Citat:
Angående våldsfilmerna är det en smärre katastrof – anser jag – att de finns helt öppet på internet. Det är naturligtvis en katastrof redan i sig att de överhuvudtaget existerar och att de som har gjort dem inte har fått sitt straff (döds..).
Det är horribelt att tänka att våra ungdomar slösurfar och tittar på något sånt. De kan aldrig bli normala efter att sett skiten. Och vi behöver inte fler ”madsens”. Därför är jag orolig.
Det var förresten hemst att titta på filmsnutten där Madens kompis saknar ”Mengelen”. En medelåldersman som ser ut som vem som helst – men som tydligen är totalt borta i huvudet. Madsen har erkänt att han åtminstone har styckat Kim. Men hans kompis tar ingen notis av detta.
Lika borta i skallen som Deirdre, Madsens exfru (?) och tydligen många andra av det där gänget omkring Madsen.
Jag som är försiktig av mig redan får än mer vatten på min kvarn när jag inser att det existerar likasinnade till Madsen i MÄNGDER.
P.S. Jag tittar aldrig på kriminalserier i tv..
Det är horribelt att tänka att våra ungdomar slösurfar och tittar på något sånt. De kan aldrig bli normala efter att sett skiten. Och vi behöver inte fler ”madsens”. Därför är jag orolig.
Det var förresten hemst att titta på filmsnutten där Madens kompis saknar ”Mengelen”. En medelåldersman som ser ut som vem som helst – men som tydligen är totalt borta i huvudet. Madsen har erkänt att han åtminstone har styckat Kim. Men hans kompis tar ingen notis av detta.
Lika borta i skallen som Deirdre, Madsens exfru (?) och tydligen många andra av det där gänget omkring Madsen.
Jag som är försiktig av mig redan får än mer vatten på min kvarn när jag inser att det existerar likasinnade till Madsen i MÄNGDER.
P.S. Jag tittar aldrig på kriminalserier i tv..
Inte för att på något vis försvara Madsens agerande, men snubben är väl lite av ett tekniskt geni trots allt? Jag menar hur många människor jorden över skulle klara bygga en egen ubåt eller en raket? Det är nog så att likt många andra genier och högt begåvade så balanserar dom farligt nära ren galenskap, det vill inte mycket till för att det ska "slå över" så att säga. Tack och lov så stannar väl denna galenskap oftast just vid tankar och blir ej till utåtagerande handlingar, men jag kan tänka mig att det kan ligga annat bakom Madsens agerande, troligtvis från barndomen. Jag vet inte vad som har framkommit men någon form av övergrepp skulle jag bli väldigt förvånad om han inte blivit utsatt för i tidig ålder. Trist att han valde att löpa linan ut och agera ut sina fantasier, hade han ägnat sig åt att använda sin skarpa hjärna så hade detta antagligen aldrig hänt, men begäret blev väl helt enkelt för starkt. Angående filmerna håller jag med om att det är hemskt att det existerar, men jag tror samtidigt inte att någon normalfuntad människa kommer gå ut och mörda efter att ha sett något sådant, däremot ger det ju tillfredsställelse till sjuka hjärnor, men kanske kan det också stävja deras behov av död och våldsamheter, om än bara för stunden?
Problemet är väl i grund och botten att världen är full av allt för många defekta människor. Inte lätt att lösa.
Senast redigerad av Schabrak 2018-03-31 kl. 21:59.
Senast redigerad av Schabrak 2018-03-31 kl. 21:59.