2018-03-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Angående våldsfilmerna är det en smärre katastrof – anser jag – att de finns helt öppet på internet. Det är naturligtvis en katastrof redan i sig att de överhuvudtaget existerar och att de som har gjort dem inte har fått sitt straff (döds..).

Det är horribelt att tänka att våra ungdomar slösurfar och tittar på något sånt. De kan aldrig bli normala efter att sett skiten. Och vi behöver inte fler ”madsens”. Därför är jag orolig.

Det var förresten hemst att titta på filmsnutten där Madens kompis saknar ”Mengelen”. En medelåldersman som ser ut som vem som helst – men som tydligen är totalt borta i huvudet. Madsen har erkänt att han åtminstone har styckat Kim. Men hans kompis tar ingen notis av detta.

Lika borta i skallen som Deirdre, Madsens exfru (?) och tydligen många andra av det där gänget omkring Madsen.

Jag som är försiktig av mig redan får än mer vatten på min kvarn när jag inser att det existerar likasinnade till Madsen i MÄNGDER.

P.S. Jag tittar aldrig på kriminalserier i tv..

Inte för att på något vis försvara Madsens agerande, men snubben är väl lite av ett tekniskt geni trots allt? Jag menar hur många människor jorden över skulle klara bygga en egen ubåt eller en raket? Det är nog så att likt många andra genier och högt begåvade så balanserar dom farligt nära ren galenskap, det vill inte mycket till för att det ska "slå över" så att säga. Tack och lov så stannar väl denna galenskap oftast just vid tankar och blir ej till utåtagerande handlingar, men jag kan tänka mig att det kan ligga annat bakom Madsens agerande, troligtvis från barndomen. Jag vet inte vad som har framkommit men någon form av övergrepp skulle jag bli väldigt förvånad om han inte blivit utsatt för i tidig ålder. Trist att han valde att löpa linan ut och agera ut sina fantasier, hade han ägnat sig åt att använda sin skarpa hjärna så hade detta antagligen aldrig hänt, men begäret blev väl helt enkelt för starkt. Angående filmerna håller jag med om att det är hemskt att det existerar, men jag tror samtidigt inte att någon normalfuntad människa kommer gå ut och mörda efter att ha sett något sådant, däremot ger det ju tillfredsställelse till sjuka hjärnor, men kanske kan det också stävja deras behov av död och våldsamheter, om än bara för stunden?
Problemet är väl i grund och botten att världen är full av allt för många defekta människor. Inte lätt att lösa.
Senast redigerad av Schabrak 2018-03-31 kl. 21:59.
Citera
2018-03-31, 21:58
Medlem
Citat:
Nyligen fick Peter Lundin, 42, en egen son med en kvinna han träffat under tiden i fängelse. Enligt dansk press har Lundins advokater dessutom ansökt om villkorlig frigivning för tvåbarnspappan.
Efter 14 år i fängelse har Peter Lundin beviljats flera bevakade permissioner.

Personen ifråga har 4st mord på sitt "samvete". Kvinnornas dras till honom och han beviljas permissioner..
Jag vet inte om man på allvar tror att man minsann kan bota honom.. och släppa honom fri

Obeskrivligt naivt! Peter Lundin kommer aldrig ändra sig, lika lite som någon enda sexualsadist kan göra det. De har uppnått sitt ultimata mål och detta vill de återuppleva igen.

Återigen hänvisar jag till Tommy Lynn Sells, USA. Intervjun med honom där han bl.a säger så här:. "It is such a rush, you can't imagine! Nothing compares to that feeling". (Att lustmörda, alltså.)
Citera
2018-03-31, 22:02
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nyligen fick Peter Lundin, 42, en egen son med en kvinna han träffat under tiden i fängelse. Enligt dansk press har Lundins advokater dessutom ansökt om villkorlig frigivning för tvåbarnspappan.
Efter 14 år i fängelse har Peter Lundin beviljats flera bevakade permissioner.

