2018-08-25, 12:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det är ju inte så att dessa mördargroupiplitar har för MYCKET empati. De har för LITE empati. De skiter i offren. De skiter i alla andra: nära och kära, egna barn, släktingar etc. Det enda som räknas är dem själva och deras lustar.. De kan vara mammor (på pappret), men i praktiken skiter de fullständigt i sina ungarnas känslor.

Du är fullständigt ute och cyklar och jag tror nog att experten snarare ska fördjupa sig i vad psykologer samt terapeuter beskriver om fenomenet.
Att du tror en massa och har en förutfattad, färgad bild av kvinnor ger nämligen en väldigt skev bild.
Jag ämnar inte repetera i detalj vad som skrivits gång efter annan men faktum är att flertal av dem besitter en hög grad empati som psykopaten utnyttjar snabbt.
Vad det beträffar brottet så inträder försvarsmekanismer som de blundar för. De ser enbart den person de fascineras av och är blint förälskade i.

Vad det beträffar sina barn lär empatin bestå i samma skick. Däremot gör de fel val vilket får konsekvenser för en oftast förtvivlad omgivning som ser att det är på väg att barka åt helvete och lyssnar inte. De saknar konsekvenstänk iom förälskelsen.
Därav har jag även använt ordval som hjärntvätt, sekterism eller Stockholms syndromet eftersom det är en psykopat med i bilden.
Citat:
Det existerar också manliga motsvarigheter till plitar som inleder sexuella relationer med kvinnor som sitter inne och som är ”testade och klara att användas”. Det är lika sjukt. Det handlar alltså inte om ”kvinnohat” som du vill göra det till utan insikten om att det finns individer som är beredda att utnyttja andra människor till sina egoistiska syften – och sen måla sig själva som ”offer” i efterskott.Ungefär som dessa chefer till flyktingmottagningar som inleder sexuella relationer med sina kunder.. Eller hyresvärdar som kräver betalning in natura.

Man kan med lätthet se din aversion mot kvinnor i diskussionerna som enbart handlat om just kvinnor som Kim och nu kvinnor som förälskar sig i mördare.

Dina jämförelser är fullständigt snedvridna, däremot kan du få ett stilpoäng för det är sant det du skriver. Det finns likaväl män som fastnar för kvinnliga mördare. Däremot är de mindre till antal eftersom det är nästintill bara män som sitter inom kriminalvården.
Citat:
Om vi ska prata om avsaknad av empati då är det alltså ömsesidigt.
Helt fel som sagt eftersom vi diskuterar en empatistörd psykopat.
Citat:
Om du vill köra en parallell med ”kvinnan som älskar för mycket” då kan vi också påstå att mannen som låser in sin fru i hemmet OCKSÅ ”älskar för mycket”. Han kan till och med överösa henne med presenter för att hålla henne lugn (på ytan).
Men i detta fall betraktas mannen som en manschauvinist och representant för patriarkatet. Inte ”ett offer för sina djupa känslor”.

I min värld betraktas alla – män och kvinnor – sjuka i huvudet OM de vill ha sina respektive inlåsta för att det är ”praktiskt”, eftersom de då vet var de har dem.

Det står dig fritt att tycka de är sjuka i huvudet. Däremot har du fullständigt fel gällande den psykologi det handlar om när du generaliserar och tolkar alla kvinnor på samma sätt samt påstår att alla är psykiskt störda.
För övrigt har jag aldrig beskrivit kvinnorna i ordval som passiva offer under nuvarande diskussion men faktum är att de är i klorna på en psykopat.
Citat:
Mycket märkligt att du förhåller dig så lätt till den sortens kvinnor som har detta enorma maktbegär, men sam tidigt fördömer manliga motsvarigheter som är lika sjuka i skallen.
De män som diskuteras i sammanhanget är psykopater. De är perversa och de har brutalt mördat sina kvinnliga offer, även två barn i Lundins fall.

