2017-12-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
VAR har jag misstolkat tysken? Att tysken kanske har haft fel, betyder inte att JAG har misstolkat tysken. Jag är ingen expert på undervattensfarkoster, men det är ju han - han har ju en själv, som han byggt själv också. Så jag bara översätter det han skriver. Nu får du visa var jag har översatt fel?

Jo, men dessa personer satt ju i styrelsen. En VD kan inte undanhålla styrelsemedlemmarna väsentlig information, som går att utläsa ur ett bokslut exempelvis...
Du fattade ju inte att det var Tyskens galghumor som du pytsade ut här med ditt omdöme -"Tysken skriver så klokt om PM i kväll." När han i själva verket drev med PM.
Citera
2017-12-29, 00:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du fattade ju inte att det var Tyskens galghumor som du pytsade ut här med ditt omdöme -"Tysken skriver så klokt om PM i kväll." När han i själva verket drev med PM.

Länk? Jag kommer inte ihåg detta, nämligen.
Citera
2017-12-29, 00:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Använd sökfunktionen:
Citera
2017-12-29, 00:43
Medlem
Citat:
Har du förträngt hela vår följetong -Tysken säger. Vår lilla godnattsaga där PM enligt Tysken skulle simma ett par km i nattmörkret och starka strömmar för att sedan springa ett par kilometer längs stranden och så väcka någon stackare mitt i natten,-Hilfe!,Hilfe!- Min ubåt har förlist men jag vet inte var!- Jag har tappat min GPS och förståndet på vägen...så nu vet jag inte vart min ubåt tagit vägen?
EDIT:Jag kan påminna dig om många fler språkliga pinsamheter. Men det verkar som du fick tillbaka minnet nu eftersom du blev tyst.Som alltid när det hettar till.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-29 kl. 01:26.
Citera
2017-12-29, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Vet inte riktigt vad du menar med att psykopati ”debuterar”. Man föds som psykopat och redan som små barn kan man se att något mycket, mycket viktigt saknas bakom deras pannben. ”Trotssyndrom” är bl a en lite gulligare benämning på dessa psykopatbarn, som man inte ver hur man ska ”behandla”. Just nu är det poppis att lära ut hur omgivningen ska bemöta dessa barn. Inte gå in i konflikter med barnet, inte ge tillrättavisningar, inte kritisera det dåliga beteendet etc. För det tjänar inget till, blir bara gapigt, jobbigt och en jäkligt dålig stämning. -Man kan ändå inte vinna mot ett sådant barn, lika bra lägga ner - min tolkning. Sen att de sexuella behoven tillkommer i puberteten, betyder ju bara att ytterligare ett behov till varje pris måste tillfredsställas.
Jag uttryckte mig oklart. Men det märks väldigt väl just i puberteten att det är en psykopat.
(Innan dess är det ett bråkigt,stökigt barn.) Så jag antar att det kan ha med könshormoner att göra.
Citera
2017-12-29, 03:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Sexualsadisterna och pedofilerna har förstås vädrat morgonluft p.g.a. detta, och nu lobbar de också för att slippa sjukdomsstämpeln...
Intressanta upplysningar du delar med dig av - som sanningar. Eller är det, som vanligt, enbart påståenden sprungna ur dina fördomar och din fantasi? Nu får du visa källa på att sexualsadister och pedofiler lobbar för att slippa sjukdomsstämpeln, tack.
Citat:
Ja, Djursing kommer nog att suga ut den allra sista märgen ur de här smaskiga benen...
Den sexualsadistiske styckmördaren själv då, tror du att han låter Djursing publicera något utan att få ta del av kakan? Tror du att Djursing kanske publicerar något om Madsen på eget bevåg utan att PM godkänt eller vill ha det så? Är det ändå allra mest synd om Madsen som blir "utnyttjad"? Idiotiskt resonemang. Är förskräckligt att Djursing skrivit och publicerar detta. Omoraliskt och skamligt. Att Madsen vill det är inte lika underligt - han är ju redan omoralisk och skamlig. Framförallt är det oerhört kränkande mot Kim och hennes anhöriga att försöka sälja en "spännande story" innan all fakta redovisats, innan ens rättegången varit.
Tjäna pengar på ond, bråd död, det vidrigaste sexualsadistiska mord som tänkas kan. En familj och en pojkvän i djup sorg och förtvivlan. Och så Djursing som har "inside information" direkt i brev från häktet av mördaräcklet - "om annat". Smida medan järnet är varmt.
Fy fan vad äckligt!
Citera
2017-12-29, 03:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Ja, det är väl klart att man ljuger. Vad har man att förlora, liksom? Bara en idiot erkänner självmant.

Wow! Dessa rader är som tagna ur beskrivningar av hur psykopaten tänker. Den grandiosa självbilden, oförmågan att känna skuld, skam eller ånger eller att ta ansvar för sina gärningar. Klockrent alltså.