Personen ifråga har 4st mord på sitt "samvete". Kvinnornas dras till honom och han beviljas permissioner..
Jag vet inte om man på allvar tror att man minsann kan bota honom.. och släppa honom fri
Rena galenskapen om man skulle våga släppa honom lös igen.
Fullständigt livsfarlig.
Här är en dokumentär om honom: https://www.youtube.com/watch?v=ThJpH6iJZiE&t=1705s

Ps. Tack för dina vänliga ord tidigare! De uppskattas!
Citera
2018-03-31, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Såna predators har funnits i alla tider, men nu är det värre än nånsin med den ohämmade tillgången av gräsliga filmer. Hur ska inte sånt påverka en 10-12-årig liten pojke i hans kvinno- och människosyn? Föräldrarna kan stoppa mycket av tittandet, men tyvärr inte allt. De kan titta hemma hos kompisar vars föräldrar inte är så nogräknande. Det är, som du skriver en total katastrof.

PS. Jag ser heller inte på kriminalserier, men däremot ser jag ibland på ett par av TV4Faktas dokumentärer om mord och varför de sker.

Rekommenderar Netflix dokumentär om en manipulerande psykolog får tre av fyra försökskaniner att begå ett regelrätt mord, dom vet inte att dom är i ett hus fullt av kameror och det värkar övertygande.
Från att aldrig tänkt på mörda någon till att verkligen mörda en okänd man på under femtio minuter.
Både kvinnor och män.
75%
toppen...
Citera
2018-03-31, 22:06
Medlem
Grandiosos avatar
Artikel från i morse:

Citat:
Under rättegången mot Peter Madsen har det hittills framkommit flera hårresande detaljer.
Bland annat att uppfinnaren hade flera mycket grova filmer på sin dator, där kvinnor mördades.

Åklagaren tror också att Madsen har hittat inspiration hos Danmarks värste seriebrottsling genom tiderna – "Monstret från Amager".

Och det finns, enligt experter, flera likheter dem emellan.
https://www.expressen.se/kvallsposten/aklagarens-teori-om-madsen-inspirerades-av-amagermannen/
Citera
2018-03-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan vara så, men det var hur-eller-hur ytterst olämpligt att sammanligne en vän som är åtalad för tortyrmord med Mengele på någon som helst måde. Särskilt som det verkade som att JF försökte hjälpa M inne i rättssalen.

a) Man kan inte jämföra äpplen och päron

b) M är inte dömd för varken sadistmord eller något annat ännu

Nej, jag menade inte att JF har något att dölja. Utan att han försöker så tvivel, så mycket som han kan, utan att direkt ljuga. Han VET inte om han sett den gröna vattenslangen ombord på N, det KAN ha legat diverse verktyg ombord på båten vid färd, sågen KAN ha tagits dit p.g.a. att de faktiskt höll på med en del snickerier, skruvmejslarna KAN ha varit till för att fästa ett rutnät för genomsökning av havsbottnen, etc. etc.. Han kan ju inte direkt ljuga rakt av, för då begår han ju mened. Men ingen kan beskylla någon för att inte riktigt minnas, tro, inte vara säker... Jag uppfattade i alla fall hans vittnesmål så.

Nä. Då kan man inte ha det jobbet. Jurister måste tidigt lära sig att sätta privata känslor åt sidan.

Nej, jag tror att du har fel faktiskt. M är/var långt ifrån trög. Det är hans passion som får honom att arbeta dygnet runt - han säger ju att han "ikke kan låte vare"! Fint att det finns sådana människor, tycker jag - tänk om alla skulle vara slöa och tröga!