Är det märkligt att jag anser dem som vidriga individer som är långt värre än kvinnorna?
Vänder man på steken anser jag likaväl att kvinnor som mördat är långt värre än de män som faller för deras krumbukter. De diskuteras dock inte för närvarande då tråden handlar om PM.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 13:02.
Citera
2018-08-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Trams. Det är bara att backa till dina inlägg gällande det jag skrev om dig. Vill du hellre att jag lyfter in direkta citat så säg bara till. Du kommer framstå som ännu dummare än det korta jag återgav.

För övrigt gör du nu jämförelser som inte stärker bilden kring kvinnan utan snarare påvisar ditt kognitiva resonemang och du fortsätter i identiskt samma anda:
Att vinkla det till att hon har samma intresse som mördaren.
Använder ordval som att inte stå ansvar för sina gärningar.
Beskriver henne i klass med en pedofil som sökt sig till sitt yrke.

Han är en rå mördare. Hon är en uppenbart naiv person som blivit förälskad. De står knappast i samma nisch sett till brutalitet och hon är inte kriminell förutom att ha gjort vansinnigt fel i sin yrkesroll och disciplinåtgärd är utdelad (avgå med omedelbar verkan från sin tjänst),

Fortsättningsvis är det inget val när du dravlar om att ösa sin empati åt annat håll eller gå på föreläsningar - det handlar om relationer till en annan människa baserat på blind förälskelse.

Du kör samma stil som när du diskuterade Kim: Förringar predatorns roll i det hela. Hans manipulativa roll i det hela blir en enkel bisak och lägger skuld på kvinnan.

Det är du som generaliserar. Det är du som påstår att dessa kvinnor som blir ihop med mördare inte är speciella utan helt vanliga. Typ som vem som helst av oss..

Du försöker normalisera något som är djupt onormalt. Det är lika onormalt som dessa män och deras psyke. Det går inte heller att normalisera.

Vilka män som helst klarar inte av att (tortyr)mörda någon och parallellt med detta vill inte vilka kvinnor som helst att komma i närmare kontakt med dessa mördare.

Det normala är att undvika dem till vilket pris som helst. Inte att aktivt söka sig till deras facebooksidor/websajter för att kunna komma i kontakt med dem.

Men som du och eller någon annan här redan skrev så finns det kvinnor som delar Madsens intressen och finner honom som spännande samtalspartner. Han är ju inte särskilt mångsidig så ämnena varierar väl mellan raketer, utbåtar och styckmord. Den som delar dessa intressen med honom finner det säkert ”mycket intressant” att diskutera med Madsen om ”allt”.

Mannen som låser in sin fru i lägenheten är säkert också ”naiv”, ”älskar för mycket” och lider av ”blind kärlek”..
Citera
2018-08-25, 13:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är du som generaliserar. Det är du som påstår att dessa kvinnor som blir ihop med mördare inte är speciella utan helt vanliga. Typ som vem som helst av oss..

Du försöker normalisera något som är djupt onormalt. Det är lika onormalt som dessa män och deras psyke. Det går inte heller att normalisera.

Vilka män som helst klarar inte av att (tortyr)mörda någon och parallellt med detta vill inte vilka kvinnor som helst att komma i närmare kontakt med dessa mördare.

Det normala är att undvika dem till vilket pris som helst. Inte att aktivt söka sig till deras facebooksidor/websajter för att kunna komma i kontakt med dem.

Men som du och eller någon annan här redan skrev så finns det kvinnor som delar Madsens intressen och finner honom som spännande samtalspartner. Han är ju inte särskilt mångsidig så ämnena varierar väl mellan raketer, utbåtar och styckmord. Den som delar dessa intressen med honom finner det säkert ”mycket intressant” att diskutera med Madsen om ”allt”.

