2017-12-29, 07:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du förträngt hela vår följetong -Tysken säger. Vår lilla godnattsaga där PM enligt Tysken skulle simma ett par km i nattmörkret och starka strömmar för att sedan springa ett par kilometer längs stranden och så väcka någon stackare mitt i natten,-Hilfe!,Hilfe!- Min ubåt har förlist men jag vet inte var!- Jag har tappat min GPS och förståndet på vägen...så nu vet jag inte vart min ubåt tagit vägen?
EDIT:Jag kan påminna dig om många fler språkliga pinsamheter. Men det verkar som du fick tillbaka minnet nu eftersom du blev tyst.Som alltid när det hettar till.

Jag gick och la mig efter att ha varit på resande fot i två dygn, inte konstigare än så.

Fast jag tror inte att tysken var ironisk där. Jag har ju läst alla hans inlägg i ämnet; du har bara läst detta som jag översatte (antar jag, du kan väl inte tyska?). Han har uttryckt upprepade gånger, att han inte fattar hur M, som hade tillgång till en ubåt och därmed möjligheten att begå det perfekta brottet, då ubåtar är konstruerade just för att kunna smyga runt i haven osedda (de är ju i första hand krigsmaskiner), kunde klanta till det så här.

Tysken har skrivit att det inte är lätt att hitta en ubåt som inte vill bli hittad, då det än idag inte finns något foolproof ubåtsspårningssystem. (Detta har vi ju sett när vår försvarsmakt förgäves jagat ubåtar som siktats i våra farvatten. Eller tänk den argentinska som helt säkert inte ens gömde sig med flit - den har inte hittats än.) Ändå är M så dum att han lägger ubåten på sju meter, ett djup där t.o.m. en privatperson med tillgång till en vanlig fritidsbåt skulle kunna lyfta upp den med hjälp av bara några lyftsäckar... Och så att alla får hans position på en gång...

Tysken har även skrivit, att skulle han någon gång ha ett lik ombord på E, så kan han garantera att varken E eller liket någonsin kommer att synas till igen...
Citera
2017-12-29, 07:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Intressanta upplysningar du delar med dig av - som sanningar. Eller är det, som vanligt, enbart påståenden sprungna ur dina fördomar och din fantasi? Nu får du visa källa på att sexualsadister och pedofiler lobbar för att slippa sjukdomsstämpeln, tack.
Den sexualsadistiske styckmördaren själv då, tror du att han låter Djursing publicera något utan att få ta del av kakan? Tror du att Djursing kanske publicerar något om Madsen på eget bevåg utan att PM godkänt eller vill ha det så? Är det ändå allra mest synd om Madsen som blir "utnyttjad"? Idiotiskt resonemang. Är förskräckligt att Djursing skrivit och publicerar detta. Omoraliskt och skamligt. Att Madsen vill det är inte lika underligt - han är ju redan omoralisk och skamlig. Framförallt är det oerhört kränkande mot Kim och hennes anhöriga att försöka sälja en "spännande story" innan all fakta redovisats, innan ens rättegången varit.
Tjäna pengar på ond, bråd död, det vidrigaste sexualsadistiska mord som tänkas kan. En familj och en pojkvän i djup sorg och förtvivlan. Och så Djursing som har "inside information" direkt i brev från häktet av mördaräcklet - "om annat". Smida medan järnet är varmt.
Fy fan vad äckligt!

http://unitedfamilies.org/homosexual...philia-normal/

Yet pedophilia is quietly being normalized. Responsible adults need to understand what is happening in order to act to protect children. Here are a few examples of how pedophilia is becoming normalized.

1. The October 2013, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-V) by the American Psychiatric Association (APA) changed pedophilia from a disorder to an orientation.

In the new diagnostic manual, “Pedophilia” would no longer refer to a person who sexually abuses children but rather it would refer “to a sexual orientation or profession of sexual preference devoid of consummation, whereas pedophilic disorder is defined as a compulsion and is used in reference to individuals who act on their sexuality.” The APA is saying fantasizing over children is an orientation which only becomes a disorder when acted upon.

Behind the push to make these changes is a pedophilia advocacy group, B4U-ACT that is “working towards de-stigmatizing the mental health community.”

