2017-10-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag undrar var detta har stått någonstans om dessa stick och troféer?
När vi ser mailkonversationen i FU så kanske vi får se om de planerade en ubåtstur eller inte.

Stickskadorna från kniv kommer från obduktionen av torson som åklagaren berättat om, samt ett stick i bröstet.
Alla sticken har inträffat omkring dödstillfället.
Mailkonversationen har också berättats om av åklagaren på detta sätt jag beskrev.

Troféerna däremot är min tolkning.
Det är vanligt bland sådana mördare att spara troféer.
Annars skulle han dumpat dessa i påsen med resten av kläderna.
Trofeerna är bara en teori men väldigt sannolik.
Senast redigerad av .CYG. 2017-10-09 kl. 20:57.
Citera
2017-10-09, 20:57
Medlem
Citat:
Jag undrar var detta har stått någonstans om dessa stick och troféer?
När vi ser mailkonversationen i FU så kanske vi får se om de planerade en ubåtstur eller inte.

I en dansk tidning som beskrev var knivsticken satt, tror det var från någon live-rapport. Men artikeln låstes eller något liknande. Den finns citerad längre bak i tråden.

Troféerna har jag inte läst något om. Där undrar jag också var det stått.
Citera
2017-10-09, 20:57
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fullt möjligt, men även utan detta fanns det en mängd konstigheter redan första dygnet:

- Peter Madsen sa först att bägge var ombord och välbehållna.
- Sedan sa Peter Madsen att han släppt av henne i land.

Redan här serveras alltså en lögn som lär få varningsklockorna att ringa hos polisen. Dessutom inträffar följande:

- När han ska räddas sjunker ubåten. Just i det ögonblicket!

Hur sannolikt är det att det sker av en ren slump? Väldigt liten. Däremot är det ett stort tecken på att man vill dölja något som finns ombord. Många poliser lär ha reagerat på detta.

- Sedan när Peter Madsen är räddad och just kommit i land syns misstänkta blodspår på honom!

Eftersom vi ser de misstänkta blodspåren (på bild) ser förstås polisen det också. En försvunnen tjej och misstänkta blodspår på den man som sist sågs med henne? I kombination med de övriga konstigheterna ovan? Misstänkt... Misstänkt...
Han svarade väl inte heller på radion när de sökte honom.
Citera
2017-10-09, 21:00
Bannlyst
Jag visste från början att det var Madsen. Han är körd.

Men jag läste att det räcker för honom att ändra historia om och om igen, han kan ju göra det skrevs det i metro. Det är fortfarande upp till åklagaren att bevisa...

Stämmer verkligen detta?

Det kan det väl ej göra? När folk skjuter varandra så räcker det för polisen med dna osv, man har ju hittat Kims dna under hans naglar!
Citera
2017-10-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Är FU offentlig handling i Danmark? Och om den är det så lär det behövas en översättning som är gjord av någon annan än Google translate... Danska är fan svårare än kinesiska snudd på.

Va? Läses det inte både danska och norska alls i skolan längre? Jag förstår inte problemet. Liiite ....? En orientering om de väsentligaste skillnaderna?

Tack och lov att vare sig polis eller försvar, hundförare, dykare mm är tvungen att googla.
Citera
2017-10-09, 21:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Absolut, det är också ett bra alternativ.
Men när Madsen kom i land tog polisen med honom direkt.
Jag tror inte de hunnit förhöra PMs räddare om vad de sett i samband med räddningen dvs sänkningen.
Enligt en artikel i Bt.dk väldigt tidigt som plockades bort bara efter ett par timmar från nätet.
Det var en intervju med en poliskommisarie som sa till journalisten.
"Vi har misstänkt mord från första stund och vi har ett motiv men han ville inte gå in på vad det var."
Svårt att veta om det var en snut som pratade breved mun eller en journalist som missförstod.
Men jag tycker att det verkar som att polisen misstänkt mord från första stund.
Till PMs stora förvåning.
Det verkar ju bara som PM snyggat till sig. Han trodde nog att polisen skulle dra iväg och söka efter KW och att han själv skulle få gå hem tills vidare.
Så utifrån detta spekulerar jag om det kan ha varit så att Polis haft misstankar om PM i sitt register.
EDIT. Att polisen skickade PM direkt på rättsmedicinsk undersökning tyder nog på att det misstänkte mord tror jag.
Den siste personen som hade kontakt med offret blir ju alltid misstänkt.
Citera
2017-10-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Visst är det, men det som genomsyrar denna tråd är att Madsen är korkad. Det är han inte.