Mannen som låser in sin fru i lägenheten är säkert också ”naiv”, ”älskar för mycket” och lider av ”blind kärlek”..
Rena dumheterna. Jag tar dem öht inte i försvar, jag anser det är en dåraktig handling. Däremot har jag tagit del av vad det rör sig om sett ur en psykologisk synvinkel samt psykopati.
Därav är det rent felaktigt att utgå från att alla kvinnorna är psykiskt störda även om det givetvis finns sådana också och det är inte att normalisera. Jag skriver att de är instabila.

Självklart vore det mest normalt att aldrig kontakta dessa och det är vad jag önskar det skulle varnas för i media. Däremot förekommer fenomenet och OM man aldrig sätter rätt ord på tingen och generaliserar kan heller aldrig förebyggande ske.
Det är en ren lögn att hela högen är psykiskt störda till exempel.

Vad det beträffar män som låser in sina kvinnor anser jag de är fullständigt pantade snarare än nåt offer och skulle tycka samma sak om det vore en kvinna som låser in sin man.
Det är väldigt dåliga exempel du kommer med btw...
Citera
2018-08-25, 13:53
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag skrev:
Citat:
Självklart vore det mest normalt att aldrig kontakta dessa och det är vad jag önskar det skulle varnas för i media. Däremot förekommer fenomenet och OM man aldrig sätter rätt ord på tingen och generaliserar kan heller aldrig förebyggande ske.
Vad i ligger faran i det här? De kvinnor som de facto inte är psykiskt störda kommer aldrig identifera sig med den fara som finns gällande att kontakta en psykopat. De kommer nämligen aldrig identifiera sig med denna grupp kvinnor om hela samhället vrålar att de har personlighetsstörningar eller är psykiskt sjuka.
De kommer tänka att jag är tillräckligt frisk och kompetent och har koll på tillvaron. Jag klarar av att ha en dialog. Jag kan stödja denna stackare. Det är intressant att lära känna en sådan.
NOT. Det är samma rekommendationer som i relationer. Spring så långt bort från en sådan som det möjligen går. De är obotliga och har en agenda som är både falsk och utifrån egenvinning och terapeuter finns som ska sköta det här området. Det är inte en gullig sak som man "bara" kan bli brevvän med, då lär man ha rejält på fötterna och insikt i både sin egen personlighet och vad psykopati de facto innebär.

Lyfter man istället diskussionen till ett annat plan så kanske nyfikna tonåringar eller andra faktiskt kan ge fan i att kontakta de här. Jag har inte ett stort hopp med tanke på att överdosen av empatin är personlig likaväl som de trauma de kanske bär men ju mer information om vad det psykologiskt rör sig om, ju mer information om hur en psykopat agerar så lär det iaf vara ett steg i rätt riktning.
Kan man rädda en enda ung tjej eller en kvinna är det väl värt mödan. Som gapandet ser ut nu är det snarare felaktig generalisering, det är en stämpel i pannan. Fortsättningsvis leder denna hätskhet till att det är svårt att återgå till samhället - det kan inte vara lätt om man återfått förnuftet och fortsatt stigmatiseras som fullständigt dum i huvudet i stereotypa, grovt generaliserande termer. Oavsett om man är man eller kvinna.

Tack för diskussionen i aktuellt ämne. Nu ska jag fördjupa mig i PMs förrädiska personlighet via de som varit på rättegången IRL och studerat herrn.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 14:01.
Citera
2018-08-25, 14:14
Medlem
Citat:
Det finns som sagt störda kvinnor som rent av beundrar en mördare men det finns många som inte kan placeras i detta fack.

På en sekund kan någons dotter sitta i denna sits via att ha blivit penneven med en kriminell.

Där har du nyansen som jag efterlyser eftersom jag är väl medveten om att det finns en normalitet i fenomenet om man fördjupar sig och som snarare handlar om naivitet och blind förälskelse ihop med en extremt manipulativ man.

De här kvinnorna nästintill bespottas mer än galningen själv med point of no return:

De kommer dock inse att samhället är väldigt hårt, fördömande och generaliserande, speciellt mot kvinnor. .

