2017-10-04, 14:51
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nej, det ska de inte. De ska ta reda på om det finns någon bäring på PM:s påstådda olycka med luckan. Han
ska få visa precis hur han stod när han halkade och tappade luckan i huvudet på KW.
Har detta med tornluckan någon egentlig bäring längre? Om KW hade sexualsadistiska sticksår som tillfogats när hon var i livet (eller i direkt anslutning till döden) så var det inte en olycka. Punkt.
Eller menar försvaret att KW dumpades levande överbord direkt till en väntande sadist?
En rekonstruktion av Madsens lögner är fullständigt betydelselös.
Citera
2017-10-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
luck-rekonstruktioner kan jag förstå, men personligen tycker jag att det är amatörmässigt av polisen aTT INTE valla och definitivt inte fruktlöst; det är bara att fixa en fiskebåt med samma maxknop som ubåten- sedan segla ut för att Madsen ska kunna ange rutten - eftersom han påstår sig vilja hjälpa polisen att finna kvarlevorna, eller helt enkelt dra slutsatsen att han ljög om rutten och dess tider, eller att polisen själv kan lägga pusselbitarna. Väldigt märkligt om de inte vallar vill jag påstå. Helt ärligt.
Varför? De har hans rutt. De har hans dyk. De har hundar som redan HAR markerat på platser. Man gör dyk på dessa platser med en vid marginal runt om med tanke på strömmar och vind. Finns ingen som helst anledning att valla lögnhalsar på Öresund.
Citera
2017-10-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju lite märkligt det du skriver. Vill de inte kännas vid att de är så jävliga som de faktiskt är? Eller vad är det frågan om? För i så fall måste de ju vara fullt medvetna om vad de gör och gjort. Och att de faktiskt gör ett VAL när de begår sina handlingar.
Jag tror han är medveten om att det varven ond handling. Men han rättfärdigar den på olika sätt. Likt den beundran han varför nazisten som byggt raketer (eller vad det nu var) han beskrev honom som en "komplex" människa med onda sidor men som samtidigt var genialisk. Och typ viktig för världens utveckling. Det är så han ser sig själv tror jag. Och det här tror jag har gjort art han har kunnat sova gott om nätterna. Och tror att det började med japanskan.
Citera
2017-10-04, 14:58
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
luck-rekonstruktioner kan jag förstå, men personligen tycker jag att det är amatörmässigt av polisen aTT INTE valla och definitivt inte fruktlöst; det är bara att fixa en fiskebåt med samma maxknop som ubåten- sedan segla ut för att Madsen ska kunna ange rutten - eftersom han påstår sig vilja hjälpa polisen att finna kvarlevorna, eller helt enkelt dra slutsatsen att han ljög om rutten och dess tider, eller att polisen själv kan lägga pusselbitarna. Väldigt märkligt om de inte vallar vill jag påstå. Helt ärligt.

Han har väl fortfarande inte erkänt att han styckat kroppen? Därför kan han inte peka ut var han har dumpat likdelarna eftersom det skulle vara att erkänna styckning.

Han har erkänt brott mot griftefriden i o m att han dumpade (en hel) kropp i havet.
Citera
2017-10-04, 15:01
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har detta med tornluckan någon egentlig bäring längre? Om KW hade sexualsadistiska sticksår som tillfogats när hon var i livet (eller i direkt anslutning till döden) så var det inte en olycka. Punkt.
Eller menar försvaret att KW dumpades levande överbord direkt till en väntande sadist?
En rekonstruktion av Madsens lögner är fullständigt betydelselös.

Det tror jag nog, man vill ha det påstådda skeendet klarlagt. Det skulle ju kunna vara så att det är först
när hon dör av att ha fått luckan i huvudet som PM får impulsen att skända liket. Inte för att jag tror ett
ögonblick på den teorin, men iallafall.

Dessutom skulle försvaret kunna anklaga rättsväsendet för ensidig utredning om man inte gör en rejäl
rekonstruktion.
Citera
2017-10-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Genväg" var ordet som jag inte hittade, ja. Tack.

Nej då, jag fattar att han måste vara skyldig. Men jag tycker att det var så himla tråkigt, för allas skull. Och jag HAR svårt att få ihop det med den person vi ser på videorna. Men den rättspsykiatriska undersökningen kanske kan visa vad det var för knäpp han plötsligt fick? För det är helt otroligt, om man kollar på videorna där han är så tålmodig, godmodig och skojfrisk mot sina kvinnliga praktikanter, att tänka att han hela tiden funderar på hur han skulle vilja mörda dom och skära dem mellan benen. Det går liksom inte ihop. Det måste ha varit någon knäpp, psykosgenombrott...
Mest tråkigt för Kim som miste sitt enda liv och hennes familj.
Citera
2017-10-04, 15:05
Bannlyst
Citat:
Varför? De har hans rutt. De har hans dyk. De har hundar som redan HAR markerat på platser. Man gör dyk på dessa platser med en vid marginal runt om med tanke på strömmar och vind. Finns ingen som helst anledning att valla lögnhalsar på Öresund.

