2019-04-24, 15:08
Medlem
Geomeisters avatar
Gällande Use Your Illusions skivorna kan jag hålla med om att det är dom episka / balladerna som håller upp skivorna mycket. Det finns dock några snabbare/tyngre låtar jag gillar än idag..

Pretty Tied Up (The Perils of Rock n' Roll Decadence)
You Could Be Mine
Double Talkin' Jive
Don't Damn Me
Citera
2019-04-24, 15:22
Medlem
Rebali179s avatar
Jag har försköt att ta mig igenm Gun N Roses låtkatalog Men det går bara inte.
För mycket ballader och sega låtar på vissa skivor så det blir alltid att jag återkommer till
Appetite For Destruction
Citera
2019-04-24, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Jag har på sistone börjat lyssna mer och mer på Chinese Democracy och kan inte riktigt fatta att jag inte insett vilken otroligt bra skiva det är. Det finns ju inte en dålig låt på den!

Är det någon annan av er som tycker om den skivan?

Helt fel känsla på ChiDem för mig. Jag kan inte se det som någonting annat än ett misslyckat Axl Rose-soloprojekt istället för ett GNR-album. Albumet saknar helt den grundnerv som finns på samtliga deras övriga skivor, ja detta inkluderar t.o.m the Spaghetti Incident. Jag tycker själv också att det är på många sätt lite märkligt, eftersom Axl är den som står som enskild eller medlåtskrivare på många av de komplexa låtar som jag håller som mina favoriter från de tidigare skivorna.
Citera
2019-05-11, 06:55
Avstängd
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/guns-n-roses-st%c3%a4mmer-bryggeri-%e2%80%93-f%c3%b6r-varum%c3%a4rkesintr%c3%a5ng/ar-AABbZb3?li=BBqxHCr

"Guns N' Roses stämmer bryggeri – för varumärkesintrång"

"Bandmedlemmarna anklagar bryggeriet för att använda bandets ”goodwill, prestige och berömmelse”, samt att bryggeriet genom att ha anspelat på bandnamnet ska ha orsakat ”oersättlig skada”, då det kan uppfattas som en officiell produkt eller samarbete."
Citera
2019-05-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Märkligt lågt intresse för detta band som var så stora en gång i tiden. Har tänkt ge skivan en ny chans. Gillade den inte när den kom. Får återkomma.

Guns kommer alltid att ha en speciell plats i musikhjärta. Log brett när jag och tre av barnen kollade på barnfilmen
Megamind igår och ”Welcome to the jungle” började spelas i slutet.

https://youtu.be/ehc2x4BleQI
Citera
2019-06-17, 14:51
Medlem
Rebali179s avatar
Fick tag på Appetite For Destruction på Vinyl - Skiva
Det var dock en bootleg utgåva dock skivan är läckert Röd
https://www.discogs.com/Guns-N-Roses-Appetite-For-Destruction/release/3198511

Så det blir att spela den senare ikväll
Citera
2019-06-17, 14:56
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muceliduc
Guns kommer alltid att ha en speciell plats i musikhjärta. Log brett när jag och tre av barnen kollade på barnfilmen
Megamind igår och ”Welcome to the jungle” började spelas i slutet.

https://youtu.be/ehc2x4BleQI

Vad häftigt! Det är såna barnprogram som även föräldrarna får ut nåt av. En mycket bekant låt drar igång i bakgrunden som vi kan relatera till. Kan berätta minnen för barnen.
Citera
2019-06-17, 15:11
Medlem
zxcvb45s avatar
Någon annan än jag som diggar låten One in A Million stenhårt?
Citera
2019-06-17, 15:11
Medlem
Kul att hitta den här tråden
Hårdrocken har följt mig sedan tidiga tonåren, jag lyssnade mycket på Guns och köpte varenda CD. Har trots Spotifys intåg mina CD kvar, har dock ingen spelare numera.... Har även börjat köpa på mig vinylupplagorna och har kommit en bit på väg i min Guns samling....

Som tjej (född 70-talet) var det nog balladerna som fick mig lyssna på hårdrocken, ni vet, skoldisco på mellanstadiet i gympahallen och dansa tryckare till powerballads

Jag lyssnar givetvis inte bara på balladerna, även om de var inkörsporten.