Citat:
Rena dumheterna. Jag tar dem öht inte i försvar, jag anser det är en dåraktig handling. Däremot har jag tagit del av vad det rör sig om sett ur en psykologisk synvinkel samt psykopati.

Därav är det rent felaktigt att utgå från att alla kvinnorna är psykiskt störda även om det givetvis finns sådana också och det är inte att normalisera. Jag skriver att de är instabila.

Vad det beträffar män som låser in sina kvinnor anser jag de är fullständigt pantade snarare än nåt offer och skulle tycka samma sak om det vore en kvinna som låser in sin man.
Det är väldigt dåliga exempel du kommer med btw...

Alltså – enligt dig – kan vilken normalfuntad dotter som helst bli brevvän med Madsen på en sekund och att det finns en normalitet i detta fenomen som du efterlyser.. man ska inte fördöma dessa kvinnorna/döttrar som dårar..

Men samtidigt anser du att ALLA män som låser in sina kvinnor är pantade. Inga offer här inte? Och ingen logiskt kullerbytta?

Enligt dig borde man VARNA vanliga normala kvinnor från att aktivt kontakta mördare i våra fängelser? Du tror inte att varje normal tänkande kvinna redan är fullt medveten om dessa faror och därmed skulle aldrig ens drömma om närmare kontakt med mördare?

Och förutom att de känner till farorna så saknar de totalt intresse för att bekanta sig med dessa mördare. De finner dem inte särskilt spännande. Snarare motbjudande.

Sen finns det kvinnor som fullständigt skiter i normaliteterna. De offrar sina små barn, sitt yrkesliv, sin umgängeskrets – rubbet – för att kunna förverkliga sin mördargroupiedrömmar. Faktiskt liknar de mördare i det hänseendet, eftersom mördare inte heller bryr sig om sina barn – förutom för att få permissioner. Då blir det plötsligt väldigt familjeorienterade..

