Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=gjrW8lOSilI&t=23s
Ingen nappade på den här videon jag la ut. Kan ni inte kolla bara på första minuten och höra vad han säger om Leonardo da Vincis sexualitet, och svara på om ni tror att det egentligen är honom själv (M) han talar om?
Det M gjorde var alldeles förfärligt, men för den skull ska ju rätt vara rätt. Han blir inte plötsligt en lallande idiot, utan något kunnande i naturvetenskap och teknik. Och man måste även kunna lära sig något av avskyvärda brott och dra slutsatser om hur de kan förhindras i framtiden. Att lära våra döttrar att inte vara naiva är här det viktigaste.
Jag har dock fått mig en läxa, och det gör att jag kommer att ha svårare att lita på människor i framtiden. Frågan är hur man överhuvudtaget ska kunna lära känna en man, om man inte kan lita ens på de (till synes) justa, godmodiga och trevliga? Första gången man blir ensam med honom, kommer kanske kniven fram?

Ja det är ju en risk att vara social med andra människor över huvud taget, du kan ju inte utgå från det värsta scenariot i allt du företar dig hela tiden. Då får du sluta vara social till och med med dina egna döttrar.
Jag tycker du är väl dramatisk och lite för svart/vit i ditt resonemang.
Det räcker att inte vara helt aningslös i alla lägen och försöka läsa knepiga situationer rätt, men helt säker kommer du aldrig kunna vara. Förvånar mig att du hittills i livet trott att man kan se vem som är psykopat och mördare och att du nu efter händelsen med PM plötsligt blir osäker gällande kommande relationer med män.
Nä det är helt enkelt så att det lyckligtvis finns ett förhållandevis litet antal sexualsadister tillika mördare bland jordens befolkning och du kan tryggt vandra vidare i livet trots den minimala risken att träffa på en av dem.
Och btw, sluta prata om KW som naiv nu. Vi vet alla din ställning i frågan.