2018-03-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tror jag med, iaf övergrepp. De borde ta en sväng och kolla läget bland de prostituerade, men de är inte lättpratade även om han är känd via media. Saknar helt förtroende för polis.
Oftast har de interna öknamn på sånt pack, signalement som rödflaggar, om de är för weird sexuellt, våldsamma osv.
Eller brutala våldtäkter i klass med Hagamannen, sista offret var nära att stryka med.
De prostituerade är ju dessutom även i Danmark oftast inte medborgare i landet utan bara där kort tid för att fortsätta till något annat land
Citera
2018-03-29, 12:42
Medlem
Citat:
Jamen nu är du on track.

Det påminner mkt om att vederbörande har fastnat i barns olika utvecklingsstadier sett de personlighetsdrag som sen blir överdimensionerade och jag har redan diskuterat detta i tråden.
För mycket uppmärksamhet göder narcissism.
Ett barn är omnipotent i en viss ålder, väldigt självcentrerat.
Driftstyrning, självuppfyllande mål osv.
Det går att rulla fram mängder med försvarsmekanismer likaväl.

Samtidigt är detta då en vuxen person som är fullt medveten ansvarsmässigt - det är inte ett barn.

Jag vet att du kan läsa relativt obehindrat på internet, men att internalisera innehållet av det du läser - det är du inte lika duktig på.

Du har exempelvis inte internaliserat det faktum att det knappast ha varit frågan om FÖR MYCKET uppmärksamhet eller omsorg i Madsens fall som har bidragit till hans störning..
Citera
2018-03-29, 12:43
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men alla omkring verkar inte vara idioter bara för att det finns x-antal idioter i en tråd på FB

Fair enough. Men nu menar jag ditt väderkvarnsfäktande i just den här tråden.
Citera
2018-03-29, 12:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
NÄ. Verkligen inte. Jag är bara emot ett par saker när det gäller brottsoffer:
- döda offer blir inte automatiskt genomgoda bara därför att de råkar vara döda
De enda två skribenter som beskrivit någon slags "helgonförklaring" av Kim, det är Du och Merwinna. Detta gör ni naturligtvis för att rättfärdiga ert förtal av offret. Det blir liksom enklare för er att beskriva det så, att alla vi andra "helgonförklarar" Kim så därför vill ni vara duktiga och rättskaffens och ta ner alla på jorden för att visa er s.k verkliga bild av Kim, d.v.s smutskastningen och förtalet.
Citat:
- om brottsoffret har betett sig helt mot allt sund förnuft, måste man få påpeka detta - trots att personen ifråga är död
- om man påpekar att brottsoffret har betett sig irrationellt och icke konsekvent så "ursäkter" man inte själva gärningen. Det förklarar snarare "varför" just hen råkade illa ut
Det är bara dina kommentarer som är oförnuftiga, irrationella och inkonsekventa. Ingen av dessa egenskaper stämmer in på Kim. Hon skulle göra ett jobb som var viktigt att hinna slutföra innan flytten till Kina.
Du ursäktar inte gärningen, att just hon råkade illa ut. Det du gör är att skuldbelägga henne, genom att hitta på dåliga egenskaper om henne som gjorde att just hon blev hans offer. Ursäktar inte gärningen, men du skuldbelägger dock offret och det är nästan lika jävligt.
Citat:
I detta fall anser jag att Kim inte var helt utan fel och brister. Vidare anser jag att Kims karaktärsdrag att vara intresserad av kufer - snarare än att ta avstånd från dem och försöka undvika dem - bidrog till hennes öde
Kim var intresserad av människor, speciellt de som var otroligt engagerade i något. Hon intresserade sig också för att skriva om lite annorlunda människor och fick många priser just för sina fina människoskildringar, speciella infallsvinklar som andra saknade. Hon skrev uppmärksammade artiklar med inlevelse, sånt som gör det riktigt läsvärt.
Madsen blev väldigt ofta intervjuad av journalister, han älskade ju att prata om sig själv och sina projekt. Enligt ditt sätt att tänka måste då alla dessa journalister varit kuf-intresserade. Kanske det finns en speciell inrikting inom journalistutbildningen som kallas kuf-journalistik, vad tror du? Men, de antar då enbart MÄN, om man ska tänka som du gör.
Citat:
Och sist men inte minst: inte "förtjänade" hon att bli mördad/styckad/lemlästad/torterad/skändad för det. Det bara förklarar varför tjejen som blev misstänksam och inte ens svarade till telefon när Madsen ringde undvek att bli styckad.
Ni andra som anser att "allt beror på slumpen" har rätt till era åsikter. Och jag har rätt till mina.
Otroligt korkad kommentar. Tjejen som blev misstänksam hade ju anledning till det. Hon kände inte Madsen, hade bara pratat lite med honom och det hade varit tal om en eventuell ubåtstur tillsammans med vänninan. Självklart blir hon då misstänksam när Madsen försöker få med henne ensam, det är ju ren logik.
Detta går inte på något vis att jämföra med när Kim skulle åka med Madsen i båten. Hon hade ett uppdrag, att intervjua honom för att göra klart sitt reportage om rymdkapplöpningen.
Det var ju inte så att Madsen stött på Kim på gatan och bjudit in henne på en privat tur i ubåten, för skojs skull. Utan att det ens fanns någon intervju i sammanhanget.
Ungefär så är din jämförelse.
Citera
2018-03-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De prostituerade är ju dessutom även i Danmark oftast inte medborgare i landet utan bara där kort tid för att fortsätta till något annat land

