2017-10-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ditt inlägg är felciterat. Jag har inte skrivit allt i det.

OK - ge mig ett exempel på där M gått fel i någon mer avancerad naturvetenskaplig diskussion då. För jag känner inte igen det, men du kan ju ha andra källor.

Jag skriver på ett anonymt forum, varken mer eller mindre. Jag skulle aldrig få för mig att ta kontakt med någon kändis IRL, oavsett vad han blivit känd för. Men jag ska ge dig så mycket cred, att jag kan förstå hur den processen som du beskriver kan ske. Alltså även hur den skulle kunna ske i verkligheten, om man nu kände någon som man tyckte om eller ännu värre älskade som blev påkommen med ett förfärligt brott.

Fast man brukar använda ordet "länk" om en länk till en websida.

Det är väl inte så svårt att fatta? Jag gissar att samtliga på verkstaden kommer in i datorn på ett lösenord, men att de bara kan se begränsade delar av innehållet, och att M som systemadministratör har gömt sina affärskontrakt bakom systemadministratörslösenordet. Så har det varit på alla arbetsplatser jag har varit på, inget skumt med det.

Vad håller du på med? Det låter som om du fortfarande försvarar Madsen? Märkligt, jag trodde faktiskt att du backade igår. Och tar omedelbart tillbaka den credd jag gav dig när du faktiskt insåg vem han var. Varför har du det behovet att hela tiden försöka rätta upp Madsens anseende? Madsens laboratorium är på avveckling redan. Det är en del som skall ordnas upp, men ingen vill förknippas med honom. Hans fru har tagit bort sin facebooksida de senaste dagarna och vill absolut inte förknippas med honom heller. Hur det är med älskarinnan vet jag inte. Det är bara du kvar nu.
Citera
2017-10-04, 12:01
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför har PM länkar till praktikantens hårddisk?

PM ljuger så tungan blir blå.

Affärshemligheter som bara han.... och praktikanter ska ha tillgång till🤔🤔
Citera
2017-10-04, 12:03
Medlem
Citat:

Upprepar mig: danska polisen sa ju att det var "utländska" filmer av "avrättningar" där kvinnor stenas och bränns. Det får mig att tänka på avrättningar av kvinnor i Mellanöstern, t.ex. av IS. Något annat kan det ju knappast vara. Det kan finnas olika orsaker till att sprida sådana filmer: det kan vara så att personen njuter av att se sådant, det kan vara bara ren nyfikenhet också, men det KAN också vara argument emot IS och mot massinvandringen till Norden. Att man visar på vad det är för kultur vi egentligen har släppt in här.

Nej, de sa att det var verkliga mord. Vad det är som får dig att tänka på mellanöstern intresserar varken mig eller andra, men ingen har sagt något om stening eller bränning. Och OM de hade det, så är det ändå vidrigt sjukt att gilla att titta på sånt. Din hjärna verkar inte vara funtad på ett normalt sätt. Du vill hela tiden mildra Madsens dåd. Och jag begriper inte varför. Vare sig du är man eller kvinna borde du ta till dig att sånt här gör man bara inte. Det finns inga förmildrande omständigtheter hur mycket du än skriver och försöker förklara dig här på forumet.
Citera
2017-10-04, 12:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mmm, jag tror att det är mer planerat än vad som först "syns". Brottsplatsen U-båten var säkert redan "utrustad" med vad PM "behövde".

Detta med "Snuff-movies" och en marknad för dem, så undrar jag om det finns en GM till, en som filmade, kanske "hjälpte till" och sedan släpptes av U-båten, kanske i gummibåt nära land någon gång under de 11-12 timmar som u-båten var "borta", samt att det är bevis/spår efter denne som mer skulle förstöras genom sänkningen av båten. Någon kan ju ha varit gömd ombord redan vid avseglingen.

