2017-10-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns många unga mördare i historien. Han vore inte den första.
Mord ja. Men inte styckmord. Det finns ingen statistik på det utom från 27 års ålder.
Den yngsta jag själv har hört talas om var 24 år (påminde lite om PM).
Vid den här tiden gick PM heltid i skolan,tillbringade 2,5 timmar på tåget tur&retur till Köpenhamn varje dag för att hålla på med raketer. Dessutom tog han hand om sin åldrige far. Jag tänker att han borde åkt dit direkt pga av hafs och slafs och dåligt undanröjda bevis.
Men det är ju möjligt att PM hade skollov just då. Jag ska kolla med vår tråd-dansk.
Japanskan 22 år blev mördad under sitt första dygn i Köpenhamn. Hon kände sig ensam och talade bara japanska.
Med tanke på vad som kommit fram idag så utesluter jag det inte helt längre.
Citera
Medlem
Hade varit intressant att undersöka prevalensen av psykopati och nedsatt empatisk förmåga samt social isolation bland män och kvinnor som går igång på BDSM.

Är ingen moralist men det är faktiskt helt ofattbart att en så perverterad form av sex som BDSM där man förnedrar sin partner både fysiskt och psykiskt är att anse som en helt normal sexuell preferens, i paritet med andra sexuella preferenser.

Kan det vara så att BDSM-porr drar till sig sexualsadister, psykopater och empatistörda i allmänhet? Varför dras t.ex utåt sett normala människor till denna typ av sexualitet? Har de större inslag av psykopatiska och autistiska drag jämfört med de som inte går igång på detta?

Tycker se mig ett mönster i att sexualsadister och mördare som dödar unga kvinnor alltid har nån form av BDSM-material som de går igång på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Då borde historiken om våld/sadism finnas innan han var 15.., tex djurplågeri.
Det kanske det finns fast ingen vet om det. Det lr nog dyka upp barndomskamrater som kan berätta om både det ena och det andra. Danmark är inte så stort.
Citera
2017-10-03, 21:15
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det är såklart inte givet. Men då kommer han då bli en av dessa än mer udda mördarna. Utifrån som GW t.ex sagt att det kräver extremt mycket för att stycka en människa och han gör detta nästan direkt och efteråt ler mot kameran och skakar inte ett dugg.

Så vad som talar för att han mördat förr än denna hänsynslöshet med att vara riktigt kall. Detta med knivhuggen talar också för någon mer extremt sadistiskt natur. Att han bara hållit sig till videofilmer förr känns där inte troligt.

Det som talar emot att han gjort det är då att tidigare måste han varit extremt bra på att dölja varenda litet spår. Även om det är prostituerade utländska kvinnor han mördat tidigare och ingen saknar dessa direkt så måste det ju finnas utredningar. Där då han kunnat göra så att det inte funnits ett ynka bevis på att han har kontakt med dessa. Att gå från att vara så proffsig till detta mord där det mesta gick fel utifrån att dölja det. Den saken talar emot att han gjort det förr. Men där kan det då blivit så att det spårat ut fullständigt så han tyckte sig inte ha något val.
Intressant resonemang där om att det här var ett väldigt oproffsigt mord och det talar mot att han mördat förr. Att det däremot säkert finns försvunna kvinnor som ingen letat tillräckligt efter, är jag övertygad om. Får se om det dyker upp fler utredningar.
Jag känner mig mest illa berörd av att titta på filmerna på PM direkt när han kom iland och inte se spår i hans beteende från vad han gjort det senaste dygnet. Jag trodde alla människor blev något påverkade av att styckmörda, att man skulle ana någon stress eller ovilja att tala med och titta folk i ögonen.
Påse med vävnadsrester muskler, leder, fettvävnad och eventuellt hår i blixtlås/ dragkedja på hans overall( som han bytte) tänker att det är en tvättpåse han lagt overallen i? Eller är min danska för dålig? Trosorna hittades väl också i nått tvättum?
Citera
2017-10-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hade varit intressant att undersöka prevalensen av psykopati och nedsatt empatisk förmåga samt social isolation bland män och kvinnor som går igång på BDSM.

Är ingen moralist men det är faktiskt helt ofattbart att en så perverterad form av sex som BDSM där man förnedrar sin partner både fysiskt och psykiskt är att anse som en helt normal sexuell preferens, i paritet med andra sexuella preferenser.

