2017-10-04, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej. Polisen sa tydligt att det inte var videor som M personligen deltog i eller hade något med att göra.

Visste han inte detta? Träffade M aldrig K:s pojkvän och vänner? Det är så lite vi har fått veta, och detta är viktiga uppgifter ju, för att vi ska kunna bedöma hur dum M egentligen var!

Hade han det? Blodet och övriga spår av mord och styckning fanns ju kvar i hans ubåt. Även om han inte blivit dömd, så hade det varit starka misstankar hos folk i allmänhet, som hade påverkat hans tillgång till sponsorer, gratisarbetare o.s.v.. Jag kan inte fatta hur en i övrigt så intelligent människa kunde vara så här korkad plötsligt!

VAD exakt säger att han de facto var intelligent?
Citera
2017-10-04, 04:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VAD exakt säger att han de facto var intelligent?

Har du sett videorna från RML och läst hans blogg, där han beskriver de tekniska sammanhangen i detalj? Klart att han är intelligent!
Citera
2017-10-04, 04:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
LOL, du är för rolig, ändå!

Menar du på allvar, att dom klena rörstumparna som var ombord var planerat där att sänka en kropp? En kropp, som senare drev in mot land med strömmarna, eller flöt upp och drev in?

Ja du, ge dig inte på att planera att sänka något i vatten, om du tror att dessa "sänken" ingick i en plan av PM, är mitt tips till dig. Men förlåt, du kanske menade andra sänken, vilka då, isåfall, som inte användes.

Dessutom, att planera för och använda metalldelar som tillverkats i PM's egen verkstad, även om han är lite galen, så galen är han väl ändå inte.....eller?

Nej, hade det varit planerat så hade han ju tagit ett viktbälte till ubåten innan. M var ju sportdykare också, så han visste exakt hur mycket vikt som behövs för att sänka en kropp. Det är uppenbart att detta med de lätta rörstumparna - som dessutom ledde till hans verkstad som sagt - var en desperat improvisation.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ted Bundy babblade rättegången igenom om att han var helt oskyldig etc. Han dömdes mot sitt nekande till ca 20 mord. Ted Bundy sparkade sin advokat och skötte sen sitt försvar själv. Bundy var fullständigt oberörd över vad han stod åtalad för och babblade hela rättegången igenom om att allt var olyckliga omständigheter etc etc i all oändlighet. Detta handlar alltså inte om att en rekonstruktion skulle vara bra eller dålig för försvaret utan om att PM ska få babbla lite mer bara. Återstår att se nu om PM gör som Bundy och sparkar sin advokat och sen sköter sitt försvar själv?

Vad man har sett av advokaten hittills, kan det inte gå sämre utan i alla fall...

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Inte i denna tråden. För då hade jag polisanmält direkt! Det som finns här i tråden är fakemord från Madsens favoritställe som jag i mitt upprörda tillstånd glömt namnet på. PS. Om man snubblar över något som ser ut att vara en äkta snuff movie så är man skyldig att polisanmäla det likväl som mord.

Hur vet du vilket som är Madsens favoritställe då? Källa? Eller fabulerar du fritt? För danska polisen sa nämligen inget om det, och jag tvivlar starkt på att du hittat uppgiften på Madsens blogg...
Citera
2017-10-04, 04:54
Medlem
Citat:
Har du sett videorna från
manhangen i detalj? Klart att han är intelligent!

Det säger mig enbart att han "dammsugit sitt mer utbildade team på ideer och marknadsför dom som sina egna"

Där han inför videon framställer sig själv som Intelligentian Himself. Utan eget bidrag alls.

DU har svårt att acceptera det som nu blir mer och mer uppenbart för alla.

DET förstår jag. Och att du backade respekterades av alla.

Börja inte om igen ..... Tack för respekten.
Citera
2017-10-04, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
LOL, du är för rolig, ändå!

Menar du på allvar, att dom klena rörstumparna som var ombord var planerat där att sänka en kropp? En kropp, som senare drev in mot land med strömmarna, eller flöt upp och drev in?

Ja du, ge dig inte på att planera att sänka något i vatten, om du tror att dessa "sänken" ingick i en plan av PM, är mitt tips till dig. Men förlåt, du kanske menade andra sänken, vilka då, isåfall, som inte användes.

Dessutom, att planera för och använda metalldelar som tillverkats i PM's egen verkstad, även om han är lite galen, så galen är han väl ändå inte.....eller?

Man kan ju undra vad han använde de där rörstumparna till på ubåten?
Sedan var det väl bara en tillfällighet,en gudomlig slump att de där rörbitarna passade perfekt i hällorna på
biltema bältet.
Ingen hade glidit av. Slump eller planering? Så jag håller med Taxen.
Edit: Det har inte framkommit exakt. Rörstumparna kan ha varit fästa med ståltråd som najats fast vid bältet.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-04 kl. 05:07.
Citera
2017-10-04, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Peter Madsen
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Peter Madsen

Tyvärr inte helt ovanligt att kvinnor blir mördade genom att bli huggna med knivar och andra objekt i vaginan. Bara att googla så får man upp en hel del fall. Har själv på kommit en (hemlös) kvinna som blivit huggen i vaginan av någon äcklig djavel som antagligen tyckte att hon var "disposable". Hon överlevde som tur var.

