2017-12-29, 12:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
En føljeton om Peter Madsen og ubådssagen under titlen ’Ubådsmysteriet – en serial om ”begravelsen” på Øresund’ bliver nu trukket tilbage efter massiv kritik på Facebook.

Det oplyser forfatteren Thomas Djursing i en pressemeddelse.

- Beslutningen bunder i, at vi har mødt kritik, der især går på, at udgivelsen sker for tæt på begivenheden, og før der er faldet dom i retssagen, siger Thomas Djursing, der er manden bag biografien om Peter Madsen, 'Raket-Madsen
'.https://ekstrabladet.dk/112/efter-kr...ilbage/6976643

Det var det enda rätta. Hoppas D. får sparken från Ingeniören. oseriös journalist - han drar ner hela tidskriften, som ju ska vara inriktad på teknik och inte på personskvaller! (Men man undrar ju lite vad som stod där... som man inte får veta nu. )

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Antar att du är en paintballare med fantasier då, eller hur kan du veta det?

Klart de kan ha. Vem som helst kan det. Frågan är om de generellt har det. Så som det påstods om bdsm-utövare.

Btw hur går det med källa till ditt påstående att sexmördare likt Madsen får respekt inne på fängelser?

Tja, vad tror du själv? Om en person fascineras av krig, vapen och död, vilken hobby väljer han då troligast? a) knyppling, b) kattuppfödning, c) paintball?

Det där har jag aldrig sagt. Jag har sagt att kvinnomördare inte längre står näst längst ned (efter barnmördare), eftersom det är så mycket muslimer i fängelserna nu som ser annorlunda på kvinnans värde. Det är rätt logiskt om du tänker efter: de dödar ju till och med sina egna närstående kvinnor för saker som vi tycker är skitsaker, som att kvinnan har blivit sedd när hon såg upp i en mans ögon och log. För övrigt sätts lika brottslingar tillsammans, d.v.s. sexmördare sitter tillsammans med andra sexmördare, så deras interna hierarkier måste avgöras av andra saker.

Om M är en sexmördare vet vi inte än.
Citera
2017-12-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där (det kursiverade) är ju absolut inte någon allmän sanning. Om folk i allmänhet inte kunde styra sina drifter, skulle ingen av oss våga gå utom dörren...
Kan du någon gång läsa på innan du öppnar käften och bara slänger ur dig lite sopor.
Citera
2017-12-29, 13:13
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Det var det enda rätta. Hoppas D. får sparken från Ingeniören. oseriös journalist - han drar ner hela tidskriften, som ju ska vara inriktad på teknik och inte på personskvaller! (Men man undrar ju lite vad som stod där... som man inte får veta nu. )

Tja, vad tror du själv? Om en person fascineras av krig, vapen och död, vilken hobby väljer han då troligast? a) knyppling, b) kattuppfödning, c) paintball?

Det där har jag aldrig sagt. Jag har sagt att kvinnomördare inte längre står näst längst ned (efter barnmördare), eftersom det är så mycket muslimer i fängelserna nu som ser annorlunda på kvinnans värde. Det är rätt logiskt om du tänker efter: de dödar ju till och med sina egna närstående kvinnor för saker som vi tycker är skitsaker, som att kvinnan har blivit sedd när hon såg upp i en mans ögon och log. För övrigt sätts lika brottslingar tillsammans, d.v.s. sexmördare sitter tillsammans med andra sexmördare, så deras interna hierarkier måste avgöras av andra saker.

Om M är en sexmördare vet vi inte än.

Jo. Vi kan vara tämligen säkra på den saken eftersom M legat och fumlat med sin kniv i trakten av offrets vagina. Vem gör nåt sånt om han inte njuter av det? Visst är han en sexmördare.

BTW: i danmark har det utkommit en ljudbok i fyra delar om mordet. Den mottogs mycket kritiskt och drogs tillbaka efter att endast första delen givits ut. Den ska enligt kritikerna inte tagit tillräcklig hänsyn till offrets familj.

Jag har inte kollat om detta tagits upp av någon i tråden redan.

"150 SVT Text Fredag 29 dec 2017
KULTUR PUBLICERAD 29 DECEMBER

Förlag stoppar bokserie om Kim Wall

Det danska förlaget Saxo drar tillbaka
en serie ljudböcker om mordet på den
svenska journalisten Kim Wall efter
massiv kritik, uppger Danmarks Radio.

Den första delen i serien "Ubåtsmyste-
riet" släpptes i går, men har dragits
tillbaka. Ytterligare tre delar var
redan färdigskrivna och skulle ha
getts ut under de närmaste veckorna.

