2017-10-04, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om jag får säga vad jag tror om PM:s samtal med polisen. Madsen försöker låta som han träffat henne så ytligt att han knappt vet ett dugg om henne. Därför säger han så lite som möjligt. -Hon hette Kim..... och var... utsänd av.....Wired. Och jag kan ju inte bakgrundskolla alla journalister som ringer ju bla,bla ( Trots att polisen bara frågade om hennes kontaktuppgifter).
Han är otroligt nervös helt plötsligt och klunkar i sig vatten.

Håller med och jag var tidigt inne på just det spåret i denna tråden. Han provar bagatellisera deras möte till något kort, vardagligt och opersonligt där ingenting speciellt inträffade.

Huruvida Kim Wall rakt ut sagt att hon kom från Wired eller inte, är efter vad som framkom igår, exceptionellt ointressant i mina ögon. Vissa kan dock tydligen inte släppa sitt behov av att smutskasta Kim och bibehålla den förhärligade bluffbilden av Peter Madsen som han själv skapat.

Sen var det även bra skrivet det du skrev med hur lätt det numera är att skapa en image i media från ingenting om man verkligen går in för det. Ytterst skrämmande att det är så.
Citera
2017-10-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag trodde du skulle lägga ner det där Merwinna. Inget mer negativt om Kim nu. Inga mer positiva inlägg om svinet Madsen. Det är överspelat. Ingen trodde det var så illa. Han har roat sig på hennes bekostnad. Det är inte naivt att göra sitt jobb. I nåt inlägg ovan fortsätter du tjata om Wired. Sluta!!!
Vi kanske också måste vara övertydliga, det här med Wired är ett rakt av påhitt här i tråden. Det finns just nu inget som säger att KW har ljugit om att hon jobbat för Wired, och det finns verkligen inget som tyder på att det har något med den här händelsen att göra. Ryktet kommer från att PM sa "Jag tror hon hette Kim, att hon var från Wired" - när han kom i land. Kom inte ens ihåg vad hon hette, hemska människa.

Jag vet att du redan vet det här, så det här är bara ett förtydligande för den potentiella läsaren av tråden som undrar "varför alla tjatar om wired" - svaret är helt enkelt att det dras upp gång på gång av någon med en agenda mot KW.
Citera
2017-10-04, 09:01
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gjrW8lOSilI&t=23s

Ingen nappade på den här videon jag la ut. Kan ni inte kolla bara på första minuten och höra vad han säger om Leonardo da Vincis sexualitet, och svara på om ni tror att det egentligen är honom själv (M) han talar om?

Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
Snälla, kan du inte bara sluta nu? Det räcker.

Det var storsint gjort av dig igår i tråden att faktiskt backa lite när nya fakta kom fram, vilket sällan sker på det här forumet. Du skrev bland annat att du "ger dig". Kan du inte låta det stanna vid det då?

Visst är det intressant och viktigt att ta reda på om detta var en planerad eller impulsiv handling, men nu när vi vet vad vi vet så är det bara totalt osmakligt med dina teorier, som mest verkar bygga på att det egentligen är synd om Madsen, att något i KW:s beteende fick honom att göra det, att han inte skulle göra något sådant i vanliga fall.

För din egen och andras skull, ge dig nu då.

Det M gjorde var alldeles förfärligt, men för den skull ska ju rätt vara rätt. Han blir inte plötsligt en lallande idiot, utan något kunnande i naturvetenskap och teknik. Och man måste även kunna lära sig något av avskyvärda brott och dra slutsatser om hur de kan förhindras i framtiden. Att lära våra döttrar att inte vara naiva är här det viktigaste.

Jag har dock fått mig en läxa, och det gör att jag kommer att ha svårare att lita på människor i framtiden. Frågan är hur man överhuvudtaget ska kunna lära känna en man, om man inte kan lita ens på de (till synes) justa, godmodiga och trevliga? Första gången man blir ensam med honom, kommer kanske kniven fram?
Citera
2017-10-04, 09:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, det är bevisat att PM var långt mycket galnare än vad någon kunnat tro, och hade inte det monstret funnits så hade världen varit en bättre plats och Kim varit i livet. Kims erfarenhet är ett motbevis för att hon är någon av de grejerna du säger, men vill du inte se det så vill du inte. Ni andra som är intresserade, kolla in hennes memorial page och läs om hennes andra uppdrag, knappast en "naiv" tjej: https://www.rememberingkimwall.com

Som många av oss sa från början - man är mycket störd om man styckar en person man just umgåtts med. Det tyder på djupgående inre felkopplingar!
Inget en random person mäktar med.

Att PM nu verkar ha snuffmovie samlingar och att KWs kropp utsatts för stick i bålen medan hon levde, bekräftar bara att PM
har mer i bagaget.

Att sk*thögen likt Lisa Holms mördare fortsätter förneka trots DNA-bevis, är bara patetiskt. PM hade delar av inre kroppsvävnad från KW på sin kropp, vilket inte skulle funnits om han inte umgåtts med hennes styckade kvarlevor.