Angående att tigga pengar, så är det här en lista på fonder och stiftelser som v Bengtson (så enormt fånigt att sätta in ett "von" när man inte är adlig förresten, och nu har han behållit det efter Madsen-tiden så M kan inte skyllas för det längre) har tagit emot understöd från:

https://da.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson

Kristian von Bengtson, har modtaget støtte fra følgende fonde, til arbejde med design og rumfart[10]:

2012 Statens Kunstfond
2009 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2009 Dreyers Fond,
2009 Statens Kunstfond
2008 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2008 Statens Kunstfond
2007 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968
2005 Nordea Danmark-fonden,
2005 Dreyers Fond,
2005 Thomas B. Thriges Fond,
2005 Fabrikant P.A. Fiskers Fond,
2005 Direktør Ib Henriksens Fond,
2005 ESA, støtte til studium ved ISU,
2005 Den Franske Ambassade, støtte til studium ved ISU,
2001 Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968,
1999 Parsons School of Design, New York City,
1998 Advokat Scheibels,
1998 Dreyers Fond,
1998 Knud Højgaards Fond,
1998 Elli & Peter Ove Christiansens Fond,
1998 Arkitektskolen i København,
Tror inte han försöker hjälpa honom. Varför skulle han det? Han berättar bara hur han uppfattat Peter och han säger varken ja eller nej om verktyg osv var på ubåten.
Citera
2018-03-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jens Falkenberg lyckades dessutom komma i tidningen, när han hade köat sig till en plats den första rättegångsdagen, så det var ingen tvekan om att han varit där!

Nä, rätten beslutade ju att det inte gjorde någonting. Det var inte så att JF fick höra något hemligt på det första rättsmötet, som han inte hade kunnat läsa sig till i vanliga tidningars rapportering ändå, och som kunde ha påverkat hans vittnesmål. Vittnen hålls ju inte inlåsta tills det är dags för dem att vittna, så att de inte ska komma åt information från tidigare dagar.

Läste hans vittnesmål i Ekstrabladet nu:

https://ekstrabladet.dk/112/live-dag-6-i-ubaadssagen-dommer-kraevede-pause-efter-visning-af-henrettelsesvideoer/7094459

Slås av att han verkar stödja sin vän så långt som han kan och vågar. Han berättar att både ett bord och en hylla till räddningsvästar var på gång, de skulle sågas till i plywood (bordet var nästan klart). De långa skruvmejslarna kan mycket väl användas till att markera hörnen i ett rutnät, när man letar igenom ett stycke havsbotten (dock behöver de inte spetsas till för det), det var normalt att verktyg fanns ombord på Nautilus, den gröna vattenslangen kan han varken bekräfta eller dementera att han sett ombord, o.s.v.. Angående den fastsugna luckan så säger han att det stämmer att den kan fastna så vid undertryck, att den inte går att öppna utifrån. Han avstår från att gå in i detaljer i resten av kolos-scenariet, för att han saknar teknisk utbildning, säger han. Peter behövde hans armar och ben när de byggde Nautilus!

" - Er du bekendt med Peter Madsens tredje forklaring i sagen om undertryk i ubåden, som gjorde at lugerne ikke kunne åbnes, spørger anklageren.
- Meget lidt. Men det giver mening, at det må være meget svært at åbne lugerne, hvis der er undertryk, siger vidnet.
- Hvis der er vacuum i ubåden, så kunne jeg forestille mig, at man ikke kan få det op, siger vidnet.
- Hvad hvis man er nede i ubåden, spørger anklageren.
- Der kan man godt, siger vidnet.
- Hvad hvis man er uden for ubåden, spørger anklageren.
- Der kan jeg forestille mig, at det ville være helt umuligt, siger vidnet. "

Han säger inte att det stämmer att luckan fastnar vid undertryck. Han säger att det låter rimligt att den skulle fastna vid undertryck. Men det behöver man ju inte vara expert för att fastslå...
Citera
2018-03-31, 22:37
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Palle Sørensen som alltså satt inlåst i 30 år sköt ihjäl fyra polismän 1965.
Han avled för övrigt i februari i år i den aktningsvärda åldern av 90 år.
Det verkar som att man behöver ha begått mer än ett mord för att få sitta längre än 16 år.

