2018-08-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sant är att vissa snedvridna kvinnor vill ha en slags SPÄNNING i stt liv och är vana vid den här sortens män sen förr. Pappa och / eller tidigare karlar. Detta har olika grundorsaker. Inte är det vilken kvinna som helst, nej.

Självklart inte. Bara en mycket begränsad grupp av kvinnor kan överhuvudtaget tänka sig att kontakta Madsen och bli lite ”manipulerad” av honom..

Men man har försökt göra detta till en allmän kvinnofråga.

Nu ser dock alla att kejsaren inte har några kläder. En kvinna som växer upp under någorlunda normala förhållanden är inte intresserad av umgänget med en styckmördare. Så nej, det kan aldrig vara frågan om ”vem som helst”.

Jag tycker att generaliseringen är problematisk ur många synvinklar. Dels är det omöjligt för normala kvinnor att ”känna igen sig” hur mycket detta sen än ska kletas på dem. Dels kan man ju inte hjälpa kvinnorna i riskzonen, eftersom de påstås vara ”helt vanliga och normala”. Bara lite naiva och otroligt empatiska..

Det vore ungefär samma sak om man påstod att ”vilken man som helst” kunde på en sekund förvandlas till en styckmördare..
Citera
2018-08-26, 19:48
Medlem
develis avatar
Manipulationen innanför fängelseväggarna har redan startat.
Vem påbörjade manipulationen?
Peter Madsen.

Han har fått nån att gå hans ärenden via att offentligt annonsera efter brevvänner. Media har gett honom vind i seglen via att basunera ut informationen. Det är ett sen länge känt fenomen inom KMV att när media skriver om en sådan person - oavsett pennevenner eller inte - så ökar posthögen hos de intagna.

Problemet är att media söker sensationer och vinklar hur de behagar för att få läsare.
Det borde ingå en varningstext om vad som är på väg att ske, hur psykopater agerar eller exempel på människor som hamnat i klorna på sådana alternativt en parallell debatt med professioner som har erfarenhet på området.

Senaste breaking news som citeras i tråden är extremt missvisande. Kvinnan som det yvas om har inte ens sökt kontakt som brevvän och det är högst troligt en fejksida för att göra reklam för sex. Däremot länkas till en horribel sida vilket borde uppmärksammas till fb (jag anmäler gärna om nån säger hur, jag hittade ingen enkel väg vid en kontroll).

Det är över 400 som skrivit kommentarer totalt men glädjande nog verkar de flesta ironisera.
Vid en ny kontroll kan jag endast se att max ett tiotal skriver att de kommer skicka ett brev eller att det iaf indikerar att en kontakt kan komma ske.
Det är alltså mycket få snarare via det man kan läsa ut.
Det finns garanterat ett mörkertal så PM får sin dos mättad och det är skämtsamma delningar så dyngan sprids som en löpeld.
Citera
2018-08-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har fullständigt fel.
Madsen är psykopat. Hans drivkraft är alltid egenvinning, han är en patologisk lögnare, har artificiell charm och manipulerar därmed konstant.

Eftersom gruppen även inkluderar normala unga som av ren nyfikenhet eller nån sorts fascination tar kontakt med honom så är det denna målgrupp som främst bekymrar mig då han söker pennevenner.
Märk väl: Alla kan bli manipulerade. Et tu Sno.
Hur som haver.
När en kontakt sker per brev så scannar han möjligheter att utnyttja person och processen startar. Vill han så kommer han ge järnet tills en djupare kontakt etablerats och det finns risk att han lyckas få till ett besök.
När besök väl sker har han ännu större möjligheter att manipulera.
Detta är hans processgång som mästermanipulatör. Vill han bara ha bidrag som parasit, hellre än att pippa, kommer han se till att det doneras pengar.
Jag må säga att du är naiv även om det inte är utifrån ett empatiskt perspektiv.
Jag frågade snarare vad det kan handla för faktorer än din menlösa stämpel "galningar".
Vad får män att kontakta dessa kvinnor och överösa dem med beundrarbrev:
Vad fascineras de av och vilka faktorer eller personlighetsdrag hos männen själva kan det röra sig om.

