2017-10-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det är olika advokater som uttalat sig- mer än en.
Sedan kommer Leif Silbersky också med sitt ifrågasättande- så det är inte du bara som snurrar till det.
Dessa advokater skulle /borde INTE alls uttala sig, de vet för lite-och det blir fel -framförallt här itråden, olika budskap och olika källor- inte vederhäftig information.

Tack för lite sympati. Rörigt är det ändå som sagt. Men det hade varit bra med en utbildad trådjurist här.
Än att vi vanliga ska spekulera i juridiken. Förstod du vad jag menade om Madsen i mitt sista inlägg?
Man kan alltså inte utgå från en normal och sund människa när det gäller PM.
Hans exakta diagnos vet vi inte säkert än. Men han är allvarligt störd/sjuk iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 23:21.
Citera
2017-10-10, 22:57
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för lite sympati. Rörigt är det ändå som sagt. Men det hade varit bra med en utbildad trådjurist här.
Än att vi vanliga ska spekulera i juridiken. Förstod du vad jag menade om Masen i mitt sista inlägg?
Man kan alltså inte utgå från en normal och sund människa när det Gäller PM.
Hans exakta diagnos vet vi inte säkert än. Men han är allvarligt störd/sjuk iallafall.

Vad är det du funderar över rent juridiskt?
Citera
2017-10-10, 23:08
Medlem
Citat:
Än att vi vanliga ska spekulera i juridiken. Förstod du vad jag menade om Masen i mitt sista inlägg?

Det där med vad en advokat får göra och inte göra är uttjatat.

Fakta är att en advokat får inte främja orätt, och vad jag vet åker ingen advokat i ett pågående brottmål dit på det, då det saknar betydelse. Om en erfaren advokat märker att klienten börjar svamla avbryter han med att "det har jag inte hört". Och sen är allt som vanligt igen.
Citera
2017-10-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vassego ingen orsak, alla kan ha fel och missförstå, vi är bara människor eller hur?

Nu vet du om du läser länken jag gav.

PM sitter rätt risigt till anser jag, eftersom många ''detaljer'' har framkommit, hoppas på flera ''detaljer'' framöver som kommer att avslöja PM in på bara ursäkta ordvalet ''kroppen''.

Precis. Det var nog jag som startade oredan är jag rädd. Så det är alltid uppskattat när någon som har rätt info hör av sig.

Ja, det hoppas väl alla. Hade inte engagerat mig i detta om jag på förhand vetat hur illa detta brott skulle utveckla sig.
Jag hoppas att armarna kommer tillrätta. Mest för de anhörigas skull så att de som Jens Möller sa-Får en hel person tillbaka för den dag hon ska begravas. Men naturligtvis också för bevis mot PM. I och med brottets svåra karaktär och PMs lugn när han steg i land, så tror jag inte det slutar med detta brottet. Det verkade tycker jag personligen iallafall, som att PM kommit undan förut och inte förväntade sig att Polis skulle ta in honom på direkten iallafall.
Det är bara min nuvarande hypotes. Har ändrat hypotes massor med gånger i det här fallet allteftersom vändningar kommit.
Från att ha trott på PMs olycka fram till 22 augusti då kvinnlig torsol flöt i land. PM är skicklig på att dupera.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 23:13.
Citera
2017-10-10, 23:12
Medlem
Citat:
Hans handlade tyder absolut på en allvarlig störning, hans uppträdande vid "räddningen" är uppseendeväckande på mer än ett sätt, hans oberördhet vid häktnings-tillfällena likaså.
Straffrabatten fungerar nog inte i Danmark, knappt här, numera.
Att han inte samarbetar i förhören när bevisningen är solklar-är också helt märkligt.
Klart han uppfattas ännu mera märklig-när han beter sig så urbota korkat.
Det är ett omoget uppträdande, och hans pladdrande och glada uppsyn passar inte alls in i situationen.
Hans agerande mot offret är sexual-sadism och det räcker kanske med denna diagnos. Däri ingår
många av de förslag som trådskrivarna anger.
Citera
2017-10-10, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Hans handlade tyder absolut på en allvarlig störning, hans uppträdande vid "räddningen" är uppseendeväckande på mer än ett sätt, hans oberördhet vid häktnings-tillfällena likaså.
Straffrabatten fungerar nog inte i Danmark, knappt här, numera.
Att han inte samarbetar i förhören när bevisningen är solklar-är också helt märkligt.
Klart han uppfattas ännu mera märklig-när han beter sig så urbota korkat.
Det är ett omoget uppträdande, och hans pladdrande och glada uppsyn passar inte alls in i situationen.
Hans agerande mot offret är sexual-sadism och det räcker kanske med denna diagnos. Däri ingår
många av de förslag som trådskrivarna anger.
Jag la en länk igår om kopplingen mellan narcissism (stämmer till 100 % på PMs personlighet) och att det är vanligt att sådana som har den här störningen om de vanvårdas som barn även utvecklar Sexualsadism. Det sist nämda är en sjukdom när konsekvenserna av den här läggningen resulterar i styckmord iallafall. Det är också inte helt ovanligt att seriemördare lider av de här båda diagnoserna i kombination.
Citera
2017-10-10, 23:29
Medlem
Pojkekorvs avatar
Sicken filur denne danske mästerkonstruktör verkar vara, sannerligen. Lura med ett fruntimmer ner i en egenkomponerad undervattensbåt där tar henne av daga och sedan sönderdelar hennes lekamen i lagom stora delar och portionerat ut dessa i Kögebukten. Han måste ha tappat huvudet och Kim likaså.

