2020-01-14, 06:48
Medlem
Bästa bandet något speciellt är det med dom.
Citera
2020-01-14, 07:31
Medlem
Rebali179s avatar
One in A Million är nog låten Guns N Roses kommer få lida för hela sin karriär tror jag.
Likadant som att Mona Sahlin kommer få lida för Toblerone köpet.

Dock måste jag erkänna att skivan Appetite for Destruction kommer nog alltid vara en klassiker.
Bandet har enligt mig gjort bara ett bra album
Citera
2020-01-17, 20:14
Medlem
GarbageMedias avatar
Duff sa i nån intervju att de stod på sin absoluta topp på ritz 88, jag håller nog med, när izzy slutade blev det pannkaka och ballader för hela slanten 😀
Citera
2020-02-12, 01:38
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Om jag i nuläget efter otroligt många timmars lyssnande på GnR enbart fick välja en låt hade det fallit på
Estranged.
Citera
2020-02-13, 01:34
Medlem
Geomeisters avatar
Velvet Revolvers Loving the Alien tycker jag är fin. En lugn låt som står ut ifrån Guns N' Roses mängd av ballader och episka verk.
Citera
2020-02-13, 18:50
Medlem
Adelaides avatar
Har Guns N Roses gjort något som är värt att lyssna på bortsett från debutalbumet? Jag tror svaret lutar åt "nej".
Citera
2020-02-13, 19:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Har Guns N Roses gjort något som är värt att lyssna på bortsett från debutalbumet? Jag tror svaret lutar åt "nej".

Håller helt med dig ang den åsikten. Det finns bara en enda bra skiva med Guns N Roses & det är
Appetite For Destruction
Citera
2020-02-14, 00:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller helt med dig ang den åsikten. Det finns bara en enda bra skiva med Guns N Roses & det är
Appetite For Destruction

Håller med er! Första skivan var väl den enda som var riktigt bra med GnR

Favoriten är då Welcome to the jungle
https://www.youtube.com/watch?v=o1tj2zJ2Wvg
Citera
2020-03-04, 13:49
Medlem
TuffRobbans avatar
Då jag fick "Appetite" LP:n (med det första omslaget) på min födelsedag (1987 eller 88?) sa storrebrorsan "du får se, ett nytt band lite åt Aerosmith- hållet med mera". Jag lyssnade och lyssnade om ett par gånger och tänkte" va' faan är det här för skit fast plötligt satt den!". Vilka härliga år det var sedan fram till det bittra slutet. Man fick ju följa minsta detalj enbart genom rocktidningar och vilken medlem som helst kunde avlida närsomhelst kändes det som. Det var en viktig musikalisk motkraft till den kommande jobbiga grunge- eran fast som sedan slutligen tog kål på mig. Hemska 90- tal.

Träffade Slash på en krog i Paris på Snake Pit- tiden med ett pint glas fylt med Jack. Hur trevlig som helst. För några år sedan var jag på en Slash ft. Myles Kennedy & Conspirators konsert i Nice. Skitbra. Myles Kennedy sjunger ju "Nightrain" som ingen!
Senast redigerad av TuffRobban 2020-03-04 kl. 13:52.
Citera
2020-03-13, 15:14
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
I början fick man smak för Appetite, självfallet. Men i nuläget är fan Use Your Illusion 2 favoriten. Tycker verkligen Estranged, You Could be mine är oslagbara.

Vilket jävla band.
Citera
2020-05-05, 18:20
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Eh? Civil War, November Rain, You Could Be Mine, Double Talking Jive, Dont Cry, Pretty Tied Up, Estranged, Patience, 14 Years.. Behöver jag fortsätta?
Citera
2020-05-10, 22:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
I början fick man smak för Appetite, självfallet. Men i nuläget är fan Use Your Illusion 2 favoriten. Tycker verkligen Estranged, You Could be mine är oslagbara.

Vilket jävla band.
Use your illusion 2 är underskattat, är jävligt många låtar som är riktigt bra. You could be mine är favoriten just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in