2018-08-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så du tror att hans störda beteende avtar för att han hamnar bakom cementväggar? Att han inte har några fula intentioner med sina "pennevenner"?

Att han greppade en fångvaktare är väl snarare ett lysande exempel på hans jaktbeteende.
.. jag är nu ännu mer övertygad om att PM skulle gilla dig skarpt.

Som sagt är det verkligheten som sätter käppar i hjulet för jagandet.

Han kan ha hur fula intentioner som helst, men om ingen brevväxlar med honom, då bär dessa intentioner ingen frukt. Så enkelt är det.

Om han endast kom i kontakt med manliga plitar, då skulle han ju inte kunna "charma" någon. Ja möjligtvis en instabil bögplit då..

Om man gallrade bort plitarna som saknar intregritet och etiskt tänkande - då skulle vi slippa läsa den här sortens storysar i tidningar. ALLA plitar faller ju inte för mördarna. Men VISSA gör det. Det är de där gränslösa, instabila plitarna. De som endast bryr sig om sina egna lustar.
Citera
2018-08-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej - varken självklart eller sant.

Den som tar kontakt med en känd mördare har gjort sitt val. Helt oavsett om mannen ifråga inte slår henne på käften direkt vid första besöket.

Att vilja bli sedd av en mördare talar om allvarliga psykiska besvär..
De vill inte bli sedda av en mördare de uppfattar sig sedda och blir bekräftade efter tid när manipulationen fungerar om de råkar ut för någon som PM. Mängder av de som brevväxlar med livstidsdömda gör det som någon form av ideellt arbete finns ju tom. organisationer inte sällan kristna som sysslar med brevvänsverksamhet i USA för livstidsdömda.
Citera
2018-08-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De vill inte bli sedda av en mördare de uppfattar sig sedda och blir bekräftade efter tid när manipulationen fungerar om de råkar ut för någon som PM. Mängder av de som brevväxlar med livstidsdömda gör det som någon form av ideellt arbete finns ju tom. organisationer inte sällan kristna som sysslar med brevvänsverksamhet i USA för livstidsdömda.

Ingen ”råkar ut” (ditt ordval) för en mördare som sitter inne. Man måste själv aktivt söka hans uppmärksamhet. Man kan alltså inte skylla på slumpen när man själv dras till kräken.

Om man sen vill brevväxla med livstidsdömda mördare för att ”frälsa” dem, då är det återigen tecken på bristande etik och moral om man sen inleder en sexuell relation med någon av dem. Då har man använt religionen som ett täckmantel för sina egna syften.

Sådana personer ska inte tillåtas att ha positioner där de kan utnyttja människor som är i beroendeställning till dem. Jämför med katolska präster etc.
Citera
2018-08-25, 21:04
Medlem
Citat:
Det finns som sagt störda kvinnor som rent av beundrar en mördare men det finns många som inte kan placeras i detta fack.
Så du anser att en person som sen klarar av att läsa på högskola till pedagog är skev i skallen? Som lever ett helt normalt liv med barn och man? Som nu arbetar med att hjälpa andra? Som varnar för detta fenomen?
Det är nämligen vad M gjorde när hon väl tog sitt förnuft tillfånga.
Detta är problemet med generalisering och stereotyper. Skummar man på ytan och stoppar alla i samma fack så lär heller inte problem förebyggas och åtgärdas vad det än gäller.
På en sekund kan någons dotter sitta i denna sits via att ha blivit penneven med en kriminell.

Där har du nyansen som jag efterlyser eftersom jag är väl medveten om att det finns en normalitet i fenomenet om man fördjupar sig och som snarare handlar om naivitet och blind förälskelse ihop med en extremt manipulativ man.
De här kvinnorna nästintill bespottas mer än galningen själv med point of no return:
De är sen evigt förtappade och klassas som skeva i skallen. Punktum.
Vi andra blir minsann inte manipulerade. En psykopat biter inte på oss, sådana kan genomskådas med enkelhet. Vi skulle aldrig komma på nåt så stolligt och förlorar ingenting i onödan:
Jag pissar på bror Duktig.

Den som reser sig upp efter att ha fallit har knappast förlorat mer än kronologisk tid och de som vänder ryggen till efteråt var aldrig vänner värt namnet. De kommer dock inse att samhället är väldigt hårt, fördömande och generaliserande, speciellt mot kvinnor. En gång hora alltid hora. "Den där" som var ihop med mördaren..