Ja..de har Madsens egen utsago av rutten. Men den är inte vallad: vilket innebär att det Madsen sagt kan vara ren rappakalja och lögn. Är man på plats så kan man stämma av ungefärliga uppgifter med sikt, ström, distans, väder, klockslag, tid, mm. Isåfall känner jag; att detta är ett " ess " som Madsen sitter på: eftersom det inte kan konfrontera hans utsago till havs,
Citera
2017-10-04, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Han har väl fortfarande inte erkänt att han styckat kroppen? Därför kan han inte peka ut var han har dumpat likdelarna eftersom det skulle vara att erkänna styckning.

Han har erkänt brott mot griftefriden i o m att han dumpade (en hel) kropp i havet.

Precis; det är därför det är viktigt med en vallning. Däremot har han sagt; att han vill samarbeta med polisen för att hitta Kims kropp. ( vilket han måste säga för att ge sken av att allt var en " olycka ")
Citera
2017-10-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ja..de har Madsens egen utsago av rutten. Men den är inte vallad: vilket innebär att det Madsen sagt kan vara ren rappakalja och lögn. Är man på plats så kan man stämma av ungefärliga uppgifter med sikt, ström, distans, väder, klockslag, tid, mm. Isåfall känner jag; att detta är ett " ess " som Madsen sitter på: eftersom det inte kan konfrontera hans utsago till havs,
Men... har du helt missat att de pejlat ubåtens rutt? Jag kan inte redogöra för HUR men de har full koll på hans rutt och var han dök och hur länge.
Citera
2017-10-04, 15:08
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Nja jag ställer mig tvivlande tillsvidare, om det nu är mord som klippen förställer måste det ju utredas, snuff är bara en urban myt, om det nu gick att ladda ner så hade det varit allmänt känt och polisutredningar satt igång. Eftersom det blir rättegång får vi kanske reda på mer, har danskarna samma system som vi att fup blir offentlig?

Gissar att det rör sig om fejkade våldtäktsvideos och liknande.

På tidigt 90-tal var man tvungen att ladda ner klipp av liknande karaktär via (DC++, Kazaa m.fl).
Vem gör så idag, då det mesta streamas?

Tyckte de nämnde nåt om en extern hdd på nyheterna där dessa filmer fanns lagrade. Kan ju vara så att han använt sig av en programvara för att spara streamade klipp till hårddisken, för att sedan sitta och glo på då han är offline.
Citera
2017-10-04, 15:11
Bannlyst
Citat:
Men... har du helt missat att de pejlat ubåtens rutt? Jag kan inte redogöra för HUR men de har full koll på hans rutt och var han dök och hur länge.

kanske jag missat något isåfall, men vad jag förstod kunde man inte tekniskt få fram rutten. Men har de exakt tillförlitlig 100% rutt - utan Madsens egen utsago är det ju en helt annan femma.
Citera
2017-10-04, 15:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.youtube.com/watch?v=gjrW8lOSilI&t=23s

Ingen nappade på den här videon jag la ut. Kan ni inte kolla bara på första minuten och höra vad han säger om Leonardo da Vincis sexualitet, och svara på om ni tror att det egentligen är honom själv (M) han talar om?

Det M gjorde var alldeles förfärligt, men för den skull ska ju rätt vara rätt. Han blir inte plötsligt en lallande idiot, utan något kunnande i naturvetenskap och teknik. Och man måste även kunna lära sig något av avskyvärda brott och dra slutsatser om hur de kan förhindras i framtiden. Att lära våra döttrar att inte vara naiva är här det viktigaste.

Jag har dock fått mig en läxa, och det gör att jag kommer att ha svårare att lita på människor i framtiden. Frågan är hur man överhuvudtaget ska kunna lära känna en man, om man inte kan lita ens på de (till synes) justa, godmodiga och trevliga? Första gången man blir ensam med honom, kommer kanske kniven fram?

Ja det är ju en risk att vara social med andra människor över huvud taget, du kan ju inte utgå från det värsta scenariot i allt du företar dig hela tiden. Då får du sluta vara social till och med med dina egna döttrar.
Jag tycker du är väl dramatisk och lite för svart/vit i ditt resonemang.
Det räcker att inte vara helt aningslös i alla lägen och försöka läsa knepiga situationer rätt, men helt säker kommer du aldrig kunna vara. Förvånar mig att du hittills i livet trott att man kan se vem som är psykopat och mördare och att du nu efter händelsen med PM plötsligt blir osäker gällande kommande relationer med män.

Nä det är helt enkelt så att det lyckligtvis finns ett förhållandevis litet antal sexualsadister tillika mördare bland jordens befolkning och du kan tryggt vandra vidare i livet trots den minimala risken att träffa på en av dem.
Och btw, sluta prata om KW som naiv nu. Vi vet alla din ställning i frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in