2017-09-05, 23:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
OM nu PM överhuvudtaget har övervägt självmord - vilket jag personligen inte tror på - så är jag övertygad om att det inte berodde på att han tyckte så synd om KW eller att han skulle ha varit så chockad över henne död utan snarare kanske pga att han möjligtvis insåg vilken soppa han hade hamnat i. Kanske tanken om att han inte skulle klara av att komma undan skulle kunna vara ett motiv att överväga självmord, men samtidigt tror jag inte på det påståendet överhuvudtaget. Jag ser nämligen inte PM som en person som skulle vilja skada sig själv.
"Nej, har jag gjort det nu igen!" Det är ju också ett tänkbart självmordsmotiv.
Citera
2017-09-05, 23:51
Medlem
Har vi fått någon bild utav hur torson är styckad? Tänker på om vaginan varit intakt eller den tillhör det saknade?[/quote]

Så är det nog.
Citera
2017-09-05, 23:51
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu har jag i o f s hela tiden hävdat att det inte skulle vara några problem för PM att hissa upp KW ur ubåten i ett stycke bara han hade ett rep men vad han säger saknar ju fullständigt bevisvärde så just den saken gör ju inte att man kan säga "vad var det jag sa?" till Hegamon.

Hastigheten minskar men massan ökar.

Det är väl rätt relevant om hans förklaring till dödsorsaken är rimlig eller ej och jag menar att den inte är det pga att man inte skulle dö av att få den lilla luckan i skallen.

Det är en remskiva för kuggremmar, ett sånt här fast större: http://transtech.se/wp-content/uploads/2013/11/kuggremshjul.png

Det sitter precis där propelleraxeln går ut och ubåten har sådan drivrem mellan motorerna och propelleraxeln så nu är den saken utredd. En sågklinga har tänder som lutar olika i fram- och backriktningen medan kuggremshjulets tänder är symmetriska.

Ditt inlägg är totalt nedlusat av felaktigheter och svammel. Vidhåller du dom uppgraderar jag dom till Lögner!
Är luckan balanserad med vikter eller inte? Om så är fallet är funktionen den att gravitationen motverkas av en uträknad vikt verkande i motsatt riktning. Om det skett genom vikter på luckan, länkage eller vajer med vikter vet jag inte men det spelar ingen som helst roll. Luckan är troligen inte drabbad av satanistiska krafter utan följer samma fysikaliska regler som de gamla grekena klargjorde för 3000 år sedan. Inget du kan förändra i ett inlägg på fb? Skärp dig!
Citera
2017-09-05, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Här är sågklingan
https://ibb.co/gRwmRk
Den där är jättelik - känns inte som det skulle vara en sågklinga. Ser inte riktigt ut som en remskiva utan mer som ett kedjehjul. Jag är lite osäker på hur den första versionen av remdrift såg ut - man byggde helt om remdriften.

Följande (tredje bilden uppifrån) visar en färskare variant på remdriften:
https://ing.dk/blog/i-maskinrummet-paa-nautilus-fra-klatmaling-til-ombygning-170647

Edit: Ser att tråden fått bra bilder på gammalt/nytt.
Senast redigerad av cellplast 2017-09-06 kl. 00:02.
Citera
2017-09-05, 23:52
Medlem
yz44s avatar
Våldtäkt, mord och styckning, ingen trevlig personlighet direkt. Det måste har märkts tecken på en störning tidigare. En någorlunda normalt fungerande person hanterar inte situationer på det sätt som PM gjort.
Citera
2017-09-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag har i dag sett åtminstone två olika beskrivningar av hur olyckan med luckan skulle ha gått till. Den ena antyder att han ser lucka vara på väg igen men han halkar och lyckas inte stoppa luckan. Skulle vara bra att hitta ett ordagrant utdrag på danska av vad han säger i rätten - Google Translate vinner 100 gånger om mot de översättningar som finns i svenska tidningar. De lyckades ju till och med översätta luckan till "lod".

Jag kan omöjligt tänka mig att han skulle ha stått och hållit upp luckan - tror att om du läst någonting sådant har någon reporter gjort ett misstag i sin visualisering av vad PM sagt. Det jag undrar över är om det finns någon spärr som låser luckan i öppet läge - den är tung nog att inte gå igen av sig själv men om någon som klättrar tar ett rejält tag i den och drar i tron att den sitter fast så kan det bli bula i huvudet.

Jag tror inte denna bild har något motvikt - jag tror detta är en bild från typ 2008-2009 och före ombyggnaden. Jag har en svag minnesbild av ett litet annorlunda utseende från något videoklipp jag sett. Men är inte sugen att svepa igenom ett par timmar video på jakt efter någonting jag rent av kan minnas fel.

