Ni som påstår att Guns N' Roses var (Notera imperfektum - då Guns N' Roses inte existerar längre) ett mediokert band med en dålig sångare och en medioker leadgitarrist, vad baserar ni det på? Er egen uppfattning?
För när det väl begav sig så ansågs Axl Rose var LA-scenens bästa sångare (Källa: Slash Biografi). Slash har spelat med storheter som Chuck Berry, Les Paul, Keith Richards, Ronnie Woods, Zakk Wylde m.fl. Flera av hans solon finns med på 250 Rock Solos of all time (
Klicka här för källa)
Hur får man då det till att Slash är en medioker gitarrspelare? För mig är Dregen en medioker gitarrspelare som lever på en jävligt ball image.
Gör om gör rätt.
Guns N' Roses var världens bästa rockband när det begav sig. Mellan 1987-94 så åstadkom de saker som det tog t.ex. Rolling Stones årtionden att uppnå. Jag tycker deras meriter talar för sig själv, sedan om man inte gillar dem på grund av de inte tilltalar en själv är en annan sak.
Ni som har läst "Welcome to the jungle" - snälla bränn den. Den brister totalt, vissa saker är rena lögner och journalisten som har skrivit den skämde ut sig totalt efter det boksläppet. Journalisten har helt enkelt googlat för mycket och antagligen använt sämre källor än Wikipedia.
Har för mig att Slash någon gång sa ungf. "Det är patetiskt att en människa kan tjäna massvis med pengar och bli känd på att ljuga ihop saker om GN'R" - Det sammanfattar hela den boken.
Läs istället Slash självbiografi, Steven Adlers självbiografi (My Appetite for Destruction) och Duff McKagans (It's so easy & other lies, Rocksverige.se hade ett utdrag att läsa på deras startsida häromdagen, boken släpps ngn gång i oktober). Dessutom har Anders Tegnér skrivit om ett möte med bandet i Access All Areas, väldigt läsvärt och ringar in själva livet GN'R levde på 80-talet.
Gällande musiken så anser jag att Guns N' Roses hade ett sound som var så unikt och spännande att det aldrig kommer att kunna produceras av ett annat band igen. Hela Appetite For Destruction är ett mästerverk och den skivan kommer att ligga i min kista den dagen jag sänks i marken.
Här är bilder på "The hellhouse" - Huset bandet levde i på 80-talet:
http://www.onthisveryspot.com/find/spot.php?spot_web_name=Guns_N_Roses_Hell_House
För er som vill kolla upp huset och området på Google Maps så är adressen 1139 N Fuller Avenue, Los Angeles. Det är rätt coolt ändå.
Frågor på det?