Det var den ju inte, han hade inte ens en hissanordning för att få upp kroppen genom tornet, inget viktbälte, inga plastsäckar, inget rengöringsmedel, ingen plastfolie plus skumgummimadrass som kunde suga upp det mesta blodet vid styckningen, ingen plastoverall att bara kasta överbord efter styckningen, inga handskar...

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon är yngre än honom och har en egen karriär. För någon vecka sen var hon fortfarande med i Facebook. Nu har hon tagit bort sin facebooksida. Hon vill nog inte förknippas med honom mer. Så där försvann en av hans kvinnor

Hon vill väl vara mer anonym, jag kan tänka mig att hon har fått en massa hotfulla kommentarer. Hade hon velat markera att hon inte var ihop med M längre, så hade det väl varit smartare att bara ändra relationsstatus till "singel".

Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Ja OK, det kan ju tyda på det ja. Nog ett mycket bra beslut i så fall.

Men även om hon är yngre rent tidsmässigt kan hon ju fortfarande tänkas vara mer än 15 år äldre mentalt än Peter Madsen. Det kan ju också förklara deras något ovanliga öppna förhållande (åtminstone i Skandinavien), där det är helt OK att ha andra partners.

Det är inte ovanligt i Danmark. Danskarna är mycket liberalare/dekadentare (vilket man vill) än vad vi är.

Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo, tror på öga för öga, tand för tand, enligt Talionprincipen. Hoppas någon känner sig manad att åta sig uppgiften att hämnas stackars Kim Wall, och göra exakt detsamma med karln som han gjorde mot henne. Det är rättvisa!

Om någon förstör en annans öga, då skall man förstöra hans öga; om någon sönderslår en annans lem, då skall man på honom sönderslå hans lem; om någon utslår en annans tänder, då skall man på honom utslå hans tänder.

Och det är så de har i Saudi. Jag undrar om du verkligen skulle vilja leva där? Med din familj? Det vill inte jag, jag vill bo i ett land där vi tänker att kriminella kan rehabiliteras, och att vi kan ta tillvara deras arbetskraft, kunskaper och färdigheter igen efter avtjänat straff. (Såvida de inte är utlänningar - då ska de kastas ut.)
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-04 kl. 12:32.
Citera
2017-10-04, 12:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag fick lite uppfattningen att han övergett (=överbevisad) det här med att han begravde henne hel och nu vill ha det hela till en "olycka" med följande transportstyckning? Nu följde jag bara BTs livesändning igår och där togs inget om huruvida han slängt henne hel eller ej upp.
Hans advokat betonar olycka:
Forsvareren henleder opmærksomeden til en passage i obduktionsrapportens konklusion, hvor det fremgår, at der på Kim Walls torso blev fundet tegn på underhudsblødning. Det tyder på "let til moderat vold, muligvis ved fald".
Hun opfordrer til en rekonstruktion på ubåden for at få undersøgt, hvorvidt det er sandsynligt, at Kim Wall er død af at få den 70 kg tunge luge i hovedet, som Peter Madsen under et tidligere forhør har forklaret.

Slutligen hans egna ord igår:
"Jeg vil bare sige at de ting, der kommer frem her jo altså handler om den sekundære sigtelse i mine øjne. Hvad der er sket med Kim... Jeg har ikke set noget endnu - og jeg tror heller ikke, jeg kommer til det - som beviser, at Kim Wall er død som følge af en overlagt handling. Jeg har set hende dø og en hel del andet.,set hende falde ned..." siger Peter Madsen.

Nu faller ju, tackolov, "olycksteorin" iom: "Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden."

"Tack o lov"? Det hade väl varit mycket bättre för alla, inte minst de anhöriga, om det "bara" varit en olycka?
Citera
2017-10-04, 12:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det är högst sannolikt att detta fynd är mycket viktigt i beviskedjan för styckningen. Ingen styckning, inga vävnadsrester. Om han då inte försöker bortförklara att dessa dnaspår på overallen som sitter så specifikt kommer ifrån det krossade huvudet efter luckolyckan som råkade nudda när när han hissade upp kroppen med repet. Skulle inte förvåna mig.