Lär dig skämta när det är läge eller citera nån annan än mig.

Det är ingen som påstår att dessa mördargroupies är "horor". De är bara sjuka i huvudet. Precis som mördarna.
Citera
2018-08-25, 21:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Som sagt är det verkligheten som sätter käppar i hjulet för jagandet.

Han kan ha hur fula intentioner som helst, men om ingen brevväxlar med honom, då bär dessa intentioner ingen frukt. Så enkelt är det.

Om han endast kom i kontakt med manliga plitar, då skulle han ju inte kunna "charma" någon. Ja möjligtvis en instabil bögplit då..

Om man gallrade bort plitarna som saknar intregritet och etiskt tänkande - då skulle vi slippa läsa den här sortens storysar i tidningar. ALLA plitar faller ju inte för mördarna. Men VISSA gör det. Det är de där gränslösa, instabila plitarna. De som endast bryr sig om sina egna lustar.

"Men om ingen brevväxlar med honom.."
Det är ju för fan det jag anser ska varnas om.

De anställda kvinnliga "plitarna" är psykiskt sjuka, sjuka i huvudet, mentalt störda, de har en rad av olika personlighetsstörningar samt psykiska sjukdomar.
Det är rent fantastiskt att de klarade av anställningsintervjun.

Jag citerade in dömda danska fångvårdare, dvs MÄN som inlett sexuell relationer med kvinnliga fångar häromdan men jag är lika övertygad om att dessa har hamnat i klorna på manipulativa kvinnor utan att vråla hysteriskt om deras person i klass med dig.
Men du friställer ju PM så man kan ju förstå att det snedseglar för dig:
Citat:
Jag skule vilja påstå att det inte är Madsen & likasinnade som manipulerar. Det är samhället, media, politiker etc. som upprepar floskler som sen vissa dårar tror på.
Lägg därtill en förvriden sexualitet - så har du svaret.
Citat:
Det blir lite patetiskt att prata om hur en sexualsadist "jagar" när han sitter innanför murarna. Han har ingen tillgång till en dator, han kan inte träffa någon mot dennes vilja, han kan inte ringa huxflux, han kan inte duka upp på ett oväntat besök..
Citat:
För det finns inga ord som Madsen kunde säga för att manipulera en frisk människa så att hon blev förälskad i en kvinnotorterare.
MEN nu har jag tröttnat fullständigt både på dig och ämnet. Jag tror till och med en intervju med Madsen skulle vara mer givande och då är det riktigt illa. Ha det.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 21:35.
Citera
2018-08-25, 21:59
Medlem
Citat:

"Men om ingen brevväxlar med honom.."
Det är ju för fan det jag anser ska varnas om.

De anställda kvinnliga "plitarna" är psykiskt sjuka, sjuka i huvudet, mentalt störda, de har en rad av olika personlighetsstörningar samt psykiska sjukdomar.
Det är rent fantastiskt att de klarade av anställningsintervjun.

Jag citerade in dömda danska fångvårdare, dvs MÄN som inlett sexuell relationer med kvinnliga fångar häromdan men jag är lika övertygad om att dessa har hamnat i klorna på manipulativa kvinnor utan att vråla hysteriskt om deras person i klass med dig.
Men du friställer ju PM så man kan ju förstå att det snedseglar för dig:

MEN nu har jag tröttnat fullständigt både på dig och ämnet. Jag tror till och med en intervju med Madsen skulle vara mer givande och då är det riktigt illa. Ha det.

Du förstår inte, eftersom du tycks leva i en annan verklighet..

Det behövs ingen informationskampanj för att vettiga tjejer skulle skippa brevväxlingen med Madsen & Co. Det gör de ändå inte helt utan att bli informerad av dig eller någon annan.

De har lärt sig redan som små att undvika idioter av detta slag. De är inte intresserade av mördare.

Det krävs inte mycket för att få jobb som plit. Gymnasiekompetens. Basta. Sen får man några veckors utbildning under resans gång.

Vi pratar alltså inte om någon välutbildad kvinna, men likaså behöver man inte vara välutbildad för att ha integritet och gott omdöme samt empati med brottsoffren.