Du stångar dig blodig i ditt iver att försöka omvandla Madsen till en övermänsklig varelse med onaturliga förmågor. Men du lyckas inte övertyga.

När Madsen fortfarande var på frifot var det lättare för dig att påstå att kvinnorna inte bär någon egen skuld, eftersom de var totalt manipulerade av Madsen. Men nu syns det så tydligt var felet ligger när han sitter inne: bara den som vill och är mottaglig för hans manipulation blir det. Andra klarar sig.

Du behöver inte oroa dig för ”normala unga”. De har sett igenom Madsens ”manipulation” redan för länge sedan. Det är endast kvinnorna i paritet med Deidre, pliten etc. som ligger i farozonen. Men som tröst för dig – det är frivilligt.

Kanske vill några ungdomar driva med honom, upprätta en falsk facebook-sida och låtsas vara intresserad av honom under en falsk flagga. Oklart om någon normal ungdom orkar göra detta under en längre tid.

Men det finns säkert flera frivilliga som gärna vill besöka honom, ge honom ekonomisk bidrag och förgylla hans tillvaro med kontakt utifrån. De vill säkert själva pippa och känner sig speciella när de kan göra detta med en känd styckmördare.

Jag kan mycket väl tänka mig att hos männen är det ungefär samma faktorer som spelar in. Man vill ”tämja ett odjur”. Man vill skryta om vem man minsann ha legat med. Man vill bli dominerad/dominera ett odjur. Man lyfts upp ur anonymiteten och får pondus i den lilla snedvridna kretsen där man befinner sig i. Man kanske själv lyckas bli kändis. Och en rad andra faktorer.
Citera
2018-08-26, 20:34
Medlem
Citat:
Manipulationen innanför fängelseväggarna har redan startat.
Vem påbörjade manipulationen?
Peter Madsen.

Han har fått nån att gå hans ärenden via att offentligt annonsera efter brevvänner. Media har gett honom vind i seglen via att basunera ut informationen. Det är ett sen länge känt fenomen inom KMV att när media skriver om en sådan person - oavsett pennevenner eller inte - så ökar posthögen hos de intagna.

Problemet är att media söker sensationer och vinklar hur de behagar för att få läsare.
Det borde ingå en varningstext om vad som är på väg att ske, hur psykopater agerar eller exempel på människor som hamnat i klorna på sådana alternativt en parallell debatt med professioner som har erfarenhet på området.

Senaste breaking news som citeras i tråden är extremt missvisande. Kvinnan som det yvas om har inte ens sökt kontakt som brevvän och det är högst troligt en fejksida för att göra reklam för sex. Däremot länkas till en horribel sida vilket borde uppmärksammas till fb (jag anmäler gärna om nån säger hur, jag hittade ingen enkel väg vid en kontroll).

Det är över 400 som skrivit kommentarer totalt men glädjande nog verkar de flesta ironisera.
Vid en ny kontroll kan jag endast se att max ett tiotal skriver att de kommer skicka ett brev eller att det iaf indikerar att en kontakt kan komma ske.
Det är alltså mycket få snarare via det man kan läsa ut.
Det finns garanterat ett mörkertal så PM får sin dos mättad och det är skämtsamma delningar så dyngan sprids som en löpeld.

Fast du vet inte vem som började manipulationen. Det kanske var pliten som tog första kontakten och hittade på ärenden för att komma i kontakt med honom även fortsättningsvis? Hon kanske var kåt på honom rent utsagt?

Initiativet att öppna facebook-sidan kanske kom från någon av hans tidigare beundrare?

Det kanske ligger ekonomiska incitamentet som gynnar flera – inte bara Madsen?

Man kanske tvärtom bara utnyttjar Madsen till sina egna syften för att tjäna pengar på allehanda porrsidor när folk klickar på länkarna på hans hemsida?

Madsen kanske är bara en liten prutt i sammanhanget som kan annonsera efter brevvänner, men de stora pengarna går i helt andra fickor?
Citera
2018-08-26, 20:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du stångar dig blodig i ditt iver att försöka omvandla Madsen till en övermänsklig varelse med onaturliga förmågor. Men du lyckas inte övertyga.

