Kul att hitta den här tråden

Hårdrocken har följt mig sedan tidiga tonåren, jag lyssnade mycket på Guns och köpte varenda CD. Har trots Spotifys intåg mina CD kvar, har dock ingen spelare numera.... Har även börjat köpa på mig vinylupplagorna och har kommit en bit på väg i min Guns samling....
Som tjej (född 70-talet) var det nog balladerna som fick mig lyssna på hårdrocken, ni vet, skoldisco på mellanstadiet i gympahallen och dansa tryckare till powerballads
Jag lyssnar givetvis inte bara på balladerna, även om de var inkörsporten.
Det är svårt att lista favoritlåt med Guns, det är beroende på humöret. En bra dag är Paradise city en given favorit....en mindre bra dag känns Don´t cry eller liknande mer passande. Jag älskar de låtar där man får höra Slash köra solo, han är otroligt. Skummade igenom tråden och såg att många läst hans biografi, vilket jag givetvis också gjort. Gillade hans bok, men den samlade biografin om bandet var inte lika bra, väldigt centrerad på Axl. Kanske för att han upplevs som en självcentrerad person, som vill vara i centrum. Jag gillade honom som sångare fram till 90-talets mitt....sedan har det gått utför. Det var tragiskt att höra honom som sångare i AC/DC, det var definitivt inte hans forum.
För lite mer än 2 år sedan begravde vi (jag och särbon) vår äldsta dotter efter en stroke... Vi valde ut våra favoritballader..... Vi hade Nothing else matters som ingångsmusik i kyrkan och till avskedet, då man går fram till kistan med en ros valde vi November rain, dels för att det är en underbar låt och dels för att den är ganska lång...fick dock köra den på repeat 7 gånger. Det känns bra att vi har valt dessa låtar för att hedra vår dotter, men sedan begravningen har jag inte klarat av att höra ens introt på låtarna..... men en dag kanske jag klarar det....