2017-10-08, 21:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
strompe-byxer-ja- ovanpå trosan.

Tights = byxor, har jag bestämt för mig skrivits tidigare i tråden
Citera
2017-10-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nej, det du säger är att du anser att förutom under skolgången så har PM "aldrig gjort något vettigt i hela sitt liv".

Samt att du även säger att om PM även varit lika värdelös under skolgången så skulle man redan där upptäckt att PM är en så sjuk människa att man skulle ingripit i hans uppväxt, för att få PM att bli en, enligt din norm, normal Jensen eller Nielsen.

Jag förstår inte vad du yrar om. Du får kanske gå bak i tråden och läsa på.
Jag invänder emot att man skapar lögnaktiga karikatyrer av våra huvudpersoner.
Har du läst innantill vad jag skrivit? Jag upplever att du lägger ord i munnen på mig och jag är inte upplagd för halmgubbe-spratt idag.
Citera
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det kan säkert vara så, strömmarna i sundet är starka och många. Men även vid högre temperatur, vill jag påstå att det tar mer tid än ett par veckor för att gasbildning ska ha en avgörande effekt på densiteten på torsyn, jag ser mig gärna motbevisad av någon som KAN detta!!!
Enligt nedan Flashbacktråd startar gasbildningen kort efter döden. För vattenlik tillkommer ytterligare en process som får kroppen att svullna mycket. Den förklaras i tråden.

(FB) Kroppen sväller under vatten - efter hur lång tid?
Citera
Medlem
Citat:
Du kallar en person du inte vet ett dugg om för äckelgubbe bara för att du är upprörd över vad en helt annan person har gjort?
Jag skrev så ifall även de är sexualsadister. Man vet aldrig. Underlig tysk som ironiserar PMs gärning oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
ÅH NEJ, INTE KJOLTEORIERNA IGEN.

Det var pga kjolen som han ströp henne när han såg hennes underliv?

Tillbaka till konspirationsforumet eller något perverterat kjolforum.
precis-inte mera kjolteorin.

inte mera luck-teorin.
Inte - att han dödade henne av misstag-
eller K.W blev hux-flux sjuk och dog.
Senast redigerad av moshes 2017-10-08 kl. 21:39.
Citera
2017-10-08, 21:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ett bevis för att LGW haft fel är inte ett bevis för att han gissar dåligt. Vidare så behöver LGW presentera ett antal olika antaganden för ett enskilt fall - så har han fel på 1 av 5 påståenden så kan du inte räkna det som 5 fel.

Grundregeln är att han ligger rätt nära eftersom majoriteten av brotten någorlunda följer statistiken - när det kommer extremfall som avviker drastiskt så hamnar LGW och resten av världen givetvis på tunn is.

Men då är det ju inte GW som står för rätten, utan statistiken. Som vem som helst bekvämt kan luta sig på och formulera spådomar på sitt egna språk.
Tror inte någon är förvånad över GWs utgångsgissning i detta ubåtsfall.
Utan statistiken vore GW nollad, eftersom han i undantagsfallen är kass på fokuset till priset av hans egen förankring i just statistiken.

För min del räcker det därför inte riktigt med ett avmätt ”Hoppsan” från honom när han har fel.
Gubben förtjänar inte helt uppmärksamheten, det är statistiken man bör kika på istället.
Citera
2017-10-08, 21:30
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Det är inte fråga om att han mycket väl kan ha gjort det.

Vem menar du förutom PM har stuckit henne med kniv 4 ggr inuti snippan och 10 ggr i de yttre könsdelarna?

