2017-08-31, 19:44
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag reagerade också på de där roterande maskindelarna, fullständigt livsfarligt! Tänk så lätt att få in håret där, om man har långt hår - och det hade ju Kim. M kunde ju inte heller vakta henne hela tiden, eftersom han var den enda som kunde framföra fartyget.

https://www.bt.dk/danmark/jens-byggede-to-ubaade-med-peter-madsen-derfor-ser-jeg-ham-stadig-som-min-ven

Madsens vän Jens Falkenberg, som byggde Nautilus tillsammans med honom, berättar här om den bristande säkerheten; att de kunde ha byggt in mer säkerhet men valde att inte göra det. Det står mot slutet av artikeln, artikeln är kopierinigsskyddad.

Nej.

Citat:
»Hvis man falder og slår hovedet, så slår man hovedet ind i en stålvæg. Stigen ned i ubåden er glat og man kan godt glide på den og falde ned og der er alle mulige ting, som man kan snuble over. Vi har ikke bygget ubåden med henblik på komfort. Vi kunne jo godt have sikret den på alle mulige måder, men det har vi altså slet ikke gjort,« siger Jens Falkenberg.

Såg inget om några roterande maskindelar i något utav klippen.

Varken dieselmotorer eller elmotorer brukar normalt sett vara öppna åt något håll.

Arbetsplatsolyckor vid manglar, svarvar och löpande band är vardagsmat. Det är få som klarar sig helskinnade ur sådant och han skulle definitivt kunna bli både fängslad och stämd om hon råkade ut för någonting sådant.

Det är som sagt upp till rättsläkarna att avslöja.
Citera
2017-08-31, 19:44
Medlem
Snapcounts avatar
Enligt Ekstrabladet kommer Peter Madsen inte att förlänga sin häktningsperiod frivilligt, efter att han suttit häktad i 24 dagar.
– Det kommer inte på tal att min klient frivilligt går med på att förlänga häktningstiden. Han vill ge sin förklaring i domstol, säger Madsens advokat Betina Hald Engmark till Ritzau.

Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/kvallsposten/gw-tiden-borjar-rinna-ut-for-polisen/

Så om jag uppfattar detta rätt, så önskar Peter`s advokat att saken skall tas till domstolen, så fort som möjligt.

Men under själva häktningsförhandlingen.., jag antar att åklagarsidan måste presentera till domstolen sina åsikter varför Peter skall vara i häkte.., men : behöver de uppvisa sina bevis ?

En sak till.., det har ju sen den förra häktningsförhandlingen kommit flera saker som inte talar i Peter`s favör : Den styckade och nedtyngda torson är ju mest graverande.

Så, det blir nog knappast ett lössläppande för honom.
Senast redigerad av Snapcount 2017-08-31 kl. 19:50.
Citera
2017-08-31, 19:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det verkar råda delade meningar om detta:

Enligt Leif GW Persson hade inte Peter Madsen fått något straff, om det skett en ren olycka. Men enligt vissa i denna tråd så hade Peter Madsen visst kunnat få ett straff - upp till flera års fängelse.

GW måste ha missat att M i detta fall har ansvaret för allt som händer ombord på turen som befälhavare. Det är inte samma sak som om man t.ex. kör på någon med sin bil, som vanlig privatperson.
Citera
2017-08-31, 19:45
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Håller med om att det ÄR konstigt. Och det här fallet är så konstigt i sig, att man får hoppas att politiet följer upp även de mest långsökta spår.

Precis som i Catalan fallet så får vi aldrig se huvudet. De är väl båda agenter för mossad nu.
Citera
2017-08-31, 19:49
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Du kan ironisera hur mycket du vill men Massonite har faktiskt rätt i detta. "Död" är inte en förutsättning för rättsmedicinsk undersökning. Du tror kanske att rättsmedicin bara handlar om obduktion? Nope, så är det inte och det finns mycket man kan göra ante mortem också.

Jag vet. Jag ironiserar inte.
Citera
2017-08-31, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det verkar råda delade meningar om detta:

Enligt Leif GW Persson hade inte Peter Madsen fått något straff, om det skett en ren olycka. Men enligt vissa i denna tråd så hade Peter Madsen visst kunnat få ett straff - upp till flera års fängelse.
Inte om han inte styckat henne. Men om det hänt pga oskyddade roterande maskiner så kanske.
Citera
2017-08-31, 19:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Nej.

Såg inget om några roterande maskindelar i något utav klippen.