Inte direkt va? Kan nog tycka det känns ganska lugnt att skriva ner hur sådant pack som PM agerar.
Om jag sen lyckas övertyga dig bryr jag som sagt inte ett skvatt om.
Citat:
När Madsen fortfarande var på frifot var det lättare för dig att påstå att kvinnorna inte bär någon egen skuld, eftersom de var totalt manipulerade av Madsen. Men nu syns det så tydligt var felet ligger när han sitter inne: bara den som vill och är mottaglig för hans manipulation blir det. Andra klarar sig.
Självklart. Det fanns ingen RPU.
Däremot ska du snarast sluta med dina olater att komma med förvanskningar av vad som skrivs.
Jag diskuterar inte öht över nåt frikännande av skuld, nåt svårmodigt offerperspektiv eller daltar med de här kvinnorna. Jag diskuterar däremot ur sakfakta samt förringar inte PMs kapacitet.
Det emotionella dramat kan du behålla för dig själv.
Citat:
Du behöver inte oroa dig för ”normala unga”. De har sett igenom Madsens ”manipulation” redan för länge sedan. Det är endast kvinnorna i paritet med Deidre, pliten etc. som ligger i farozonen. Men som tröst för dig – det är frivilligt. Kanske vill några ungdomar driva med honom, upprätta en falsk facebook-sida och låtsas vara intresserad av honom under en falsk flagga. Oklart om någon normal ungdom orkar göra detta under en längre tid.
Jag oroar mig för exakt vem jag vill och jag vet precis hur en psykopat får in foten.
Ungdomarna vill säkert driva med honom. Saken är den att det ska de inte. Han är nämligen väldigt manipulativ och att du inte inser vidden har framgått för länge sen.
Citat:
Men det finns säkert flera frivilliga som gärna vill besöka honom, ge honom ekonomisk bidrag och förgylla hans tillvaro med kontakt utifrån. De vill säkert själva pippa och känner sig speciella när de kan göra detta med en känd styckmördare.
Det finns det säkert och det är ett fritt land. Däremot kommer de stå med byxorna neddragna, en sargad själ och en tom portmonnä om de inte begriper vad de befattar sig med. RPU:n som finns om hans bedrägliga beteende är liksom ingen bilaga som kan ignoreras.
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att hos männen är det ungefär samma faktorer som spelar in. Man vill ”tämja ett odjur”. Man vill skryta om vem man minsann ha legat med. Man vill bli dominerad/dominera ett odjur. Man lyfts upp ur anonymiteten och får pondus i den lilla snedvridna kretsen där man befinner sig i. Man kanske själv lyckas bli kändis. Och en rad andra faktorer.
Se där ja - nu har du äntligen lyckats komma in i discussion Mode. Då ligger alltså de här männen riktigt illa till. Har de psykiska sjukdomar hela högen?
Citat:
Fast du vet inte vem som började manipulationen. Det kanske var pliten som tog första kontakten och hittade på ärenden för att komma i kontakt med honom även fortsättningsvis? Hon kanske var kåt på honom rent utsagt?
Jag skrev om pennevenner och fb. Håll dig till sak.
Citat:
Initiativet att öppna facebook-sidan kanske kom från någon av hans tidigare beundrare?
Så du tror att nån annan erhåller hans fb koder och påbörjar manipulationen. Okej...
Citat:
Det kanske ligger ekonomiska incitamentet som gynnar flera – inte bara Madsen?
Man kanske tvärtom bara utnyttjar Madsen till sina egna syften för att tjäna pengar på allehanda porrsidor när folk klickar på länkarna på hans hemsida?
Madsen kanske är bara en liten prutt i sammanhanget som kan annonsera efter brevvänner, men de stora pengarna går i helt andra fickor?
Försvara Madsen du med bortförklaringar och försköningar. Mig intresserar det dock inte.
Senast redigerad av develi 2018-08-26 kl. 20:47.
Citera
2018-08-26, 21:07
Medlem
Citat:

