Citat:
Föreläsningarna var ju det enda sättet för M och v. B. att tjäna pengar till sitt levebröd. M har berättat att det arbete de gör på verkstaden har de ingen lön för - de tar inte ut några pengar för sina privata behov - men så föreläser de ungefär en timme i veckan och då tjänar de i stället mycket på den enda timmen. v. Bengtsons föreläsningar har dock inte blivit så populära att någon har brytt sig om att filma och lägga ut på nätet.
Var läser du den? Allt innehåll är ju bortplockat sedan flera veckor? Finns den cashad? Jo jag noterade felen i den skrivna engelskan, det var lite slarvigt - ger ett sämre intryck. Men M pratar å andra sidan helt flytande amerikansk engelska med bara en antydan av dansk brytning. Har han bott i USA? Jag gillar dock uppmaningen där de söker praktikanter: "Kom och lek med oss!"
Var läser du den? Allt innehåll är ju bortplockat sedan flera veckor? Finns den cashad? Jo jag noterade felen i den skrivna engelskan, det var lite slarvigt - ger ett sämre intryck. Men M pratar å andra sidan helt flytande amerikansk engelska med bara en antydan av dansk brytning. Har han bott i USA? Jag gillar dock uppmaningen där de söker praktikanter: "Kom och lek med oss!"
Copenhagen Suborbitals har en lång rad privata investerare och sponsorer https://copenhagensuborbitals.com/sponsor-page/.
Sen om man ser på Amateurs in Space nämns det inte en enda gång att deras intäkter i någon omfattande grad skulle komma från Peter Madsens föreläsningar. Det är ju närliggande att tro att Peter Madsen hade varit ivrig att påpeka detta under de konflikter han hade. Han verkar ju extremt ivrig efter att framhäva att han själv var mer dedikerad för projektet än von Bengtsson och kritiserade till och med von Bengtsson för att ha en familj och att välja att spendera tid med de i helgerna som en normal person. Du borde sett den dokumentären. Hans hat mot von Bengtsson är helt enormt. Sen har jag inte formella tittarsiffror på seminarierna, men det tycks du ha, så dela gärna!
Detta med att föreläsningarna skulle vara så frekventa och välbetalda låter som ett klassiskt Peter Madsen-påhitt. Vi behöver nog lite bättre källor på det. Så många föreläsningar kan jag inte ens hitta av honom på nätet och de flesta är i ganska små lokaler dessutom (inte att jag letat i massor, jag är inte besatt av Peter Madsen).
Sen när man hör på hans föreläsningar vill jag snarare kalla de för motivationsseminarer, ofta rätt flummiga. Han lär inte ut någon kunskap och predikar snarare bara massa "Våga tro på dina drömmar". Detta är det inget fel på, men det är ganska få företag som är intresserade av den typen av seminarier. Kanske vissa entreprenörföreningar eller liknande är intresserade, men marknaden för den typen föreläsningar är rätt nichad.
Hade jag varit på en av hans föreläsningar hade jag lyft handen för att ställa frågor säkert 10 gånger under föreläsningen då jag ville att han skulle förklara djupare vad han menade med exakt det och det, men verkar som Peter Madsen inte tål den typen av interaktion. Han föredrar en flummig monolog som låter imponerande och motiverande om man egentligen inte reflekterar över vad han säger.
Däremot håller jag med dig i att han nog kan ha varit duktig på att motivera barn i grundskolan att våga följa sina drömmar, där han kan stå och prata helt oemotsagd och skapa tro i blicken på yngre barn.
Men hans seminarier tål inte en intellektuell publik med interaktion och frågor undervägs och/eller efteråt, eftersom han helt enkelt inte har den expertis som han själv gärna gillar att låtsas ha och Peter Madsens personlighet tycks vara av typen att han är livrädd att hamna i en situation där han måste säga något i stil med "Jag är lite osäker på hur just det fungerar, så det vågar jag inte uttala mig om", "Jaså, det visste jag inte, vad intressant"., utan han har lagt på sig ovanan att alltid bluffa igenom med någon flummig lögn för att bibehålla bilden som den fantastiske Madsen. Men på en föreläsning med många skarpa och utbildade åhörare hade inte det fungerat.
mot mig Merwinna.
Natti
" utan det handlar ju om max 5*3km vatten att rota igenom (5km strandspring, 3 km potentiell simning) efter ubåten.