För anhörigas skull borde han berätta sanningen. Att han kommer ha ett pris på sitt huvud i fängelset är rimligt liksom att ingen vill ta i honom med tång i Danmark framöver. Som man bäddar!

Tror faktiskt inte att KW retade upp honom eller att hennes ev lurendrejeri för att få en intervjun hade någon betydelse. Han fullföljde en fantasi och hennes uppenbarelse passade väldigt bra in i den sjuka fantasin. Precis som för Lisa Holm.
Senast redigerad av Solglittret 2017-10-04 kl. 09:08.
Citera
2017-10-04, 09:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta med lögnen om Wired har jag missat. Vad handlar det om? Såvitt jag förstått skulle hon pitcha en artikel om PM till Wired, hon var aldrig ute på officiellt uppdrag för dem. Har hon hävdat något annat?

KW har aldrig ljugit, det är Merwinna som mycket, mycket tröttsamt och envist håller fast vid någons missförstånd av dåligt läst engelska!!

Tidningen VICE har gått ut med att "deras" journalist har dödats i tjänst, jag hittar inte den artikeln nu, men här är en annan.......

http://time.com/4912170/who-was-kim-wall/
Citera
2017-10-04, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu tror jag att du ljuger, för den branschen är jag väl insatt i. Och man arbetar inte så i Sverige. Det inser du väl själv, att man som journalist inte kan vänta sig att en upptagen person ska ge en TVÅ ubåtsturer - och betala dieseln själv och allt? Jag hade faktiskt aldrig hört talas om det arbetssättet förrän jag läste om Kim, och jag tvivlar på att det är vanligt i USA heller. Måste vara något som hon och hennes kompisar har börjat med. (Att man pitchar IDÉER till chefredaktörerna är en annan sak, men man kontaktar inte ens intervjupersonerna förrän det är klart att det ska bli en artikel i tidningen. Om den blir tillräckligt bra vill säga. Men tidningarna har duktiga redaktörer, så även om en artikel är slarvigt skriven, så kan de ofta ta delar av den och skriva om till en lite mindre artikel i tidningen i alla fall.)

Vad betyder pitcha?
(i kultur- och nöjesvärlden) sälja in (en idé eller ett projekt) till möjliga finansiärer || -de
Ur Ordboken
Halva släkten jobbar i tidning/reklam/kultur branschen. Men jag ska kolla med min dotter en gång till imorgon för säkerhets skull.
Sedan är det ett misstag att tro att alla andra fungerar som en själv. NATTI!
PS Du ska kanske googla: Vad betyder freelance
PS: Vi kanske ska börja med en ny Godnattsaga i morgon. Merwinnas erfarenheter av tidningsbranschen.
PS: Jag kan trösta dig med att du behöver inte bekymra dig om den där dyra Dieseln mer. Madsen har inte ens en Ubåt längre. Dessutom vet väl inte du om Madsen krävde betalt för Dieseln av Kim!
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-04 kl. 09:15.
Citera
2017-10-04, 09:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Observera att filmerna inte hittades i datorn, utan i en lös hårddisk. (typ usb-disk).
Det är denna Madsen påstår tillhörde praktikanten. Dock fanns en länk till hårddisken i datorn, och av åklagarens kommentar att döma, var det denna länk som ledde dem till att hitta hårddisken i PM's verkstad. Detta väcker en hel del frågor kring polisens grundlighet (läs slarv) vid husrannsakan.

Varför har PM länkar till praktikantens hårddisk?

PM ljuger så tungan blir blå.
Citera
2017-10-04, 09:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
KW har aldrig ljugit, det är Merwinna som mycket, mycket tröttsamt och envist håller fast vid någons missförstånd av dåligt läst engelska!!

Tidningen VICE har gått ut med att "deras" journalist har dödats i tjänst, jag hittar inte den artikeln nu, men här är en annan.......

http://time.com/4912170/who-was-kim-wall/

Har du tillgång till mailen mellan K och M? En direktkontakt med danska polisen? Innan vi har läst de mailen, så kan ju ingen av oss VETA om hon ljugit eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vad betyder pitcha?
(i kultur- och nöjesvärlden) sälja in (en idé eller ett projekt) till möjliga finansiärer || -de
Ur Ordboken
Halva släkten jobbar i tidning/reklam/kultur branschen. Men jag ska kolla med min dotter en gång till imorgon för säkerhets skull.
Sedan är det ett misstag att tro att alla andra fungerar som en själv. NATTI!
PS Du ska kanske googla: Vad betyder freelance
PS: Vi kanske ska börja med en ny Godnattsaga i morgon. Merwinnas erfarenheter av tidningsbranschen.

Jag kommer att ignorera dina inlägg i fortsättningen, och jag råder dig att göra samma med mina. Det blir lugnast så.
Citera
2017-10-04, 09:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför har PM länkar till praktikantens hårddisk?

PM ljuger så tungan blir blå.

"länk" är ett felaktigt ordval, till att börja med. En länk går till en artikeln på internet.