Inte direkt va? Kan nog tycka det känns ganska lugnt att skriva ner hur sådant pack som PM agerar.
Om jag sen lyckas övertyga dig bryr jag som sagt inte ett skvatt om.
Självklart. Det fanns ingen RPU.
Däremot ska du snarast sluta med dina olater att komma med förvanskningar av vad som skrivs.
Jag diskuterar inte öht över nåt frikännande av skuld, nåt svårmodigt offerperspektiv eller daltar med de här kvinnorna. Jag diskuterar däremot ur sakfakta samt förringar inte PMs kapacitet.
Det emotionella dramat kan du behålla för dig själv.

Jag oroar mig för exakt vem jag vill och jag vet precis hur en psykopat får in foten.
Ungdomarna vill säkert driva med honom. Saken är den att det ska de inte. Han är nämligen väldigt manipulativ och att du inte inser vidden har framgått för länge sen.

Det finns det säkert och det är ett fritt land. Däremot kommer de stå med byxorna neddragna, en sargad själ och en tom portmonnä om de inte begriper vad de befattar sig med. RPU:n som finns om hans bedrägliga beteende är liksom ingen bilaga som kan ignoreras.

Se där ja - nu har du äntligen lyckats komma in i discussion Mode. Då ligger alltså de här männen riktigt illa till. Har de psykiska sjukdomar hela högen?

Jag skrev om pennevenner och fb. Håll dig till sak.
Så du tror att nån annan erhåller hans fb koder och påbörjar manipulationen. Okej...

Försvara Madsen du med bortförklaringar och försköningar. Mig intresserar det dock inte.

Du beskriver Madsen som en Übermensch som kan få omkull vem som helst. Nej, det kan han inte. Han kan inte ens få telefonnumret till vem som helst.

Vissa tjejer i hans omgivning visste säkert redan innan RPU:n att killen var galen. Nu vet alla det. Men det hindrar inte somliga.

Det är här som ”skuldfrågan” kommer in.

Om man nu frivilligt och med öppna ögon insisterar att ha kontakt med odjuret – vem ska man då skylla på när olyckan är framme? Ska dessa kvinnor få skadestånd av skattebetalarna? Hur våghalsig får man lov att vara för att sen tilldelas kompensation ifall odjuret får för sig att i besöksrummet utöva lite ”Kim-sex” med den frivilliga kandidaten?

Jag tror inte i och för sig att någon information i världen får dessa volontärer att avstå bytet. Att informera dem om att odjuret är farligt är väl att slå i öppna dörrar? För det är väl precis det som kittlar.. att få leka med döden..

Och att vilja leka med döden och att ha överdrivna tankar om sin egen förmåga att klara av även svåra situationer gäller säkert även för männen som vill umgås med mördare.
Citera
2018-08-26, 21:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Du beskriver Madsen som en Übermensch som kan få omkull vem som helst. Nej, det kan han inte. Han kan inte ens få telefonnumret till vem som helst.
Nope. Jag diskuterar PM i parité med hans RPU. Jag antar du begriper innebörden av orden och beskrivningarna i den?
Däremot låter du nästintill som en kärring han satt klorna i. De ägnar sig nämligen åt förskönande, bortförklaringar, alternativa sanningar, förringande för att skriva ner hans extremt störda personlighet och kapacitet.
Citat:
Vissa tjejer i hans omgivning visste säkert redan innan RPU:n att killen var galen. Nu vet alla det. Men det hindrar inte somliga. Det är här som ”skuldfrågan” kommer in.
Klart de vet. Har inte sett knappt nån som inte förnekar att de vet om brottet. Däremot använder de försvarsmekanismer, blundar och ser bara personen. Sen finns det förövare som helt förnekar brott. Då hakar de på från den vinkeln via en mix av hjärntvätt samt blind förälskelse.
Citat:
Om man nu frivilligt och med öppna ögon insisterar att ha kontakt med odjuret – vem ska man då skylla på när olyckan är framme? Ska dessa kvinnor få skadestånd av skattebetalarna? Hur våghalsig får man lov att vara för att sen tilldelas kompensation ifall odjuret får för sig att i besöksrummet utöva lite ”Kim-sex” med den frivilliga kandidaten?
Herre gud. Är det skattebetalarna alt försäkringsbolagen vi ska diskutera nu? Du är inte lite långsökt i dialogen...
Citat:
Jag tror inte i och för sig att någon information i världen får dessa volontärer att avstå bytet. Att informera dem om att odjuret är farligt är väl att slå i öppna dörrar? För det är väl precis det som kittlar.. att få leka med döden..
Jag skriver om en viss målgrupp i gruppen i första hand:
Unga som av nyfikenhet eller nån fascination tar kontakt. Fortsättningsvis att danska KMV behöver se över rutiner kring packets besöksforum samt funderar kring deras personal som kommer i direkt närkontakt. Sen har jag skrivit att det är en ren lögn att alla är psykiskt störda eller sjuka, att det råder andra faktorer eller fenomen.