Normala människor har ett samvete som de vill lätta. De känner också skuld, skam och ånger. De lättar sitt samvete något genom att erkänna. De är inte idioter, tvärtom - de har grundläggande mänskliga egenskaper.
Citera
2017-12-29, 05:15
Medlem
Citat:
Han kan ha haft blod på fingrarna och kliat sig vid näsan också.
Jag uttryckte mig lite slarvigt i mitt förra inlägg.
Jag tycker att han borde haft ett overallbyte med sig om det var planerat med tanke på att han kunde gödsla med overaller.
Men om PM är högfungerande asperger (som jag ej vet så mycket om) kanske man inte tänker så mycket på sådana saker,hygien, klädbyte osv, så vad vet jag?

Ja, och det är ju lika konstigt, att sätta bevis i sitt eget fejs med fingret, och visa det för hela världen...

Jag kan inte minnas en enda liknande brottsling, som klivit rakt in i medialjuset och polisens famn, direkt efter brottet.

Det var förresten intressant att Madsen direkt kontaktade sin biografiskrivare. Han återtar sin intellektuella image, tar kontroll över situationen.
Citera
2017-12-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Wow! Dessa rader är som tagna ur beskrivningar av hur psykopaten tänker. Den grandiosa självbilden, oförmågan att känna skuld, skam eller ånger eller att ta ansvar för sina gärningar. Klockrent alltså.

Normala människor har ett samvete som de vill lätta. De känner också skuld, skam och ånger. De lättar sitt samvete något genom att erkänna. De är inte idioter, tvärtom - de har grundläggande mänskliga egenskaper.

Hur många "normala människor" sitter inne? Och vidare: hur många "normala människor" sitter häktade för allvarliga brott som mord?
Citera
2017-12-29, 07:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Vad det gäller Kasper Feld. Ingen företagare eller anställd berättar om ett företag går dåligt. Negativ publicitet ger nedåtgående spiral,investerare blir tveksamma osv. Därför håller alla skenet uppe så länge det bara går och hoppas på en lösning. Tänk aktier. Om en aktie börjar falla är det lätt att det blir panik på marknaden och allt fler börja sälja varpå aktien störtdyker. Samma med företag.Det gäller att hålla skenet uppe för att få sponsorer.

När Feld skrev det där hade RML redan lagts ned (Meyer skötte det). Det fanns alltså inget företag kvar att skydda.
Citera
2017-12-29, 07:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur många "normala människor" sitter inne? Och vidare: hur många "normala människor" sitter häktade för allvarliga brott som mord?
Jag kommenterade skribentens synpunkter som var: det är självklart att "man" ljuger, bara en idiot erkänner självmant" osv.
Jag har inte påstått att skribenten sitter häktad för ett allvarligt brott.
Citera
2017-12-29, 07:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat Merwinna

"Det man måste förstå om dessa psykiatriska sjukdomsdiagnoser, är att WHO:s diagnosförteckning inte är någon exakt sanning, en gång för alla. Utan det är kulturella orsaker som avgör vilka drifter och beteenden som ska anses vara "sjuka" och vilka som ska anses vara "friska". De homosexuella har t.ex. haft mycket starka lobbyorganisationer som har fått med sig etablissemanget i många länder, och därför har deras perversion av-sjukats av WHO. Men det betyder inte att de är friska inför Gud och människor in i Evigheten... utan de anses bara friska i några västländer i vår speciella bubbla av rum och tid. Sexualsadisterna och pedofilerna har förstås vädrat morgonluft p.g.a. detta, och nu lobbar de också för att slippa sjukdomsstämpeln..."/Slut citat Merwinna

"Arma människospillra" säger jag med. Om man tror på "Gud" så måste man tro att "Gud" skapat djurs sexuella beteenden också. Ingen idé att tala med dig om det som läser selektivt vad som passar dig själv.
Men för att tala ett språk du förstår,- "Älska din nästa som dig själv" och så läs på om Den barmhärtiga Samariten.
Du är inte en god kristen Merwinna.
Du verkar ovanligt förvirrad och talar emot dig själv dessutom. Om jag förstår dig rätt så ska sexualsadisten/styckmördaren Peter Madsen inte ha någon vård då i fängelset?Eftersom det inte är någon sjukdom? Bra! Då blir det förvaring på livstid till döden för PM eftersom att han är för farlig för att någonsin vistas ute i samhället utan vård.

Jag är inte troende. "Inför Gud och människor" är ett s.k. fast uttryck.

Du förstår inte skriven text. Det jag uttryckte var att sexualsadism, pedofili o.s.v. NATURLIGTVIS är sjukdomar, precis som homosexualitet. Jag skrev att de som lider av dessa störningar lobbar för att WHO ska ta bort sjukdomsstämpeln. Jag skrev också, att även om WHO ger efter för de starka lobbyorganisationerna, så ändrar inte det på något i sak. De är fortfarande sjuka.

Och i dagsläget är sexualsadism en sjukdom även enligt WHO (som jag antar att danskarna följer; vårt rättsväsende gör det i alla fall), så om M lider av det så ska han såklart ha vård. Själv hoppas och tror jag att han inte gör det... utan att det hände något helt annat, helst olycka, där på båten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in