Var nekar jag att Madsen stuckit henne med kniven? Ingenstans. Du missar visst hugget som polisen hittade i bröstet på torson. 15 hugg eller stick allt som allt, enligt dansk polis. Jag har inga som helst teorier om nån medgärningsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Polisen kommer nog att kartlägga Madsens vänner och bekanta om allt som rört hans utsvävande leverne, så även tyskens kontakter med Madsen. Vi kan lugnt överlämna sådant till utredarna.
Vi- alla har också olika sätt att reagera- och att erkänna att det här mordet är äckligt och hemskt - och att man berörs illa av detaljer -är väl rätt normalt.
Det framkom, genom ett vittne i Madsens närhet, att -Madsen och några vänner roat sig med att se filmer där gruppvåldtäkt på ung pojke skett, sedan information från polisen att även våldsfilmer där offren dödas finns i hans dator. Som sagt antar att polisen parallellt med mordutredningen även utreder
Madsens vänner.
Jag har inga problem att säga att PM och de vänner PM har som var med och såg de där filmerna är äckelgubbar (om nu alla är gubbar). Men att gå vidare och kalla tysken äckelgubbe bara för att han också håller på med ubåtar och har haft ett samarbete med PM visar på en oförmåga att tänka logiskt.

Det är just den typen av "guilty by association" som gör livet så besvärligt för oskyldiga människor som bara råkar ha jobbat på fel arbetsplats eller liknande. Tusentals på våra skolor blir mobbade varje dag på grund av det tankesättet.

Att t ex tysken postar i ett tyskt forum är ju inte annorlunda än att vi sitter här och postar i ett svenskt forum. I slutändan är vi alla chockade över PM:s eskapader, men vi kan inte kasta skit på allt och alla runt omkring PM.
Citera
Medlem
Citat:
Det har "alla" våra tidningsreportrar redan gjort. Hade PM någonting tuffare än skatteskuld eller fortkörning på sitt register så skulle du redan ha läst om det. Hur lång tid tog det innan du fick veta att skytten i USA inte var känd av polisen?

Jag diskuterar vårt fall PM och KW. Det andra är OT för vårt fall, tramsebyxa.
Citera
2017-10-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Då kan du se dig motbevisad nu, se tabell med ungefärliga tider för en kropp i vatten att flyta upp till ytan till följd av gasbildning vid olika temperaturer: http://www.pawsoflife.org/Library/Trailing%20Water/body_float_info.pdf Notera temperaturer i ºF.

Jag hittar inte vid snabb sökning väderhistorik för Kögebukten i år men en graf över normala vattentemperaturer http://www.mitrejsevejr.dk/l/danmark/klima-koege-vejr-temperaturer-vandtemperatur.php förmodligen visande ytvattentemp visar att den brukar ligga 17 grader i augusti, 15 grader i september och 12 grader i oktober ett normalår. Säg då att bottentemperaturen är en halv till någon grad lägre.

16 ºC är c:a 61 ºF och enligt tabellen i första länken skulle det då ta 7-10 dygn för en kropp att flyta upp om den inte är nedtyngd eller tillräckligt punkterad.

Just detta kan du inte teoretiskt visa i detta fallet, hur mycket du än försöker. KW flöt upp, efter ett par veckor, och siktades vid en strand. Det betyder sannolikt att den mesta av färden, har skett med strömmarna, under ytan, och kanske någon dag guppandes på ytan in mot land. Case closed?
Citera
2017-10-08, 21:32
Medlem
Är mördarMadsens öde nu förseglat? Något annat än livstid är väl inte troligt vid detta laget?
Citera
2017-10-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om jag förstår rätt så är det väl du som avviker från vårt fall.
Kanske för att slingra dig ur att du babblar om något du inte satt dig in i.
Det specifika här är att alla människor är mer eller mindre olika. Det finns inget enkelt sätt att mäta och spekulativt mäta vem som är bra/dålig före ett brott faktiskt sker. I vissa fall så kommer det fram tydliga förändringar hos personen nära inpå. Andra visar inga ledtrådar.

PM må ha haft problem med sina arbetsrelationer, men det är inte olagligt och det finns miljoner människor i världen som är besvärliga att arbeta med.

Så exakt vad skulle myndigheter kunna titta på för att kunna gjort någonting annorlunda som gjort att PM inte mördat KW? Exakt vad är det du tycker de missat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in