Bokserien har fått massiv kritik på
sociala medier då många menar att
bokförlaget velat tjäna pengar istäl-
let för att ta hänsyn till Kim Walls
familj, skriver Danmarks Radio.

Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700"
Senast redigerad av Starback 2017-12-29 kl. 13:18.
Citera
2017-12-29, 13:17
Medlem
Grandiosos avatar
"Det danska förlaget Saxo drar tillbaka en serie ljudböcker om mordet på den
svenska journalisten Kim Wall efter massiv kritik, uppger Danmarks Radio.

Den första delen i serien "Ubåtsmysteriet" släpptes i går, men har dragits tillbaka.
Ytterligare tre delar var redan färdigskrivna och skulle ha getts ut under de närmaste veckorna.

Bokserien har fått massiv kritik på sociala medier då många menar att bokförlaget velat
tjäna pengar istället för att ta hänsyn till Kim Walls familj, skriver Danmarks Radio."

Källa: text tv

Ja, det var det enda raka att göra givetvis. Denna förbannade girighet alltså. Fy och usch.
Citera
2017-12-29, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, och det är ju lika konstigt, att sätta bevis i sitt eget fejs med fingret, och visa det för hela världen...

Jag kan inte minnas en enda liknande brottsling, som klivit rakt in i medialjuset och polisens famn, direkt efter brottet.

Det var förresten intressant att Madsen direkt kontaktade sin biografiskrivare. Han återtar sin intellektuella image, tar kontroll över situationen.
Det är väl detta som gör fallet unikt. Tyvärr påminner det om en TV-serie. Fast det snarare är en dokumentär.
Och eftersom misstänkta GM är en "kändis" så kan man läsa på om hela hans liv. En mördare som till och med har en egen biografi. Vad vet man om andra GM? Inte mycket.
Dessutom kan man ta del av mordoffrets artiklar och lära känna även offret. På så vis är detta fallet ovanligt.
Jag antar att det är därför allmänintresset är så stort. Jag vet inte om det är bra eller dåligt?
Antagligen är det en källa till lärdom för de som studerar kriminalfall,rättspsykiatri osv.

Men en sak som gör mig galen är att nättidningen bt.dk har tonsatt sina artiklar med melankolisk pianomusik i bakgrunden.
Som att det var en film, en dramaserie! Lika osmakligt som om Djursing verkligen tänker skriva om själva ubåtsfallet.
Och här sitter vi och kan inte släppa fallet. Inte sluta fundera.Förrän PM erkänner, vilket troligtvis aldrig kommer att ske.
I alla fall inte ärligt utan i så fall en mycket friserad historia. För att få uppmärksamhet när han känt sig bortglömd tillräckligt länge kanske?
PS. Kanske att PM tog kontakt med Djursing som vän? För enligt Djursing själv så var de vänner iallafall när han inledningsvis försvarade PM. Nu är de inte vänner och har aldrig varit det,enligt Djursing.(?) En författare som vänder kappan efter vinden tydligen.Kan man känna förtroende för en sådan person?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-29 kl. 13:25.
Citera
2017-12-29, 14:21
Medlem
Jaså, förlaget fick kalla fötter och drog tillbaka resten av avsnitten, för tillfället - är väl bäst att tillägga.

Peter M är väl vid detta laget medveten om resultatet av RPUn samt via sin advokat också hur åtalet troligen kommer att se ut. Undrar om det haft någon betydelse för den (för) tidiga lanseringen? Efter åtalet skulle det ju inte bli någon soppa att koka den spiken på. Förrätten frös inne.

Möjligen.
Citera
2017-12-29, 15:15
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposte...dras-tillbaka/
Tack och lov att opinionen stoppade utgivningen.
Jag hade missförstått och trodde att Djursing skulle skriva en fortsättning på PMs biografi,vad som hände med hans raketer,företag osv.
Citera
2017-12-29, 17:13
Medlem
Citat:
Spelar roll, det visar i alla fall i vilken riktning normaliseringsprocessen går. Och det är samma med sexualsadism, nekrofili, zoofili och allt möjligt annat obehagligt och sjukt. Dessa människor vädrar morgonluft efter att sjukdomsstämpeln på homosexualitet togs bort. Det är så det fungerar: tillåter man en perversion så flyttas gränserna till en kamp om nästa, tills den också har blivit normaliserad... o.s.v., utåt i skymningslandet. Tills det inte längre går att skilja på rätt och fel, och ingen går säker... "Dekadens" kan man också kalla det, om man så vill.
Kan du verifiera det du påstår? Nej. Som vanligt drar du några påståenden ur din feta röv.
Citera
2017-12-29, 17:23
Medlem
Citat:
Jag gick och la mig efter att ha varit på resande fot i två dygn, inte konstigare än så.

