2017-09-06, 00:32
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Helt otroliga inlägg du kommer med !!!

Vaddå? Det är väl jämförbart?! Förutsatt att bilföraren får in personen genom framifrån och inte kan få ut denne😂😂😂
Citera
2017-09-06, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Funderat lite på PM's påstående om luckan. Det ska mycket till som ska sammanfalla för att det ska ske som han hävdar och ge de skadorna han hävdade.

1) Luckan måste "slå igen"när någonstans mellan det läge där man har toppen av sitt huvud några cm från ytter/överkanten på röret upp till ett läge där man har axlarna ungefär i jämnhöjd med ytter/överkanten. Om man inte kommit så långt upp får luckan ingen effekt. Har man tagit sig längre upp blir effekten att luckan välter mot en, vilket kan ge blåmärken etc. men knappast krossa/spräcka skallen.

2) Det (att luckan slås igen) måste ske mycket snabbt, står man på stegen och anar något som faller ned mot en är den naturliga reaktionen att ducka. KW var nätt och hade lätt/snabbt kunnat "kura ihop" sig lite i röret och därmed undvika en fallande lucka.

3) Om PM hade ropat till hade KW haft goda möjligheter att ducka/kura ihop i röret.

Lägg till detta att PM uppgav att ubåten hade dykt och sedan gått upp till ytan och att den hade fören betydligt högre än aktern (den var alltså inte "trimmad" till jämviktsläge enligt honom).

Det måste till bra mycket lutning för att han ska behöva hålla upp/hålla fast luckan när KW enligt PM klättrar upp till tornet (om jag minns rätt sade han också något om att halka, lät som att han hade olika versioner på vad som hände) och om ubåten nu lutade så mycket - varför skulle han upp i tornet och dessutom ta upp KW dit?

Ovanstående omständigheter behöver i stort sett vara på plats/inträffa samtidigt för att det ska vara sannolikt att KW dog av att få luckan i huvudet.

Styckningen vill han ju uppenbarligen inte kännas vid.

Jag är fortfarande, milt uttryckt, skeptisk till att PM's version av vad som skett är korrekt.

Joda, får du hodet i klem mellom luken og skroget så sprekker hodeskallen din.
Citera
2017-09-06, 00:38
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har du kollat Hegamons video? Han testar det men det går inte för det krävs mer motvikt. Kroppen pluss extra motstånd i rep och rör blir för mycket för den klene PM som ligger runt 65 kg eller nåt.
Just det, jag glömde att alla människor är lika starka...

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej du, det där är inget kuggremshjul, det är ett kedjehjul.
Men om du nu ändå menar att jag har fel, så kan du väl länka en bild till en kuggrem som passar till ett sådant kuggremshjul som du menar att vi ser på bilden.

Sågsvans? Någon måste ha editerat mitt inlägg och skämta med mig. Fogsvans heter det så klart, som jag skrev andra gången
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Håller med, tidiga versionen under drift: https://minfil.org/Nc9aufc1b2/Kedja.jpg
OK, det var ett kedjehjul/kedjekrans.
http://uc3nautilus.dk/om-nautilus/renovering-af-nautilus
"Et af forbedringsønskerne var at ændre transmissionssystemet, der forbinder dieselmotor og elmotor til skrueakslen. Der blev derfor udtænkt et system med remtræk til erstatning af det tidligere, meget støjende kædetræk."
Citera
2017-09-06, 00:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Nej, inte på långa vägar.
Dessutom är det praktiskt omöjligt att få enbart huvudet i kläm på det viset av en olyckshändelse.
Citera
2017-09-06, 00:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Gjorde det men du är på tok för obildad för att fatta.
Det irriterar mig överlag att det skrivs inlägg där varje uns av kunskap saknas, lösryckta och av okunniga utvalda sammanflätade "wikisanningar" presenteras.
Det stör och förstör vårt sök efter sanningen.
Nej det gjorde du så fan inte. Skriv nu exakt vad det var som var fel i mitt inlägg och hur du menar att det är istället.
Citera
2017-09-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, inte på långa vägar.
Dessutom är det praktiskt omöjligt att få enbart huvudet i kläm på det viset av en olyckshändelse.

Jeg sa inte at det har skjedd for det er helt usannsynlig.
Citera
2017-09-06, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Då måste du i stort sett luta huvudet ut från röret, luta det akterut d.v.s. längs den "bortre" halvcirkeln av röret och luckan måste slå igen med stork kraft i exakt rätt ögonblick. En sekund senare och luckan välter mot dig.