Polismördaren var förresten bland annat intresserad av rymden han också framgår det nedan:
https://www.expressen.se/kvallsposten/palle-dodade-fyra-poliser-sorgligt/

Ja, vem vet? Madsen kanske kommer ut redan efter 10, 12 år. Förutsättningen för det är
givetvis att hans farlighet bedöms ha avtagit helt så att han inte längre anses utgöra en risk
att ha lös i samhället.
Stöter han bara på några hjärnskrynklare av mindre gott slag än de han redan mött
så kanske han som den drivne manipulatör han är och förblir lyckas inbilla dem att
så är fallet med honom; helt harmlös har han blivit under åren bakom lås och bom, så snäll
och oförarglig som man bara kan bli.
Och så släpps han fri igen. Är sedan länge gift med den sköna Deirdre och de har fått en
son som döpts till Werner efter den där tyska snubben Von Braun.
Men pappa Peter får snart anledning att bli missnöjd med avkomman: han visar nämligen
totalt ointresse för allt vad teknik, raketer och ubåtar heter. Pojken vill hellre leka med dockor
och Madsen gråter floder inför anblicken av detta så djupt nedslående.
Vad månde bliva av den lilla grabben? grubblar han dagarna i ända.
Inte vill han till rymden som far sin och inte heller visar Werner tecken på psykopati det allra
minsta. Han bryr sig om andras känslor, tvi vale!
Peter grimaserar och är mycket besviken.

Vad lever då den lilla familjen på kanske någon undrar.
Jo, Peter lyckas aldrig få något jobb, alla vägrar att anställa honom och egenföretagare kan
han inte bli längre så det är frugan som får dra in pengarna till hyra och mat och allt annat
och det gör hon genom föreläsningar på temat: "Konsten att älska någon vad denne
än gjort". Hon blir flitigt anlitad. Påfallande mycket kvinnor blir det som kommer och lyssnar
på henne av någon anledning.
Så var den sagan slut.

Inlägget började med en beryktad dansk mördare. Och då kan vi avsluta med ytterligare en:
Han mördade eftersom "det kröp i fingrarna".

En av Danmarks mest farliga män är nu död. Verner Erling Larsen blev 57 år gammal.

https://www.expressen.se/kvallsposten/danmarks-farligaste-mordare-ar-nu-dod/
Ja haha, men jag har ett litet tillägg till din påsksaga! När det börjar bli lite sådär trist i fängelset, möter PM Jesus och blir Pastor Madsen i någon pingstkyrka. Varje söndag tillåts Pastor Madsen predika (hålla långa oändligt utförliga föredrag om sina möten med Honom) i olika Pingstkyrkor. Pastor Madsen omvänder alla syndiga fångvaktare och medfångarna gör han till lärjungar. Massiva protester, demonstrationer och namninsamlingar från alla religiösa samfund i Skandinavien, ja, sen över hela världen leder till att Pastor Madsen och hans 22 lärjungar vandrar omkring och sprider sina kärleksbudskap.. Phu .. Men uppriktigt: om inte PM ”får uppenbarelser” och ”möter Jesus”, när fängelselivet börjar bli liten aning enahanda, ska jag äta upp mina pjäxor.
Citera
2018-03-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Obeskrivligt naivt! Peter Lundin kommer aldrig ändra sig, lika lite som någon enda sexualsadist kan göra det. De har uppnått sitt ultimata mål och detta vill de återuppleva igen.

Återigen hänvisar jag till Tommy Lynn Sells, USA. Intervjun med honom där han bl.a säger så här:. "It is such a rush, you can't imagine! Nothing compares to that feeling". (Att lustmörda, alltså.)

