2017-10-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu får väl ändå ge dig! Har du helt snöat in på denna diagnos? Du har många och långa utläggningar om detta.
Jag har jobbat med personer med Aspergers i många många år. Jag tror tyvärr inte att du har det.

Med Peters narcissistiska behov av uppmärksamhet och att stå centrum och gladeligen ägna sig åt att hålla karismariska föreläsningar stämmer I N T E med hur icke-neurotypiska beter sig.

Jag jobbar dagligen i den miljö, så tagga ner lite. Jag ställer inga diagnoser, men säger att det finns tydliga pekare.

Om du läst på lite från hans föreläsningarna, fanns det ingen diskussion med öppna frågor, PM bara mässade, han tålde/klarade inte diskussioner, särskilt inte kritiska frågor, vilket är ganska typiskt.

Läs istället länken, och kom igen sedan.

Mitt mål var att försöka lägga fram en förklaringsmodell till hur det kan bli så tokigt.

Men vi ska inte tjafsa om det, RPU'n kommer såsmåningom.
Citera
2017-10-03, 20:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Mest förutsägbar blir GW's kommentar om att han förstått från början att det var sexualmotiv bakom dådet.
Citera
2017-10-03, 20:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har just läst tidningarna. Här sitter jag nu och skakar. Nog för att jag trodde att de skulle hitta något som kunde vara ett motiv i datorn. Fakemord och annat skit. Men snuffmord?! Först får man veta att KW dött genom olyckshändelse ombord och att PM gett henne en sjöbegravning. Chock!
Ett par timmar senare innan chocken lagt sig så flyter en kvinnotorso iland. Chock igen! Som GW skulle uttryckt det-Det känns som Guds pekfinger. Som att det var Kim själv som ville säga,- Madsen ljuger! Det där var den första spiken i kistan för mig vad det gäller Madsen. Efter det gick jag om allt från början och fann en massa spikar. Den absolut sista spiken i kistan för mig var häktningsförhandlingen i Köpenhamn. Dumt nog trodde jag att Madsen skulle berätta sanningen om olyckan. Något trovärdigt vållande till annans död som skulle förklara hans handlande. Men Nej.
Bara lögner och hur synd det var om honom själv i långa banor. Som om han trodde att hans eget lidande kunde ursäkta detta avskyvärt vidriga brott. Så om det var sista spiken. Vad kallar man det här för?
Jag lider mest med KW:s anhöriga (offret själv lider inte längre och jag vågar inte tänka tanken ut om hon led innan döden. Det gör allt för ont). Det finns andra offer också. Jag känner inte Madsens fru men jag tror att detta måste vara som en helt obegriplig mardröm för henne. Att mannen som hon älskar och respekterar har sådant material i datorn. En mörk avgrund som slukar allt förnuft.
Och dessutom anklagad för detta förfärliga brott. Om hon hamnar i psykos så är det fullt förståeligt.Och PM:s halvbröder måste ju också vara helt förstörda. Jag saknar ord. Helst vill jag bara skriva en massa svordomar om Madsen. FY för den lede!

Håller med, ett brott av den här typen drabbar även GMs nära och kära i någon mån. Han har ju beskrivits som en Peter Pan typ, och i vissa avseenden verkat uppträda som sådan.
Citera
2017-10-03, 20:03
Medlem
Nå er jeg ennå mer overbevist om at Madsen har drept før.
Citera
2017-10-03, 20:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag känner inte Madsens fru men jag tror att detta måste vara som en helt obegriplig mardröm för henne. Att mannen som hon älskar och respekterar har sådant material i datorn. En mörk avgrund som slukar allt man tänkt.
Och dessutom anklagad för detta förfärliga brott.

Mmm..., man blir ju att undra lite över hur dominerande Peter har varit hemma, i äktenskapet. Få se om något kommer att komma fram så småningom...

(när lite mera tid och distans har kommit mellan paret, och Peter inte kan nå frugan..)