Sjukt kan man definitivt kalla det trots att det inte är något nytt.
Citera
2017-10-04, 05:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Har han spist deler av henne?

Citat:
Står vi ovenfor Kannibal-Madsen ?

Gör det inte värre än det är.

Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
I ljuset vad som nu framkommit ger det där klippet från “Amateurs in space” i varje fall mig kräkkänslor. Hittar inte länken nu men där står Madsen, en fullfjädrad sadistisk torterare, och leker filosof och talar om att “life has an end” och om hur människan skall njuta av varje sekund av livet “to tell stories, to enjoy other people on this beautiful, wonderful planet”.

Ja, jag får inte ihop det. Han talade så fint och verkade så ärlig, och man (eller jag i alla fall) blev alldeles uppfylld av inspiration. Nu vet man inte vem man ska kunna lita på i framtiden...

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Mest förutsägbar blir GW's kommentar om att han förstått från början att det var sexualmotiv bakom dådet.

Ja, HAN måste också pudla idag. Ska bli kul att se hur han gör det!

Citat:
Hva er Tyskerns forklaring nå da?
Kanskje Merwinna kan sjekke hva han skriver?

Bara för din skull så kollade jag in där. De håller mest på med översättningsproblem; ingen av dem förstår danska och de tyska tidningarna översätter fel (precis som de svenska alltså). Känns som jag har tappat intresset för S och hans ubåt E också. S är ju också mycket intelligent (och han är utbildad mariningenjör dessutom), byggde sin första ubåt vid 18, är även pilot, har mycket humor, kan hitta den rätta, tillspetsade roliga formuleringen... har mycket gemensamt med M alltså.

Men vad vet man om honom heller. Han är 52 år, har gift sig sent i livet med en ukrainska, har småbarn nu först. Detta med "ukrainska" får mig automatiskt att tänka "postorderfru"... men nu ska vi inte vara sådana. E kan ju ha dockat med en rysk ubåt t.ex., kvinnor kan arbeta på ubåtar där (eller i alla fall såg man det på kommunisttiden)...
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-04 kl. 05:40.
Citera
2017-10-04, 05:29
Medlem

"Hur vet du vilket som är Madsens favoritställe då? Källa? Eller fabulerar du fritt? För danska polisen sa nämligen inget om det, och jag tvivlar starkt på att du hittat uppgiften på Madsens blogg..."

Läser du aldrig innantill och tar dig en funderare innan du får en impuls att svara?
Hur mycket har vi inte talat om detta i tråden. Performance (Teaterföreställningar) med realistisk tortyr och mord på kvinnor. Varför frågar du inte Sugar-Daddy som var den som introducerade oss till detta. Du som skriver felfri danska utan google translate. Eller så gå tillbaka 75 sidor ungefär.

Du är väldigt svår att förstå sig på. Nyss hade vi ett kort men givande utbyte om Madsen. Jag satt och väntade på svar från dig. Istället skuttade du iväg som Pelle Plutt och fläkte ut dina helsidesannonser med folks konversationer som du inte ens satt dig in i och dina egna ovidkommande antaganden.
Vad tillför detta fallet om jag får fråga?
Citera
2017-10-04, 05:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, men PM menar att Åklagaren i så fall måste bevisa det.
Det var som jag berättade för dig om vad GW Persson sa.
Det är alltid svårt att erkänna skambrott. (Sexuellt motiverat,sexuellt skadat).
Redan tidigt sa Kriminalinspektör Jens Möller att kroppen blivit utsatt för skändning samt grovt personligt
våld. Det här med personligt våld tolkade jag som att han GM är bekant med offret och vill skada offret pga av personliga motiv. Såsom lustmord på eller hämd mot offret.
Fy,vilken hemsk dag!

Jag tolkar "personligt våld" som att det är just den individen man vill åt (däremot måste man väl inte ha känt personen länge eller ha ett motiv som är förståeligt för omvärlden, som hämnd för en verklig oförrätt skulle kunna vara). Till skillnad från t.ex. en terrorattack, där det inte är just de individerna man vill åt, utan man vill bara att det ska vara så många som möjligt som dör eller blir lemlästade.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det säger mig enbart att han "dammsugit sitt mer utbildade team på ideer och marknadsför dom som sina egna"

Där han inför videon framställer sig själv som Intelligentian Himself. Utan eget bidrag alls.

DU har svårt att acceptera det som nu blir mer och mer uppenbart för alla.

DET förstår jag. Och att du backade respekterades av alla.

Börja inte om igen ..... Tack för respekten.

