2017-08-31, 15:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det ärende du tar upp.... snackade han inte om att det var några kineser som kidnappat henne? Snacka om rimligt tvivel!!! Helt otroligt. Jag trodde jag skulle ramla av pinn när jag hörde det!

Det jag sett av dansk polis de senaste veckorna imponerar faktiskt. Den snabbhet de har tagit vissa beslut....

Jag har följt MA fallet minutiöst och häpnar fortfarande när jag tänker på det.

Ja, dansk polis verkar inte lida av verbal inkontinens som vår svenska dito ofta uppvisar.
Citera
2017-08-31, 15:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Och hennes blod i ubåten då?

Vet vi mängden blod? Eller är "mängder av blod" en trådsanning bara?
Citera
2017-08-31, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då kan vi slutligen konstatera detta en gång för alla. De har inte hittat någon tandborste eller hårborste ombord ubåten som tillhör Kim Wall.

Sedan är det lite ologiskt att de skulle kunna veta vem en tandborste eller hårborste ombord ubåten tillhör, såvida inte det står hennes namn på. Möjligtvis om de hittar även hennes väska ombord och prylarna finns därinne. Men då borde polisen rapporterat att de hittat hennes väska ombord.

Sedan får man inte glömma att väskan i såna fall varit på en brottsplats i många timmar och Peter Madsen haft full tillgång till den. I teorin kan han ha lagt precis vad som helst i den.

Men nu verkar varken väska eller hårborste eller tandborste funnits ombord. Så det är ingen mening att spekulera något om detta. Inget av detta har hänt.

SVT hade inte refererat rätt angående tandborste hårborste, men ändrade sig. Däremot skrev inte SVT det som framkommit: att polisen var hemma hos Kim Walls mamma ...och då bett om något som gav dem Kims dna: dvs tandborste, hårborste...

SVT kunde gott ha rättat sig med att OCKSÅ skriva att polisen hade hämtat tandborste, hårborste hemma hos mamman, men det skrev inte SVT...(som kanske skämdes för att de skrivit fel från början..)
Citera
2017-08-31, 15:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vet vi mängden blod? Eller är "mängder av blod" en trådsanning bara?

Skulle inte tro att det är mängder av blod eftersom båten sänkts och tagit in vatten.
Citera
2017-08-31, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Skulle inte tro att det är mängder av blod eftersom båten sänkts och tagit in vatten.
Man kunde se omfattning genom de spår man hittade. Allt var ju inte bortsköljt. jag fick uppfattningen att det var ganska mycket. Men kan inte hänvisa till något. Finns bara i min skalle
Citera
2017-08-31, 15:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kunde se omfattning genom de spår man hittade. Allt var ju inte bortsköljt. jag fick uppfattningen att det var ganska mycket. Men kan inte hänvisa till något. Finns bara i min skalle

Jag antar det är mer än näsblod de funnit. So to speak.
Citera
2017-08-31, 16:19
Medlem
Sgt.Blands avatar
Den enda nyheten idag jag kan hitta är att polisen har undersökt hans gamla ubåt men inte hittat nåt.

https://www.bt.dk/krimi/politiet-har-undersoegt-peter-madsens-gamle-ubaad

Annars verkar det vara locket på från polisen, som vanligt.
Citera
2017-08-31, 16:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Peter skickar ett sms ca 22:30, vännen skriver tillbaka, men får inget svar. Så jag tror att då var Kim redan död o han skulle börja stycka henne..
Ja nånting har hänt redan då det kan man ju slå fast. Jag tror också att KW är död snabbt och sen kör PM ner till Köge Bugt och styckar och dumpar henne. Han har väl ostörd tid ungefär 01-09 så det blir ju åtta timmar styckning och städning.

Edit Och mobilerna är ju det första man gör sig av med när man har mördat nån. De lär vara dumpade inom några minuter efter att dramat inleds.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-08-31 kl. 16:25.
Citera
2017-08-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
När du hävdar att det är lika säkerställt som att solen går upp imorgon, att tand och hårborste faktiskt tillhörde Wall. Då min herre, har ni problem med edra kognitiva funktioner! (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Du är på ren svenska "dum i huvudet", och din märkvärdiga vokabulär gör dig inte mindre transparent, kom ner på jorden istället lille böbben.
Ditt problem är att du bedömer sannolikheter efter vad du vill tro på, inte efter vad det finns fog för. Det är helt klart att ämnet är över huvudet på dig då du inte ens verkar ha förstått min poäng. Vi kan hitta på scenarier hel dagen lång och välja scenarier som vi tycker är coola. Vi hamnar dock då i ett kunskapsfilosofiskt svart hål och det är i ett sådant du sitter idag.

Självklart hävdar jag inte heller det du tror att jag hävdar. Btw, vad fan menar du med "märkliga vokabulär"? Eller, eh, jag tror jag vet. Du har förstås aldrig hört talas om induktionsproblemet eller falsifierbarhet eller Ockhams rakkniv eller parsimoni. Inte så konstigt då att du tror att "välja saga efter egen smak" är en metod för att diskriminera bland hypoteser.
Citera
2017-08-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Ja det är sant. Ingen trevlig behandling att bli utsatt för iaf. Varken levande eller död. Ingick det den berömda anal proben oxå? Jobbigt.
Du kan ironisera hur mycket du vill men Massonite har faktiskt rätt i detta. "Död" är inte en förutsättning för rättsmedicinsk undersökning. Du tror kanske att rättsmedicin bara handlar om obduktion? Nope, så är det inte och det finns mycket man kan göra ante mortem också.
Citera
2017-08-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu tillhör jag de som tror att han både dödat henne och styckat henne. Men blodet i ubåten kan han skylla på den sk olyckan - på att hon skadade sig så svårt att hon förblödde. Men mitt hopp ligger så klart hos rättsteknikerna och rättsläkarna. Att de på något vis kan bevisa att hon blev styckad just i ubåten samt att hon blev mördad.

Helt sant, vi får se vad som går att få igenom vad gäller "olyckan" och styckningen, jag är tyvärr inte särskilt optimistisk att så mycket går att bevisa eller en ens ta fram som indicier. En stark motivbild är förmodligen nödvändig, och polisen har en, som dom säkert arbetar efter bland annan faktainsamling.

Personligen tror jag inte på någon variant, eftersom det är mycket magert med fakta, inte minst motivet med båtturen.
Citera
2017-08-31, 16:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Helt sant, vi får se vad som går att få igenom vad gäller "olyckan" och styckningen, jag är tyvärr inte särskilt optimistisk att så mycket går att bevisa eller en ens ta fram som indicier. En stark motivbild är förmodligen nödvändig, och polisen har en, som dom säkert arbetar efter bland annan faktainsamling.

Personligen tror jag inte på någon variant, eftersom det är mycket magert med fakta, inte minst motivet med båtturen.

Nej, det här är ju inte CSI. Men jag hoppas man hittar bitar av ben eller inälvor i ubåten vilket definivt bevisar att hon styckats där. Och tekniska bevis som ruckar lite på hans historia. Om hans berättelse kan motbevisas på något område blir det lättare för åklagaren att ifrågasätta hela berättelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in