Dödsfaktorn tror jag inte på ett smack.
Senast redigerad av develi 2018-08-26 kl. 21:25.
Citera
2018-08-26, 21:34
Medlem
develis avatar
Psykolog:
Citat:
»Det er ofte nogle omsorgsfulde og pæne piger, der bliver tiltrukket af det, vi kalder de farlige mænd,« forklarer Vitha Weitemeyer."

»Til sidst vågner de op fra illusionen og drømmen om, hvor vidunderligt det kunne være, og ser den hårde virkelighed. "
https://www.msn.com/da-dk/sundhed/psykologi/derfor-forelsker-kvinder-sig-i-peter-lundin/ar-AAtmqm9
Jenny Palm, journalist i samverkan med forskare, Göteborgs universitet;
Citat:
- Men det är vanliga kvinnor, de är inte dumma i huvudet. Det är därför det är så intressant, fortsätter hon.
https://www.expressen.se/gt/darfor-dras-kvinnor-till-grova-brottslingar/
Lundins ex:
Citat:
Mariann har været fascineret af den firedobbelte morder siden hun som 15-årig teenager var hemmelig penneven med Peter Lundin.
Citat:
- Jeg blev så besat af ham, at jeg kunne glemme hans gerninger, og lige nu føler jeg stor skyld overfor hans ofre, og de efterladte til dem han har gjort ondt."
https://www.bt.dk/nyheder/mariann-savner-lundin-han-var-en-erotisk-besaettelse
När domen lästes upp innan besök. M beskriver även att det hade varit mer effektivt att beskriva hans person och psykopati. Det hade troligen gett mer verkan enligt henne:
Citat:
Men det at de læste op for, hvad han havde gjort… det havde jeg læst tusindvis af gange, det havde jeg hørt tusindvis af gange i medierne. Til sidst lukkede man bare ned.
https://www.seoghoer.dk/wild/vi-havde-sex-paa-anden-date
Citera
2018-08-26, 21:47
Medlem
Citat:
Nope. Jag diskuterar PM i parité med hans RPU. Jag antar du begriper innebörden av orden och beskrivningarna i den?
Däremot låter du nästintill som en kärring han satt klorna i. De ägnar sig nämligen åt förskönande, bortförklaringar, alternativa sanningar, förringande för att skriva ner hans extremt störda personlighet och kapacitet.
Klart de vet. Har inte sett knappt nån som inte förnekar att de vet om brottet. Däremot använder de försvarsmekanismer, blundar och ser bara personen. Sen finns det förövare som helt förnekar brott. Då hakar de på från den vinkeln via en mix av hjärntvätt samt blind förälskelse.

Herre gud. Är det skattebetalarna alt försäkringsbolagen vi ska diskutera nu? Du är inte lite långsökt i dialogen...

Jag skriver om en viss målgrupp i gruppen i första hand:
Unga som av nyfikenhet eller nån fascination tar kontakt. Fortsättningsvis att danska KMV behöver se över rutiner kring packets besöksforum samt funderar kring deras personal som kommer i direkt närkontakt. Sen har jag skrivit att det är en ren lögn att alla är psykiskt störda eller sjuka, att det råder andra faktorer eller fenomen.