Satte sig på huvudet, eller hur förklarar han besudlingar på de platser de hittades?

Snubblade och ramlade baklänges över huvudet?
Citera
2017-10-04, 12:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Men snälla sluta bjäbba emot bara för sakens skull. Ja en länk kallas en hyperlänk oftast och går till tex en webbsida. Men en länk kan även vara till en fil eller enhet på din dator då kallar man det genväg. Sen kan det finnas länkar/genvägar till externa hårddiskar och enheter också.

Läs på lite om länkning vetja...
https://m.sweclockers.com/forum/trad/812849-html-lanka-till-fil-pa-annan-harddisk

"Genväg" var ordet som jag inte hittade, ja. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad håller du på med? Det låter som om du fortfarande försvarar Madsen? Märkligt, jag trodde faktiskt att du backade igår. Och tar omedelbart tillbaka den credd jag gav dig när du faktiskt insåg vem han var. Varför har du det behovet att hela tiden försöka rätta upp Madsens anseende? Madsens laboratorium är på avveckling redan. Det är en del som skall ordnas upp, men ingen vill förknippas med honom. Hans fru har tagit bort sin facebooksida de senaste dagarna och vill absolut inte förknippas med honom heller. Hur det är med älskarinnan vet jag inte. Det är bara du kvar nu.

Nej då, jag fattar att han måste vara skyldig. Men jag tycker att det var så himla tråkigt, för allas skull. Och jag HAR svårt att få ihop det med den person vi ser på videorna. Men den rättspsykiatriska undersökningen kanske kan visa vad det var för knäpp han plötsligt fick? För det är helt otroligt, om man kollar på videorna där han är så tålmodig, godmodig och skojfrisk mot sina kvinnliga praktikanter, att tänka att han hela tiden funderar på hur han skulle vilja mörda dom och skära dem mellan benen. Det går liksom inte ihop. Det måste ha varit någon knäpp, psykosgenombrott...
Citera
2017-10-04, 12:47
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
"Genväg" var ordet som jag inte hittade, ja. Tack.

Nej då, jag fattar att han måste vara skyldig. Men jag tycker att det var så himla tråkigt, för allas skull. Och jag HAR svårt att få ihop det med den person vi ser på videorna. Men den rättspsykiatriska undersökningen kanske kan visa vad det var för knäpp han plötsligt fick? För det är helt otroligt, om man kollar på videorna där han är så tålmodig, godmodig och skojfrisk mot sina kvinnliga praktikanter, att tänka att han hela tiden funderar på hur han skulle vilja mörda dom och skära dem mellan benen. Det går liksom inte ihop. Det måste ha varit någon knäpp, psykosgenombrott...

Det finns ju flera exempel på seriemördare som har varit utomordentligt trevliga, artiga och smält in i normala miljöer, t.ex. Ted Bundy, Dennis Rader var de som först poppade upp för mig. Så hur otroligt det än känns, jag känner detsamma i detta fall, så får man ta och inse att ett beteende och/eller utseende säger inte mycket om en persons inre värld. Sociopater och psykopater är ju enormt skickliga på att dupera sin omgivning.
Citera
2017-10-04, 12:55
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag fick lite uppfattningen att han övergett (=överbevisad) det här med att han begravde henne hel och nu vill ha det hela till en "olycka" med följande transportstyckning? Nu följde jag bara BTs livesändning igår och där togs inget om huruvida han slängt henne hel eller ej upp.
Hans advokat betonar olycka:
Forsvareren henleder opmærksomeden til en passage i obduktionsrapportens konklusion, hvor det fremgår, at der på Kim Walls torso blev fundet tegn på underhudsblødning. Det tyder på "let til moderat vold, muligvis ved fald".
Hun opfordrer til en rekonstruktion på ubåden for at få undersøgt, hvorvidt det er sandsynligt, at Kim Wall er død af at få den 70 kg tunge luge i hovedet, som Peter Madsen under et tidligere forhør har forklaret.