Fast det stämmer inte. Han har hållit på med ubåtar och raketer sedan han var liten pojke. Han är ENORMT kunnig på dessa områden. Det MÄRKS att han vet vad han pratar om, han rabblar inte bara upp någon innantilläxa som en papegoja. Han kan svara initierat på reportrarnas frågor, han var också handledare i verkstaden. Och du får läsa hans blogg, den ligger ju öppen på Ingeniören. Jag "börjar inte om", men rätt ska vara rätt.

Citat:
Man kan ju undra vad han använde de där rörstumparna till på ubåten?
Sedan var det väl bara en tillfällighet,en gudomlig slump att de där rörbitarna passade perfekt i hällorna på
biltema bältet.
Ingen hade glidit av. Slump eller planering? Så jag håller med Taxen.
Edit: Det har inte framkommit exakt. Rörstumparna kan ha varit fästa med ståltråd som najats fast vid bältet.

Det där bältet var en desperat nödlösning. Rörstumparna var alldeles för små och lätta. I ett riktigt viktbälte använder man blyvikter. Och detta VISSTE M, han var ju sportdykare också, och det brukade finnas dykarutrustning ombord på N. Undrar om det - från M:s perspektiv - var så olyckligt att han lånat ut dykarutrustningen eller av någon anledning förvarade den på annan plats just då? För annars hade ju det bältet varit det perfekta sänket, det sitter fast på kroppen och det går att avväga exakt så att en kropp försvinner i havsdjupen för evigt - fast då på djupare vatten förstås.

Citat:

"Hur vet du vilket som är Madsens favoritställe då? Källa? Eller fabulerar du fritt? För danska polisen sa nämligen inget om det, och jag tvivlar starkt på att du hittat uppgiften på Madsens blogg..."

Läser du aldrig innantill och tar dig en funderare innan du får en impuls att svara?
Hur mycket har vi inte talat om detta i tråden. Performance (Teaterföreställningar) med realistisk tortyr och mord på kvinnor. Varför frågar du inte Sugar-Daddy som var den som introducerade oss till detta. Du som skriver felfri danska utan google translate. Eller så gå tillbaka 75 sidor ungefär.

Du är väldigt svår att förstå sig på. Nyss hade vi ett kort men givande utbyte om Madsen. Jag satt och väntade på svar från dig. Istället skuttade du iväg som Pelle Plutt och fläkte ut dina helsidesannonser med folks konversationer som du inte ens satt dig in i och dina egna ovidkommande antaganden.
Vad tillför detta fallet om jag får fråga?

Ni pratade om M:s filmer på datorn, så jag tog för givet att du menade ett ställe på nätet där man kan ladda ner sådana filmer. Men nu förstår jag att du menade S/M-klubben, som heter Manifest.

Man behöver inte översätta något till Sugar-Daddy, och det allra konstigaste var att du försökte översätta till danska för en norrman...

Vad är det du vill ha svar på? Jag försöker läsa tillbaka allt ni skrivit i går kväll och i natt, men jag inser att jag inte har tid till det - det får vara.
Senast redigerad av Merwinna 2017-10-04 kl. 06:18.
Citera
2017-10-04, 06:51
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nja... GW har redan tidigare uttalat sig om fallet. Har för mig då att han trodde att något hade spårat ur och att Madsen i panik gjorde det han gjorde, av det som var känt då.

Men när det gäller det som har framkommit under dagen så har han väl ännu inte uttalat sig? Men det kanske kommer, och GW har väl ändrat sig förr när han fått mer vetskap om vad som egentligen har hänt.
Att PM spårat ur är väl onekligen uppenbart. Dock sade han att det inte var sexuella motiv utan något annat som triggat PM.

Uppenbarligen hade GW tokfel.
Citera
2017-10-04, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hur och var har detta kunna fastställas?

Det var åklagaren som presenterade detta på gårdagens omhäktningsframställan
Citera
2017-10-04, 07:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att PM spårat ur är väl onekligen uppenbart. Dock sade han att det inte var sexuella motiv utan något annat som triggat PM.

Uppenbarligen hade GW tokfel.

Kan väl vara en kombination i och för sig. De sitter tillsammans i salongen och sippar på vin, det slipper ur K att hon ljugit om Wired, M gör ett snabbt överslag i huvudet av hur mycket hon kostat honom i tid och dieselpengar i onödan, blir rasande, brottar ner henne på britsen, hon gör mostånd - och då tar andra lustar över och han kan inte kontrollera sig mer... Han hade ju varit under stor press under lång tid också, han kan ha varit som en krutdurk som bara väntade på en anledning att explodera. Och då kom alla de här undertryckta önskningarna, som han bara fantiserat om och kanske onanerat till tidigare framför datorskärmen, fram...

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Men han var inte för smart för polisen.

Det var ju EFTER dådet. Det är alltid lätt att vara efterklok. M har blivit utredd av polis förr. Undrar förresten om det VAR han som skickade brevbomben till den unge mannen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in