Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Ja, men PM menar att Åklagaren i så fall måste bevisa det.
Det var som jag berättade för dig om vad GW Persson sa.
Det är alltid svårt att erkänna skambrott. (Sexuellt motiverat,sexuellt skadat).
Redan tidigt sa Kriminalinspektör Jens Möller att kroppen blivit utsatt för skändning samt grovt personligt
våld. Det här med personligt våld tolkade jag som att han GM är bekant med offret och vill skada offret pga av personliga motiv. Såsom lustmord på eller hämd mot offret.
Fy,vilken hemsk dag!
Jag tolkar "personligt våld" som att det är just den individen man vill åt (däremot måste man väl inte ha känt personen länge eller ha ett motiv som är förståeligt för omvärlden, som hämnd för en verklig oförrätt skulle kunna vara). Till skillnad från t.ex. en terrorattack, där det inte är just de individerna man vill åt, utan man vill bara att det ska vara så många som möjligt som dör eller blir lemlästade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det säger mig enbart att han "dammsugit sitt mer utbildade team på ideer och marknadsför dom som sina egna"
Där han inför videon framställer sig själv som Intelligentian Himself. Utan eget bidrag alls.
DU har svårt att acceptera det som nu blir mer och mer uppenbart för alla.
DET förstår jag. Och att du backade respekterades av alla.
Börja inte om igen ..... Tack för respekten.
Fast det stämmer inte. Han har hållit på med ubåtar och raketer sedan han var liten pojke. Han är ENORMT kunnig på dessa områden. Det MÄRKS att han vet vad han pratar om, han rabblar inte bara upp någon innantilläxa som en papegoja. Han kan svara initierat på reportrarnas frågor, han var också handledare i verkstaden. Och du får läsa hans blogg, den ligger ju öppen på Ingeniören. Jag "börjar inte om", men rätt ska vara rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Man kan ju undra vad han använde de där rörstumparna till på ubåten?
Sedan var det väl bara en tillfällighet,en gudomlig slump att de där rörbitarna passade perfekt i hällorna på
biltema bältet.
Ingen hade glidit av. Slump eller planering? Så jag håller med Taxen.
Edit: Det har inte framkommit exakt. Rörstumparna kan ha varit fästa med ståltråd som najats fast vid bältet.
Det där bältet var en desperat nödlösning. Rörstumparna var alldeles för små och lätta. I ett riktigt viktbälte använder man blyvikter. Och detta VISSTE M, han var ju sportdykare också, och det brukade finnas dykarutrustning ombord på N. Undrar om det - från M:s perspektiv - var så olyckligt att han lånat ut dykarutrustningen eller av någon anledning förvarade den på annan plats just då? För annars hade ju det bältet varit det perfekta sänket, det sitter fast på kroppen och det går att avväga exakt så att en kropp försvinner i havsdjupen för evigt - fast då på djupare vatten förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Ursprungligen postat av Merwinna
"Hur vet du vilket som är Madsens favoritställe då? Källa? Eller fabulerar du fritt? För danska polisen sa nämligen inget om det, och jag tvivlar starkt på att du hittat uppgiften på Madsens blogg..."
Hur mycket har vi inte talat om detta i tråden. Performance (Teaterföreställningar) med realistisk tortyr och mord på kvinnor. Varför frågar du inte Sugar-Daddy som var den som introducerade oss till detta. Du som skriver felfri danska utan google translate. Eller så gå tillbaka 75 sidor ungefär.
Du är väldigt svår att förstå sig på. Nyss hade vi ett kort men givande utbyte om Madsen. Jag satt och väntade på svar från dig. Istället skuttade du iväg som Pelle Plutt och fläkte ut dina helsidesannonser med folks konversationer som du inte ens satt dig in i och dina egna ovidkommande antaganden.
Vad tillför detta fallet om jag får fråga?
Ni pratade om M:s filmer på datorn, så jag tog för givet att du menade ett ställe på nätet där man kan ladda ner sådana filmer. Men nu förstår jag att du menade S/M-klubben, som heter Manifest.
Man behöver inte översätta något till Sugar-Daddy, och det allra konstigaste var att du försökte översätta till danska för en norrman...
Vad är det du vill ha svar på? Jag försöker läsa tillbaka allt ni skrivit i går kväll och i natt, men jag inser att jag inte har tid till det - det får vara.