Slutligen hans egna ord igår:
"Jeg vil bare sige at de ting, der kommer frem her jo altså handler om den sekundære sigtelse i mine øjne. Hvad der er sket med Kim... Jeg har ikke set noget endnu - og jeg tror heller ikke, jeg kommer til det - som beviser, at Kim Wall er død som følge af en overlagt handling. Jeg har set hende dø og en hel del andet.,set hende falde ned..." siger Peter Madsen.

Nu faller ju, tackolov, "olycksteorin" iom: "Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden."

Jag fick inte uppfattningen, att han erkänner (transport)styckning. Däremot förstod jag att hans försvarare klagar på att det ännu inte skett en rekonstruktion ombord på ubåten, vilket jag håller med om är viktigt att göra så snart som möjligt. Dock tror jag inte att resultatet av en rekonstruktion blir till PM:s fördel.

Att han säger att "jeg har icke set noget endnu ... som beviser at KW är död som följe af en överlagt handling" är ju vansinnigt. De uppgifter som framkom igår om skador i bröst och underliv har ju ingen annan
förklaring. Menar han att eftersom hon ändå låg där, död till följd av en olycka, så kunde han passa på att
sticka/hugga henne mellan benen?

Håller med de som menar att försvarsadvokaten gör ett dåligt jobb. Hon om någon borde förstå att bevisen
för PM:s skuld är överväldigande. Att hon yrkar på att han skall gå fri är ju obegripligt mot bakgrund av, bland annat, de vävnadsrester som hittats på ryggen av hans overall.
Citera
2017-10-04, 12:58
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det finns ju flera exempel på seriemördare som har varit utomordentligt trevliga, artiga och smält in i normala miljöer, t.ex. Ted Bundy, Dennis Rader var de som först poppade upp för mig. Så hur otroligt det än känns, jag känner detsamma i detta fall, så får man ta och inse att ett beteende och/eller utseende säger inte mycket om en persons inre värld. Sociopater och psykopater är ju enormt skickliga på att dupera sin omgivning.
Precis, och det har snärjt in speciellt en person som med näbbar och klor försöker rentvå en bestialisk mördare och lägga skulden och förtalar brottsoffret.
Citera
2017-10-04, 13:01
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du tänker på en videokamera i en vattentät tank?
Jag är inte där ännu att jag tror att det var planerat. I så fall hade han varit bättre förberedd.
Jag tror att det var ett impulsmord (ett mord som han planerat och fantiserat om med något lämpligt offer).
Så därför funderade jag på mobilen om han kunde skicka film från den.

jomen säkert är det något sådant. Efter vad som hittills framkommit så är nog hans potential att förgripa sig på sina medmänniskor lika stor som världsrymden, eller vatten i världshaven.

Strategisk och logisk och för sitt feta ego - om där är pengar att dra in - förvånar det mig inte vad han gör. Den mannen är totalt livsfarlig.
Citera
2017-10-04, 13:01
Medlem
Citat:
Det ÄR ju verkliga mord. En avrättning enligt Sharialagar ÄR mord, vad skulle det annars vara? En rättsskipning? Som sagt: man kan vilja sprida sådant för att få upp folks ögon för vad det är vi importerar till Norden. Det måste inte vara så att man njuter av att titta på det. (Själv klarar jag inte av att se sådant, men IS' videos har höga tittarsiffror i Sverige, så höga att det måste vara svenskar också som tittar.)

Om nu polisen gör en koppling mellan videoklippen från PM:s hårddisk och spår av sexualsadistiskt våld på KW:s kropp så är det förmodligen inga klipp som han sett på i politiskt syfte. Det förstår du väl?

Att det rör sig om IS-klipp är din egen trådsanning. Att PM skulle vara en aktiv invandringskritiker likaså.

Ser inte varför det skulle vara förvånande att hitta snuff-klipp i datorn. Hos andra typer av sexualförbrytare brukar man också hitta klipp som passar med deras sjuka böjelser. Bara att läsa några pedofildomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in