Jag måste säga att du har en rejäl uppförsbacke för att få detta mördargroupiementalitet att rymmas under ”normaliteten”. Det går helt inte så länge läsaren har ens en enda grå hjärncell kvar..
Citera
2018-08-25, 14:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Alltså – enligt dig – kan vilken normalfuntad dotter som helst bli brevvän med Madsen på en sekund och att det finns en normalitet i detta fenomen som du efterlyser.. man ska inte fördöma dessa kvinnorna/döttrar som dårar..
Inte alla givetvis då många/de flesta har en nollvision.
.. men japp. Av ren nyfikenhet inledningsvis. Eller omtanke. Alla är inte fascinerade eller förälskade från början. Sen sköter psykopaten resten om han finner denna som ett lämpligt "offer".
Offer ska läsas utifrån perspektivet predator och "normalfuntad" utifrån att inte vara psykiskt sjuk eller störd.
Citat:
Men samtidigt anser du att ALLA män som låser in sina kvinnor är pantade. Inga offer här inte? Och ingen logiskt kullerbytta?
Detta är ovidkommande svammel i sammanhanget då det inte har ett dugg med saken att göra. Samt att jag skrev att jag likaväl anser att en kvinna som låser in sin man är lika pantad.
Lägg ner ditt dravel om offer då det inte är aktuellt synsätt från mitt håll. Har du svårt med läsförståelsen eller rapar du samma sak i brist på argument?
Citat:
Enligt dig borde man VARNA vanliga normala kvinnor från att aktivt kontakta mördare i våra fängelser? Du tror inte att varje normal tänkande kvinna redan är fullt medveten om dessa faror och därmed skulle aldrig ens drömma om närmare kontakt med mördare?
Japp. Det finns kvinnor som har okunskap i psykopati eller inte öht tar tillståndet på allvar. Fortsättningsvis kan det som sagt ske en banal kontakt från början.
UPPENBART så finns det kvinnor som inte är psykiskt störda men väldigt naiva.
Den som inte varit i närkontakt med en psykopats extremt manipulativa förmåga har ärligt talat inget att jämföra med. Det är mil från vad en frisk person besitter..
Citat:
Och förutom att de känner till farorna så saknar de totalt intresse för att bekanta sig med dessa mördare. De finner dem inte särskilt spännande. Snarare motbjudande.
Det finns det kvinnor som anser, ja, och det är mycket bra.
Citat:
Sen finns det kvinnor som fullständigt skiter i normaliteterna. De offrar sina små barn, sitt yrkesliv, sin umgängeskrets – rubbet – för att kunna förverkliga sin mördargroupiedrömmar. Faktiskt liknar de mördare i det hänseendet, eftersom mördare inte heller bryr sig om sina barn – förutom för att få permissioner. Då blir det plötsligt väldigt familjeorienterade..
Ja, de må avvika från normaliteterna eller den stora grå massan. Men de offrar absolut inte medvetet sina barn och med flit. Jag skrev om förnekande, att de över tid hjärntvättas, att de använder försvarsmekanismer på samma sätt som andra men i högre/grövre grad. Sen finns det säkert flertal som är helnöjda och nöjer sig med situationen. Helt väck. Jag diskuterar dock en annan viss grupp inom fenomenet.
De förverkligar inga "mördargroupiedrömmar" - de snärjs in i nåt de sen har svårt att ta sig ur.
Citat:
Jag måste säga att du har en rejäl uppförsbacke för att få detta mördargroupiementalitet att rymmas under ”normaliteten”. Det går helt inte så länge läsaren har ens en enda grå hjärncell kvar..
Jag må säga att du tycks ha väldigt svårt att begripa och gärna använder dig av ytterligheter:
Jag säger att alla inte är psykiskt störda eller sjuka och det är vad jag protesterat mot ända från start:
gruppen är inte homogen.
Jag säger att det finns en problematik, en instabilitet hos kvinnan - en skev syn om det så är egna tillkortakommanden och att psykopatens förmåga som underskattas.

Nu ska jag och min min enda grå hjärncell och kolla på video till em. kaffet. Ciao.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 14:42.
Citera
2018-08-25, 14:42
Medlem
Citat:
Du är fullständigt ute och cyklar och jag tror nog att experten snarare ska fördjupa sig i vad psykologer samt terapeuter beskriver om fenomenet.
Att du tror en massa och har en förutfattad, färgad bild av kvinnor ger nämligen en väldigt skev bild.
Jag ämnar inte repetera i detalj vad som skrivits gång efter annan men faktum är att flertal av dem besitter en hög grad empati som psykopaten utnyttjar snabbt.
Vad det beträffar brottet så inträder försvarsmekanismer som de blundar för. De ser enbart den person de fascineras av och är blint förälskade i.

Vad det beträffar sina barn lär empatin bestå i samma skick. Däremot gör de fel val vilket får konsekvenser för en oftast förtvivlad omgivning som ser att det är på väg att barka åt helvete och lyssnar inte. De saknar konsekvenstänk iom förälskelsen.
Därav har jag även använt ordval som hjärntvätt, sekterism eller Stockholms syndromet eftersom det är en psykopat med i bilden.

Man kan med lätthet se din aversion mot kvinnor i diskussionerna som enbart handlat om just kvinnor som Kim och nu kvinnor som förälskar sig i mördare.

Dina jämförelser är fullständigt snedvridna, däremot kan du få ett stilpoäng för det är sant det du skriver. Det finns likaväl män som fastnar för kvinnliga mördare. Däremot är de mindre till antal eftersom det är nästintill bara män som sitter inom kriminalvården.

Helt fel som sagt eftersom vi diskuterar en empatistörd psykopat.