Hon har ikke fått luken i hodet, han har knust hodet hennes med jernrøret som han festet til torsoen
Citera
2017-09-05, 23:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eftersom det verkar ha funnits lösa rör på båten kan han ju lagt ett över hålet på tornet och "vinschat" upp henne ståendes nere i båten?
Har du kollat Hegamons video? Han testar det men det går inte för det krävs mer motvikt. Kroppen pluss extra motstånd i rep och rör blir för mycket för den klene PM som ligger runt 65 kg eller nåt.
Citera
2017-09-05, 23:55
Medlem
Han är dessutom 100% skyldig till våldtäkt på K.W. Det är detta han vill/ville dölja till varje pris.[/quote]

En sexualmördare som stryper under mordet och inbillar sig att det är "strypsex" eller ngt annat sjukt.
Citera
2017-09-05, 23:55
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag har i dag sett åtminstone två olika beskrivningar av hur olyckan med luckan skulle ha gått till. Den ena antyder att han ser lucka vara på väg igen men han halkar och lyckas inte stoppa luckan. Skulle vara bra att hitta ett ordagrant utdrag på danska av vad han säger i rätten - Google Translate vinner 100 gånger om mot de översättningar som finns i svenska tidningar. De lyckades ju till och med översätta luckan till "lod".

Jag kan omöjligt tänka mig att han skulle ha stått och hållit upp luckan - tror att om du läst någonting sådant har någon reporter gjort ett misstag i sin visualisering av vad PM sagt. Det jag undrar över är om det finns någon spärr som låser luckan i öppet läge - den är tung nog att inte gå igen av sig själv men om någon som klättrar tar ett rejält tag i den och drar i tron att den sitter fast så kan det bli bula i huvudet.

Jag tror inte denna bild har något motvikt - jag tror detta är en bild från typ 2008-2009 och före ombyggnaden. Jag har en svag minnesbild av ett litet annorlunda utseende från något videoklipp jag sett. Men är inte sugen att svepa igenom ett par timmar video på jakt efter någonting jag rent av kan minnas fel.
Det där med att han höll i luckan och tappade den var i alla fall både vad som stod i Ekstrabladet och som en reporter där rapporterade muntligen. Det kan så klart vara en felaktig återgivning av vad PM sa men jag tycker det låter lite för exakt för att vara fel.

Bilden är säkert från efter renoveringen. I den här gamla filmen från 2008 https://www.youtube.com/watch?v=85apuqUzWCo (synd precis första sekunderna) är "röret" som leder ner från luckan mycket skabbigare på insidan och på bilden är där ju strålande vitt och fint.
Citera
2017-09-05, 23:56
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eftersom det verkar ha funnits lösa rör på båten kan han ju lagt ett över hålet på tornet och "vinschat" upp henne ståendes nere i båten?

Han borde ju kunna lösa det men att vinschen med ett rör? Han hinner inte bygga en anordning och med 60 kg i händerna får han inte släppa ens lite under lyftet utan att börja om på noll igen... men han kan vara Mac guyver
Citera
2017-09-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
För det första, varför anser du dig nödgad att kalla mig för pajas? Vad är syftet med det?

Visst krävs det uppsåt för mord men frågeställningen gällde varför åklagaren tog upp alla vittnesmål som pekade på PMs sexuella böjelser, och syftet är troligen att kunna motivera det av åklagaren hävdade händelseförloppet. I de flesta rättsstater är motiv något som åklagaren förväntas kunna styrka/bevisa som ett led i uppsåtsbevisningen.

Angående dator så har det inte framkommit vilken sort den var av men de bar ut ett par stationära datorer i samband med husrannsakan. Oavsett så kan hårddisken vara mer eller mindre skyddad varför det krävs mer eller mindre ansträngning att komma åt datat.
Lösenord för användarkontot är irrelevant om inte hårddisken är krypterad - bara att flytta hårddisken till en annan dator och läsa alla filer. Därför som bärbara datorer för företagsbruk brukar ha en egen bios-fråga för att låsa upp själva hårddisken innan datorn kan boota - så inte förlust av dator i t ex taxi skall resultera i förlust av känslig information.
Citera
2017-09-06, 00:00
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Det skall bli spännande om polisen låter honom dra upp en docka. Om styckningen var vid knäleden så var runt 33% av kroppsvikten eliminerad. Men han säger att han fick upp henne ostyckad - så då bör han ju i polisens närvaro kunna få upp 60 kilo och inte bara de 40 kilo som borde vara ungefär vad den styckade kroppen vägde. Orkar han inte så blir det lite jobbigt för honom att berätta varför. Han har ju redan sagt att han sov ett par timmar, så han kan inte skylla på att han fortfarande gick på adrenalin när han lyfte ut henne.
Ja det skulle vara intressant att få en exakt vikt på torson samt då PMs fysiska status och vikt. Som du säger så har torson också vägt en hel del och den måste han ju ha klarat av att få upp ur ubåten. Ligger den på 40 kg så är ju det en hel del också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in