2017-10-03, 17:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Någon form av "Dr Jekyl, Mr Hyde" låter väl troligt. Kanske har tagit "baby steps" fram till nu (med S & M), och detta var "examen", fantasin skulle bli till verklighet. Fanns ju stygga saker på pc`n..

Han kanske fick för sig att KW skulle kunna tänka sig att vara med på något sådant om han googlat och sett att hon skrivit artikel om BDSM och att det inletts med något väldigt påstridigt närmande? Blåmärken skulle ju kunna tyda på det. Och det skulle ju vara tecken på att han var medveten om vad han gör (om han kan sålla bort sådant närmande mellan flickvänner som han antar inte skulle vara intresserade)?
Citera
2017-10-03, 17:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad tusan är detta? Från BT:s liverapportering:

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

"Karina Svensgaard"

Ja, han bytte ju overall efter styckningen, så det där är väl från den han hade när han styckade Kim. I dansk rapportering stod det att det var tyg från en likadan overall som M hade på sig när han häktades.
Citera
2017-10-03, 17:04
Medlem
Citat:

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

"Karina Svensgaard"

Har han spist deler av henne?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
När man lite ser tillbaka på Peter`s liv så blir det som så, att han sätter inte gränser för sig.

-Bygger Ubåt
-Skall ut i rymden med egen raket
-Och nu, detta med Kim..
Jäkligt bra reflektion!
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

"Karina Svensgaard"

Jag översatte från Danska:

"Åklagaren rapporterar att en väska med möjliga vävnadsrester också har hittats. Faktum är att muskel-, ben- och fettvävnad, liksom eventuellt hår och fiber, har hittats. Klädseln härrör från en overall som Peter Madsen har haft i samband med anhållandet. av blod på ryggen och baksidan. "

"Karina Svensgaard"

För mig ser det ut som han plockat isär KW i olika delar. Det finns tidigare mord där personer varit autistiska och tyckt det varit intressant att plocka isär en människa. Som att ben läggs för sig, revben blockas bort och olika organ läggs systematiskt ut på golvet.

Jag tror kort och gott mannen är galen och fått för sig att plocka sönder en människa i delar för han varit intresserad hur en människa sett ut invändigt och även isärplockad.
Senast redigerad av Hegamon 2017-10-03 kl. 17:20.
Citera
2017-10-03, 17:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svensk polishund är ute och sniffar fortfarande. Delarna är inte hittade. Än.

Var står det? Det måste väl vara för sent nu.
Citera
2017-10-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Samma här... Det här gör ju också att jag kommer att vara ännu mer på min vakt mot alla människor som överhuvudtaget befinner sig i S/M-miljöer, på sexklubbar, swingersklubbar o.s.v.. Måste prata med min dotter om det också...

Man måste väl ändå kunna hålla olika tankar i huvudet samtidigt. Icke-konservativa sexuella värderingar och psykopati är knappast länkade.

Fruktansvärda avslöjanden i eftermiddag..
Citera
2017-10-03, 17:07
Medlem
dontblamecains avatar
I ljuset vad som nu framkommit ger det där klippet från “Amateurs in space” i varje fall mig kräkkänslor. Hittar inte länken nu men där står Madsen, en fullfjädrad sadistisk torterare, och leker filosof och talar om att “life has an end” och om hur människan skall njuta av varje sekund av livet “to tell stories, to enjoy other people on this beautiful, wonderful planet”.

Hoppas utredningen går vidare nu. Var har dåren fått tag på sadist-filmerna? Vilka fler är inblandade i denna makabra soppa?
Citera
2017-10-03, 17:08
Medlem
Han har säkert filmat själva mordet och styckningen, kan säkert finnas tidigare mord som han begått på hårddisken som hittats också.
Citera
2017-10-03, 17:08
Medlem
Jag har inte läst allt, men är det någon som tänkt på PM's fru? Givetvis inte det första man tänker på, men hon har ju hittills besökt honom i häktet, vad jag förstår.

Kommer hon att fortsätta med det? Har hon inte tidigare sett/insett att PM uppenbarligen haft en del bestianska tankar?

I detta skede, blir det alltmer klart för mig att PM pekar i AST som grunddiagnos. Han har lätt att visa kärlek och en överdriven tilltro till djur, de ifrågasätter inte och kräver mycket tillbaka, de kan man behandla lite hur som helst, och ändå är de trogna ( OBS, jag avskyr att många behandlar djur illa, men beskriver hur en person inom AST tyr sig till djur, eftersom det är så "jobbigt" att umgås med människor, och man blir missförstådd hela tiden!).

Personer inom AST kan klara sig mycket bra i samhället, men har svårigheter i interaktionen. Det kan lätt bli så att man tyr sig till udda mer tillåtande miljöer, fritt sex och djur. PM's behov av bekräftelse, verkar ha lett in honom på allt mer extrema delar, och hans hållning/inställning till kvinnor verkar ha blivit allt sämre.

Därför min första fråga/fundering, hur reagerar hans fru?
Citera
2017-10-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var står det? Det måste väl vara för sent nu.
Nejdå, det kan nog finnas delar kvar.

Citat:
– Det vanliga är att det är någon som gått genom isen, men om det finns kött på benet – alltså något som ruttnar – så kommer hunden att känna vittringen, säger Lars-Göran Eriksson och minns ett tidigare fall. Då var han och en kollega ute för att söka efter en kropp efter en person som misstänktes ha drunknat på vintern.
– Då hittade vi en fot efter en annan person än den vi sökte efter på 3-4 meters djup. Det var udda, den hade legat i vattnet i ungefär ett halvår.
http://www.aftonbladet.se/svenskahjaltar/a/p3Joo/hunden-ace-deltar-i-sokandet-efter-kim-wall
Citera
2017-10-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
I ljuset vad som nu framkommit ger det där klippet från “Amateurs in space” i varje fall mig kräkkänslor. Hittar inte länken nu men där står Madsen, en fullfjädrad sadistisk torterare, och leker filosof och talar om att “life has an end” och om hur människan skall njuta av varje sekund av livet “to tell stories, to enjoy other people on this beautiful, wonderful planet”.

Hoppas utredningen går vidare nu. Var har dåren fått tag på sadist-filmerna? Vilka fler är inblandade i denna makabra soppa?

Typ https://www.heavy-r.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in