2017-09-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Han säger exakt det jag skrivit, med enda skillnaden att det var en lucka som slog henne i huvudet. Och att hela hans liv kommer ödeläggas om detta kommer fram, men inget om styckningen..

Han briefede hende om sikkerheden. Der var mange mennesker, der så dem sammen. På et tidspunkt tog de et dyk. Nok længere end det normale. Hun interviewede samtidi

Man skal på kommandobroen for at styre ubåden. Han løftede lugen. Kim var nedenunder i ubåden og de aftalte, at hun også skulle op. Pludselig gled han på platformen og lugen faldt ned. Den ramte Kim. Han kunne ikke se, hvordan hun blev ramt. Han kunne bare høre et dunk.

Kim var kommet voldsomt til skade og lå med voldsom blødning fra hovedet. Han kunne se, hun havde fået pbent kraniebrud og konstaterede ,at hun måtte være død. Han gik i chok og kontaktede ikke nogen. Han stod i en situation som var dybt forfærdelig. Det var en katastofe. Han måtte ikke komme til at slå nogen ihjel, selvom det var et uheld, med sine sindssyge eksperimenter.

Han rørte ikke ved Kim. Han sejlede ud på Øresund, hvor han ville gøre en ende på det hele.

Han mente ikke ,at det være sømmeligt, at Kim skulle have ubåden som sin grav. Han fik hende op via en snor. Der var ikke noget seksuelt samkvem. Han skubbede hende over bord, men kiggede ikke efter, om hun sank.

Han rystede og var mærkelig, da han tænkte over, hvordan hans fremtid var ødelagt. Han skiftede mellem to dragter på ubåden, da den ene var sølet ind i Kims blod. Han har ikke forsøgt at gøre rent.

På et tidspunkt åbnede han ventilerne, så ubåden sank

- Vilken "tajming" att han skulle ha halkat precis när hon i så fall var tillräckligt högt upp för att få luckan i huvudet men tillräckligt lågt ned för att den skulle slå i med sådan kraft.

- Han skyller på att han fick panik (därför inte sökte hjälp) vilket är precis vad jag skrev tidigare att han antagligen skulle göra.

- Han har ingen bra förklaring till varför han sänkte ubåten

- Han har ingen bra förklaring till varför han "begravde henne till havs"

- Han säger inget om styckningen

Det här är en man som förhåller sig till det han vet att utredarna vet. Ska bli oerhört intressant att se den tekniska bevisningen sedan...
Citera
2017-09-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det finns ingen chans att den klene PM skulle ha lyckats få ut kroppen utan styckning. Snubben är ju en total pajas. Hans förklaring är ju så dålig så att man nästan börjar skratta.

Ja, i så fall har han ställt till det ännu mer för sig.
Citera
2017-09-05, 15:12
Medlem
normal människa: gäst på båt dör av olyckshändelse - Kontaktar Sjöräddning och Polis.
Peder Madsen: gäst på båt dör av olyckshändelse - Styckar, dumpar ljuger & försöker förstöra bevis.

Kontenta: Madsen är en kallblodig mördare alt. gravt psykiskt störd.

Livstid.
Citera
2017-09-05, 15:14
Medlem
Och den svenska live-rapporteringen är fullständigt urusel. De klarar bara en mening i minuten. Och inga som helst detaljer. Riktigt riktigt dåligt.
Citera
Medlem
Först skrev de att PM berättade om sina sexuella preferenser. Att han gick på sexfester men inte gillade SM.

Sen tog de bort de inläggen. Why?
Citera
Medlem
Vet Madsen om att dom hittat kroppen?
Citera
2017-09-05, 15:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Tolkar det som att åklagaren är inne på sexuella handlingar som del av motiv

då han direkt börjar med att fråga om

Anklageren vil vide, om han har dyrket sex med nogle i ubåden.
Ja, men kun med min kone, og
kun et enkelt tilfælde, siger Peter Madsen.

och därefter direkt kommer in på S/M grejorna.
Citat:
Anklageren vil nu vide, om Peter Madsen kommer i et S/M-miljø i København.