Det är svårt att lista favoritlåt med Guns, det är beroende på humöret. En bra dag är Paradise city en given favorit....en mindre bra dag känns Don´t cry eller liknande mer passande. Jag älskar de låtar där man får höra Slash köra solo, han är otroligt. Skummade igenom tråden och såg att många läst hans biografi, vilket jag givetvis också gjort. Gillade hans bok, men den samlade biografin om bandet var inte lika bra, väldigt centrerad på Axl. Kanske för att han upplevs som en självcentrerad person, som vill vara i centrum. Jag gillade honom som sångare fram till 90-talets mitt....sedan har det gått utför. Det var tragiskt att höra honom som sångare i AC/DC, det var definitivt inte hans forum.

För lite mer än 2 år sedan begravde vi (jag och särbon) vår äldsta dotter efter en stroke... Vi valde ut våra favoritballader..... Vi hade Nothing else matters som ingångsmusik i kyrkan och till avskedet, då man går fram till kistan med en ros valde vi November rain, dels för att det är en underbar låt och dels för att den är ganska lång...fick dock köra den på repeat 7 gånger. Det känns bra att vi har valt dessa låtar för att hedra vår dotter, men sedan begravningen har jag inte klarat av att höra ens introt på låtarna..... men en dag kanske jag klarar det....
Citera
2019-06-17, 15:27
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Någon annan än jag som diggar låten One in A Million stenhårt?

Jag har lite svårt för den i början när jag hörde den första gången.
Men efter ett par omlyssningar så blir det lite bättre för varje gång
Citera
2019-06-18, 17:43
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wnobvi
Kul att hitta den här tråden
Hårdrocken har följt mig sedan tidiga tonåren, jag lyssnade mycket på Guns och köpte varenda CD. Har trots Spotifys intåg mina CD kvar, har dock ingen spelare numera.... Har även börjat köpa på mig vinylupplagorna och har kommit en bit på väg i min Guns samling....

Som tjej (född 70-talet) var det nog balladerna som fick mig lyssna på hårdrocken, ni vet, skoldisco på mellanstadiet i gympahallen och dansa tryckare till powerballads

Jag lyssnar givetvis inte bara på balladerna, även om de var inkörsporten.

Det är svårt att lista favoritlåt med Guns, det är beroende på humöret. En bra dag är Paradise city en given favorit....en mindre bra dag känns Don´t cry eller liknande mer passande. Jag älskar de låtar där man får höra Slash köra solo, han är otroligt. Skummade igenom tråden och såg att många läst hans biografi, vilket jag givetvis också gjort. Gillade hans bok, men den samlade biografin om bandet var inte lika bra, väldigt centrerad på Axl. Kanske för att han upplevs som en självcentrerad person, som vill vara i centrum. Jag gillade honom som sångare fram till 90-talets mitt....sedan har det gått utför. Det var tragiskt att höra honom som sångare i AC/DC, det var definitivt inte hans forum.

För lite mer än 2 år sedan begravde vi (jag och särbon) vår äldsta dotter efter en stroke... Vi valde ut våra favoritballader..... Vi hade Nothing else matters som ingångsmusik i kyrkan och till avskedet, då man går fram till kistan med en ros valde vi November rain, dels för att det är en underbar låt och dels för att den är ganska lång...fick dock köra den på repeat 7 gånger. Det känns bra att vi har valt dessa låtar för att hedra vår dotter, men sedan begravningen har jag inte klarat av att höra ens introt på låtarna..... men en dag kanske jag klarar det....

Tråkigt att höra om din dotter, men verkar som hon fick ett fint adjö. November Rain var en av mina favoritlåtar som liten och den håller än. Förstår varför ni valde den låten!
Citera
2019-06-25, 14:59
Medlem
Rebali179s avatar
Fick tag på Guns N' Roses ‎– Appetite For Destruction deras debutskiva för ett tag sedan på Röd läcker Vinyl
Dock visar det sig att det var en bootleg
https://www.discogs.com/Guns-N-Roses-Appetite-For-Destruction/release/3198511

Frågan är om man skall behålla den ändå eller slänga den
har lite svårt för Bootlegs dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här