Varken dieselmotorer eller elmotorer brukar normalt sett vara öppna åt något håll.

Arbetsplatsolyckor vid manglar, svarvar och löpande band är vardagsmat. Det är få som klarar sig helskinnade ur sådant och han skulle definitivt kunna bli både fängslad och stämd om hon råkade ut för någonting sådant.

Det är som sagt upp till rättsläkarna att avslöja.

Hur gjorde du? Jag fick upp att man endast kunde överföra ett visst antal tecken till Facebook och ett annat ställe.

Kolla på det här klippet, på minut 13, så får du se roterande maskindelar, helt oskyddade!

https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek&feature=youtu.be
Citera
2017-08-31, 19:55
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Precis som i Catalan fallet så får vi aldrig se huvudet. De är väl båda agenter för mossad nu.

Lite väl spektakulära "clean exits" isf. Vanligast är det att man skriver med folk som behöver ny identitet av en eller annan anledning som förolyckade vid större naturkatastrofer, olyckor eller terrorattentat.

Catalans huvud har förmodligen använts i någon form av häxkonst.

Om Kim Wall nu mot förmodan dragits rakt in i en remdriven dieselmotor eller elmotor med håret först så vet vi ju vart hennes huvud tagit vägen.
Citera
2017-08-31, 20:02
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Hur gjorde du? Jag fick upp att man endast kunde överföra ett visst antal tecken till Facebook och ett annat ställe.

Kolla på det här klippet, på minut 13, så får du se roterande maskindelar, helt oskyddade!

Ctrl + c. Kör iofs noscript för att blockera betalväggarna som många svenska nyhetssajter kör upp i ansiktet på en i tid och otid, nu senast även vid bruk av adblockers. Även det går att blockera. Det mesta i scriptväg är irriterande och distraherande ändå. Kopieringsskyddet kan vara ett simpelt script.

Blair Witch-liknande kvalitet på det klippet.

Behöver nästan gå full CSI på det för att få ut något vettigt av det. Återkommer.
Ser ut som att det är flera sorters motorer, den som snurrar är iofs öppen med remdrift, men den ser inte ut som att det är lätt att hamna i klämrisk med. Ser väldigt Mac Gyver ut...
Citera
2017-08-31, 20:04
Medlem
Max3xs avatar
Citat:

Några remtransmissioner, visst kan de döda men inte troligt. Troligare att hon halkat på stegen i tornet, om det nu skett en olycka.

Det var en fritidsbåt med en fritidsskeppare, troligtvis inget straff om det var en olycka. GW har rätt!
Citera
2017-08-31, 20:05
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Nah tycker det är rätt osannolikt att hon skulle stoppat in huvudet eller armarna där. Remmen är ju ganska svår att nå och ser ut att vara bakom andra maskindelar. Tvivlar på att hon åkt in där på något sätt.

Hoho madsen är verkligen i sitt esse där och far omkring som en ubåtsamiral där och kommenderar..hahaha. antar att du blir alldeles till dej i paltorna 😍😍😍😄😄
Senast redigerad av jori9900 2017-08-31 kl. 20:24.
Citera
2017-08-31, 20:21
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Kolla från 13:10, där ser man roterande maskindelar. Kim hade långt hår, kan hon ha varit nyfiken, lutat sig fram, fastnat med håret och blivit skalperad? DET skulle kunna förklara varför Madsen måste göra sig av med huvudet!

Ja, det kan man tänka sig, om man tror att KW var mentalt efterbliven (sticker in huvudet bland roterande maskindelar), och tycker att det är normalt (= "en förklaring") att man väljer att stycka någon om det har skett en olycka.

Citat:
Jag förstår mig inte på er som gottar er åt detta. Själv hoppas jag att det var en olycka, att han får ett villkorligt straff och sedan kan fortsätta med sin verksamhet så gott det går. Samma som förr blir det väl aldrig mer...

Det handlar inte om att gotta sig, utan om att det ska ha ett kännbart straff att dräpa och stycka en kvinna.

Citat:
Va? Jo det gör jag. Jag tycker att M verkar vara en sympatisk person. Det är himla synd om hela hans liv och verksamhet ska bli förstört bara för den här kvinnan. OM det var en olycka. Skulle det trots allt komma fram att han sexmördat henne eller något åt det hållet, så är han inte den person som han framstår som i alla videos, och då får dom låsa in honom och kasta bort nyckeln.

Vilket jäkla sätt av henne, att förstöra hans liv på det här viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in