Det finns exempel på mycket högre nivå på människor som har läshuvud – men saknar omdöme. Så det är inget konstigt med det. Gymnasiekompetens är dessutom inget bevis på att man skulle klara av akademiska studier.

Du vill så gärna måla kvinnorna som oskyldiga, aningslösa, manipulerade och med goda intentioner. Du glömmer bort att även kvinnorna har baktankar. Dessa kvinnor tycks vilja få sitt av ett djur i bur. Ett djur de tror sig kunna ta fram när behovet pockar på..
Citera
2018-08-25, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
På tal om kristna så sprang jag nu på en artikel i nån kyrklig dansk tidning där de intervjuat Psykolog och professor Henrik Høgh-Olesen på Aarhus Universitet samt återigen Psykologisk rådgivare och sjuksköterska Berith Siegumfeldt.

Artikeln handlar om Peter Madsen samt den kvinnliga kriminalvårdaren som är på tapeten.
Med psykopati i centrum likaväl.
Citat:
”Det vil ofte være en kvinde med lavt selvværd. En kvinde, der ikke føler, at hun har alverden med mænd at vælge imellem," siger Henrik Høgh-Olesen.

”Man kan godt være begavet og indlede et forhold med en farlig kriminel, men i så fald må der være ’vilde hunde løs i kælderen’,” siger han og bruger Peter Lundins ene kone, som var psykologistuderende, som eksempel:
“Hendes intelligens fejler ikke noget, men hun må have noget personligt, der gør, at hun falder for ham. Hun har ikke nok selvværd til at stole på sin sunde fornuft,” siger Henrik Høgh-Olesen og understreger, at al fornuft ryger, når hun vælger at gå skridtet videre og bliver forelsket."

"Han tilføjer, at kvinder, der falder for forbrydere, også kan have et overdrevent omsorgsgen. Den slags kvinder tror og ønsker, at forbryderen blot mangler kærlighed. En helt tredje årsag kan være, hvis kvinden fra naturens side er masochist."
Citat:
Psykologisk rådgiver og sygeplejerske Berith Siegumfeldt er enig i, at den sunde fornuft forsvinder, når en kvinde bliver forelsket i en psykopatisk forbryder."

”Vi skal have fokus væk fra, at vi automatisk tænker, at det er kvinderne, der er dumme, når de falder for de her mænd. Det handler i stedet om, hvordan mændene får lokket dem ind."

"Hun mener, at forholdene i høj grad opstår, fordi disse psykopater er overlegent manipulerende. Derfor overrasker det hende ikke, at fængselsbetjenten kunne falde for Peter Madsen.

”Psykopater er mesterskuespillere. De ved godt, hvad det er, vi mennesker falder for. Og de er lynhurtige til at gå ind og afkode, hvem der skal være deres næste offer. De planlægger det hele og går især efter empatiske mennesker, for dem ved de, at de kan snøre,” siger hun.

“De præsenterer sig for dig som værende dit livs soulmate. De bekræfter dig på alle mulige måder. ‘Vi har så meget til fælles,’ er en sætning, de bruger rigtig meget. På den måde går de ind og giver deres offer en masse selvtillid,” siger Berith Siegumfeldt og tilføjer, at det er almenmenneskeligt at ønske at blive bekræftet på denne måde.

Men de gør det kun for at udnytte deres offer. Så snart de mister interessen, bliver kvinderne betydningsløse, og så er de efterladt “uden selvtillid, uden selvværd, med udvisket personlighed og med en tro på, at det er dem, der er noget galt med,“ siger Berith Siegumfeldt."
https://www.kristeligt-dagblad.dk/hvorfor-bliver-nogle-kvinder-tiltrukket-af-forbrydere-som-peter-madsen
Citera
2018-08-25, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Du förstår inte, eftersom du tycks leva i en annan verklighet..

Det behövs ingen informationskampanj för att vettiga tjejer skulle skippa brevväxlingen med Madsen & Co. Det gör de ändå inte helt utan att bli informerad av dig eller någon annan.

De har lärt sig redan som små att undvika idioter av detta slag. De är inte intresserade av mördare.

Det krävs inte mycket för att få jobb som plit. Gymnasiekompetens. Basta. Sen får man några veckors utbildning under resans gång.

