Citat:
Har du förträngt hela vår följetong -Tysken säger. Vår lilla godnattsaga där PM enligt Tysken skulle simma ett par km i nattmörkret och starka strömmar för att sedan springa ett par kilometer längs stranden och så väcka någon stackare mitt i natten,-Hilfe!,Hilfe!- Min ubåt har förlist men jag vet inte var!- Jag har tappat min GPS och förståndet på vägen...så nu vet jag inte vart min ubåt tagit vägen?
EDIT:Jag kan påminna dig om många fler språkliga pinsamheter. Men det verkar som du fick tillbaka minnet nu eftersom du blev tyst.Som alltid när det hettar till.

EDIT:Jag kan påminna dig om många fler språkliga pinsamheter. Men det verkar som du fick tillbaka minnet nu eftersom du blev tyst.Som alltid när det hettar till.
Jag gick och la mig efter att ha varit på resande fot i två dygn, inte konstigare än så.
Fast jag tror inte att tysken var ironisk där. Jag har ju läst alla hans inlägg i ämnet; du har bara läst detta som jag översatte (antar jag, du kan väl inte tyska?). Han har uttryckt upprepade gånger, att han inte fattar hur M, som hade tillgång till en ubåt och därmed möjligheten att begå det perfekta brottet, då ubåtar är konstruerade just för att kunna smyga runt i haven osedda (de är ju i första hand krigsmaskiner), kunde klanta till det så här.
Tysken har skrivit att det inte är lätt att hitta en ubåt som inte vill bli hittad, då det än idag inte finns något foolproof ubåtsspårningssystem. (Detta har vi ju sett när vår försvarsmakt förgäves jagat ubåtar som siktats i våra farvatten. Eller tänk den argentinska som helt säkert inte ens gömde sig med flit - den har inte hittats än.) Ändå är M så dum att han lägger ubåten på sju meter, ett djup där t.o.m. en privatperson med tillgång till en vanlig fritidsbåt skulle kunna lyfta upp den med hjälp av bara några lyftsäckar... Och så att alla får hans position på en gång...
Tysken har även skrivit, att skulle han någon gång ha ett lik ombord på E, så kan han garantera att varken E eller liket någonsin kommer att synas till igen...