2017-10-02, 23:26
Medlem
Är det imorron det är omhäktning.? Blir det nya förhör då eller .? Tror ni det kommer någon ny information imorron .?
Citera
2017-10-02, 23:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
http://www.expressen.se/kvallsposten/mysteriet-med-ubaten-som-skakade-sverige/

Ja du lilla vän, är du måhända analfabet? Annars kanske du skulle ta och läsa artikeln ...

Men vi tar väl helt enkelt detta som en bekräftelse på att vi har rätt och du har fel.
Citera
2017-10-02, 23:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det fungerar även om du har helmask. Du skulle hamna i ett katastrofalt dåligt läge om din reträttväg helt plötsligt skulle begränsas om du inte skulle kunna ta av tuben.

Vad gäller kommunikation har jag ingen erfarenhet utav så det kan jag inte uttala mig om.

Ja visst, det funkar alldeles utmärkt med helmask också, jag menar inget annat. Det vara bara en reflektion kring kommentaren om "andningsmunstycket", vilket man ju inte har om man kör helmask
Citera
2017-10-02, 23:46
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja du lilla vän, är du måhända analfabet? Annars kanske du skulle ta och läsa artikeln ...

Men vi tar väl helt enkelt detta som en bekräftelse på att vi har rätt och du har fel.

?? Det är en sammanfattning av att dykarna fick avbryta eftersom man inte kunde komma in med tuberna, jag är ingen dykexpert men... hänger inte med vad du menar?
Citera
2017-10-02, 23:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
?? Det är en sammanfattning av att dykarna fick avbryta eftersom man inte kunde komma in med tuberna, jag är ingen dykexpert men... hänger inte med vad du menar?

Du kanske ska visa var det där med tuberna anges...
Citera
2017-10-02, 23:57
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Jag har läst artikeln och kunde inte finna något som berörde tuberna. Dessutom är jag helt klar över att det inte hade varit några problem att ta sig in i någon trång passage eftersom att man tar av tuben från ryggen, håller den framför sig och låter den tjänstgöra som ett roder.

Det enda jag hittade om själva dyket i artikeln var:

"Medan Nautilus låg på havsbottnen hade dykare försökt att undersöka fartyget, i förhoppning om att båten skulle innehålla några ledtrådar som kunde hjälpa polisen att hitta Kim Wall. Dykförsöket gick inte att fullfölja. På natten mot söndagen hade Kim Wall fortfarande inte återfunnits och den förlista ubåten hissades upp ur vattnet och bogserades till Nordhavnen i Köpenhamn."
Citera
2017-10-03, 00:00
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kanske ska visa var det där med tuberna anges...

Gillar inte din attityd men för att ge en tid så är det den 11:e augusti 13:30 lycka till
Citera
2017-10-03, 00:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Gillar inte din attityd men för att ge en tid så är det den 11:e augusti 13:30 lycka till

Tja, jag kan inte annat än att dra samma slutsats som förra gången. Det du påstår finns inte. En ren bluff.
Citera
2017-10-03, 00:19
Medlem
När det är informationsbrist, som här, under flera veckor och det mesta diskuterats är min erfarenhet att tonen hårdnar i tråden.

Jag har inte så stor förhoppning att så mycket nytt avslöjas i morgon, skall väl vara då när den talträngde Madsen får lov att yttra sig.

Jag skulle gärna höra rättspsyks utlåtande om Madsen. Grundtips är att han lider av personlighetsstörning men frisk nog för fängelse.

Åklagaren menar att det är snabbt avklarat, ca 15 minuter. Rutinärende.

Vi får se.
Citera
2017-10-03, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När det är informationsbrist, som här, under flera veckor och det mesta diskuterats är min erfarenhet att tonen hårdnar i tråden.

Jag har inte så stor förhoppning att så mycket nytt avslöjas i morgon, skall väl vara då när den talträngde Madsen får lov att yttra sig.

Jag skulle gärna höra rättspsyks utlåtande om Madsen. Grundtips är att han lider av personlighetsstörning men frisk nog för fängelse.

Åklagaren menar att det är snabbt avklarat, ca 15 minuter. Rutinärende.

Vi får se.

Påtalemyndighetene må begrunne hvorfor PM fortsatt skal holdes i fengsel.

Enten så må det være gjentagelsesfare eller at siktede kan ødelegge bevis.
Citera
2017-10-03, 00:25
Medlem
trngws avatar
Här är en, av flera, artiklar där det framgår att dykarna inte kunnat ta sig in i ubåten för att den måste stabiliseras först, men istället bärgades den. Och det var nog ett klokt beslut tror jag. Troligen hade de redan innan bärgningen övertygat sig själva om att KW inte fanns i ubåten. Även om de inte sa något innan de fått upp den och kunnat genomsöka den riktigt ordentligt.

Men men, här är i alla fall en artikel som bekräftar att stabiliteten var orsaken. Jag hittade flera artiklar som bekräftade samma sak.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ubaadsejer-sigtet-drab-paa-svensk-kvinde
Citera
2017-10-03, 00:33
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Ska vi nu vara överens om att det inte berodde på tuberna som att dykförsöket inte gick att fullfölja utan att det berodde förmodligen på att farkosten inte var stabil nog och riskerade att välta så att en evakuering skulle menligt försvåras eller t.o.m. att omöjliggöras?

Annars får jag be dig att specificera uppgifterna om tubproblemen. Hur som helst så skulle dessa uppgifter vara fel då det inte är några problem att ta loss tuben från ryggen under dyk.

Nu börjar det bli mycket tubsnack så det är kanske läge att lägga ner och övergå till att konstatera hur stor, vacker, intelligent och smart ingenjör och uppfinnare som PM aldrig var och aldrig kommer att bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in