Vi pratar alltså inte om någon välutbildad kvinna, men likaså behöver man inte vara välutbildad för att ha integritet och gott omdöme samt empati med brottsoffren.

Det finns exempel på mycket högre nivå på människor som har läshuvud – men saknar omdöme. Så det är inget konstigt med det. Gymnasiekompetens är dessutom inget bevis på att man skulle klara av akademiska studier.

Du vill så gärna måla kvinnorna som oskyldiga, aningslösa, manipulerade och med goda intentioner. Du glömmer bort att även kvinnorna har baktankar. Dessa kvinnor tycks vilja få sitt av ett djur i bur. Ett djur de tror sig kunna ta fram när behovet pockar på..

Som sagt. Lägg ner dina överdrifter och vantolkningar, du framstår snarare som desperat och patetisk.

Kvinnan är givetvis delaktig i kontakten i första steget, fascineras, är nyfiken på och tar kontakt.
Har aldrig friskrivit hennes skuld i det hela, jag anser som sagt att kriminalvårdaren ska ha mer repressalier som ett kontaktförbud framledes. Fortsättningsvis ser jag dem inte som ett passivt offer som ska omhuldas eller skönmålas överhuvudtaget. Jag är nog en av dem som ifrågasatt Ditte skarpast i tråden.
Däremot pratar jag om ett förebyggande, att de inte är att klassa som psykiskt sjuka hela högen för det är ren en lögn.
Psykopatens manipulativa beteende ska i fokus om man ska förstå orsakssammanhang överhuvudtaget.
Gå och lätta på trycket nu, antar att du ytterst sällan eller aldrig får ligga med tanke på din unkna kvinnosyn.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 22:24.
Citera
2018-08-25, 22:38
Medlem
Citat:
Som sagt. Lägg ner dina överdrifter och vantolkningar, du framstår snarare som desperat och patetisk.

Kvinnan är givetvis delaktig i kontakten i första steget, fascineras, är nyfiken på och tar kontakt.
Har aldrig friskrivit hennes skuld i det hela, jag anser som sagt att kriminalvårdaren ska ha mer repressalier som ett kontaktförbud framledes. Fortsättningsvis ser jag dem inte som ett passivt offer som ska omhuldas eller skönmålas överhuvudtaget. Jag är nog en av dem som ifrågasatt Ditte skarpast i tråden.
Däremot pratar jag om ett förebyggande, att de inte är att klassa som psykiskt sjuka hela högen för det är ren en lögn.
Psykopatens manipulativa beteende ska i fokus om man ska förstå orsakssammanhang överhuvudtaget.
Gå och lätta på trycket nu, antar att du ytterst sällan eller aldrig får ligga med tanke på din unkna kvinnosyn.

Du ursäktar fortfarande kvinnan i och med att hon enligt dig är endast delaktig i kontakten i FÖRSTA steget. Därefter ska hon inte betraktas som ansvarig för sina handlingar.

Du förutsätter att kvinnan som fascineras av mördare inte skulle vilja gå längre än så FRIVILLIGT helt utan att mördaren ”manipulerar” henne. Du har inget belägg för ditt påstående. Du bara tror.. eller vill tro..

En normal kvinna tar inte ens första steget. Hon undviker dårar där hon kan. På krogen byter hon plats eller säger till vakten om en galning börjar tilltala henne. Hon svarar inte på facebookvänförfrågningar av kriminella och definitivt inte av mördare.

Du vill inte att kvinnorna som fascineras av mördare ska betraktas som psykiskt störda. Då måste man kanske konstatera att de i alla fall är hänsynslösa, oempatiska och egoistiska. Lite psykopatvarning alltså.
Citera
2018-08-25, 23:07
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det blir lite patetiskt att prata om hur en sexualsadist "jagar" när han sitter innanför murarna. Han har ingen tillgång till en dator, han kan inte träffa någon mot dennes vilja, han kan inte ringa huxflux, han kan inte duka upp på ett oväntat besök..

Han kan endast informera allmänheten - mha av en assistent - ATT han är beredd att inleda brevväxling med alla intresserade. Sen är det upp till varje kvinna att ta initiativet.

Om ingen faller för frestelsen sitter han där i sin ensamhet.

