiskt, men mest besviken är jag på Estranged, som någon annan sagt, det är ingen känsla över huvudtaget, allt låter bara... annorlunda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in