2017-10-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
PM vägrar nu att samarbeta med polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/0MJeg/efter-fynden--peter-madsen-vill-inte-langre-samarbeta-med-polisen

Såg det, han behöver nog fundera en del, avvakta och se om armarna dyker upp. Även han börjar nog inse att hans läge är tämligen svårt att klara sig ur nu.

Har polisen över huvud taget kontaktat honom? Fick närmast uppfattning av att dom själva avsåg att vänta till dom fick resultat av skickat material först samt obduktionsresultat.

Eller är det mer PM som vill visa att han bestämmer (en form av Makt) eller bara meddela att att han just nu inte har en stående inbjudan till samtal.

Så vitt jag vet är det så enl dansk att en häktad alltid har den rätten att neka.
Senast redigerad av Remark 2017-10-11 kl. 11:24.
Citera
2017-10-11, 11:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Inte inne i vaginan det är nog en trådsanning än så länge. Sticken och uppgifterna kring det är lite olika men att på könet har man inte skrivit utan runt eller i buken. Det återstår en hel del även om media rapporterar och spekulerar kan man faktiskt avvakta med sticken tills dom är klarlagda exakt var dom sitter. Och helst i vilken följd innan under eller efter dödens inträde.

Bra sammanfattning:
http://www.seoghoer.dk/nyheder/det-ved-vi-og-det-mangler-vi-svar-paa-i-ubaads-mysteriet
Citera
2017-10-11, 11:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, varför har artiklarna låsts? Har vi inte en video där polisen uttalar sig istället? Att det fanns kläder kvar i maskinrummet kan ju vara rent slarv, och så långt har han nog inte hunnit i sin brottsbana att han är i klass med seriemördarna. Så jag avvaktar mer information. Det kan ju för all del vara hans första offer, och när dom väl börjat så är också kicken igång och med det är dom livsfarliga.

Det duger fan inte utan har inte svensk eller engelsk media citerat det så kan det vara en anka.
När jag läste det stod det runt könet, så jag vill nog veta mer.

Dansk sammanfattning:
http://www.seoghoer.dk/nyheder/det-ved-vi-og-det-mangler-vi-svar-paa-i-ubaads-mysteriet
Citera
2017-10-11, 11:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vilket samarbete kan man fråga sig, han har ju bara presenterat ett antal lögner kallar han det för samarbete, det kanske är slut på lögn-förrådet nu efter de senaste fyndet.

Att han ska mura igen har han nog insett, snart hamnar han bakom murarna förevigt förhoppningsvis.

Hans beteende är väldigt snarlikt en annan person i ett pågående fall här i Sverige, lögnerna staplas på varandra även i det fallet.

Nu är det troligen väldigt kört för honom i och med de senaste fynden och vad de har gett ur rättsmedicinskt synvinkel, åklagaren har ett starkt fall nu.

Någon som har koll på hur det är med öppenhet i Danmark, misstänker att det inte är som i Sverige att FUP och annat blir offentligt.
Citera
2017-10-11, 11:32
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Inte heller Leif GW Person är insatt. Danmark har sina egna kriminologer och kriminal-professorer
och får han kunskap i fallet, så samarbetar han med kollegorna i Danmark.
Han är inte anlitad av Danska polisen i alla fall- men han är social person och håller så klart kontakten
med sina kollegor i Danmark. Han ska ta upp fallet i Veckans brott -så han måste så klart ha varit över och hämtat upp lite information från någon mer insatt i fallet.
Jag kan bli riktigt sur over både Leif GW och Silbersky som ofta uttalar sig så där generellt-
men får lyssnarna att tro att det är såsom de påstår. Silbersky gick ut för inte så länge sedan och sa sig vara säker på att en morddom inte skulle bli aktuell.
Skulle önska att dessa båda herrar vore ärliga och säger - att de faktiskt inte vet -men att det kan vara si eller så. Att de helt enkelt berättar att de bara gissar sig till vad som skett - att deras uttalande är ett förslag som inte bygger på fakta utan på spekulation.

Självklart har Danmark sina egna kriminologer-professorer att tillgå som uttalar sig precis som våra.