Han jagar alltid inne i huvudet så vet du det också gällande jakt.
Det står inte specificerat att det ska gälla kvinnor utan brevvänner så förhåll dig sakligt.
Inget svar på vilken justitieminister du svamlade om så jag tar det som att du ljuger friskt.

Kan du läsa tror du? Bra !
Citat:
Feel free to write me, my adress is:
Citera
2018-08-25, 23:39
Medlem
develis avatar
En två timmar gammal artikel om sådana psykopater som Madsen.

Det finns mängder med orsaker bl.a. grovt felaktig syn på vad manlighet är, ikonisering. Kvinnlig underkastelse, ensamhet, aktuell livssituation, vissa tror att han är missförstådd och att det beror på en taskig barndom.
.. och återigen är empati och omsorg i centrum. Kort sagt en dålig kombination ihop med en extremt manipulativ man.
Eftersom han än inte har fått domen och att han absolut inte erkänner mord så lär det vara hans fasta ståndpunkt i en diskussion. Han säger sig ju inte orka kämpa mer.
Citat:
I ugens løb kom det frem, at en kvindelig fængselsbetjent har kvittet jobbet for at bevare sit "tætte venskab" med drabsdømte Peter Madsen. Det sker igen og igen, at kvinder af egen fri vilje kontakter fængslede mænd som Peter Madsen og Peter Lundin - og indleder forhold med dem. Men hvorfor?"

Bodil Pedersen, cand.psych. och lektor, Roskilde Universitetscenter:
"- Her er en mand, som i offentligheden er blevet udstillet som ekstremt farlig, nærmest psykopatisk. Han er utilregnelig, udnytter andre mennesker og ender med at slå ihjel - for sin egen nydelses skyld. Totalt selvoptaget. Det ved man jo fra medierne. Og dét, nogle kvinder ser og hører i medierne, får de på en eller anden måde omformet, sådan at det netop er synd for ham. "Det er nok slet ikke rigtigt, han er blevet misforstået, han er blevet mishandlet". Det kan også være, der bliver sagt noget i offentligheden om sagen, som faktisk fastholder dem mere end omvendt. Jeg tror, at hele det mediecirkus, der er omkring det, også betyder utroligt meget."

Mestre i manipulation
Uagtet Bodil Pedersens mulige forklaringer er det altså stadig svært at forstå, at så mange kvinder bare kan se gennem fingre med de - ofte - bestialske forbrydelser, mændene sidder inde for. Men det har hun en enkel forklaring på:

- Vi kan alle falde for en, der manipulerer ekstremt meget. Det er jo faktisk det, der er det centrale ved de her typer. De er ekstremt manipulerende, og de er rigtig, rigtig gode til det. Og når de sådan kan slippe afsted med manipulationen, er det også fordi, vi lever i et samfund, der er baseret på tillid. Når der så kommer en, som på en måde manipulerer med vores tillid, bliver vi meget nemt ofre."
https://www.fyens.dk/indland/Vi-kan-alle-falde-for-en-mester-i-manipulation/artikel/3279570
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 23:44.
Citera
2018-08-26, 04:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Över 400 personer har kommenterat livstidsfångens annons. Flera är seriöst intresserade av kontakt.
Citat:
Många av dem är mer eller mindre på skoj. Men ett mindre antal verkar vara intresserade av att skriva till Madsen.

Bland dem finns en ung kvinna som berättar att hon tänder på fantasier om att döda andra kvinnor. Hon länkar till sin blogg som är full av mycket grovt sexuellt våld.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-vill-ha-nya-brevvanner/

Gör den tjejen slag i saken och verkligen kontaktar Madsen så lär han bli eld och lågor.
Och ser redan framför sig hur han och denna unga kvinna med samma intresse som honom
bildar den danska motsvarigheten till det engelska paret Keith och Rosemary West...
https://www.youtube.com/watch?v=dcSOpp6C6PE

Men då måste han först återerövra friheten förstås vilket inte är givet att han någonsin
kommer att göra. En rymning kanske blir nödvändig...
Lär väl komma att finnas en och annan på utsidan som mycket väl kan tänka sig att hjälpa
till med att få en sån genomförd nån gång framöver.
Som påpekats ett antal gånger: det finns folk till allt. Dessvärre.
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-26 kl. 04:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in