Citat:
Men det är ju inte så att dessa mördargroupiplitar har för MYCKET empati. De har för LITE empati. De skiter i offren. De skiter i alla andra: nära och kära, egna barn, släktingar etc. Det enda som räknas är dem själva och deras lustar.. De kan vara mammor (på pappret), men i praktiken skiter de fullständigt i sina ungarnas känslor.
Du är fullständigt ute och cyklar och jag tror nog att experten snarare ska fördjupa sig i vad psykologer samt terapeuter beskriver om fenomenet.
Att du tror en massa och har en förutfattad, färgad bild av kvinnor ger nämligen en väldigt skev bild.
Jag ämnar inte repetera i detalj vad som skrivits gång efter annan men faktum är att flertal av dem besitter en hög grad empati som psykopaten utnyttjar snabbt.
Vad det beträffar brottet så inträder försvarsmekanismer som de blundar för. De ser enbart den person de fascineras av och är blint förälskade i.
Vad det beträffar sina barn lär empatin bestå i samma skick. Däremot gör de fel val vilket får konsekvenser för en oftast förtvivlad omgivning som ser att det är på väg att barka åt helvete och lyssnar inte. De saknar konsekvenstänk iom förälskelsen.
Därav har jag även använt ordval som hjärntvätt, sekterism eller Stockholms syndromet eftersom det är en psykopat med i bilden.
Citat:
Det existerar också manliga motsvarigheter till plitar som inleder sexuella relationer med kvinnor som sitter inne och som är ”testade och klara att användas”. Det är lika sjukt. Det handlar alltså inte om ”kvinnohat” som du vill göra det till utan insikten om att det finns individer som är beredda att utnyttja andra människor till sina egoistiska syften – och sen måla sig själva som ”offer” i efterskott.Ungefär som dessa chefer till flyktingmottagningar som inleder sexuella relationer med sina kunder.. Eller hyresvärdar som kräver betalning in natura.
Man kan med lätthet se din aversion mot kvinnor i diskussionerna som enbart handlat om just kvinnor som Kim och nu kvinnor som förälskar sig i mördare.
Dina jämförelser är fullständigt snedvridna, däremot kan du få ett stilpoäng för det är sant det du skriver. Det finns likaväl män som fastnar för kvinnliga mördare. Däremot är de mindre till antal eftersom det är nästintill bara män som sitter inom kriminalvården.
Citat:
Helt fel som sagt eftersom vi diskuterar en empatistörd psykopat.
Om vi ska prata om avsaknad av empati då är det alltså ömsesidigt.
Citat:
Om du vill köra en parallell med ”kvinnan som älskar för mycket” då kan vi också påstå att mannen som låser in sin fru i hemmet OCKSÅ ”älskar för mycket”. Han kan till och med överösa henne med presenter för att hålla henne lugn (på ytan).
Men i detta fall betraktas mannen som en manschauvinist och representant för patriarkatet. Inte ”ett offer för sina djupa känslor”.
I min värld betraktas alla – män och kvinnor – sjuka i huvudet OM de vill ha sina respektive inlåsta för att det är ”praktiskt”, eftersom de då vet var de har dem.
Men i detta fall betraktas mannen som en manschauvinist och representant för patriarkatet. Inte ”ett offer för sina djupa känslor”.
I min värld betraktas alla – män och kvinnor – sjuka i huvudet OM de vill ha sina respektive inlåsta för att det är ”praktiskt”, eftersom de då vet var de har dem.
Det står dig fritt att tycka de är sjuka i huvudet. Däremot har du fullständigt fel gällande den psykologi det handlar om när du generaliserar och tolkar alla kvinnor på samma sätt samt påstår att alla är psykiskt störda.
För övrigt har jag aldrig beskrivit kvinnorna i ordval som passiva offer under nuvarande diskussion men faktum är att de är i klorna på en psykopat.
Citat:
De män som diskuteras i sammanhanget är psykopater. De är perversa och de har brutalt mördat sina kvinnliga offer, även två barn i Lundins fall.
Mycket märkligt att du förhåller dig så lätt till den sortens kvinnor som har detta enorma maktbegär, men sam tidigt fördömer manliga motsvarigheter som är lika sjuka i skallen.
Är det märkligt att jag anser dem som vidriga individer som är långt värre än kvinnorna?
Vänder man på steken anser jag likaväl att kvinnor som mördat är långt värre än de män som faller för deras krumbukter. De diskuteras dock inte för närvarande då tråden handlar om PM.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 13:02.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 13:02.