Ja, jag säger ju att jag också tycker att det är äckligt. Men att en misstänkt brottsling vill bli fri med de medel han kan är ju inte särskilt konstigt. Att som utomstående tjäna pengar på andra människors olycka är däremot lågt. Det är bra att danska folket också reagerar. Djursing har ju haft glansdagar nu de senaste månaderna; han har suttit i varenda TV-soffa som finns i Danmark och berättat om hur väl han känner Madsen som ändå absolut inte är hans vän...
Citera
2017-12-29, 07:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
JH är lite OT här men jag tror något begåvningshandikapp. Hon trodde det skulle bli hon och pojkvännen igen om rivalen försvann. Sedan anmälde hon sig själv till polisen,det hade nog inte en psykopat gjort.
När det gäller PM så tror jag att det var tvångstankar och en sexuell drift han inte kunde stoppa när det väl kickat igång.Något sjukligt."Försök att använda ren viljestyrka att motstå sexuella tvångshandlingar kan inte lyckas eftersom drifter kan vara så kraftfull." Men det återstår att se.

Det där (det kursiverade) är ju absolut inte någon allmän sanning. Om folk i allmänhet inte kunde styra sina drifter, skulle ingen av oss våga gå utom dörren...
Citera
2017-12-29, 08:12
Medlem
Merwinnas avatar
Alltså, jag tänker inte betala för det här. Men man blir ju sjukt nyfiken... Satan!

https://www.saxo.com/side/ubaadsmysteriet

Afsnit 3: Den ukendte kvinde
Kim Isabel Fredrika Wall bliver efterlyst af politiet samme dag, som Peter Madsen bliver sigtet for drab. Den smukke, 30-årige journalist med det rødbrune hår er ukendt i raketmiljøet. Og ingen ser ud til at have vidst noget om, at Peter ville sejle hende ud i ubåden Nautilus. Den officielle historie er, at hun skulle skrive en artikel for teknologimagasinet Wired. Men var deres møde rent professionelt?
Citera
2017-12-29, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När Feld skrev det där hade RML redan lagts ned (Meyer skötte det). Det fanns alltså inget företag kvar att skydda.

Var har du läst att Meyer lagt ner RML, det har jag missat? Den 31 oktober stod att läsa i Ingeniören:
De to investorer er stadig i gang med at danne sig et overblik over økonomien i anpartsselskabet og har ikke truffet beslutning om at lukke RML endnu, ligesom lejemålet på Refshaleøen heller ikke er opsagt endnu.
»Jeg tror, det hænger sammen med, at de gerne vil rydde helt op, for der dukker stadig kreditorer op, og økonomien har vist sig at være mere indviklet, end oprindeligt antaget,« siger Christoffer Meyer.https://ing.dk/artikel/raketmadsens-...nedlagt-207994
Menar du att Meyer, flight director i RML, har befogenhet att avregistrera RML där PM är direktör?

Lägger, igen, in länkar till RMLs räkenskaper, så att du kan se vilken ekonomisk verklighet RML hade 2015-2016.
https://www.proff.dk/regnskab/raketm.../-/50063089-0/
https://regnskaber.cvrapi.dk/7018406...NWMxZjc5Yw.pdf
Citera
2017-12-29, 08:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Var har du läst att Meyer lagt ner RML, det har jag missat? Den 31 oktober stod att läsa i Ingeniören:
De to investorer er stadig i gang med at danne sig et overblik over økonomien i anpartsselskabet og har ikke truffet beslutning om at lukke RML endnu, ligesom lejemålet på Refshaleøen heller ikke er opsagt endnu.
»Jeg tror, det hænger sammen med, at de gerne vil rydde helt op, for der dukker stadig kreditorer op, og økonomien har vist sig at være mere indviklet, end oprindeligt antaget,« siger Christoffer Meyer.https://ing.dk/artikel/raketmadsens-...nedlagt-207994
Menar du att Meyer, flight director i RML, har befogenhet att avregistrera RML där PM är direktör?

Lägger, igen, in länkar till RMLs räkenskaper, så att du kan se vilken ekonomisk verklighet RML hade 2015-2016.
https://www.proff.dk/regnskab/raketm.../-/50063089-0/
https://regnskaber.cvrapi.dk/7018406...NWMxZjc5Yw.pdf

OK, då är det inte formellt nedlagt, jag får be om ursäkt. Men det finns i alla fall ingen verksamhet där, det står öde. Undrar om de ändå hoppas att M ska komma ut inom rimlig tid, och kunna öppna upp det igen?

Ja, det är inga roliga siffror, men man får ju också minnas att RML inte är en verksamhet som ska bygga upp en förmögenhet åt sina ägare, utan de använde/använder bara upp pengar på kul grejor, allteftersom de kommer in. Annorlunda uttryckt: pengar är medlet, inte målet.
Citera
2017-12-29, 10:15
Medlem
Citat:
http://unitedfamilies.org/homosexual...philia-normal/

Yet pedophilia is quietly being normalized. Responsible adults need to understand what is happening in order to act to protect children. Here are a few examples of how pedophilia is becoming normalized.