Eller kommer frugan att stå vid Peter i nöd och lust..?
Citera
2017-10-03, 20:08
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Nå er jeg ennå mer overbevist om at Madsen har drept før.

Ja jag håller med. Detta kan inte vara första gången.
Citera
2017-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med dig. Tappade hakan under förhandlingen. Vidrigt alltihop. Vilken sjuk hjärna han besitter.

Jag hoppas på att han döms till rättspsyk. Så att han inte släpps ut på gatorna förrän han är en svag åldring. Om ens då. Jag är så ledsen för Kim! Tror jag gått flera mil på stranden sammanlagt för att ruska tångruskor i hopp om att hitta hennes kläder. Fan,fan,fan.......Förlåt att jag svär. Men jag finner inte de rätta orden!
Citera
2017-10-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."

Här pratar man om en 'påse' i tyg med vävnadsrester som härstammar från overallen PM hade på sig när han häktades. Hur förklarar han det vill man gärna veta.

Blodet på länden och ryggen går säkert att bortförklara med att det kom till när han bar henne upp. Men vävnadsrester på sig om han inte styckade henne - vad sjutton försiggår i hans hjärna när han envist påstår att han senast såg henne i ett stycke?!

Jag tycker också att detta är väldigt intressant. Vävnad från muskler, skelett och möjligen hår och fiber. Kanske var det hans praktikant som haft på sig overallen....
Citera
2017-10-03, 20:14
Medlem
Citat:
Jag hoppas på att han döms till rättspsyk. Så att han inte släpps ut på gatorna förrän han är en svag åldring. Om ens då. Jag är så ledsen för Kim! Tror jag gått flera mil på stranden sammanlagt för att ruska tångruskor i hopp om att hitta hennes kläder. Fan,fan,fan.......Förlåt att jag svär. Men jag finner inte de rätta orden!
Inte rättspsyk. Då kan han vara ute om fem år ju! Lås in honom. Och låt resten av internerna kalasa på honom.
Har också gått några strandpromenader längs brofästet och i Höllviken-Skanör/Falsterbo. Men inte rört varken vid tång el vatten. Dock spanat ut över vattnet .
Citera
2017-10-03, 20:18
Medlem
Hva er Tyskerns forklaring nå da?
Kanskje Merwinna kan sjekke hva han skriver?
Citera
2017-10-03, 20:18
Medlem
trngws avatar
Ja, den här "påsen" som också refereras till som "tygstycke" som ska ha haft nämnt innehåll.

Den väcker många frågor. Är det en "påse" av något slag, eller är det ett tygstycke?
Är det något som hör till PM's overall, alltså ett löst tillbehör, eller är det en del som tagits bort (ryckts/slitits) från overallen?

Var hittades påsen/tygstycket?

Det som är viktigt för åklagaren är att kunna bevisa att kroppen styckades ombord, eller i vart fall att PM varit i kontakt med kroppen vid/efter styckningen. Detta för att kunna bevisa att PM ljuger när han säger att han begravt kroppen hel.

Här kan denna tygpåse komma att visa sig vara ett nyckelbevis.
Citera
2017-10-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, den här "påsen" som också refereras till som "tygstycke" som ska ha haft nämnt innehåll.

Den väcker många frågor. Är det en "påse" av något slag, eller är det ett tygstycke?
Är det något som hör till PM's overall, alltså ett löst tillbehör, eller är det en del som tagits bort (ryckts/slitits) från overallen?

Var hittades påsen/tygstycket?

Det som är viktigt för åklagaren är att kunna bevisa att kroppen styckades ombord, eller i vart fall att PM varit i kontakt med kroppen vid/efter styckningen. Detta för att kunna bevisa att PM ljuger när han säger att han begravt kroppen hel.

Här kan denna tygpåse komma att visa sig vara ett nyckelbevis.

Det er kanskje hette fra kjeledressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in