Dödsfaktorn tror jag inte på ett smack.

Det är du som ägnar dig åt bortförklaringar, förskönande och alternativa sanningar. Inte jag.

Kvinnorna som vill pippa med Madsen skiter fullständigt i om Kim inte ville det. De behöver ingen försvarsmekanism för att förtränga detta. De tänker på sig själva och sin egna njutning. De kanske tvärtom tänder på tanken vad som hände henne nere i ubåten? Madsen kan viska i kvinnornas öron vad han gjorde med henne samtidigt som han pippar volontärerna.

Kanske en del av brevvännerna vill att han ska skriva skräckhistorier. Precis som vi kunde läsa i vittnesmålen av kvinnorna som ville bli skrämda? Än bättre sen om historien är sann?

Du kan tydligen inte se att dessa kvinnor är så sjuka i skallen att det inte behövs någon manipulation från Madsens sida? De är färdigmanipulerade redan. Kakan har hittat sin maka.

Men du väljer hela tiden att se kvinnorna som oskyldiga offerlamm och Madsen som en halvgud som gör som det behagar honom.

Det finns ju folk som anmälde sig frivilliga när någon pervers kannibal på nätet efterlyste försökskaniner.

Du väljer att kalla den här sortens beteende för ”blind förälskelse” eller ”manipulation”. Jag väljer att se det som så att två galningar har träffat varandra i samma intresse.

För friska människor är det obegripligt att någon visar intresse för galningen, men det finns otaligt många individer som är sjuka i huvudet. En grupp representeras av Madsen och hans beundrare.
Citera
2018-08-26, 22:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är du som ägnar dig åt bortförklaringar, förskönande och alternativa sanningar. Inte jag.

Kvinnorna som vill pippa med Madsen skiter fullständigt i om Kim inte ville det. De behöver ingen försvarsmekanism för att förtränga detta. De tänker på sig själva och sin egna njutning. De kanske tvärtom tänder på tanken vad som hände henne nere i ubåten? Madsen kan viska i kvinnornas öron vad han gjorde med henne samtidigt som han pippar volontärerna.

Kanske en del av brevvännerna vill att han ska skriva skräckhistorier. Precis som vi kunde läsa i vittnesmålen av kvinnorna som ville bli skrämda? Än bättre sen om historien är sann?

Du kan tydligen inte se att dessa kvinnor är så sjuka i skallen att det inte behövs någon manipulation från Madsens sida? De är färdigmanipulerade redan. Kakan har hittat sin maka.

Men du väljer hela tiden att se kvinnorna som oskyldiga offerlamm och Madsen som en halvgud som gör som det behagar honom.

Det finns ju folk som anmälde sig frivilliga när någon pervers kannibal på nätet efterlyste försökskaniner.

Du väljer att kalla den här sortens beteende för ”blind förälskelse” eller ”manipulation”. Jag väljer att se det som så att två galningar har träffat varandra i samma intresse.

För friska människor är det obegripligt att någon visar intresse för galningen, men det finns otaligt många individer som är sjuka i huvudet. En grupp representeras av Madsen och hans beundrare.
Ledsen, men jag utgår från den sakfakta som finns från undersökningar, kvinnornas egna beskrivningar samt professioner. Har nyss lagt in mer citat. Vad stärker du dina åsikter med? Amygdala?
Jag har alldeles nyss skrivit att de förnekar brottet.
Välj du att agera som en reptil, inte mig emot men det tillför knappast nåt mer än att du får får personlig tillfredsställelse.
Det är garanterat obegripligt, det har jag förstått för länge sen. Det finns dock en stor skillnad i att vilja försöka förstå vad det rör sig om på en neutral punkt till att sen acceptera händelsen. Du tycks ta det som ett likhetstecken, omhuldande och annat trams som att se dem som oskyldiga offerlamm.
Eftersom jag funderar kring förebyggande så lär det betyda att jag knappast har en acceptans för det som sker.
Tack för diskussionen.
Citera
2018-08-27, 06:37
Medlem
develis avatar
Det var väldigt intressant diskussion må jag säga om Madsens pennevenner, den kvinnliga vakten i häktet samt kvinnor som dejtar kriminella rent generellt. Den mynnade till och med ut i att skattebetalarna riskerade få omkostnader pga de här kvinnorna:
Citat:
Du förfasas alltså över omkostnader som mig veterligt inte skett (tack o lov). Dör det nån kvinna i ett besöksrum så har då skattepengarna inte kommit till sin rätt för danskarna..