Det står dig fritt att tycka de är sjuka i huvudet. Däremot har du fullständigt fel gällande den psykologi det handlar om när du generaliserar och tolkar alla kvinnor på samma sätt samt påstår att alla är psykiskt störda.
För övrigt har jag aldrig beskrivit kvinnorna i ordval som passiva offer under nuvarande diskussion men faktum är att de är i klorna på en psykopat.

De män som diskuteras i sammanhanget är psykopater. De är perversa och de har brutalt mördat sina kvinnliga offer, även två barn i Lundins fall.

Är det märkligt att jag anser dem som vidriga individer som är långt värre än kvinnorna?
Vänder man på steken anser jag likaväl att kvinnor som mördat är långt värre än de män som faller för deras krumbukter. De diskuteras dock inte för närvarande då tråden handlar om PM.

Du har ett ålaktigt sätt att diskutera. Du slingrar dig och försöker flytta fokuset på något annat det diskussionen handlade om.

Du vill hävda att kvinnor som slår följe med mördare är offer för manipulation.
Jag hävdar att de är lika lite offer som mördarna. Den som aktivt söker sig till dessa kretsar ska inte betraktas som offer.

Dessa kvinnor vill ha makt – lika väl som mördarna. De vill ha kontroll – lika väl som mördarna.

Dessa kvinnor skiter i samhällets normer – lika väl som mördarna.

Det är perverst att tortyrmörda. Och det är perverst att vilja bli ihop med tortyrmördaren.

Det går inte att skylla på naivitet, brist på information, överdos av empati eller något sånt när man står där med trosorna nere inför tortyrmördaren..

Du vill dessutom – ohederligt igen – hävda att detta skulle handla om ”tonårsnyfikenhet”. Pliten var en medelålders vuxen kvinna med två ungar..
Senast redigerad av sno 2018-08-25 kl. 15:02.
Citera
2018-08-25, 14:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har ett ålaktigt sätt att diskutera. Du slingrar dig och försöker flytta fokuset på något annat det diskussionen handlade om.

Du vill hävda att kvinnor som slår följe med mördare är offer för manipulation.
Jag hävdar att de är lika lite offer som mördarna. Den som aktivt söker sig till dessa kretsar ska inte betraktas som offer.

Dessa kvinnor vill ha makt – lika väl som mördarna. De vill ha kontroll – lika väl som mördarna.

Dessa kvinnor skiter i samhällets normer – lika väl som mördarna.

Det är perverst att tortyrmörda. Och det är perverst att vilja bli ihop med tortyrmördaren.

Det går inte att skylla på naivitet, brist på information, överdos av empati eller något sånt när står där med trosorna nere inför tortyrmördaren..

Du vill dessutom – ohederligt igen – hävda att detta skulle handla om ”tonårsnyfikenhet”. Pliten var en medelålders vuxen kvinna med två ungar..
Kort svar.
Du får anse mig ålaktig, ohederlig och fan och hans moster om du vill. Jag skriver dock om att gruppen inte är homogen vilket du vill göra gällande och kan man rädda en enda så har man uppnått mer än vad du nånsin lyckas med som enbart är ute efter att gnälla på kvinnor i huvudsak. Vad du sen hävdar går stick i stäv med vad professioner hävdar.
Lycka till i din illaluktande grotta.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 14:53.
Citera
2018-08-25, 15:01
Medlem
Citat:
Inte alla givetvis då många/de flesta har en nollvision.
.. men japp. Av ren nyfikenhet inledningsvis. Eller omtanke. Alla är inte fascinerade eller förälskade från början. Sen sköter psykopaten resten om han finner denna som ett lämpligt "offer".
Offer ska läsas utifrån perspektivet predator och "normalfuntad" utifrån att inte vara psykiskt sjuk eller störd.

Detta är ovidkommande svammel i sammanhanget då det inte har ett dugg med saken att göra. Samt att jag skrev att jag likaväl anser att en kvinna som låser in sin man är lika pantad.
Lägg ner ditt dravel om offer då det inte är aktuellt synsätt från mitt håll. Har du svårt med läsförståelsen eller rapar du samma sak i brist på argument?