Peter Madsen ger ju en sinnebilden av att vara en riktig liten rackare han. Kan han haft för sig något liknande fuffens för sig tidigare må hända?
Citera
2017-10-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Advokaterna som uttalar sig har ju bara den info via media som vi har här på FB, absolut ingen vederhäftig info som du skriver, helt rätt.
Inte heller Leif GW Person är insatt. Danmark har sina egna kriminologer och kriminal-professorer
och får han kunskap i fallet, så samarbetar han med kollegorna i Danmark.
Han är inte anlitad av Danska polisen i alla fall- men han är social person och håller så klart kontakten
med sina kollegor i Danmark. Han ska ta upp fallet i Veckans brott -så han måste så klart ha varit över och hämtat upp lite information från någon mer insatt i fallet.
Jag kan bli riktigt sur over både Leif GW och Silbersky som ofta uttalar sig så där generellt-
men får lyssnarna att tro att det är såsom de påstår. Silbersky gick ut för inte så länge sedan och sa sig vara säker på att en morddom inte skulle bli aktuell.
Skulle önska att dessa båda herrar vore ärliga och säger - att de faktiskt inte vet -men att det kan vara si eller så. Att de helt enkelt berättar att de bara gissar sig till vad som skett - att deras uttalande är ett förslag som inte bygger på fakta utan på spekulation.
Citera
2017-10-10, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad är det du funderar över rent juridiskt?
Ingenting nu längre. Kan vi inte lägga ned detta sidospår.

Jag har tokletat på nätet efter två fall som eventuellt kan länkas till PM. Det enda jag fann var ett ouppklarat sexualsadiskt mord i Malmö från 80. Som bl.a seriemördaren "The yorkshire ripper" varit misstänkt för. Pg av PMs riga ålder (9 år) så tror jag nog att det är hans namne Peter Sutcliffe som varit framme, även om polis misslyckats bevisa det.
Så hur har det gått för dig? Tror att man kanske kan gräva fram den där infon på FB om man bara orkar (vilket jag försökte lite igår och hamnade helt ute i rabarberlandet med alla möjliga mord).
PS. Är det ot att kika på andra fall som PM eventuellt har varit inblandad i för det här fallet som ju handlar om KW.
I så fall glömmer vi det bums!
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 23:53.
Citera
2017-10-11, 00:02
Medlem
Citat:
Jag la en länk igår om kopplingen mellan narcissism (stämmer till 100 % på PMs personlighet) och att det är vanligt att sådana som har den här störningen om de vanvårdas som barn även utvecklar Sexualsadism. Det sist nämda är en sjukdom när konsekvenserna av den här läggningen resulterar i styckmord iallafall. Det är också inte helt ovanligt att seriemördare lider av de här båda diagnoserna i kombination.
ja dessa typer av mördare-har nog ett virrvarr av tänkbara störningar. Som du skriver narcissism
är en av ingredienserna-och det går säkert hitta fler komponenter.
Slut på raket drömmar och u-båten köps väl av någon galning eller blir sönderrostad och bebodd av andra varelser.
Madsen får tillbringa många år inlåst och konfronteras med andra likasinnade.
Märkligt öde-för bägge huvudfigurerna, dessa båda drevs av visioner/drömmar /inspiration och de hann uträtta en hel del. K.W hade blivit en riktigt bra och känd reporter kan jag tro.
Citera
2017-10-11, 00:05
Medlem
FuckBlashs avatar
Advokaten vill tydligen att han ska erkänna. Varför vill hon det? Känner hon att han redan är rökt eller?
Citera
2017-10-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ja,det där håller jag nog inte riktigt med om.
Troligtvis har PM narcisstisk störning. Och för sådana människor är det väldigt viktigt att bli beundrade av sin omgivning. De är bäst,störst,smartast osv. Och de har ett väldigt behov av att kunna spegla sin grandiositet i andra människor.
Så sitt anseende bryr sig Madsen väldigt mycket om. Jag tror det betyder allt för honom. Nu är ju inte den psykriatiska utredningen klar ännu men jag tror att PM lider av NPD+Parafili. Det är alltså inte fakta utan min hypotes.
Här sett några dokumentärer med seriemördare som resonerar och förstår att det de gör inte är bra, men att de inte kan stå emot driften. En ville sluta och tog upp två tjejer på lift och kämpade med att inte göra något mot dem. Och han klarade det, men visste att han hade bara minimal kontroll. Därefter mördade han sin mamma eftersom han ansåg att hon var orsaken till att han mördade tjejerna. Och efter det slutade han mörda. Han åkte in i fängelse. Så de kan rent intellektuellt förstå och inte vilja hålla på med det. Tror P.M förstår och inte vill förlora sin flickvän, men svårt att veta. Om han kan göra det han gjort och bete sig som han gjorde så kan han ju vara av sorten som inte bryr sig ett skit mer än om sitt eget liv. Men raketmadsens fasad kanske redan hade börjat krackelera innan.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-10-11 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in