Det handlar i det här fallet om en hårddisk som stod på verkstaden, och den hade tydligen alla på verkstaden tillgång till. Även praktikanten, som tydligen bodde där till och med och förmodligen var ensam på nätterna och kunde använda datorn till vad han ville när ingen såg. M hade även möjlighet att koppla upp sig mot den hårddisken hemifrån. (Eller så tolkade jag det.)
Citera
2017-10-04, 09:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Som många av oss sa från början - man är mycket störd om man styckar en person man just umgåtts med. Det tyder på djupgående inre felkopplingar!
Inget en random person mäktar med.

Att PM nu verkar ha snuffmovie samlingar och att KWs kropp utsatts för stick i bålen medan hon levde, bekräftar bara att PM
har mer i bagaget.

Att sk*thögen likt Lisa Holms mördare fortsätter förneka trots DNA-bevis, är bara patetiskt. PM hade delar av inre kroppsvävnad från KW på sin kropp, vilket inte skulle funnits om han inte umgåtts med hennes styckade kvarlevor.

För anhörigas skull borde han berätta sanningen. Att han kommer ha ett pris på sitt huvud i fängelset är rimligt liksom att ingen vill ta i honom med tång i Danmark framöver. Som man bäddar!

Tror faktiskt inte att KW retade upp honom eller att hennes ev lurendrejeri för att få en intervjun hade någon betydelse. Han fullföljde en fantasi och hennes uppenbarelse passade väldigt bra in i den sjuka fantasin. Precis som för Lisa Holm.

Fast det finns sådana fall, där folk har utfört transportstyckningar av rent logistiska skäl, utan att vara psykiskt sjuka och utan att det är något sexuellt. Så HELT otänkbar var inte "min" teori att han "bara" försökte dölja en olycka för att han inte ville ta följderna av befälhavar-, redar- och konstruktörsansvaret. Samt skammen över att han och hans älskade N ställt till något sådant. Men nu var det i detta fallet inte så.
Citera
2017-10-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tycker faktiskt att det ÄR ganska naivt att reta upp Idi Amins söner och Kim Jong-Un, och att träffa personer som är intresserade av att suga varandras blod också, i alla fall om man gör det ensam, utan ett helt TV-team runt sig. Eller någon form av bodyguard.

Men kära nån, du sa ju att du skulle sluta. Ge dig nu! Sluta smutskasta Kim Wall och sluta prova framställa Peter Madsen som den han önskade han var istället för den han faktiskt var.

Sen kan du vänligen pröva undvika citera 6-7 olika personer i monsterinlägg där du snabbt svarar lite halvt luddigt, ofta som om du knappt tagit dig tid att faktiskt läsa vad de du citerar faktiskt skriver.

Sen spekulerar du åt alla möjliga håll, ofta med påståenden som blivit motbevisade 84 gånger tidigare i tråden, men hoppas ingen ska orka påpeka det, så du kan få återuppliva lögnen? Men dina ofta långsökta spekulationer har nästan alltid en av två undertoner gemensamt: Smutskasta Kim Wall eller försköna monstret Peter Madsen.

Ta dig hellre tid att verkligen läsa och reflektera över andras inlägg och svara på lite mer träffsäkert sätt på ett inlägg åt gången.

Du säger att du har erfarenheter av journalistik. Är det där du lärt dig att hellre satsa på kvantitet över kvalité när du skriver? Jag får nästan känslan att du får betalt per ord du skriver och citerar i denna tråden så som du håller på.
Citera
2017-10-04, 09:29
Medlem
DaEzzs avatar
Det kan vara intressant att så här i efterhand ta del av vad den som förmodligen stod PM närmast (dvs hans bror) sade om Madsen när det begav sig:

http://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/

Dvs av allt att döma har en fullständig galning av absolut värsta sort gått lös och inte ens hans anhöriga har kunnat ana vilket monster som dolde sig under att han, dvs Madsen, ansågs "speciell" och annorlunda".

Bredspektrumautism är inte normalt, en fixering vid bisarra intressen är inte normalt, avsaknad av impulskontroll är inte normalt, sexuella perversioner är inte normalt, enstörighet och oförmåga att relatera till etablerade sociala mönster är inte normalt och ska ses med misstänksamhet och i vilket fall inte lyftas fram i media i någon sorts "vi gillar olika" - anda.

Någon tangerade det tidigare i tråden, men samhället måste i gemen ha bättre koll på sådana här personer redan från skolåldern samt sluta närmast glorifiera och lyfta upp tickande bomber dvs tydligt defekta personligheter som någon sorts missförstådda, "annorlunda" genier.

Den tekniska utvecklingen har gjort att allehanda psykopater i de dolda kan odla sina perversioner och bygga upp sitt mod upp till en triggerpunkt utan att någon har den minsta aning om vad de egentligen gratifierar sig med framför datorn/mobilen timme ut och timme in i flera år.

Titta på Lisa Holms mördare, den där Anton som högg ihjäl folk med svärd på en skola till exempel. Och det finns fler, och kommer att bli fler sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in