Att de uttalar sig generellt ger en fel bild till allmänheten. Eftersom LGW ska ta upp detta fall i veckans brott så bör han ha lite mera info kan man tycka.
Citera
2017-10-11, 11:34
Medlem
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/0MJeg/efter-fynden--peter-madsen-vill-inte-langre-samarbeta-med-polisen

Han har ljugit och ljugit, men alla hans lögner har avslöjats. Nu inser han väl att det är kört och i stället för att då erkänna vad han har gjort så kniper han käft.

Nu vet ha att det är kört och då tycker han att det inte finns mer att säga. Han anser säkert att polisen är taskiga som har tagit reda på sanningen. De skulle inte ha lagt sig i hans privatliv.
Citera
2017-10-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hans beteende är väldigt snarlikt en annan person i ett pågående fall här i Sverige, lögnerna staplas på varandra även i det fallet.

Nu är det troligen väldigt kört för honom i och med de senaste fynden och vad de har gett ur rättsmedicinskt synvinkel, åklagaren har ett starkt fall nu.

Någon som har koll på hur det är med öppenhet i Danmark, misstänker att det inte är som i Sverige att FUP och annat blir offentligt.

Som jag förstått av någon dansk skribent här blir det inte så.
Citera
2017-10-11, 11:37
Medlem
Citat:

Jag tror Madsen har förstått vad saken handlar om. Det är det man har advokater till. Det var ett taktiskt misstag att "samarbeta" innan alla fakta fanns tillgängliga, och sen få sina lögner överbevisade.

Madsens bräckliga grund som psykopat och narcissist börjar krackelera nu. Jag tror han kommer ha ett stort behov av att prata, när det blir det enda sättet för honom att få uppmärksamhet. Madsen är beroende av publik, till skillnad från en mördare som är en ensamvarg.

Nu väntar han på vad polisen och åklagaren har att komma med, innan en ny fantastisk förklaring kommer från honom. Jag tror han tänker så att det gör ont i skallen på honom, för han kommer försöka hitta en lösning för att komma ur denna knipa.

Det är min spekulation, efter att ha funderat och jämfört vad som framkommit om andra vidriga mördares personlighet. Anders Eklund och Nerijus Bilevicius var inga sociala varelser och därför har de inte behov av att prata av sig. De mår bäst när de får vara ifred i sn egen sjuka värld, där ingen stör dem.
Citera
2017-10-11, 11:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag förstått av någon dansk skribent här blir det inte så.

Hade det på känn, vi är ju djävligt bortskämda här i Sverige med vår öppenhet.
Citera
2017-10-11, 11:38
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Jag misstänker vem du menar med snarlikt JM som presenterade om jag inte minns fel 13 lögner som alla skulle kontrolleras, danska polisen vet nog mkt mera än de går ut med offentligt.

PM är rökt, undrar om han klättrar på väggarna nu?!
Citera
2017-10-11, 11:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag misstänker vem du menar med snarlikt JM som presenterade om jag inte minns fel 13 lögner som alla skulle kontrolleras, danska polisen vet nog mkt mera än de går ut med offentligt.

PM är rökt, undrar om han klättrar på väggarna nu?!

Tror inte det, i hans värld så kan han fortfarande klara det och gå loss.

Undrar vad som RPU kommer fram till angående honom, vad för slags fel han har i sina skeva skalle.
Citera
2017-10-11, 11:43
Moderator
-Info-s avatar
Det om något är väl ett tecken på hans skuld:

Citat:
Efter fynden – Peter Madsen vill inte längre samarbeta med polisen

Peter Madsen har tidigare sagt att han vill samarbeta med polisen.
Men efter de senaste fynden har han ändrat sig.
– Han vill inte prata med polisen längre, säger specialåklagare Jakob Buch-Jepsen.

Talar man sanning och är oskyldig är det väl bara bra om man pratar så mycket som möjligt och samarbetar med polisen. Men om man ljuger och vet att det man säger kommer att motsägas av tekniska bevis längre fram, då är det ju bäst att hålla tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in