Kan det vara så att BDSM-porr drar till sig sexualsadister, psykopater och empatistörda i allmänhet? Varför dras t.ex utåt sett normala människor till denna typ av sexualitet? Har de större inslag av psykopatiska och autistiska drag jämfört med de som inte går igång på detta?

Tycker se mig ett mönster i att sexualsadister och mördare som dödar unga kvinnor alltid har nån form av BDSM-material som de går igång på.

Till viss del så kan både smärta och underkastelse och dominans ge upphov till upphetsning hos många. Men det finns grader i helvetet. Skillnad på att t ex smiska sin partner lite på rumpan och att skära i varandra osv. Givetvis är det sjuka människor som tänder på extrem BDSM, snuff-filmer, liksom, det är ju bara totalt galet att tända på sådant.
Citera
2017-10-03, 21:21
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Mest förutsägbar blir GW's kommentar om att han förstått från början att det var sexualmotiv bakom dådet.

Nja... GW har redan tidigare uttalat sig om fallet. Har för mig då att han trodde att något hade spårat ur och att Madsen i panik gjorde det han gjorde, av det som var känt då.

Men när det gäller det som har framkommit under dagen så har han väl ännu inte uttalat sig? Men det kanske kommer, och GW har väl ändrat sig förr när han fått mer vetskap om vad som egentligen har hänt.
Citera
2017-10-03, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Självklart var detta inte det första mordet PM utfört. Kanske också är anledningen till att han tog så pass stora risker - han har klarat sig flera ggr förr och blir då djärvare och djärvare.
Rörande hans intresse för snuffmovies så han han då antagligen varit medlem i en eller flera "hemliga" grupper - där dessa filmer delas medlemmar emellan.
Inte otroligt att det cirkulerar en sådan film med mordet på KW.
Vad jag förstått är det mycket stora pengar inblandade i dessa filmer.
Det görs tydligen också beställningar på hur offret skall se ut - vad man skall göra med det etc.
Kanske PW finansierat sina intresse med detta (förutom att han själv är sexualsadist förståss).

En sådan oerhörd grymhet och så sjuka människor som sysslar med detta - svårt att förstå för en vanlig empatisk person.
PM personlighetsstörning är ju garanterat Grandios - säkert kopplad med flera ytterligare deldiagnoser.
Ja man önskar ju honom ett riktigt svårt straff - kanske inlåst på Psyk och glömd för yttervärlden vore ett bra sådant.
Hoppas KWs nära håller sig ifrån Flashback men tyvärr följer de väl mediarapportering.
Ett så fruktansvärt öde - att leva vidare med vetskapen om vad som hänt deras kära dotter, flickvän och vän.

Ett bra och trovärdigt resonemang tycker jag. Någonstans får PM pengar till sina vansinnesprojekt, han är besatt, och besatta kan många gånger göra i princip vad som helst för att stilla sin besatthet.

EDIT;Frågan är bara, vart tog filmen i så fall vägen, hur har den distribuerats eller förvarats?
Citera
2017-10-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nja... GW har redan tidigare uttalat sig om fallet. Har för mig då att han trodde att något hade spårat ur och att Madsen i panik gjorde det han gjorde, av det som var känt då.

Men när det gäller det som har framkommit under dagen så har han väl ännu inte uttalat sig? Men det kanske kommer, och GW har väl ändrat sig förr när han fått mer vetskap om vad som egentligen har hänt.

GW trodde tidigare att de grälat om något och att Madsen därför slog ihjäl henne. GW hade totalt fel i det här fallet.
Citera
2017-10-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nej, ingen källa på överrepresentation i fängelser, det är bara en logisk slutsats.

Fast det stämmer mig veterligen inte. De som är överrepresenterade i fängelser är antisociala (alltså psykopater) och folk med ADHD.

Det typiska 'autistmordet' (om det nu finns någon sådant) är snarare att slå ihjäl sin bror med en hammare för något som hände för 14 år sedan.
Citera
2017-10-03, 21:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
GW trodde tidigare att de grälat om något och att Madsen därför slog ihjäl henne. GW hade totalt fel i det här fallet.

Man måste se GW:s dåvarande tro i den kontext som gällde när han uttalade sig. Han visste inte det vi vet idag, och jag tycker att GW:s uttalande då rimmar med vad som sannolikt borde ha varit fallet.
Citera
2017-10-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan ju vara så. Eller? Och så passade han på att få utlopp för sina fantasier?
Citera
2017-10-03, 21:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
100% säkert sexmord. Slemmig typ.
Citerar mig själv från 12/8. Man får väl säga att man nog inte var helt fel ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in