1. The October 2013, Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-V) by the American Psychiatric Association (APA) changed pedophilia from a disorder to an orientation.

In the new diagnostic manual, “Pedophilia” would no longer refer to a person who sexually abuses children but rather it would refer “to a sexual orientation or profession of sexual preference devoid of consummation, whereas pedophilic disorder is defined as a compulsion and is used in reference to individuals who act on their sexuality.” The APA is saying fantasizing over children is an orientation which only becomes a disorder when acted upon.

Behind the push to make these changes is a pedophilia advocacy group, B4U-ACT that is “working towards de-stigmatizing the mental health community.”

Ja, jag säger ju att jag också tycker att det är äckligt. Men att en misstänkt brottsling vill bli fri med de medel han kan är ju inte särskilt konstigt. Att som utomstående tjäna pengar på andra människors olycka är däremot lågt. Det är bra att danska folket också reagerar. Djursing har ju haft glansdagar nu de senaste månaderna; han har suttit i varenda TV-soffa som finns i Danmark och berättat om hur väl han känner Madsen som ändå absolut inte är hans vän...

Iofs off för tråden men:
Det där (fetade) är ju inte riktigt sant:
The phrase "sexual orientation" was used erroneously in the discussion section about pedophilia in the recently released fifth edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5).
In a press release, the American Psychiatric Association (APA) notes that the correct terminology is "sexual interest" and that it will correct the error in the manual's electronic version and in the next print edition.
"Sexual orientation is not a term used in the diagnostic criteria for pedophilic disorder, and its use in the DSM-5 text discussion is an error," said the organization in its statement.
The APA adds pedophilic disorder is a "paraphilia" and not a sexual orientation. Other paraphilic disorders included in the manual include exhibitionistic disorder, sexual sadism disorder, and fetishistic disorder.The phrase "sexual orientation" was used erroneously in the discussion section about pedophilia in the recently released fifth edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5).
In a press release, the American Psychiatric Association (APA) notes that the correct terminology is "sexual interest" and that it will correct the error in the manual's electronic version and in the next print edition
.https://www.medscape.com/viewarticle/813669
.
Senast redigerad av diva59 2017-12-29 kl. 10:34.
Citera
2017-12-29, 10:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Iofs off för tråden men:
Det där (fetade) är ju inte riktigt sant:
The phrase "sexual orientation" was used erroneously in the discussion section about pedophilia in the recently released fifth edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5).
In a press release, the American Psychiatric Association (APA) notes that the correct terminology is "sexual interest" and that it will correct the error in the manual's electronic version and in the next print edition.
"Sexual orientation is not a term used in the diagnostic criteria for pedophilic disorder, and its use in the DSM-5 text discussion is an error," said the organization in its statement.
The APA adds pedophilic disorder is a "paraphilia" and not a sexual orientation. Other paraphilic disorders included in the manual include exhibitionistic disorder, sexual sadism disorder, and fetishistic disorder.The phrase "sexual orientation" was used erroneously in the discussion section about pedophilia in the recently released fifth edition of the Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5).
In a press release, the American Psychiatric Association (APA) notes that the correct terminology is "sexual interest" and that it will correct the error in the manual's electronic version and in the next print edition
.https://www.medscape.com/viewarticle/813669
.

Spelar roll, det visar i alla fall i vilken riktning normaliseringsprocessen går. Och det är samma med sexualsadism, nekrofili, zoofili och allt möjligt annat obehagligt och sjukt. Dessa människor vädrar morgonluft efter att sjukdomsstämpeln på homosexualitet togs bort. Det är så det fungerar: tillåter man en perversion så flyttas gränserna till en kamp om nästa, tills den också har blivit normaliserad... o.s.v., utåt i skymningslandet. Tills det inte längre går att skilja på rätt och fel, och ingen går säker... "Dekadens" kan man också kalla det, om man så vill.
Citera
2017-12-29, 10:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Spelar roll, det visar i alla fall i vilken riktning normaliseringsprocessen går. Och det är samma med sexualsadism, nekrofili, zoofili och allt möjligt annat obehagligt och sjukt. Dessa människor vädrar morgonluft efter att sjukdomsstämpeln på homosexualitet togs bort. Det är så det fungerar: tillåter man en perversion så flyttas gränserna till en kamp om nästa, tills den också har blivit normaliserad... o.s.v., utåt i skymningslandet. Tills det inte längre går att skilja på rätt och fel, och ingen går säker... "Dekadens" kan man också kalla det, om man så vill.