Han har haft tid, och har tid, till att fundera över vad han ska säga. Det kommer bli extremt invecklat enligt min mening.

Du har rätt, det är inte över ännu, polisen måste hitta den definitiva dödsorsaken, och binda PM vid den.

Hans nästa story är troligtvis att KW antingen var med på sexlekar eller att hon freakade ur av att vara under vattenytan, och helt vilt gav sig på PM, som var tvungen att slå henne medvetslös till slut, eller andra varianter.....

Han kommer sedan att säga att han inte ville att det skulle komma ut, med hänsyn till anhöriga. Det problem han har, är att hitta rätt story till den dödsorsak polisen kanske kommer fram till. För med en svajig dödsorsak och en liknande historia, kan det bli svårt att fälla honom för mord.

Att han åker på grov skändning av ett lik, är det ingen tvekan om, och det kan bli besvärligt att förklara de 14 sticken i underlivet....

Så, ja, det kan bli invecklat, och enligt mig hänger det på dödsorsaken och hur väl PM kan "matcha" sin historia mot den. Just nu är det vidöppet, polisen har säkert mer detaljer, men räcker det i en senare domstolsförhandling?
Senast redigerad av Whyback 2017-10-09 kl. 21:09.
Citera
2017-10-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Stickskadorna från kniv kommer från obduktionen av torson som åklagaren berättat om, samt ett stick i bröstet.
Alla sticken har inträffat omkring dödstillfället.
Mailkonversationen har också berättats om av åklagaren på detta sätt jag beskrev.

Troféerna däremot är min tolkning.
Det är vanligt bland sådana mördare att spara troféer.
Annars skulle han dumpat dessa i påsen med resten av kläderna.
Troféerna är bara en teori men väldigt sannolik.

Ja,det har man ju tänkt, att han åtminstone ville spara trosorna.
Men varför lämnades de på båten då?
Jag har tänkt om där. Att det var sådan röra på båten.
Att PM kämpade mot klockan och fick rampfeber.
Och därför missade små atiraljer.
Han hoppades nog att de skulle åka ut genom ventilerna
efter sänkning.
Citera
2017-10-09, 21:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironm
I en dansk tidning som beskrev var knivsticken satt, tror det var från någon live-rapport. Men artikeln låstes eller något liknande. Den finns citerad längre bak i tråden.

Troféerna har jag inte läst något om. Där undrar jag också var det stått.

Inte inne i vaginan det är nog en trådsanning än så länge. Sticken och uppgifterna kring det är lite olika men att på könet har man inte skrivit utan runt eller i buken. Det återstår en hel del även om media rapporterar och spekulerar kan man faktiskt avvakta med sticken tills dom är klarlagda exakt var dom sitter. Och helst i vilken följd innan under eller efter dödens inträde.
Citera
2017-10-09, 21:12
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Om RaketMadsen vore seriemördare. Borde han då inte ha lärt sig stycka snyggare och snabbare? Vad jag förstått var extremiteterna avsågade. Styckningskurser (av djur, vi människor är lika byggda) finns på internet och kurser för jägare anordnas hela tiden till liten kostnad.

Han kanske missade den kursen i "massmörderi"?
Han kunde ju stannat till vid någon ö för att grilla och ät upp henne eller?
Citera
2017-10-09, 21:12
Medlem
Citat:
Inte inne i vaginan det är nog en trådsanning än så länge. Sticken och uppgifterna kring det är lite olika men att på könet har man inte skrivit utan runt eller i buken. Det återstår en hel del även om media rapporterar och spekulerar kan man faktiskt avvakta med sticken tills dom är klarlagda exakt var dom sitter. Och helst i vilken följd innan under eller efter dödens inträde.

Jo "fyre sticklationer i vagina"
Jag är 100% säker på detta, kanske att min översättning till danska innehåller något stavfel.
Tyvärr så är det så madsen har gjort detta.

RIP Kim Wall
Citera
2017-10-09, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den siste personen som hade kontakt med offret blir ju alltid misstänkt.
Ja, men så tidigt? Om polisen inte misstänkt PM för mord redan ,så borde de ju trott honom att han släppt i land henne på Halvandet ca kl 10.00, kliat sig i huvudet och börjat söka ledtrådar efter KW där inledningsvis iallafall.
Och om detta inte stämde (koll med filmkameror) så börja misstänka PM först då.
För det är ju riktigt som du sa, "att den siste...................."
Men det verkar som de misstänkte mord ögonblickligen han kom i land.
Lite mysko tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in