Japp. Det finns kvinnor som har okunskap i psykopati eller inte öht tar tillståndet på allvar. Fortsättningsvis kan det som sagt ske en banal kontakt från början.
UPPENBART så finns det kvinnor som inte är psykiskt störda men väldigt naiva.
Den som inte varit i närkontakt med en psykopats extremt manipulativa förmåga har ärligt talat inget att jämföra med. Det är mil från vad en frisk person besitter..

Det finns det kvinnor som anser, ja, och det är mycket bra.

Ja, de må avvika från normaliteterna eller den stora grå massan. Men de offrar absolut inte medvetet sina barn och med flit. Jag skrev om förnekande, att de över tid hjärntvättas, att de använder försvarsmekanismer på samma sätt som andra men i högre/grövre grad. Sen finns det säkert flertal som är helnöjda och nöjer sig med situationen. Helt väck. Jag diskuterar dock en annan viss grupp inom fenomenet.
De förverkligar inga "mördargroupiedrömmar" - de snärjs in i nåt de sen har svårt att ta sig ur.
Jag må säga att du tycks ha väldigt svårt att begripa och gärna använder dig av ytterligheter:
Jag säger att alla inte är psykiskt störda eller sjuka och det är vad jag protesterat mot ända från start:
gruppen är inte homogen.
Jag säger att det finns en problematik, en instabilitet hos kvinnan - en skev syn om det så är egna tillkortakommanden och att psykopatens förmåga som underskattas.

Nu ska jag och min min enda grå hjärncell och kolla på video till em. kaffet. Ciao.

Du har helt fel. I din snedvridna värld tycks du tro att helt vanliga människor/kvinnor/tonåringar skulle hysa något som helst intresse av att komma i kontakt med mördare. Att detta skulle betraktas om något ”gulligt” och ”oskyldigt” - ens inledningsvis.

Nej. Så ser inte verkligheten ut. Det handlar endast om en mycket speciell och marginaliserad grupp av kvinnor som tänker som så. Resten är totalt ointresserade. De söker sina brevvänner på helt andra ställen än fängelser.

De flesta kvinnorna vill också ha en jämställd relation med sin partner. Istället för att se honom inburad så att ”hon vet var hon har honom”.

Och dessa kvinnor som prioriterar mördarna gentemot sina barn gör det fullt medvetet. De till och med flyttar till en annan ort för att vara närmare sin käresta. Samtidigt skiter de i vad detta innebär för barnen.

Det är felbeskrivning att de ”snärjs” in i något när de redan från första början aktivt själv väljer vilken individ de har att göra med. Det är inte samma som att man träffar någon på krogen och sen åratals senare plötsligt upptäcker att man har delat säng med en kvinnomördare.

Jag önskar dig en trevlig fikastund :-)
Senast redigerad av sno 2018-08-25 kl. 15:05.
Citera
2018-08-25, 15:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Du har helt fel. I din snedvridna värld tycks du tro att helt vanliga människor/kvinnor/tonåringar skulle hysa något som helst intresse av att komma i kontakt med mördare. Att detta skulle betraktas om något ”gulligt” och ”oskyldigt” - ens inledningsvis.

Nej. Så ser inte verkligheten ut. Det handlar endast om en mycket speciell och marginaliserad grupp av kvinnor som tänker som så. Resten är totalt ointresserade. De söker sina brevvänner på helt andra ställen än fängelser.

De flesta kvinnorna vill också ha en jämställd relation med sin partner. Istället för att se honom inburad så att ”hon vet var hon har honom”.

Och dessa kvinnor som prioriterar mördarna gentemot sina barn gör det fullt medvetet. De till och med flyttar till en annan ort för att vara närmare sin käresta. Samtidigt skiter de i vad detta innebär för barnen.