”Spela roll”..? Då fort du blir tagen med att fara med osanning så förminskar du personen eller de korrekta fakta som presenteras.

Faktaresistens är ett ord (slå upp det) som passar in på ditt agerande i tråden.
Citera
2017-12-29, 11:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Svar JA på alla 3 frågor, men som sagt, jag tror inte dessa fantasier behöver vara farliga alls. Om man då inte är av " retta virket".

Antar att du är en paintballare med fantasier då, eller hur kan du veta det?

Citat:
Det man måste förstå om dessa psykiatriska sjukdomsdiagnoser, är att WHO:s diagnosförteckning inte är någon exakt sanning, en gång för alla. Utan det är kulturella orsaker som avgör vilka drifter och beteenden som ska anses vara "sjuka" och vilka som ska anses vara "friska". De homosexuella har t.ex. haft mycket starka lobbyorganisationer som har fått med sig etablissemanget i många länder, och därför har deras perversion av-sjukats av WHO. Men det betyder inte att de är friska inför Gud och människor in i Evigheten... utan de anses bara friska i några västländer i vår speciella bubbla av rum och tid. Sexualsadisterna och pedofilerna har förstås vädrat morgonluft p.g.a. detta, och nu lobbar de också för att slippa sjukdomsstämpeln...

Svar på alla punkter: det kan de mycket väl ha, ja. Vem vet hur de skulle ha levt ut sina önskningar om de t.ex. varit envåldshärskare någonstans för trehundra år sedan..?

Syftet med en raketuppskjutning är dock inte att skada någon, så det hör inte hit.

Ja, Djursing kommer nog att suga ut den allra sista märgen ur de här smaskiga benen...

Klart de kan ha. Vem som helst kan det. Frågan är om de generellt har det. Så som det påstods om bdsm-utövare.

Btw hur går det med källa till ditt påstående att sexmördare likt Madsen får respekt inne på fängelser?
Senast redigerad av Clay Allison 2017-12-29 kl. 11:19.
Citera
2017-12-29, 11:18
Medlem
En føljeton om Peter Madsen og ubådssagen under titlen ’Ubådsmysteriet – en serial om ”begravelsen” på Øresund’ bliver nu trukket tilbage efter massiv kritik på Facebook.

Det oplyser forfatteren Thomas Djursing i en pressemeddelse.

- Beslutningen bunder i, at vi har mødt kritik, der især går på, at udgivelsen sker for tæt på begivenheden, og før der er faldet dom i retssagen, siger Thomas Djursing, der er manden bag biografien om Peter Madsen, 'Raket-Madsen
'.https://ekstrabladet.dk/112/efter-kr...ilbage/6976643
Citera
2017-12-29, 12:24
Medlem
Citat:
Jag är inte troende. "Inför Gud och människor" är ett s.k. fast uttryck.

Du förstår inte skriven text. Det jag uttryckte var att sexualsadism, pedofili o.s.v. NATURLIGTVIS är sjukdomar, precis som homosexualitet. Jag skrev att de som lider av dessa störningar lobbar för att WHO ska ta bort sjukdomsstämpeln. Jag skrev också, att även om WHO ger efter för de starka lobbyorganisationerna, så ändrar inte det på något i sak. De är fortfarande sjuka.

Och i dagsläget är sexualsadism en sjukdom även enligt WHO (som jag antar att danskarna följer; vårt rättsväsende gör det i alla fall), så om M lider av det så ska han såklart ha vård. Själv hoppas och tror jag att han inte gör det... utan att det hände något helt annat, helst olycka, där på båten.

Citat Merwinna
"Men det betyder inte att de är friska inför Gud och människor in i Evigheten... utan de anses bara friska i några västländer i vår speciella bubbla av rum och tid. Sexualsadisterna och pedofilerna har förstås vädrat morgonluft p.g.a. detta, och nu lobbar de också för att slippa sjukdomsstämpeln..."/Slut citat Merwinna

Om du inte är troende så förstår jag inte varför du blandar in religion i din text.
Det tror jag inte att någon förstår, så du får faktiskt förklara vad du menar med detta!
Förklara också gärna varför den enda människan på jorden du skriver ett vänligt ord om, råkar vara en promiskuös sexualsadist nämligen Peter Madsen? Hur går det ihop med din moral?Är du helt förvirrad människa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in