Faktum är att om det är så det gått till är nog sannolikheten högre att han själv slagit igen luckan i "rätt" ögonblick.

Jag tror att detta kommer att klarna en smula när fler resultat från de tekniska undersökningarna/proverna kommer.

Olycka? Nej, jag tror fortfarande inte att det var en olycka, och inte heller att allt berodde på att hon fick en lucka i huvudet.
Citera
2017-09-06, 00:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej det gjorde du så fan inte. Skriv nu exakt vad det var som var fel i mitt inlägg och hur du menar att det är istället.

Det har jag redan gjort, så du kan ju ta din bild på kuggremshjulet och sätta dig ner en stund och fundera över vem idioten är, och hålla käften tills vidare. För att använda din egen vokabulär....
Citera
2017-09-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Det är helt uppenbart att han ljuger, vem har styckat henne om inte PM har gjort det till exempel.
Nu syftade jag inte på styckningen, utan på att han ljuger mer eller mindre om historien om olyckan med tornluckan.
Citera
2017-09-06, 00:44
Medlem
trngws avatar
Vi kan väl säga så här - Nu vet vi att det inte var en olycka, eftersom det inte kan ha gått till så som PM beskriver.

Dessutom har han gett motstridiga uppgifter om händelseförloppet vid olika tidpunkter, vilket ytterligare styrker att det är påhitt och inte sanning.
Citera
2017-09-06, 00:45
Medlem
Snapcounts avatar
Har läst lite mera om dagens begivenheter..(jobbade sent som sagt)

Och, det förefaller som Peter kör sitt egna "race", han skall pressa ut sin version, "kosta, kosta vad det vill". Begrundar detta i b.l.a att "krimexperter" skakar på huvudet hur Peter lägger ut sina motstridiga uppgifter.

Jag kan inte kopiera ifrån Bt.dk`s artikel, men läs ifrån "Hold mund" :
https://www.bt.dk/krimi/to-foerende-drabseksperter-her-er-peter-madsens-forklaring-hullet-som-en-si

Jag misstänker att Peter och hans advokat, har stora skillnader i hur försvaret skall drivas..
Senast redigerad av Snapcount 2017-09-06 kl. 00:47.
Citera
2017-09-06, 00:45
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Har också funderat på hur luck-olyckan skulle kunnat gå till. Det första jag hörde idag var SR som beskrev att PM klättrade upp för stegen och Kim klättrade efter. Då tappade han luckan i huvudet på henne. Om han är kvar på stegen är det en omöjlighet. Alltså måste han själv kommit upp först.
Hon måste då ha kommit högst upp på stegen, så att huvudet sticker upp, just när han halkar till och tappar den 70 kg (PMs utsago) tunga luckan över henne. Om han lyfter 70 kg och halkar till, borde han själv skadas också, har han blåmärken?
Nu läser jag extrabladets direktrapportering från i em.
http://ekstrabladet.dk/112/article6806629.ece
"Han forklarer, hvad der sker med lugen, da Kim, ifølge ham, får den i hovedet.. Han fortæller, at der ikke er nogen fjedremekanisme i lugen, der forhindrer den i at smække i. Forenden er højt oppe og agterenden er langt nede. Der er mørkt oppe i tårnet. Jeg ved ikke, hvad der får lugen til at bevæge sig. Jeg får ikke godt nok fat i den til at holde den."

Här låter det som om han inte höll i luckan utan den rasade ner av sig själv och han hann inte få fatt i den.

"Anklageren mener ikke,det helt stemmer med hans tidligere forklaring. Han læser op, at PM tidligere har forklaret, at han mistede fodfæstet, fordi den var våd fra dykket. Han holdt stadig fat i lugen, da han gled, og han mistede grebet og hørte et bump. PM fastholder, at han ikke har ændret forklaring. Anklageren holder fast i, at han den gang sagde, at han mistede fodfæstet. PM siger, at det passer med det, han forklarer i dag."

Och här har han halkat medan han fortfarande höll luckan och han tappade den.

Har PM som solostyrman lämnat kontrollerna inuti ubåten under uppstigningen, klättrat uppför stegen och öppnat luckan precis när ubåten brutit vattenlinjen och samtidigt som den är kraftigt horisontellt felorienterad klättrat ut i tornet, hållit upp luckan och därefter tappat den på KW som klättrar upp precis bakom... Polisens rekonstruktion lär bli intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in