- Det har jeg gjort. Jeg gør det ikke så meget mere. Jeg er et menneske, som interesserer mig for erotikkens mangfoldigheder. Jeg er kommet til fester i noget, der hedder Manifest, siger Peter Madsen.

- Det er miljøer, hvor der er utrolig respekt om menneskers grænser, hvor der respekt om, at et nej er et nej, siger Peter Madsen. Karina Svensgaard

Då så. Klart för min del att det handlar om sexuella handlingar som Kim gjort motstånd mot.
Eventuellt sexuellt våld som medfört att hon dog.

Citat:
Anklageren vil vide, hvordan hans seksuelle fantasier og fokus har været i tiden op til. Normale, synes Peter Madsen. Anklageren vil også gerne vide, om han har dyrket kvælningssex.

- Nej, vi må lige præcisere begrevet. Det tætteste, jeg har været på det, er, at jeg har sagt til en elskerinde, om hun ville holde vejret som en del af et rollespil, forklarer han.

- Man spørger, om jeg er til hård S/M, og der må jeg sige nej. Jeg er til den form for sex, hvor kvinder får lov til at udtrykke deres seksualitet, uddyber han.
Senast redigerad av PhDSalander 2017-09-05 kl. 15:17.
Citera
2017-09-05, 15:16
Bannlyst
Vad betyder "holde vejret"? Apropå "kvælningssex"?
Citera
2017-09-05, 15:17
Medlem
Nu får åklagaren fråga om styckningen. Får känslan av att Madsen försöker hävda sin oskuld där.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cheef
normal människa: gäst på båt dör av olyckshändelse - Kontaktar Sjöräddning och Polis.
Peder Madsen: gäst på båt dör av olyckshändelse - Styckar, dumpar ljuger & försöker förstöra bevis.

Kontenta: Madsen är en kallblodig mördare alt. gravt psykiskt störd.

Livstid.

Jag håller verkligen med, om han nu är så smart så borde han ha kontaktat polisen och sjöräddning för att kunna göra en utredning på plats.
Det hade då kanske varit lättare att bevisa hans oskuld också.
Men det troliga är att han drämde igen luckan i ilska, hon föll ner på golvet och var halvdöd. Han kanske tog stryptag med repet så hon dog.
Sedan av någon anledning så styckade han henne för att göra sig av med sperma bevis.
Citera
Medlem
Nu har jag hittat aftonbladets live om nån utom jag missat den. Följer både danska och svenska:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/g8Rba/peter-madsen-ger-sin-forklaring-infor-oppna-dorrar
Citera
2017-09-05, 15:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du förnekar dig inte. Varför så sur på alla som uttalar sig negativt om Madsen?
Peter Madsen mötte oss med orubbligt gravallvar. ”Fel” frågor fick stubinen att bränna av. Han spände ögonen i oss. Vi var två idioter som inte förstod oss på hans universum.
Spelade vi däremot på hans planhalva kom det mjuka bollar tillbaka. Peter Madsen levererade då en såväl fascinerade som inspirerande berättelse.

............... Peter Madsen svarade med en lång uppräkning av vad han hade lärt sig i livet. Inte bara om rymdfart utan om vitt skilda ämnen som historia, kultur och geografi.
”Och vet du varför jag kan allt detta? Därför att jag har läst på och förkovrat mig. Du, Joakim, vet ingenting”, avslutade han.

Ingen ödmjuk människa kan jag konstatera.

Tack.

Jag menar att det är ganska mesigt att gå ut och snacka skit om en gammal vän och kollega, när man vet (eller tror) att han kommer att sitta i säkert förvar i många år. Han hade inte vågat säga de där rakt upp i ansiktet till M, men det går bra nu. Och han har dragit nytta av M:s kunnande och undervisning i en massa år. Undrar om han fick 30 silverpenningar av tidningen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in