Fast jag tror inte att tysken var ironisk där. Jag har ju läst alla hans inlägg i ämnet; du har bara läst detta som jag översatte (antar jag, du kan väl inte tyska?). Han har uttryckt upprepade gånger, att han inte fattar hur M, som hade tillgång till en ubåt och därmed möjligheten att begå det perfekta brottet, då ubåtar är konstruerade just för att kunna smyga runt i haven osedda (de är ju i första hand krigsmaskiner), kunde klanta till det så här.

Tysken har skrivit att det inte är lätt att hitta en ubåt som inte vill bli hittad, då det än idag inte finns något foolproof ubåtsspårningssystem. (Detta har vi ju sett när vår försvarsmakt förgäves jagat ubåtar som siktats i våra farvatten. Eller tänk den argentinska som helt säkert inte ens gömde sig med flit - den har inte hittats än.) Ändå är M så dum att han lägger ubåten på sju meter, ett djup där t.o.m. en privatperson med tillgång till en vanlig fritidsbåt skulle kunna lyfta upp den med hjälp av bara några lyftsäckar... Och så att alla får hans position på en gång...

Tysken har även skrivit, att skulle han någon gång ha ett lik ombord på E, så kan han garantera att varken E eller liket någonsin kommer att synas till igen...
Ja,enligt dig så menade Tysken att PM skulle sänkt Nautilus i "Havsdjup på 100 m". Det visade sig att det närmaste djupet på 100 m i Östersjön finns ca 10 mil väster om Lettland. Då skulle alltså PM simmat ca 10 mil i öppet innanhav med starka strömmar i kolmörkret till Lettland och sedan sprungit ett par km längs stranden och sedan bankat på hos någon,
-Hjälp,jag har förlist och tappat bort min GPS så nu vet jag inte vart min ubåt tagit vägen någonstans!
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96...tseetiefen.png
Man måste vara bra korkad om man tror att Tysken menar allvar!
Det sista fetade i din text:Tom ett barn förstår att det är Tyskens galghumor! Eller tror du på fullt allvar att han kritiserar PMs oskicklighet att komma undan som mördare?! Och samtidigt skryter om att han själv minsann skulle kommit undan med mord!
Om du inte fattar att det är trams, så är du ju så dum att klockorna stannar.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-12-29 kl. 17:29.
Citera
2017-12-29, 17:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
https://www.expressen.se/kvallsposte...dras-tillbaka/
Tack och lov att opinionen stoppade utgivningen.
Jag hade missförstått och trodde att Djursing skulle skriva en fortsättning på PMs biografi,vad som hände med hans raketer,företag osv.

Det gör han också. Det här var något annat. Alla sätt att tjäna pengar på gamla vänners olycka är välkomna för Djursing!
Citera
2017-12-29, 17:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,enligt dig så menade Tysken att PM skulle sänkt Nautilus i "Havsdjup på 100 m". Det visade sig att det närmaste djupet på 100 m i Östersjön finns ca 10 mil väster om Lettland. Då skulle alltså PM simmat ca 10 mil i öppet innanhav med starka strömmar i kolmörkret till Lettland och sedan sprungit ett par km längs stranden och sedan bankat på hos någon,
-Hjälp,jag har förlist och tappat bort min GPS så nu vet jag inte vart min ubåt tagit vägen någonstans!
https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96...tseetiefen.png
Man måste vara bra korkad om man tror att Tysken menar allvar!
Det sista fetade i din text:Tom ett barn förstår att det är Tyskens galghumor! Eller tror du på fullt allvar att han kritiserar PMs oskicklighet att komma undan som mördare?! Och samtidigt skryter om att han själv minsann skulle kommit undan med mord!
Om du inte fattar att det är trams, så är du ju så dum att klockorna stannar.

Två km från land och hundra meter djupt var det, det minns jag tydligt - dock inte positionen. Och jag tror att tysken som har en egen ubåt kan läsa sjökort bättre än du, sorry.

Ja, varför skulle han inte göra det (kritisera, skryta)? Han är väl ingen frikyrkopredikant, heller..? Han berättar mustiga historier också!

Jag är rätt säker på att det är jag som har rätt och du som missuppfattar, faktiskt. Annars kanske vi får gå dit och fråga honom..?
Citera
2017-12-29, 17:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Kan du verifiera det du påstår? Nej. Som vanligt drar du några påståenden ur din feta röv.

Finns många exempel på den utvecklingen i världen, men det är inte topic för den här tråden. Du får starta en tråd någon annanstans och skicka mig länken, om du vill att jag ska utveckla ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in