2011-02-14, 14:41
Medlem
Mattzon2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
http://www.nme.com/news/guns-n-roses/54933

Detta hade varit ENORMT.

Jag ber till gud att dom återförenas åtminstone för en jävla turné. Jag måste se Guns en sista gång innan jag lämnar denna planet.

Kul att se slash på superbowl i alla fall =)
Citera
2011-02-14, 17:49
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag spelade StarCraft II idag. Mot slutet av mitt spelande fick jag se att något kallades "It's So Easy", "Appetite for Desctruction" och "Welcome to the Jungle"

Är det olika namn på banor i spelet eller vad är dessa Guns N' Roses namn för något?
De är väl olika achievements som man kan ta i ett av uppdragen?? Eller kanske själva uppdraget hette "Welcome to the Jungle" och det fanns ännu ett achievement som också hade ett GnR-relaterat namn??

I StarCraft ett kan man annars klicka en massa gånger på en Protoss Templar för att höra den säga "I see you have appetite for destruction..." och "...if you only learn to use your illusion"... =)

Jag vet att svaret kommer två månader för sent, men, men...

Annars vill jag återigen slå ett slag för Chinese Democracy... Den skivan är i min mening väldigt underskattad och har fantastiska låtar som "Madagascar", "Prostitute", "There Was A Time", m.fl.! Inte längre GnR?? Kan man väl tycka om man vill, fast då måste man komma ihåg att det är väldigt stor skillnad mellan Appetite och Illusion också!
Citera
2011-02-14, 22:05
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
De är väl olika achievements som man kan ta i ett av uppdragen?? Eller kanske själva uppdraget hette "Welcome to the Jungle" och det fanns ännu ett achievement som också hade ett GnR-relaterat namn??

I StarCraft ett kan man annars klicka en massa gånger på en Protoss Templar för att höra den säga "I see you have appetite for destruction..." och "...if you only learn to use your illusion"... =)

Jag vet att svaret kommer två månader för sent, men, men...

Annars vill jag återigen slå ett slag för Chinese Democracy... Den skivan är i min mening väldigt underskattad och har fantastiska låtar som "Madagascar", "Prostitute", "There Was A Time", m.fl.! Inte längre GnR?? Kan man väl tycka om man vill, fast då måste man komma ihåg att det är väldigt stor skillnad mellan Appetite och Illusion också!
Tog mig tid att lyssna igenom Chinese Democrazy nu, och den var väl helt ok, dock inte alls lika bra som UYI I, II och Appetite for Destruction. Men den var väl ok.
Citera
2011-02-15, 18:28
Medlem
EmoT89s avatar
Är det bara jag som tycker det här är en grym version av Don't Cry?
http://www.youtube.com/watch?v=jWD0XHI6-Yk&feature=related
får gåshud i hela kroppen
Citera
2011-02-16, 11:14
Medlem
bigneonglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Tremonti
Jag klarar inte av att kolla på GnR på den tiden efter APFD då Axl tog in fånet Dizzy Reed till alla andras förtret, tåg in åmande bakgrundssångerskor

Håller helt med. Jag väntade utanför skivaffären, köpte vinylerna, gick hem, lyssnade och blev så besviken. För mig var Use your illusion slutet. Var på spelningen i Globen och jag kunde inte acceptera Guns n Roses med bakgrundssångerskor . Nu på senare år har jag dock släppt besvikelsen och hittat en del guldkorn, Don´t damn me, Civil war, So fine och Estranged t ex.
Citera
2011-02-17, 00:41
Medlem
SpencerBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigneonglitter
Håller helt med. Jag väntade utanför skivaffären, köpte vinylerna, gick hem, lyssnade och blev så besviken. För mig var Use your illusion slutet. Var på spelningen i Globen och jag kunde inte acceptera Guns n Roses med bakgrundssångerskor . Nu på senare år har jag dock släppt besvikelsen och hittat en del guldkorn, Don´t damn me, Civil war, So fine och Estranged t ex.

Det bästa från UYI måste väl ändå vara "My World" eller? Skämt å sido, jag tycker "Dead Horse" är ett grymt spår från illusionettan men det är väl tvåan som innehåller det mesta bra materialet.

Appetite tillsammans med Oasis; What's the Story är i särklass de mest spelade albumen i samlingen.
Citera
2011-02-17, 10:35
Medlem
bigneonglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerBill
Det bästa från UYI måste väl ändå vara "My World" eller? Skämt å sido, jag tycker "Dead Horse" är ett grymt spår från illusionettan men det är väl tvåan som innehåller det mesta bra materialet.

Appetite tillsammans med Oasis; What's the Story är i särklass de mest spelade albumen i samlingen.

Ja, My world är en riktig feting, with a ph, pheting.
Citera
2011-02-21, 16:26
Medlem
Urijahs avatar
Är ett die-hard GNR fan. AFD är deras bästa skiva, UYI är inte i samma klass och man kan nästan märka att Axl hade lite för mycket pengar och kreativ kontrol över skivorna. Appetite är riktigt bra, rå och äkta. Nightrain, Rocket Queen och Think About You är mina favoriter. Självklart så gillar jag Paradise, Child och Jungle också.

Hittade denna tidiga demon av November Rain, från 1986;

http://www.youtube.com/watch?v=rtTfZLKjaNM&feature=related
Citera
2011-02-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1

Kan inte annat än att hålla med! Det förvånar mig verkligen att inte fler verkar gilla There was a time.

Hoppas verkligen att de släpper ett album till för Axls röst är verkligen i toppform nu!
Citera
2011-02-25, 12:28
Medlem
kliimaxs avatar
Jag tycker verkligen inte att Axl's röst är i toppform, han låter trött och oengagerad, visst känner man igenom honom direkt men frenesin saknas vilket gör att resultatet blir mediokert. Av denna enkla orsak är jag även emot en återförening av "the Baddest Band on the Planet", vem vill se en gäspig Nightrain eller en slätstruken Out to Get Me. Nej låt gamla G'n'R vila i frid!
Citera
2011-02-25, 15:35
Medlem
Tullamores avatar
En återförening skulle verkligen vara häftigt.Dock tror jag inte Izzy är så intresserad.Och utan honom är det ju ingen vits.Steven Adlers form är väl också rätt tveksam.
Citera
2011-02-25, 17:21
Medlem
Geomeisters avatar
En Guns N' Roses reunion? Nja. Nej. Kanske år 2000 inte 2011. Men gärna att alla gräver ner axorna och mer samarbeten emellan samtliga. Ett besök av Izzy på en nutida Guns N' Roses konsert? En Axl låt på nästa Slash "solo" projekt? Why not!

Jag tycker vi kan titta på när Slash minns Ronnie James Dio istället !
http://www.youtube.com/watch?v=geaixyuimqo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in