Hela EU är tyvärr perfekt för den som letar skyddslösa offer. Det vimlar av papperslösa, tiggare, knarkare och sexsäljare, och det dröjer bra länge innan man saknar nån av dessa stackars satar ... en minderårig tjej som hoppar in i vilken kärra som helst, vem efterlyser henne? Allt detta bör ha haft betydelse för PM, som troligen äcklat sig utomlands åxo...
Citera
2018-03-29, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Verkar som att det har tagits upp mer detaljer, här är en länk till The telegrah. Där får man veta att Madsen i ett förhör sagt att han kom att tänka på filmen Seven när han tog bort hennes huvud. I återgivningen från Aftonbladet återger de endast att han säger att han förstår att ÅK tänker på filmen Seven. Då blir det mer försåeligt varför han säger så.

Tack. Hur naturligt som helst enligt Madsen.

“I don’t think that there’s anything unnatural in that remark,” he told the court. “In that film, there is a scene where a person’s head is cut off.”
Citera
2018-03-29, 12:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vet att du kan läsa relativt obehindrat på internet, men att internalisera innehållet av det du läser - det är du inte lika duktig på.

Du har exempelvis inte internaliserat det faktum att det knappast ha varit frågan om FÖR MYCKET uppmärksamhet eller omsorg i Madsens fall som har bidragit till hans störning..

Tror du allt är googlat fram för min del så tror du väldigt fel.
Läs du på i lugn och ro om NPD, finns säkert nån sökmotor du gillar.

PAPPAN har satt honom på en piedestal och matat ungen full. Han har SÄRBEHANDLAT.
Klarnade det?
Citera
2018-03-29, 12:54
Medlem
Citat:

PAPPAN har satt honom på en piedestal och matat ungen full. Han har SÄRBEHANDLAT.

Om det stämmer blir man ju misstänksam. En vrickad, brutal pappa bankar skiten ur två söner, men låter PM vara och idealiserar honom, favoriten. Detta känns inte bra alls.
Citera
2018-03-29, 12:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Om det stämmer blir man ju misstänksam. En vrickad, brutal pappa bankar skiten ur två söner, men låter PM vara och idealiserar honom, favoriten. Detta känns inte bra alls.
Inte bra alls. Skrattade dock just när jag skrev NPD för det är ju rätt passande med pappan också:
Nationaldemokratische Partei Deutschlands.

Edit. De äldre är halvbröder till PM. Inte för att det ger gubben mer rätt att slå men för sakfaktas skull. PM växte upp i denna särställning medan de andra fick stryk med klädgalgar och livrem.
Senast redigerad av develi 2018-03-29 kl. 13:02.
Citera
2018-03-29, 13:04
Medlem
Citat:

Pappan gav ju honom uppmärksamhet och engagemang avseende teknik
Citera
2018-03-29, 13:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Pappan gav ju honom uppmärksamhet och engagemang avseende teknik
Ja, precis. Full attention och aldrig stryk. Tyvärr verkar det saknas en säkring hos gubben så det mer emotionella och normala fick väl stryka på foten. Gubben verkar ju lika kär i objekt han med.
Citera
2018-03-29, 13:09
Medlem
Citat:

Madsen var sin fars enda gudabenådade ättelägg och höjdes till skyarna av sin far. Madsen fick dock en väldig ensidig uppfostran som företrädesvis handlade om krig och landvinningar via tekniska farkoster av olika slag.

Hans far byggde honom en verkstad där Madsen uppmuntrades experimentera fritt för att "bli något stort". Madsens fascination kom att handla om raketer och ihopblandade av bränsle enligt von Brauns gamla recept.

Han matades även ensidigt med en stort mått av kvinnoförakt, särskilt gällande sin rödhåriga mamma av sin dominerande fadersgestalt. En mor han fick träffa endast en gång per år. Vid besök av sina halvbröder så misshandlades dom av hans far. Madsen undantogs helt från prygel. Inte ett hår fick krökas på hans geniala huvud. Han skulle bli något stort.

Att Madsen älskar sina farkoster mer än människor är därför inte märkligt. Några andra relationer än till döda tingestar ingick inte i hans uppfostran.
Senast redigerad av Remark 2018-03-29 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in