Och återigen kan man konstatera att barn behöver föräldrar. Inte bara för att få mat på bordet och hjälp med att bygga raketer utan någon som är intresserad av dem som individer och människor..Tommy Lee blev övergiven i 15års åldern. Peter Lundin mördare sin mamma och fick hjälp av sin pappa..
Citera
2018-03-31, 22:39
Avslutad
Tycker det är lite vagt med denna våldsporr funnen på hanns dator.
Även helt vanliga tonåringar under en period kollar sånt och förfäras äcklas oftast.
Den skiten kunde vem som helst råka hamna på...?
Försöker komma på, fan vad det den hette...
Äh nu står det still, det var bland annat ett klipp med en fet gubbe som råkar störa en åsna eller mula, gubben får springa för sitt liv men blir ändå nersparkad i hagen varpå byxorna går ner och han blottar sitt feta ärchle varpå åsnan bokstavligt börjar kopolera den korta feta mannen, detta klipp är inte erotiskt utan fullständigt obegripligt tragiskt, en ren olycka som man inte får veta slutet på, varade i en minut eller två.
Både här i Sverige och i Danmark har en stor grupp människor som inte får nämnas vid namn videoklipp med människor som får huvudena avhuggna och andra groteska mord.
Jaja
Citera
2018-03-31, 22:40
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Inte för att på något vis försvara Madsens agerande, men snubben är väl lite av ett tekniskt geni trots allt? Jag menar hur många människor jorden över skulle klara bygga en egen ubåt eller en raket? Det är nog så att likt många andra genier och högt begåvade så balanserar dom farligt nära ren galenskap, det vill inte mycket till för att det ska "slå över" så att säga. Tack och lov så stannar väl denna galenskap oftast just vid tankar och blir ej till utåtagerande handlingar, men jag kan tänka mig att det kan ligga annat bakom Madsens agerande, troligtvis från barndomen. Jag vet inte vad som har framkommit men någon form av övergrepp skulle jag bli väldigt förvånad om han inte blivit utsatt för i tidig ålder. Trist att han valde att löpa linan ut och agera ut sina fantasier, hade han ägnat sig åt att använda sin skarpa hjärna så hade detta antagligen aldrig hänt, men begäret blev väl helt enkelt för starkt. Angående filmerna håller jag med om att det är hemskt att det existerar, men jag tror samtidigt inte att någon normalfuntad människa kommer gå ut och mörda efter att ha sett något sådant, däremot ger det ju tillfredsställelse till sjuka hjärnor, men kanske kan det också stävja deras behov av död och våldsamheter, om än bara för stunden?
Problemet är väl i grund och botten att världen är full av allt för många defekta människor. Inte lätt att lösa.

Mycket bra skrivet.
Det är ju inte precis "medelsvensson" som har spårat ur.
Alla (inklusive Madsen själv) vet ju att han kommer att åka dit på det där.
Släpp då loss tyglarna och beskriv för omvärlden hur vi ska kunna värja oss mot knäppskallar.
Citera
2018-03-31, 23:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Mycket bra skrivet.
Det är ju inte precis "medelsvensson" som har spårat ur.
Alla (inklusive Madsen själv) vet ju att han kommer att åka dit på det där.
Släpp då loss tyglarna och beskriv för omvärlden hur vi ska kunna värja oss mot knäppskallar.

Flytta till en öde ö men ta inte en ubåt dit.
Är du medveten om att kvinnor är lika mycket involverade i alla former av övergrepp?
Ända skillnaden är att i vissa fall är mäns våld mot kvinnor så grovt att uppsöka vård krävs.
Män kan också känna sig för kränkta efter kvinnors våld att dom inte uppsöker vård.
Myten om kvinnan som offret eller den moderna korsfästa "Messias" håller inte.
Den värsta mördaren jag träffat var en finsk sjuksköterska som mördat tre av sina barn i Stockholm, varken vill eller kan komma ihåg detaljerna men hon lever säkert, det var en riktigt obehaglig existens och det lyste om denna kvinna, då är P.Madsen som en gullig liten oförstående bebis som leker lite våldsamt med maten i jämförelse om du förstår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in