Det är felbeskrivning att de ”snärjs” in i något när de redan från första början aktivt själv väljer vilken individ de har att göra med. Det är inte som att träffa någon på krogen och en åratals senare plötsligt upptäcka att man har delat säng med en kvinnomördare.

Jag önskar dig en trevlig fikastund :-)
- Har inte skrivit ett ord om att det är en stor grupp. Snarare att det är en väldigt liten skara sett till kvinnlig population.
- Har inte skrivit ett ord om att de flesta kvinnor inte vill ha en normal relation och har en sådan.

För övrigt har du fel i resten men jag ids inte slösa mer energi på dig eftersom jag anser dig fullständigt faktaresistent på bas av en pyrande aversion mot kvinnor med grova generaliseringar.
Du kör nämligen samma stil som du gjorde gällande Kim, skuldbeläggande, så dina intentioner luktar jävligt illa.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 15:13.
Citera
2018-08-25, 15:23
Medlem
Citat:
Kort svar.
Du får anse mig ålaktig, ohederlig och fan och hans moster om du vill. Jag skriver dock om att gruppen inte är homogen vilket du vill göra gällande och kan man rädda en enda så har man uppnått mer än vad du nånsin lyckas med som enbart är ute efter att gnälla på kvinnor i huvudsak. Vad du sen hävdar går stick i stäv med vad professioner hävdar.
Lycka till i din illaluktande grotta.

Gruppen kvinnomördare/torterare är säkert inte heller helt homogen. Ändå kan man lugnt konstatera även på individuell nivå att det handlar om män som är ”sjuka i huvudet”. Perversa kufar. Individer man inte vill befatta sig med frivilligt.

Ingen som är frisk i skallen vill tortera en kvinna till döds. Och ingen som är frisk i skallen vill komma i kontakt med en människa som har gjort detta.

Sen får du försöka psykologisera fenomenet hur mycket du vill, men verkligheten talar emot dig. Orden ”naiv” och ”gullig” lyser med sin frånvaro i detta sammanhang.

Varje tänkande individ kan ställa sig en berättigad fråga: VARFÖR skulle jag vilja börja brevväxla med en man som har stoppat vassa föremål djup in i en annan kvinnas livmoder, plågat henne tills hon dog och sen styckat och slängt kroppen?

Vad kan den här individen ha för intressanta saker på sitt hjärta? På vilket sätt skulle det kunna vara nyttigt eller ens intressant för mina BARN att få komma i kontakt med denne man?
Senast redigerad av sno 2018-08-25 kl. 15:27.
Citera
2018-08-25, 15:39
Medlem
Citat:
- Har inte skrivit ett ord om att det är en stor grupp. Snarare att det är en väldigt liten skara sett till kvinnlig population.
- Har inte skrivit ett ord om att de flesta kvinnor inte vill ha en normal relation och har en sådan.

För övrigt har du fel i resten men jag ids inte slösa mer energi på dig eftersom jag anser dig fullständigt faktaresistent på bas av en pyrande aversion mot kvinnor med grova generaliseringar.
Du kör nämligen samma stil som du gjorde gällande Kim, skuldbeläggande, så dina intentioner luktar jävligt illa.

"På en sekund kan någons dotter sitta i denna sits.."

Fast om det nu handlar om en väldigt liten skara av "instabila" (ditt ordval) kvinnor, varför skulle samhället lägga enormt mycket energi på just dessa? Informationskampanjer, personliga livvakter, skyddsåtgärder, extrfa bostäder, skadestånd..

Bara därför att dessa kvinnor frivilligt väljer att umgås med män som är ohälsosamma för dem?

Det finns massor av psykiskt störda/instabila människor i vårt samhälle och som du säkert vet har inte samhället oändligt mycket resurser till sitt förfogande. Dessutom måste vi lägga krutet på dem som själva vill bli hjälpta.

Pliten gjorde ett medvetet val. De enda som det är synd om är hennes ungar. Hoppas pappan vaknar till liv och kräver ensamvårdnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in