Nu ska vi se om vi kan landa mitt i verkligheten gällande skattebetalarnas pengar.

Under en 20-årsperiod (1990-2010) begick männen 90 % av allt dödligt våld i Sverige.
Gällande kvinnorna ska procenten ha stått sig uppåt 300 år så här snackar vi samhällspengar. (2)

Männen hade även högre grad förekomst av domar gällande kriminalitet i bagaget. En omkostnad vill säga. (1)
Det är ungefär samma procenttal i Danmark. (3)

Så vad kostar egentligen de här männen skattebetalarna?
Det lär ju vara enorma pengar som männen sätter sprätt på. Sen så kostar det ju mer med högbevakat, kvinnofängelserna är klass 2. Hall, Kumla och Saltvik har även speciella säkerhetsavdelningar. Uhuj, så dyrt.

Förskräckligt, behöver nog besöka neanderthalnivån och vräka ur mig den latenta vreden över männen.

1. https://celam.gu.se/svenska/aktuellt/n//stora-skillnader-mellan-kvinnor-och-man-som-begar-dodligt-vald.cid1377316
2. https://www.ekuriren.se/eskilstuna/lista-ovanliga-mord-som-utforts-av-kvinnor/
3.http://www.justitsministeriet.dk/sites/default/files/media/Arbejdsomraader/Forskning/Forskningsrapporter/2014/Drab%20i%20Danmark%202008-2011.pdf

För övrigt finns det inget som heter "Kim-sex" gällande ditt osmakliga ordval.
Det handlar om pervers sexuell sadism vid ett brutalt mord.
Senast redigerad av develi 2018-08-27 kl. 06:43.
Citera
2018-08-27, 10:30
Bannlyst
Citat:
Psykolog:

Jenny Palm, journalist i samverkan med forskare, Göteborgs universitet;

Lundins ex:

När domen lästes upp innan besök. M beskriver även att det hade varit mer effektivt att beskriva hans person och psykopati. Det hade troligen gett mer verkan enligt henne:

Lundins ex, Mariann satt i tv-sändningar direkt efter att hon ansökt om skilsmässa och pratade ut till det danska folket om att orsaken till avbrottet var att kom på att Lundin träffade andra kvinnor innanför murarna parallelt med M. Att han mördat fyra såg hon aldrig som anledning nog att inte inleda ett förhållande med honom. Morden var en bisak Lundins otrohet var det som fick henne att bryta upp.

Att M idag sitter och säger att hon inte visste något om Lundins person kan bara ses som bortförklaringar, bortförklaringar som du verkar köpa.

På samma vis som med Madsen cirkulerade Lundins rättspsykiatriska utredning i pressen sekunden efter domen avkunnades dag ut och dag in i media under flertalet med år. Precis som Madsens RPU plockade media ut allt som var smaskigt och precis som Madsens RPU talade man om att detta var det värsta man sett i en RPU.

Mariann kanske kan säga att hon missat detta men det tror jag inte på en sekund, självklart får du tro på den efterhandskonstruktionen men det är nog ett fåtal som är så naiva.

Lundin har t o m stämt två personer (straffelovens paragraf 267) för kränkning för att man drar upp hans personlighet gång efter annan, att man kallar honom psykopat, att man kallar honom "afstumpet" men ingen av stämmningarna har gett utdelning då "rätten anser att man får kalla honom det han är."

Finns ingen chans att varken Bettina eller Mariann missat Lundins psyke precis som ingen idag missat att Madsens personlighet. För uppmärksammade fall.
Senast redigerad av don.t 2018-08-27 kl. 10:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in